AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

Niet goed gegeten en slechte carb load, ook kan ik me heel moeilijk boos maken in de gym en voelde alles vandaag ruk. Mijn rug zeurt ook al een paar dagen maar dat is vaker voor de meet. Mss had ik toch btr op zaterdag kunnen pieken, maar heb gewoon verzaakt te doen wat ik moest doen en een off day heb je soms.
Dan is het +++ en is het idd wel beetje te verwachten.
Off days horen er idd bij. Gewoon doorgaan. Next time dus pieken op sbd?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.062
Mooi leermoment, die zitten dr ook tussen. Met opgeheven hoofd verdergaan met de vierdaagse!

Kan gebeuren! Off days bestaan natuurlijk. Maar goed dat je met opgeheven hoofd eruit komt en er de motivatie uit haalt om volgende keer te knallen!

de advanced heeft vaker board presses en zo.
Board presses doen doorgaans niet zoveel voor de raw bencher. De meesten hebben dan ook moeite met het eerste stuk vanaf de borst, niet de tweede helft. Het is vergelijkbaar met box squat, doet meestal vrijwel niks voor raw sq.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is ook dat die laatste weken uit die Sheiko-templates niet echt ideaal zijn. Die peaking cycle werkte voor mij niet echt ideaal. (heb het 3x geprobeerd) Enkel voor squats ging dat echt goed, maar voor DL en bench waren de resultaten redelijk belabberd.

• #1.068
Kan gebeuren! Off days bestaan natuurlijk. Maar goed dat je met opgeheven hoofd eruit komt en er de motivatie uit haalt om volgende keer te knallen!
Ja, ik ben ook heel erg blij dat ik deze reality check tijdens een mockmeet krijg en niet op een echte meet. In de gym maxen is ook echt niks voor mij, ik sta liever op een wedstrijd te vlammen.
Board presses doen doorgaans niet zoveel voor de raw bencher. De meesten hebben dan ook moeite met het eerste stuk vanaf de borst, niet de tweede helft. Het is vergelijkbaar met box squat, doet meestal vrijwel niks voor raw sq.
Klopt, alleen overload je wel een bepaald gedeelte en laat mijn triceps nou net wat extra kracht kunnen gebruiken. Als een van die variaties goed voelt dan ga ik die vaker erin programmeren. Bij de deadlift was bijvoorbeeld de deadlift from boxes echt goud.
Mijn ervaring is ook dat die laatste weken uit die Sheiko-templates niet echt ideaal zijn. Die peaking cycle werkte voor mij niet echt ideaal. (heb het 3x geprobeerd) Enkel voor squats ging dat echt goed, maar voor DL en bench waren de resultaten redelijk belabberd.
De vorige cycle en piek gingen wel perfect, maar heb nu ook anders opgewarmd en geen wedstrijd. Ook val ik nu meer in het 4 daagse schema qua totaal en daarvoor heb je een langere piek nodig. Waarschijnlijk sta ik op de SBD gewoon te vlammen en knal ik daar een 580-600kg totaal. Mocht ik me dan nog niet gekwalificeerd hebben voor het NK heb ik altijd nog de DRC cup om me wel te kwalificeren.

Klopt, alleen overload je wel een bepaald gedeelte en laat mijn triceps nou net wat extra kracht kunnen gebruiken. Als een van die variaties goed voelt dan ga ik die vaker erin programmeren. Bij de deadlift was bijvoorbeeld de deadlift from boxes echt goud.
Geloof niets, probeer alles. Het is even goed kijken naar waar jouw sticking points liggen en deze zo goed mogelijk trainbaar maken, en in het geval van raw board press zeker geen te dikke planken gebruiken. Bij deficit deadlift, vind ik zelf een fijne, is het ook verleidelijk om te veel deficit te gebruiken voor een raw dl. :thumbup:

• #1.070
Geloof niets, probeer alles. Het is alleen even goed kijken naar waar jouw sticking points liggen en deze zo goed mogelijk trainbaar maken. :thumbup:
Op de 105% dag lag mijn sticking point net iets boven mijn borst en gisteren lag de stang gewoon dood op mijn borst. Ik mis gewoonweg kracht op alle plaatsen en meer volume zal dat vooral verbeteren.

Op de 105% dag lag mijn sticking point net iets boven mijn borst en gisteren lag de stang gewoon dood op mijn borst. Ik mis gewoonweg kracht op alle plaatsen en meer volume zal dat vooral verbeteren.
Yeah, typisch sticking point voor de raw benchpresser. Ik heb tijdens het trainen genoeg lijstjes bijgehouden over welke oefeningen iets leken te doen, zo kan je later terugkijken en pik je er de oefeningen uit die voor jou werken.

Een voorbeeld, in volgorde van prioriteit (qua ondersteuning):
  • Bp vanaf pins, floorpress werken voor mij qua zelfde bewegingspatroon als de reguliere bench en in die zin train je ook specifiek in dezelfde beweging. Chains & bands kunnen hier ook aan toegevoegd worden. Pause bench/ touch & go idem.
  • Closegripbench vind ik een van de fijnste, je bouwt er tevens geweldige triceps mee en herstel is doorgaans korter waardoor je 'm frequent kunt inplannen.
  • Rows, overheapress, pullups/chinups, dips, bench shrugs werken minder direct ondersteunend zoals de oefenigen hierboven, maar dragen wel bij in de zin van spiermassa, en een gezonde balans.
  • Facepulls, L-flyes en meer zijn oefeningen puur voor blessure preventie.

Laatst bewerkt:
Dan zijn vooral je pecs het zwakke punt en niet je triceps.
Boardpresses lijken me dan niet de oplossing.
3ct paused bench of pin presses van net boven de borst zijn volgens mij nuttiger in dit geval.

Zou met een benchvorm die nog verre is van hoe het zou moeten me druk gaan maken om board presses, pin presses, 3sec paused of press met chaos. Lekker volume en focussen op techniek toch.

Dan lijkt me de 3ct paused press toch geen slechte.
Geen verschil met een competitie bench. Enkel dat de scheids in je hoofd wat lang wacht met het press commando.

Geen verschil met een competitie bench. Enkel dat de scheids in je hoofd wat lang wacht met het press commando.
Sheiko schrijft competitiepause voor op alle 1e reps van de bench blokken.

3ct paused bench of pin presses van net boven de borst zijn volgens mij nuttiger in dit geval.
Lats zijn ook erg belangrijk in het onderste deel van je bench. Voor mijn bench hebben triceps samen met meer rug training erg veel gedaan (en kleine techniek queue's natuurlijk die veel kunnen opleveren). Maar dit is allemaal persoonlijk ofcourse en je zal wat moeten testen wat voor jou(@EigenWereld ) het beste werkt.

Hoe weet je zeker dat meer volume dit gaat doen? Zaten er überhaupt hypertrofiefases in de afgelopen Sheiko periode?

Wat leesvoer: How to Fix POVERTY Bench Press!

Mijn bench is ook zwak relatief tot mijn andere lifts en ik ben nu bewust hypertrofie blokken aan het doen.

I know. Ik deed en doe al mijn reps paused tijdens mijn main bench trainingen.
Maar een langere pause maakt het zwaarder, net op het punt dat het tijdens een competitie voor ene raw lifter het moeilijkste gaat. Je traint dus met een iets lichetere absolute load, tot het niet meer je zwakke punt is.
Kwestie van toch veel nut te hebben en de absolute last iets lager te houden dan tijdens een reguliere bench training.

Lats zijn ook erg belangrijk in het onderste deel van je bench. Voor mijn bench hebben triceps samen met meer rug training erg veel gedaan (en kleine techniek queue's natuurlijk die veel kunnen opleveren). Maar dit is allemaal persoonlijk ofcourse en je zal wat moeten testen wat voor jou(@EigenWereld ) het beste werkt.
Yep, de techniek van het aanspannen van de lats vind ik ook heel belangrijk. De dagen dat me dit niet lukt heb ik meestal echt baaldagen op de bench. Een pijnpuntje de laatste tijd.
Dit kan idd een aandachtspunt zijn als de bench niet goed loopt.

• #1.080
Yeah, typisch sticking point voor de raw benchpresser. Ik heb tijdens het trainen genoeg lijstjes bijgehouden over welke oefeningen iets leken te doen, zo kan je later terugkijken en pik je er de oefeningen uit die voor jou werken.

Een voorbeeld, in volgorde van prioriteit (qua ondersteuning):
  • Bp vanaf pins, floorpress werken voor mij qua zelfde bewegingspatroon als de reguliere bench en in die zin train je ook specifiek in dezelfde beweging. Chains & bands kunnen hier ook aan toegevoegd worden. Pause bench/ touch & go idem.
  • Closegripbench vind ik een van de fijnste, je bouwt er tevens geweldige triceps mee en herstel is doorgaans korter waardoor je 'm frequent kunt inplannen.
  • Rows, overheapress, pullups/chinups, dips, bench shrugs werken minder direct ondersteunend zoals de oefenigen hierboven, maar dragen wel bij in de zin van spiermassa, en een gezonde balans.
  • Facepulls, L-flyes en meer zijn oefeningen puur voor blessure preventie.
Dit zijn inderdaad goede oefeningen als ondersteuning of om weak points aan te pakken, benchpolkov (een sheiko mod) had laatst ook een mooie post hierover gemaakt op reddit.
Pecs zijn inderdaad ook mijn zwakke plek, maar ik wil mijn triceps ook eens wat meer overloaden met een boardpress om te kijken of dat helpt. Wat me vroeger veel heeft geholpen was spotto presses, ook omdat dit me leerde mijn lats te engagen.
Zou met een benchvorm die nog verre is van hoe het zou moeten me druk gaan maken om board presses, pin presses, 3sec paused of press met chaos. Lekker volume en focussen op techniek toch.
Maar dat heb ik de afgelopen 26 weken gedaan wat maar +10kg opleverde. Ik denk toch dat ik wat meer variatie erin moet gooien en misschien helpen die incline presses ook wel.
Ik doe nu al de eerste reps met 2 sec pause en daarna de overige reps met 1 sec pauze.
dit idd.
Lats engagen lukt nu wel beter, soms vergeten ik wel de leg drive en ik twijfel nog of ik de stang in mijn borst laat zakken of niet. Weet niet of dat eigenlijk in de ipf mag?
Zeker weten. Vond ik zelf een erg lastige om "te leren voelen" waardoor je er echt gebruik van kan maken. Draagt bij aan explosiviteit, alsof je een springveer indrukt en loslaat.
Dit en mijn barpath voelt soms echt heerlijk, maar andere keren is het huilen. Blijft nog steeds zoeken naar de juiste vorm. Enige voordeel is dat ik al maanden pijnvrij ben in mijn schouders, etc.
Hoe weet je zeker dat meer volume dit gaat doen? Zaten er überhaupt hypertrofiefases in de afgelopen Sheiko periode?

Wat leesvoer: How to Fix POVERTY Bench Press!

Mijn bench is ook zwak relatief tot mijn andere lifts en ik ben nu bewust hypertrofie blokken aan het doen.
Ik heb smolov jr gedraaid en daar ging mijn bench echt heerlijk op, ik heb een jaar geleden toen 105kg T&G gebencht en 110kg was een technische faal toen. Daarbij staat Sheiko wel bekend om zijn volume en is de afgelopen cycle mijn bench nauwelijks vooruit gegaan. Ik ben van een gedeloade 105kg RPE 11 grind naar een (zonder deload) 105kg ez rep gegaan.
I know. Ik deed en doe al mijn reps paused tijdens mijn main bench trainingen.
Maar een langere pause maakt het zwaarder, net op het punt dat het tijdens een competitie voor ene raw lifter het moeilijkste gaat. Je traint dus met een iets lichetere absolute load, tot het niet meer je zwakke punt is.
Kwestie van toch veel nut te hebben en de absolute last iets lager te houden dan tijdens een reguliere bench training.

Yep, de techniek van het aanspannen van de lats vind ik ook heel belangrijk. De dagen dat me dit niet lukt heb ik meestal echt baaldagen op de bench. Een pijnpuntje de laatste tijd.
Dit kan idd een aandachtspunt zijn als de bench niet goed loopt.
Ja ik weet in deze niet of ik mijn bench juist net harder moet pushen of juist net wat rustiger, maar dat gaan we deze 20 weken zien en anders ga ik een oplossing moeten verzinnen voor mijn bench.

Terug
Naar boven