XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Gaat lekker inderdaad :)

Hoezo deed je je knee sleeves af bij je tweede blok squats? Zijn dr toch juist ook voor betere doorbloeding en blessurepreventie.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat lekker inderdaad :)

Hoezo deed je je knee sleeves af bij je tweede blok squats? Zijn dr toch juist ook voor betere doorbloeding en blessurepreventie.
Ik train bijna nooit met knee sleeves tenzij het echt moet. Mijn knieën hebben mij eigenlijk nooit problemen gegeven en ik bewaar de sleeves zoveel mogelijk voor het 90%+ werk. Ik ben sowieso van mening dat een goede warming-up en niet langer dan 3min rust tussen je setjes meer voor blessurepreventie gaat doen dan wat sleeves.

Waarom zou je niet langer dan 3 minuten rust tussen je sets nemen om blessures te vermijden?

Ik train bijna nooit met knee sleeves tenzij het echt moet. Mijn knieën hebben mij eigenlijk nooit problemen gegeven en ik bewaar de sleeves zoveel mogelijk voor het 90%+ werk. Ik ben sowieso van mening dat een goede warming-up en niet langer dan 3min rust tussen je setjes meer voor blessurepreventie gaat doen dan wat sleeves.

Ben het er zeker mee eens dat die dingen die je opnoemt eerder / sneller goed zijn voor blessurepreventie.

Ben het er zeker mee eens dat die dingen die je opnoemt eerder / sneller goed zijn voor blessurepreventie.
Dat wil trouwens niet zeggen dat knee sleeves geen plek hierin hebben, maar wel vanaf een bepaald punt.
Ja, je volledig laten afkoelen is uiteraard geen goed idee. Maar neem gewoon rust tot je klaar bent voor de volgende set. Dat gaan timen is voor PL echt niet nodig.
3min is meer dan genoeg tenzij je echt een zware trainingsdag hebt. Er wordt vooral door powerlifters veel te veel rust gepakt wat totaal onnodig is. Een tijdje Sheiko draaien leert je dat wel af:o
Welkom!

3min is meer dan genoeg tenzij je echt een zware trainingsdag hebt. Er wordt vooral door powerlifters veel te veel rust gepakt wat totaal onnodig is. Een tijdje Sheiko draaien leert je dat wel af:o
Dat ligt er aan. Ik heb zelf ook zo'n Sheiko programma gedraaid en moet zeggen dat ik ook dan beter kan liften als ik meer pauze neem.
Maar dat kan aan mijn erbarmelijk uithoudingsvermogen liggen.

Dat ligt er aan. Ik heb zelf ook zo'n Sheiko programma gedraaid en moet zeggen dat ik ook dan beter kan liften als ik meer pauze neem.
Maar dat kan aan mijn erbarmelijk uithoudingsvermogen liggen.
Ik doelde meer op het feit dat je anders meer dan 3 uur bezig bent, maar in jouw geval snap ik wel dat je extra rust nodig hebt.

Nou zeg, wat een squats

Chapeau :yes:

Na jah in verhouding met je squat weer wel

Symmetric Strength

Vul hier m'n eigen stats in, wel grappig om te zien waar je staat. Je bench is relatief inderdaad het zwakst, squat het sterkste.
Bij mij hetzelfde verhaal alleen heb ik dan bench -8% | squat +11% en jij bench -19% | squat + 10%.

Ik doelde meer op het feit dat je anders meer dan 3 uur bezig bent, maar in jouw geval snap ik wel dat je extra rust nodig hebt.
Ik heb vandaag eens getimed en ik zit tussen de 3 en 5 minuten tussen mijn sets. En ik had vandaag de indruk dat ik echt wel goed rust nam.
Dus zo ver zit ik nog niet van jouw doel af.

Ja, als je elke keer 5 a 10 minuten rust neemt bij een Sheiko schema dan ben je wel even bezig.

Tja die definitie ligt voor iedereen anders, zo poverty vind ik hem niet
Dankje slecht is natuurlijk relatief, maar vergeleken met andere powerlifters is er nog veel te halen.
Na jah in verhouding met je squat weer wel
Haha ja of mijn Squat is vrij sterk. Laten we het daar maar op houden:roflol:
Symmetric Strength

Vul hier m'n eigen stats in, wel grappig om te zien waar je staat. Je bench is relatief inderdaad het zwakst, squat het sterkste.
Bij mij hetzelfde verhaal alleen heb ik dan bench -8% | squat +11% en jij bench -19% | squat + 10%.
Ja die gebruik ik ook al een flinke tijd. Dan ben jij in ieder geval goed symmetrisch, ik daarentegen wat minder:o
Ik heb vandaag eens getimed en ik zit tussen de 3 en 5 minuten tussen mijn sets. En ik had vandaag de indruk dat ik echt wel goed rust nam.
Dus zo ver zit ik nog niet van jouw doel af.

Ja, als je elke keer 5 a 10 minuten rust neemt bij een Sheiko schema dan ben je wel even bezig.
Ik gebruik al jaren jefit om mijn rust te timen en dat werkt wel heerlijk. Kirill Sarychev raadt voor de bench zelfs 1 min rust aan en de rest 2-3min. Dus je zit wel goed en het leukste gedeelte van liften is daadwerkelijk wat bewegen IPV al die rust.,:o

Dat zijn flinke nummers!

Welke knee sleeves en lifting belt gebruik je?

Terug
Naar boven