MuscleMeat

Reactive Training Systems

Wauw jij ben eg sterk :$

Lange pauzes?
Doen nu zelfde schema en verloop volgens mij :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.105
Gewicht 87,2kg, gaat de goede kant op.

Sheiko advanced medium load w1d4
Deficit deadlifts
5x60kg

3x112,5kg
4x2x135kg

Miste ik een paar setjes of zo? Light weight baby.

Incline bench
5x20kg
6x60kg
4x3x70kg

Gewoon pompen en zo

Deadlift from blocks
3x125kg
3x145kg
2x3x170kg
3x2x190kg

Gingen ook echt easy, alleen heb alles overhand gedaan tot en met 170kg. Hookgrip lukte nog niet maar heb op t einde nog wat tips gekregen en ga dat binnenkort proberen.

Dips
5x4xbw+20kg

Gingen wel easy maar blijf het een klote oefening vinden.

Leg press
3x5x171kg

Kreeg tijdens set 4 een steek in mijn knie en toen maar gelaten.

Reverse hyperextensions
4x8xbw

Waren gewoon lekker voor de prehab

Goede tren weer, niet super uitdagend of zo. 7/10

Wat ik bedoel is dat een training die zwaar is, door slecht herstel en vermoeidheid, beter kan worden afgekapt en op een later tijdstip (in dit geval de volgende dag) dan dat je hem overslaat of hem vermoeid uitvoert.
Ik denk dat het afkappen van een training omdat de momentele vermoeidheid te hoog is idd geen slecht idee is.
Maar om dan de volgende dag nog even de rest van de setjes te doen, dat lijkt me erg weinig zin te hebben (als training). En omdat je de vorige dag te vermoeid was om de training af te werken zoals het hoorde, lijkt het me dan het verstandigste om je rustdag ook echt te besteden aan recuperatie.
Maar dan komen we op het volgende punt: Een lichte training kan herstel bevorderen.
Toch denk ik in dit geval persoonlijk voor de rust hebben gekozen ipv de gemiste sets te gaan uitvoeren.

Voor 1 keer kan dat uiteraard weinig kwaad.
Als het vaak voorkomt moet je misschien eens nagaan welke intensiteit en rep-ranges nuttig zijn tijdens een hersteltraining. Kan goed zijn dat dit dus wel degelijk in de juiste range zit. Intensiteit mag tijdens een herstel namelijk best hoog liggen, als het volume maar beperkt blijft.

Wat dat spreiden van volume betreft heb ik er toch enkele bedenkingen bij. Als je zo vrij kan zijn om je volume in te delen over de week zoals dat goed uit komt dan kan je ook 7 keer 2x5x37,5% doen ipv 1 keer 7x5x75%. Het volume over de week is identiek.
Beetje bij de haren getrokken. Maar het geeft maar aan dat er ergens toch een minimale stress moet zijn om een effect te krijgen.

BTW: Wel vette training nu de laatste dagen. Gaat weer lekker. :)

Laatst bewerkt:
  • #1.107
Gewicht 87,1kg gaat nu goed en langzaam omhoog.

Sheiko advanced medium load w2d1
Squats gingen lekker, had wel een rare rep waar het barpath in een s veranderde maar overal zeer easy. Daarna vlogen de benches ook omhoog en heb weer net wat meer spanning dan eerst. French press met 30kg gedaan en lekker gepompt, daarna wat flyes met 12,5kg en uiteindelijk hyperexehyperex met bw voor een solide, vrij easy, 7/10 tren.

Screenshot_20180512-135824.jpg

2x5x164kg squat: Is dat 2 set van 5 reps of 5 sets van 2 reps?

Gewicht 87,1kg gaat nu goed en langzaam omhoog.

Sheiko advanced medium load w2d1
Squats gingen lekker, had wel een rare rep waar het barpath in een s veranderde maar overal zeer easy. Daarna vlogen de benches ook omhoog en heb weer net wat meer spanning dan eerst. French press met 30kg gedaan en lekker gepompt, daarna wat flyes met 12,5kg en uiteindelijk hyperexehyperex met bw voor een solide, vrij easy, 7/10 tren.

Screenshot_20180512-135824.jpg
Ben ik scheel aan het rekenen of zit je bewust 2 weken voor de planning voor sbd?

• #1.112
2x5x164kg squat: Is dat 2 set van 5 reps of 5 sets van 2 reps?
2 reps 5 sets, maar ik log normaal zelf altijd setsxrepsxgewicht. Ik vind dit zelf ook verwarrend :D
Sheiko is reps-sets-gewicht:) goeie training! Je bodyweight gaat ook goed omhoog
Idd dit en dankjewel, begint een goede stijgende lijn in te zitten.
Ik dacht het al, maar ik ken de app niet, dus je weet nooit. :)
Ja, de app is echt drama, maar dan heb ik tenminste de schema;s en hoef ik het hele schema niet in jefit te zitten, wat echt een pokke werk is.
Ben ik scheel aan het rekenen of zit je bewust 2 weken voor de planning voor sbd?
Ik maak een jaarplanning en de SBD is op 22/23 sept als ik het goed heb?
Week nymmer / schema / eerste dag van de week /
Week 19 Prep cycle 1 w1 7 mei x x x x
Week 20 Prep cycle 1 w2 14 mei x x x x
Week 21 Prep cycle 1 w3 21 mei x x x x
Week 22 Prep cycle 1 w4 28 mei x x x x
Week 23 Prep cycle 2 w1 4 jun. x x x x
Week 24 Prep cycle 2 w2 11 jun. x x x x
Week 25 Prep cycle 2 w3 18 jun. x x x x
Week 26 Prep cycle 2 w4 25 jun. x x x x NK (sub-)junioren
Week 27 Prep cycle 2 w5 2 jul. x x x x MOCKMEET LOODS
Week 28 Prep cycle 2 w6 9 jul. x x x x
Week 29 Prep cycle 3 w1 16 juli x x x x
Week 30 Prep cycle 3 w2 23 juli x x x x
Week 31 Prep cycle 3 w3 30 juli x x x x
Week 32 Prep cycle 3 w4 6 aug. x x x x
Week 33 Prep cycle 3 w5 13 aug. x x x x
Week 34 Comp cycle w1 20 aug. x x x x
Week 35 Comp cycle w2 27 aug. x x x x NK BENCH
Week 36 Comp cycle w3 3 sep. x x 27 jaar x x
Week 37 Comp cycle w4 10 sep. x x x
Week 38 Comp cycle w5 17 sep. x x SBD CUP SBD CUP

2 reps 5 sets, maar ik log normaal zelf altijd setsxrepsxgewicht. Ik vind dit zelf ook verwarrend :D

Idd dit en dankjewel, begint een goede stijgende lijn in te zitten.

Ja, de app is echt drama, maar dan heb ik tenminste de schema;s en hoef ik het hele schema niet in jefit te zitten, wat echt een pokke werk is.

Ik maak een jaarplanning en de SBD is op 22/23 sept als ik het goed heb?
Week nymmer / schema / eerste dag van de week /
Week 19 Prep cycle 1 w1 7 mei x x x x
Week 20 Prep cycle 1 w2 14 mei x x x x
Week 21 Prep cycle 1 w3 21 mei x x x x
Week 22 Prep cycle 1 w4 28 mei x x x x
Week 23 Prep cycle 2 w1 4 jun. x x x x
Week 24 Prep cycle 2 w2 11 jun. x x x x
Week 25 Prep cycle 2 w3 18 jun. x x x x
Week 26 Prep cycle 2 w4 25 jun. x x x x NK (sub-)junioren
Week 27 Prep cycle 2 w5 2 jul. x x x x MOCKMEET LOODS
Week 28 Prep cycle 2 w6 9 jul. x x x x
Week 29 Prep cycle 3 w1 16 juli x x x x
Week 30 Prep cycle 3 w2 23 juli x x x x
Week 31 Prep cycle 3 w3 30 juli x x x x
Week 32 Prep cycle 3 w4 6 aug. x x x x
Week 33 Prep cycle 3 w5 13 aug. x x x x
Week 34 Comp cycle w1 20 aug. x x x x
Week 35 Comp cycle w2 27 aug. x x x x NK BENCH
Week 36 Comp cycle w3 3 sep. x x 27 jaar x x
Week 37 Comp cycle w4 10 sep. x x x
Week 38 Comp cycle w5 17 sep. x x SBD CUP SBD CUP
Brb aanpassen

• #1.116
Gewicht gisteren 87,3kg en vandaag 87,8kg. Ik had gisteren tot 7uur een vergadering en ben daarna gaan sporten. Iets later eten is wat extra kilo's.

Sheiko advanced medium load W2D2
Deadlift pause below knees
5x60kg

3x112,5kg
3x135kg
3x157,5kg
5x3x170kg

Oef dat ging zwaarder dan verwacht, heb flinke keelpijn te pakken en merkte het goed tijdens het liften. Ging wel flink stuk en heb bewust de pauzes op 1sec gehouden.

Bench press with chains
12x20kg

5x55kg+chains
5x65kg+chains
5x3x77,5kg+chains

Bench was bezet dus deze als tweede gedaan en Jezus wat een leuke oefening. Opeens die extra kilo's voelen is wel wat anders dan dat ik gewend ben.

Dumbell side raises
5x6x8kg

Lichtjes gepompt en moest hierna nog leg press en abs maar voelde me te ellendig en ben daarom maar naar huis gegaan. Voel me nu, een dag later, weer een stuk beter en hopelijk gaan mijn trens van vrijdag en zaterdag lekker. Deze ging in ieder geval kut dus een 2/10, omdat ik wel mijn reps haalde.

Laatst bewerkt:
Chains bij dl en bench hangen die nog tot op dr grond?

• #1.118
Chains bij dl en bench hangen die nog tot op dr grond?
Ik quote even Sheiko zelf

1. About chains: Chains improve the upper part of the movement. The weight of the chains for each side of the bar is 5-10 kg. So if your set calls for 80%, load that weight onto the bar as normal then add the chains on top of that. When you are in the final position of the lift, 2-3 chain links must still remain on the floor.

Onze chains zijn volgens mij 10-15kg maar hij lag voor ongeveer de helft nog op de grond bij lockout.

Ik quote even Sheiko zelf

1. About chains: Chains improve the upper part of the movement. The weight of the chains for each side of the bar is 5-10 kg. So if your set calls for 80%, load that weight onto the bar as normal then add the chains on top of that. When you are in the final position of the lift, 2-3 chain links must still remain on the floor.

Onze chains zijn volgens mij 10-15kg maar hij lag voor ongeveer de helft nog op de grond bij lockout.

Okeej bedankt voor de info :)

• #1.120
Gewicht 86,6kg bewust even iets minder gegeten op een rustdag om vandaag weer iets meer te eten.

Sheiko advanced medium load W2D3
Voor de training een lekkere maaltijd erin gegooid en wat pre workout. Front Squats gingen weer easy, maar heb dan ook al 5 jaar geleden 3x3x110kg front Squat gedaan. Bench met flesje onder shirt ging ook lekker en merk dat ik bovenin sterker ben dan onderin, maar dat is als RAW bencher gebruikelijk. Dips met 15kg gedaan en voelde easy en lekker. Daarna 4x8x70kg lat pullxowp gedaan en die vlogen ook. De standing goodmornings overgeslagen aangezien ik morgen naar Harmony ga en zo fit mogelijk wil zijn. Denk er nog over na de zaterdag tren te doen of bewust te skippen. Voel me nu wel fit en top, maar na zaterdag waarschijnlijk niet en moet maandagmorgen weer liften dus even kijken wat wijsheid is. 7,5/10 tren omdat die zo easy was.

Screenshot_20180518-222508~2.jpg

Terug
Naar boven