Fitness Seller

Reactive Training Systems

Ik gebruik al jaren jefit om mijn rust te timen en dat werkt wel heerlijk. Kirill Sarychev raadt voor de bench zelfs 1 min rust aan en de rest 2-3min. Dus je zit wel goed en het leukste gedeelte van liften is daadwerkelijk wat bewegen IPV al die rust.,:o
Het is net vooral bij bench dat ik voldoende rust moet nemen tussen de sets. Anders bak ik er niks van wegens serieuze burn al bij aanvang van set 2.

• Topic Starter Topic Starter
Het is net vooral bij bench dat ik voldoende rust moet nemen tussen de sets. Anders bak ik er niks van wegens serieuze burn al bij aanvang van set 2.
Vooral bij bench ja, omdat je ligt?
Deze spannende docu kijken voor je bench training:

Die en Minions is wel goede pre workout:hoody:

Gewicht ? Vergeten te wegen :(

Sheiko intermediate medium load 31 w2d1

Mijn bench max had ik naar 110kg gezet, maar na de eerste set met 95kg (moest eigenlijk 94kg) mijn max naar 108kg terug gezet en met 92,5kg de overige 3 sets gedaan. Bleek een goede beslissing.

Squats gingen vandaag best moeizaam, omdat ik teveel gevreten had. Ik heb zelfs mijn belt een gaatje losser moeten maken, omdat ik anders moest kotsen. Hierdoor werden de reps wel een stuk moeilijker, maar ik haalde ze toch vrij easy.

De tweede ronde bench ging echt snoei hard en ik maakte soms echt mooie reps met 85kg. Ik zal binnenkort een filmpje maken, dan zien jullie de verbetering. Na de bench wat gevlogen met 16kg en 4 setjes van 8 gedaan. Als laatste weer eens zware goodmornings gedaan 4x8x65kg. Vorm is weer solide en rug hield het top. Uiteindelijk toch een redelijke training maar niet zo top als de vorige trainingen, daarom een 6,5.:sd:

Screenshot_20180319-204741~2.jpg

Nee, omdat ik gewoon erg veel last van overdreven pump en burn heb in mijn bovenlichaam. Ook bij curls en OHP heb ik daar last van.
Klinkt heel erg apart, hopelijk ben je er snel vanaf! Al zou ik verwachten dat je met squats eerder naar lucht zou snakken.

In ieder geval vanmorgen gewogen en deze dikz*k weegt nu 85,9 kg (mijn gewogen doel voor deze week), verklaart wel het gaatje wat groter moest. En waarom mijn bench nu wil gaan vliegen. #Powerliftgains #GettingThatDubbelChin

Klinkt heel erg apart, hopelijk ben je er snel vanaf! Al zou ik verwachten dat je met squats eerder naar lucht zou snakken.
Ik snak dan niet naar lucht hoor. Ik krijg gewoon een enorme burn in de spieren en zo'n enorme pump dat ik bijna alle kracht verlies. (je hebt misschien mijn bench fail filmpje gezien?)
Dat komt heel snel op en het duurt even voor het weg is.
Als ik dus voldoende rust neem tussen de sets gaat mijn bench een heel stuk beter. Ik moet zelfs tijd tussen de WU sets nemen om te voorkomen dat ik niet compleet vol loop tegen dat ik aan mijn werk-sets begin.
Ik heb een tijd geprobeerd om minder rust te nemen in de hoop dat het door training beter zou worden. Maar dat doet het dus niet (volgens mij).

Ik snak dan niet naar lucht hoor. Ik krijg gewoon een enorme burn in de spieren en zo'n enorme pump dat ik bijna alle kracht verlies. (je hebt misschien mijn bench fail filmpje gezien?)
Dat komt heel snel op en het duurt even voor het weg is.
Als ik dus voldoende rust neem tussen de sets gaat mijn bench een heel stuk beter. Ik moet zelfs tijd tussen de WU sets nemen om te voorkomen dat ik niet compleet vol loop tegen dat ik aan mijn werk-sets begin.
Ik heb een tijd geprobeerd om minder rust te nemen in de hoop dat het door training beter zou worden. Maar dat doet het dus niet (volgens mij).
Hmm ik blijf het een vaag iets vinden. Succes ermee in ieder geval.

Sheiko intermediate medium load 31 w2d2
Training vandaag begonnen met deficit deadlifts waar ik altijd heerlijk in positie kom. Gingen ook heerlijk en mijn onderrug had een flinke pomp op het einde. Bench was vandaag ook weer hard. De 80kg vloog omhoog en de bar path is nu steeds beter en beter. Als derde oefening stonden normale
Deadlifts weer eens op het programma en tot en met 170kg overhand getrokken. De 190kg heb ik de eerste twee sets de eerste rep hookgrip getrokken en de rest mixed. Als die hook grip goed gaat lukken dan ga ik mss gekke dingen doen op de DL, we zullen zien. De eerste accessoires oefening was mitary press en 4x8x50kg gedaan net zoals de vorige keer en dat bleek een goede beslissing. Daarna 4x8x77kg lat pulldown gedaan en die ging nog vrij moeizaam maar ik had wel een goede lat engagement. Als laatste 3x8xbw hanging leg raises gedaan en zo hoog mijn voeten gegooid dat ik even bang was dat ik mezelf nog zou raken ook. Was al met al een solide tren en zeker een 7/10 waard.

Screenshot_20180321-205256~2.jpg

Sterke training weer. Je Gaat echt goed.

Ik ben hier altijd aan het loeren, maar zie dat ik hier nog helemaal niets heb gepost. Dus in! :)

Harde conventional deadlifts!

Vraagje over de military press. Ik doe momenteel side raises voor "delts". Merk je dat je bench en core strength beter zijn met de military press? Of doe je dat altijd al sinds sheiko als je "delts" moet doen?
Twijfel zelf of ik een OHP of dumbell shoulder press wil doen ipv side raises, in acht nemende dat het m'n bench herstel niet in de weg mag gaan zitten.

Twijfel zelf of ik een OHP of dumbell shoulder press wil doen ipv side raises, in acht nemende dat het m'n bench herstel niet in de weg mag gaan zitten.
Ik denk dat dit je beslissing zal moeten bepalen. Bij de presses zet je de triceps ook veel meer in dan bij de raises. Dat kan dus helpen om je triceps sterker te maken, maar voegt ook vermoeidheid toe.
Heb je geen last van dat extra volume op triceps, dan kunnen presses wel een goed idee zijn.

Ik denk dat dit je beslissing zal moeten bepalen. Bij de presses zet je de triceps ook veel meer in dan bij de raises. Dat kan dus helpen om je triceps sterker te maken, maar voegt ook vermoeidheid toe.
Heb je geen last van dat extra volume op triceps, dan kunnen presses wel een goed idee zijn.

Ja wellicht ga ik presses gewoon eens 3 sessies proberen :)

Ik vind persoonlijk side raises een goeie toevoeging eventueel wel naast overhead. Er word zoveel gepressed dat de andere stukken van je schouders (vooral achterkant) over het hoofd gezien worden.

Ik vind persoonlijk side raises een goeie toevoeging eventueel wel naast overhead. Er word zoveel gepressed dat de andere stukken van je schouders (vooral achterkant) over het hoofd gezien worden.
Ja, dat kan een probleem zijn bij een typisch PL schema. Je zou dat kunnen oplossen door bij lats eerder een row toe te voegen ipv een pull-down.

Ja, dat kan een probleem zijn bij een typisch PL schema. Je zou dat kunnen oplossen door bij lats eerder een row toe te voegen ipv een pull-down.

Mee eens. Daarom doe ik een seated row (om onderrug tegelijkertijd te ontlasten) en pendlay row (om wat meer te kunnen overloaden dan BOR).
Heb zelf een tijd lang geen rugoefeningen toegevoegd toen ze nog niet standaard in m'n schema verwerkt zaten. Nu mét is m'n rug tevens veel beter qua spieractivatie voor bv deadlifts.

Ik heb 5x6 delts in m'n schema en wil denk ik 3x6 OHP proberen en afmaken met 2x6 of wat meer high rep 2x? lateral raises.

Vraagje over de military press. Ik doe momenteel side raises voor "delts". Merk je dat je bench en core strength beter zijn met de military press? Of doe je dat altijd al sinds sheiko als je "delts" moet doen?
Dank u, de deadlifts zijn langzaam weer op niveau:D

Ik doe eigenlijk altijd voor delts military press, ik vind het een leuke oefening en dat is de enige reden. Of je nu side raises of military press doet maakt denk ik met zo weinig volume niet veel uit. En mijn triceps kunnen wel wat groei hebben.
En bij Sheiko is dit normaal gezien geen probleem, ik kan zelfs wat meer tricepwerk gebruiken merk ik. Ga dat in de 4daagse mogelijk ook toevoegen.
Het is wel een heerlijke oefening, maar ik zou geen extra gains verwachten, want side raises zijn ook een top oefening.

Mee eens. Daarom doe ik een seated row (om onderrug tegelijkertijd te ontlasten) en pendlay row (om wat meer te kunnen overloaden dan BOR).
Heb zelf een tijd lang geen rugoefeningen toegevoegd toen ze nog niet standaard in m'n schema verwerkt zaten. Nu mét is m'n rug tevens veel beter qua spieractivatie voor bv deadlifts.

Ik heb 5x6 delts in m'n schema en wil denk ik 3x6 OHP proberen en afmaken met 2x6 of wat meer high rep 2x? lateral raises.
Da's geen slecht plan. :)

Waarom zou je met 4 keer in de week bench een mp doen. Ze staan wel veelvuldig in het schema overigens hoor. Maar dan is bench op die dag wel weggehaald.

Terug
Naar boven