AndroidHealthClinic

RaceRookies road to succes :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
De training zit er op. Squats waren weer dramatisch. Blijf steken op 2x 80kg en dan durf ik niet verder.
Ook nog steeds pijn in mijn biceps/onderarm bij de pull up. Vorige week vermeden en nu net weer geprobeerd. Gaat, maar niet van harte. De rest was wel o.k. ik had me alleen vergist met de gewichten op de OHP. was 12x36kg van plan maar per ongeluk 42kg er op gegooid. Begon serieus aan mezelf te twijfelen toen ik maar tot 8 reps kon maar toen ik de reps gedaan had en keek naar de schijven had ik het door... :o

Morgen log ik het wel even.

Waarom durf je dan niet verder ?

Volume verlagen en paused squats doen een mogelijkheid? Of andere oefeningen waarmee je je quads/hams bijv traint, waar je squat uiteindelijk van kan profiteren? (front squats bijv).

Laatst bewerkt:
Ik zou gaan resetten. Ik heb "hetzelfde" gehad.
Oplossing was: "in gewicht gaan zakken (drastisch gaan zakken / laten we zeggen een minus 25 kg) en dan op gaan bouwen met 5 x 5.
3 x per week squatten en telkens met 2,5 kg verhogen.

Dit zou wel eens een psychologische drempel kennen zijn.
Zo geraak je er gemakkelijk overheen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.808
Maar hoe ziet je schema op de Squats eruit dan (?) je werkt wel met progressieve overload (?) Of je squat al zo'n beetje met je max gewicht ?
Ik heb 5x5 geprobeerd en nu iets anders aangepakt. Tot nu toe is 80kg nog steeds mijn max.
Volume verlagen en paused squats doen een mogelijkheid? Of andere oefeningen waarmee je je quads/hams bijv traint, waar je squat uiteindelijk van kan profiteren? (front squats bijv).
Nog niet geprobeerd.
Kan je het gewicht niet van je laten afrollen als je niet meer omhoog geraakt? Heb ik nog wel eens gezien (wel voor stevige vloer zorgen dan met wat matten:rolleyes:)
Dat gaat niet. Het is mijn zoldervloer, die houd ik graag heel.
Niks zo motiverend toch als weten dat als je niet omhoog geraakt je DEUD bent? :D:D:D
Totdat je dood bent natuurlijk...
Ik zou gaan resetten. Ik heb "hetzelfde" gehad.
Oplossing was: "in gewicht gaan zakken (drastisch gaan zakken / laten we zeggen een minus 25 kg) en dan op gaan bouwen met 5 x 5.
3 x per week squatten en telkens met 2,5 kg verhogen.

Dit zou wel eens een psychologische drempel kennen zijn.
Zo geraak je er gemakkelijk overheen.
Kan heel goed psychologisch zijn. Ik squat nu twee keer per week.

• Like
Waarderingen: Inb4
Kan heel goed psychologisch zijn. Ik squat nu twee keer per week.

Tja mijn advies is dan toch: doe een reset. Kan ook anders als 5 x 5
Van belang lijkt me dat je behoorlijk van je max af gaat zitten en dan opnieuw gaat bouwen (kleine stapjes).

Ik was er verbaasd over hoe dat uitwerkte bij mij :thumbs:

Omdat ik het gevoel heb dat ik dan niet meer omhoog kom. Ik heb geen spotter...

Je hebt een half rack toch? Waarom koop je hier geen spotters voor? Neem je die onzekerheid weg...

Volgens mij had je dit half rack (zonder pulley deel).

Half-Rack-LF161HR-500x500.jpg

Power--Half-Rack-LF161HR-spotter-arm-500x500.jpg

• #1.811
Tja mijn advies is dan toch: doe een reset. Kan ook anders als 5 x 5
Van belang lijkt me dat je behoorlijk van je max af gaat zitten en dan opnieuw gaat bouwen (kleine stapjes).

Ik was er verbaasd over hoe dat uitwerkte bij mij :thumbs:
Moet toch wat proberen...
Je hebt een half rack toch? Waarom koop je hier geen spotters voor? Neem je die onzekerheid weg...

Volgens mij had je dit half rack (zonder pulley deel).

Half-Rack-LF161HR-500x500.jpg

Power--Half-Rack-LF161HR-spotter-arm-500x500.jpg
Die spotters heb ik wel maar geen spotter van vlees en bloed. Ik heb daar al een keer half naast gehangen, vandaar ook de angst denk ik.

Ik zie toch echt spotters en J-hooks op jouw (waar ik vreselijk jaloers op ben) gym...

Die spotters heb ik wel maar geen spotter van vlees en bloed. Ik heb daar al een keer half naast gehangen, vandaar ook de angst denk ik.

Ooohhhh...ja, dat zit dan inderdaad flink tussen de oren...Ik vind squatten ook doodeng als ik eerlijk ben. Behalve in de (ahummm) Smithmachine :o

Is dat het Megatec half rack trouwens?

Ooohhhh...ja, dat zit dan inderdaad flink tussen de oren...Ik vind squatten ook doodeng als ik eerlijk ben. Behalve in de (ahummm) Smithmachine :o

Watjes.........

• #1.816
  • #1.819
Training 22-05-2017 schouders rug

Squat
10x30kg
8x55kg
6x65kg
5x75kg
2x80kg :(:mad: durf niet verder... :o
5x75kg
Volume 1885kg
totalreps 34

OHP
20x20kg
8x42kg ...oeps, vergist in de schijven. Vond het al raar dat ik maar 8 reps kon... :D
12x36kg
12x36kg
14x30kg dropset
Volume 2020kg
totalreps 66

Pull Up (staggered set BOR - 1 min. rust)
12x72kg ...nog steeds pijn (linkerarm) vanaf mijn vingers door mijn onderarm naar mijn biceps. Soms straalt het zelfs door naar mijn schouder.
10x72kg rustiger aan dan maar.
8x72kg
6x72kg
Volume 2592kg
totalreps 36

BOR (staggered set Pull Up - 1 min. rust)
10x50kg voel het hier nog steeds. Easy does it. Ik houd het vandaag bij 50kg
10x50kg
10x50kg
10x50kg
Volume 2000kg
totalreps 40

Side Lateral Raises (myo)
15x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg (10 sec,rust)
5x7,5kg zweten als een otter! :zweet:
Volume 900kg
totalreps 60

Reverse Flyes (myo)
12x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg (10 sec,rust)
5x10kg ...koppaking nu helemaal lek! :zweet: :D
Volume 1140kg
totalreps 57

Squats BW
50xBW halfreps (vanaf onderen tot halverwege)
50xBW halfreps (vanaf onderen tot halverwege)

Wandelen
6km - 1 uur.

Dat was hem weer. Zweten met de myo reps. Squats waren bagger, Pull Up en BOR ook niet al te best door de pijn. Ga de Pull Ups toch nog maar een tijdje vervangen door wat anders.

Waar zijn die half rep squats voor?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven