Fitness Seller

RaceRookies road to succes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
21-03-2017

Gewicht vanmorgen 71,8kg

Cardiodag: Fasted 18km fietsen (woon/werk), flinke tegenwind windkracht 4. Mijn fitbit gaf aan dat ik 80 kcal heb verbruikt. 18km met tegenwind: 80 kcal!! :roflol: :D
Vanmiddag de fasted wandeling en eind van de dag 18km terug fietsen met wind in de rug. :)

Blote voeten bevalt mij niet zo, vooral niet toen ik gisteren met mijn teen tegen een 20kg schijf schopte die naast het rack lag. :scold:
Ja, als je zo gaat beginnen moet je ook de hele dag een valhelm op, want je kan je hoofd stoten tegen een lamp of boekenplank :D

21-03-2017

Gewicht vanmorgen 71,8kg

Cardiodag: Fasted 18km fietsen (woon/werk), flinke tegenwind windkracht 4. Mijn fitbit gaf aan dat ik 80 kcal heb verbruikt. 18km met tegenwind: 80 kcal!! :roflol: :D
Vanmiddag de fasted wandeling en eind van de dag 18km terug fietsen met wind in de rug. :)
Dat moet eerder in de buurt van 450 kC liggen. Maakt dat kreng wel contact?

Ja, als je zo gaat beginnen moet je ook de hele dag een valhelm op, want je kan je hoofd stoten tegen een lamp of boekenplank :D
Vertel mij wat, ik train op zolder. Helm is geen overbodig luxe daar... :D

Dat moet eerder in de buurt van 450 kC liggen. Maakt dat kreng wel contact?
Ja, maakt wel contact. Als ik in mijn stuur knijp gaat het beter. Hetzelfde bij het trainen. Als ik bench of pull ups doe dan doet hij het ook niet goed. Als ik shrugs of DL's doe dan doet hij het wel goed. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ook een fitbit?! Ik vind die fitbit ideaal, maar ik merk inderdaad ook dat hij bij bepaalde activiteiten er een enigszins vreemde meettechniek op na houdt. Vooral bij activiteiten waarbij ik mijn armen minder/niet beweeg heeft hij moeite om mijn hartslag goed op te pikken. Fietsen op een hometrainer of krachttraining wordt vaak slecht geregistreerd. Althans dat idee heb ik, want na 15 minuten op de hometrainer geeft hij meestal een kcal verbruik van 50 kcal aan. Terwijl 15 minuten crosstrainer rond 120 kcal uitkomt. Krachttraining idem. Ben benieuwd of jij daar ook "last" van hebt.

Leuke log trouwens, want ik lees al geruime tijd mee en ik ben onder de indruk van je transformatie. Chapeau!

Ook een fitbit?! Ik vind die fitbit ideaal, maar ik merk inderdaad ook dat hij bij bepaalde activiteiten er een enigszins vreemde meettechniek op na houdt. Vooral bij activiteiten waarbij ik mijn armen minder/niet beweeg heeft hij moeite om mijn hartslag goed op te pikken. Fietsen op een hometrainer of krachttraining wordt vaak slecht geregistreerd. Althans dat idee heb ik, want na 15 minuten op de hometrainer geeft hij meestal een kcal verbruik van 50 kcal aan. Terwijl 15 minuten crosstrainer rond 120 kcal uitkomt. Krachttraining idem. Ben benieuwd of jij daar ook "last" van hebt.

Leuke log trouwens, want ik lees al geruime tijd mee en ik ben onder de indruk van je transformatie. Chapeau!
Dank je voor het compliment.
De fitbit (surge, dus met GPS) is voor wandelen en hardlopen perfect, voor krachttraining en fietsen ronduit slecht. 18km fietsen is de ene keer 400/500kcal en een andere keer 80/100kcal. :rolleyes: Krachttraining gaat ook alle kanten op. van 120kcal tot aan 400kcal voor 1 uur krachttraining.

Ik heb de Charge HR. Volgens mij is de surge nieuwer, maar ik maak uit jouw ervaringen op dat de "problemen" van de charge hr door de surge niet worden opgelost. Ben verder overigens erg tevreden met mijn fitbit. Zou niet meer zonder activity tracker kunnen en ben nu al aan het denken welke ik ga aanschaffen als mijn charge ooit kapot gaat. Gezien jouw ervaringen ermee en de prijs ervan denk ik iig dat het geen surge gaat worden.

Ben overigens ook enthousiast IF'er. Heerlijke levensstijl aangezien van ik van veel eten en grote porties houd. Zelfs mijn bulk (die ondanks mijn dagelijks 3000kcal+ niet echt van de grond lijkt te willen komen) doe ik op IF.

Ik heb de Charge HR. Volgens mij is de surge nieuwer, maar ik maak uit jouw ervaringen op dat de "problemen" van de charge hr door de surge niet worden opgelost.
Nope. Ik heb beiden gehad en ze hebben dezelfde "problemen". De Surge is wat accurater met wandelen en hardlopen door de GPS.

Gezien jouw ervaringen ermee en de prijs ervan denk ik iig dat het geen surge gaat worden.
Good call.

Ben overigens ook enthousiast IF'er. Heerlijke levensstijl aangezien van ik van veel eten en grote porties houd. Zelfs mijn bulk (die ondanks mijn dagelijks 3000kcal+ niet echt van de grond lijkt te willen komen) doe ik op IF.
Ben nu ook bezig met een lean bulk op IF maar ondanks de 3000+ kcal wordt ik ook nog niet echt zwaarder.

Even lekker fasted wandelen, daarna voedsel (wachten tot 14:00 uur, nog niet echt honger):

2x ei gekookt op 2 plakken volkorenbrood + 12gr omega3 boter en peper en kurkuma
1x banaan (gepeld) 142gr op 2 plakken volkorenbrood met 12gr omega3 boter en kaneel
magere franse kwark 250gr + 25gr whey
multivit. D3 (3000UI), calcium, zink, magnesium, omega3 en BCAA

Rond de 1000 kcal.

Laatst bewerkt:
Vrij recent is er nog onderzoek gedaan(kan linkje helaas niet vinden) naar wearables en heel vaak werken ze zelfs averechts. Ze geven niet altijd de juiste waardes door (bijvoorbeeld hoeveel kcal je hebt verbrand op een dag), maar je neemt die waardes vaak wel degelijk serieus. Toen ik zo een ding droeg, was ik vaak geneigd om in de avond wat extra te eten als ik volgens mijn Fitbit bijvoorbeeld wat meer kcals had verbrand dan ingecalculeerd. Stiekem wel verraderlijk dus.

Vrij recent is er nog onderzoek gedaan(kan linkje helaas niet vinden) naar wearables en heel vaak werken ze zelfs averechts. Ze geven niet altijd de juiste waardes door (bijvoorbeeld hoeveel kcal je hebt verbrand op een dag), maar je neemt die waardes vaak wel degelijk serieus. Toen ik zo een ding droeg, was ik vaak geneigd om in de avond wat extra te eten als ik volgens mijn Fitbit bijvoorbeeld wat meer kcals had verbrand dan ingecalculeerd. Stiekem wel verraderlijk dus.
Heel verradelijk idd. Ik houd gewoon mijn eigen berekeningen aan en gebruik de fitbit alleen maar serieus voor de afstanden met hardlopen.

Daar heb je misschien wel een punt. Ik gebruik de fitbit als leidraad, maar ben me er van bewust dat de informatie die de fitbit geeft niet altijd juist is. Mijn kcal verbruik volgens mijn fitbit is gemiddeld 2500/2600, terwijl ik inmiddels ruim 3000 kcal eet per dag en nog steeds moeite heb om aan te komen. Dus ik neem de waardes met een flinke korrel zout (en vooral de broodnodige extra kcal gedurende mijn eating window). Desalniettemin vind ik wearables wel erg leuke hebbedingetjes.

Training 22-03-2017 schouders en rug

Shoulder Dumbbell Press
10x10kg
10x10kg
8x22kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
4x25kg
9x20kg
6x20kg op.... :nanner:

BOR (zere onderrug)
10x30kg
10x50kg
10x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Side Lateral Raises
10x7,5kg
9x10kg
8x12kg
8x12kg
8x12kg
8x12kg
8x12kg gaat lekker.
12x7,5kg ff nabranden...

Pull Up
47xBW

Inverted Face Pull
30x

DL
10x60kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
4x120kg

Opa is weer klaar. Jammer van de 5x5x25kg op de DB shoulder press maar ik heb het meer dan goed gemaakt wat betreft volume.
Nu eten. Zalm 150gr (gebakken in 5gr olijfolie met een beetje honing) met bataat 150gr en sperziebonen 235gr. :eating:

Flink wat setjes/reps zo man, lekker bezig! Hmm zalm, altijd lekker.

BOR onderrug
Yates row of Pendlay row

Even lekker fasted wandelen, daarna voedsel (wachten tot 14:00 uur, nog niet echt honger):

2x ei gekookt op 2 plakken volkorenbrood + 12gr omega3 boter en peper en kurkuma
1x banaan (gepeld) 142gr op 2 plakken volkorenbrood met 12gr omega3 boter en kaneel
magere franse kwark 250gr + 25gr whey
multivit. D3 (3000UI), calcium, zink, magnesium, omega3 en BCAA

Rond de 1000 kcal.
Heb je geen werk??? Omdat je s'ochtends lekker op je gemak gaat wandelen gevolgd door lunch tereur..:eating:

Training 22-03-2017 schouders en rug

Shoulder Dumbbell Press
10x10kg
10x10kg
8x22kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
4x25kg
9x20kg
6x20kg op.... :nanner:

BOR (zere onderrug)
10x30kg
10x50kg
10x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg

Side Lateral Raises
10x7,5kg
9x10kg
8x12kg
8x12kg
8x12kg
8x12kg
8x12kg gaat lekker.
12x7,5kg ff nabranden...

Pull Up
47xBW

Inverted Face Pull
30x

DL
10x60kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
4x120kg

Opa is weer klaar. Jammer van de 5x5x25kg op de DB shoulder press maar ik heb het meer dan goed gemaakt wat betreft volume.
Nu eten. Zalm 150gr (gebakken in 5gr olijfolie met een beetje honing) met bataat 150gr en sperziebonen 235gr. :eating:
Lekkere training hoor! Flinke volumes weg geknald!:fire:

Flink wat setjes/reps zo man, lekker bezig! Hmm zalm, altijd lekker.
Was wel op aan het eind. idd zalm.. hmmmmm drool:

BOR onderrug
Yates row of Pendlay row
Yates, een beetje de onderrug ontzien.

Heb je geen werk??? Omdat je s'ochtends lekker op je gemak gaat wandelen gevolgd door lunch tereur..:eating:

:D

Hahaha... Ik heb wel werk maar ik heb geen baas, ik ben zelf de baas. CEO b*ch! :cool: :D
Mijn collega's krijgen die vrijheid ook hoor. Bij ons is de regel: Maakt me niet uit als je iets later bent of iets eerder weg gaat, als het werk het maar toe laat en je op tijd op je afspraken bent.

Lekkere training hoor! Flinke volumes weg geknald!:fire:
Volume was idd wel hoog, vooral op de shoulder press. Jammer dat ik net die laatste 5x25kg heb gemist. De vorige keer heb ik wel 5x5x25,5kg weggedrukt.

23-03-2017 cardiodag

18km fasted fietsen (woon/werk) en 5km fasted wandelen. Rond 13:30/14:00 uur ontbijt ;)
Vanmiddag 18km fietsen en daarna film avond.:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven