MuscleMeat

Rebuilding Strength

Bezoekers in dit topic

Goede bench sessie gisteren, dat gaat nog wat worden over een tijdje. 120 in de pocket. Sinds deze man minder frequent traint dan ooit tevoren gaat hij harder vooruit dan ooit.

Iets om over na te denken.
Thanks man, 120 moet wel lukken als ik goed uitgerust ben ja. Een goed herstel doet wonderen, dus minder frequent trainen kan inderdaad helpen.

Zo zie je maar elk nadeel heeft z'n voordeel haha. Goed bezig op sq en bench, solid! Binnekort allebei 120 benchen dus :D. Je alltime pr met 13x100 is niet mis trouwens...
Thanks man, ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn kont af en toe van de bench gaat als ik veel reps maak. Maar goed ik doe verder toch geen pl-wedstrijden dus het maakt mij niet zoveel uit.

23-10-2018 (FB)

Squat (low bar, belt)
8x20
8x40
5x50
5x60
5x70
3x80
3x90 voelde niet goed, gestopt

Incline Bench Press
20x20
5x40
5x50
5x60
5x70
2x75
9x80 prima
3x10x60

Cable Row (v-handle)
opgewerkt naar 30x80 (RP)

Lateral Raise
8x10
8x12
8x14
8x16

Chin-up (close hammer grip)
20x bw
12x bw
10x bw

Rope Pushdown
10-reppers

Commentaar: Ziek, training ging erg moeizaam. Vandaag zou mijn 5x12 dagje worden, maar dat zat er toch echt niet in. Bij de squats voelde ik bij de lege stang al aan dat het niet veel zou worden, onderrug/benen voelen erg vermoeid aan. Blijkbaar is 2x pw squatten en deadliften toch te veel voor mij. Heeft natuurlijk niets met overtraining te maken, ik ben ondertraind. Maar goed, 1x pw deadlifts dus in het vervolg.
 
Undertrained zou misschien kunnen, maar denk eerder dat je het moet zoeken in het beter managen van volume en intensiteit. Ik krijg niet echt een duidelijk beeld van je programmering eigenlijk, het lijkt een soort high rep/low rep verdeling.

Deadlift volume terugbrengen kan (in ieder geval tijdelijk) helpen om te herstellen. Uiteindelijk denk ik wel dat 1x per week deadliften voor performance te weinig trainingsstimulus geeft. Mijn eigen ervaring is dat ik van minimaal volume eigenlijk niet snel sterker wordt en de kans op blessures zelfs vergroot.
 
Thanks man, ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn kont af en toe van de bench gaat als ik veel reps maak. Maar goed ik doe verder toch geen pl-wedstrijden dus het maakt mij niet zoveel uit.

Herkenbaar..probeer wel aan te werken maar zeker als het zwaarder wordt bij repout of max attempt vind ik t lastig. Heeft vaak ook te maken met positie van je voeten en hoe je legdrive inzet vind ik. Wat betreft je frequentie ik denk dat je best 2 x per week kan squatten en deadliften maar mischien volume of intensiteit moet aanpassen. Wat betreft deadlift een lichte RDL doen oid en front squat oid. Front squat pak je automatisch minder gewicht. Intensiteit kan dan wel hoog zijn (procentueel) maar workload is minder want je verplaatst minder kilo's en daardoor beter voor je CNS en herstel mischien..
 
Wat betreft je frequentie ik denk dat je best 2 x per week kan squatten en deadliften maar mischien volume of intensiteit moet aanpassen. Wat betreft deadlift een lichte RDL doen oid en front squat oid. Front squat pak je automatisch minder gewicht. Intensiteit kan dan wel hoog zijn (procentueel) maar workload is minder want je verplaatst minder kilo's en daardoor beter voor je CNS en herstel mischien..
Precies dit. In mijn huidige template zijn er voor de main lifts iedere week eigenlijk 4 varianten:
Een competitie lift (powerlifting vorm bench / deadlift)
Een overload variant (bench met slingshot / rack pull)
Een hypertrofie variant (close grip incline bench / romanian deadlifts)
Een tempo variant (paused bench / tempo squats)

Door het volume, de intensiteit en de aard van de oefeningen hebben de varianten minder impact op herstel dan bijvoorbeeld puur de competitie lifts.

Edit: vergat de tempo varianten!
 
Even een update jongens...

@ Starx6673 en Booyaka, bedankt voor jullie input. I.v.m. drukte kan ik nu even niet inhoudelijk reageren op jullie posts (ik neem hier altijd mijn tijd voor), maar dit zal ik z.s.m. doen.

Weer veel privé shit meegemaakt de laatste tijd, ziek, helpen met verhuizen enz. enz. In de afgelopen 2 weken maar 3 keer getraind, waardeloos dus. Vanaf heden UB/LB/UB/LB. 2x pw fullbody is leuk, maar als je dan een training mist heb je maar 1x getraind.
Met UB/LB/UB/LB heb ik altijd de beste gains gemaakt, maar die rek is er nu natuurlijk wel uit. Desalniettemin geeft het mij veel meer voldoening dan 2x pw fullbody, en dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk.

De laatste 3 trainingen heb ik wel genoteerd in een documentje, maar staan niet op deze pc. Die zal ik z.s.m. plaatsen.
 
Undertrained zou misschien kunnen, maar denk eerder dat je het moet zoeken in het beter managen van volume en intensiteit. Ik krijg niet echt een duidelijk beeld van je programmering eigenlijk, het lijkt een soort high rep/low rep verdeling.

Deadlift volume terugbrengen kan (in ieder geval tijdelijk) helpen om te herstellen. Uiteindelijk denk ik wel dat 1x per week deadliften voor performance te weinig trainingsstimulus geeft. Mijn eigen ervaring is dat ik van minimaal volume eigenlijk niet snel sterker wordt en de kans op blessures zelfs vergroot.
Ik ben sowieso zoekende naar de juiste balans tussen werk, privé en ijzer verplaatsen. Het idee was inderdaad een high rep/low rep verdeling. Het idee hierachter was dat ik zowel reps kan maken alsook (enigszins) sterk kan zijn. Achteraf gezien denk ik niet dat het de trainingen zijn geweest, maar eerder het gebrek aan slaap en het tekort aan calorieën die mijn herstel in de weg zaten. Ik heb nogal een hectische tijd achter de rug.

Verder denk ik dat 1x pw deadliften meer dan genoeg is voor een trainingsstimulus. De deadlift is een oefening die verreweg het meest van je herstel vraagt. Meerdere keren per week kan wel, maar dan zal het volume en gewicht hier wel op aangepast moeten worden.

Herkenbaar..probeer wel aan te werken maar zeker als het zwaarder wordt bij repout of max attempt vind ik t lastig. Heeft vaak ook te maken met positie van je voeten en hoe je legdrive inzet vind ik. Wat betreft je frequentie ik denk dat je best 2 x per week kan squatten en deadliften maar mischien volume of intensiteit moet aanpassen. Wat betreft deadlift een lichte RDL doen oid en front squat oid. Front squat pak je automatisch minder gewicht. Intensiteit kan dan wel hoog zijn (procentueel) maar workload is minder want je verplaatst minder kilo's en daardoor beter voor je CNS en herstel mischien..
Klopt, de bench is technisch gezien een behoorlijk lastige oefening.

Inmiddels train ik volgens het LB/UB/LB/UB principe, met aanvullend misschien nog een lichte FB-training in het weekend. Ik heb daar vroeger de beste gains in zowel kracht als spiermassa mee gemaakt, en nu ik weer wat meer tijd heb om te trainen ga ik het dus op deze manier doen. De front squat vind ik trouwens met afstand de grootste kutoefening die er is. Ik heb het meerdere keren een kans gegeven maar het doet dermate veel pijn aan mijn schouder (en dan bedoel ik interne pijn) dat je mij deze oefening niet gauw zult zien doen. Ik heb crossed arms, clean grip en de straps optie geprobeerd, geen van deze opties voelt goed aan bij mij. Als ik mijn schouder wil ontzien zit de halter tegen mijn keel aan en krijg ik vrijwel geen lucht tijdens de reps. De front squat is dus echt een no go voor mij.

Precies dit. In mijn huidige template zijn er voor de main lifts iedere week eigenlijk 4 varianten:
Een competitie lift (powerlifting vorm bench / deadlift)
Een overload variant (bench met slingshot / rack pull)
Een hypertrofie variant (close grip incline bench / romanian deadlifts)
Een tempo variant (paused bench / tempo squats)

Door het volume, de intensiteit en de aard van de oefeningen hebben de varianten minder impact op herstel dan bijvoorbeeld puur de competitie lifts.

Edit: vergat de tempo varianten!
Je volgt inderdaad een intelligent schema. Ik heb nog nooit een dergelijk schema gevolgd maar wie weet zal ik in de toekomst ook zoiets gaan proberen als ik weer wat nieuws wil gaan doen.

Ik heb lang niets van mij laten horen maar ik heb wel braaf gepompt, vorige week zelfs 6 keer wezen trainen. Qua gewichten geen bijzondere trainingen, maar er lijkt nu weer een stijgende lijn in mijn kracht te zitten. De kniepijn is gelukkig voorbij. De afgelopen 3 trainingen van deze week:


26-11-2018 (LB)

Paused Squat (low bar, belt)
8x20
8x40
5x60
3x70
3x80
3x90
3x100
3x110
3x120
1x130
3x135 kracht komt weer terug

Semi-sumo Deadlift (belt)
3x60
1x80
1x110
1x130
1x150
1x170
1x190 gladde kutstang, wou 3x210 doen maar 190 gleed al bijna uit mijn handen...

Hyper Extension
10x bw
3x10x bw vs orange band

Reverse Lunge
10x20
40x40 goede pomp

Commentaar: Doodmoe dus volume wat beperkt. Niet echt tevreden over deze training, ik baal nogal van de deadlift. Ik bewaar de 3x210 wel voor een andere dag.


27-11-2018 (UB)

Face Pull
high reppers

Chin-up (deadhang, zeer strict)
5x bw
3x bw+10
3x bw+20
5x bw+30 nice!
2x bw+40 erg blij mee!
3x5x bw+20

Incline Bench Press
20x20
8x40
5x50
20x60
15x60
12x60
10x60
8x60 good old chesticle pump

Cable Row (v-handle)
opgewerkt naar 10x130

Shrugs
10x60
10x90
10x120
30x140
20x160 dat wordt groeien!

Bilateral Dumbbell Curl
8x16
8x20
3x8x22

Rope Pushdown
high reppers

Lateral Raise
10x12
10x14
20x10

Commentaar: Erg lekkere sessie, ik ben content. Ik voelde mij ook goed uitgerust vandaag, dat maakt bij mij toch een wereld van verschil.


29-11-2018 (LB)

Squat (low bar, belt)
10x20
10x40
3x60
3x80
3x90
3x100
3x110
8x120
5x130

Leg Press (plate loaded)
10x40
10x80
10x120
20x160

Leg Extension
high reppers

Hyper Extension (one leg, L+R)
2x20x bw

Stiff Legged Deadlift (no belt)
5x60
5x90
5x120
13x140 zat meer in maar de stang begon bij de 12e rep al weg te glijden uit mijn handen... jammer jammer jammer

Commentaar: Vandaag was het echt vechten tegen de slaap... Ik had echt moeite om mijn ogen open te houden, dit was echt alles wat ik kon geven vandaag. Better session next time...
 
30-11-2018 (UB)

Face Pull
high reppers

Incline Bench Press
20x20
8x40
8x50
5x60
5x70
3x75
10x80 mooi
12x70
20x60
20x50 monsterpomp

Chin-up (deadhang, zeer strict)
5x bw
3x bw+10
2x bw+20
5x bw+30 (laatste rep discutabel)
5x bw+20
2x8x bw+10 chins vallen zwaar vandaag, nog niet hersteld denk ik

Cable Row (v-handle)
20x40
20x60
2x20x80

Lat Pulldown (close underhand-grip, hold, slow ecc)
10x40
10x50
10x60
10x70

Seated Dumbbell Shoulder Press
10x12
10x16
2x15x20

Cable Pushdown
high reppers

Bilateral Dumbbell Curl
10x10
10x14
10x18
10x20
10x22
20x16

Lateral Raise
20x12
20x10
20x8

Commentaar: Prima training.
 
02-12-2018 (FB)

Paused Squat (low bar, belt)
10x20
5x40
5x60
3x80
3x100
8x120
5x135 mooi

Bench Press (close grip, paused)
20x20
5x40
2x5x60
5x75
5x85
5x90 erg makkelijk

Lat Pulldown (close underhand-grip, hold, slow ecc)
opgewerkt naar 3x stack

Chin-up (hammer-grip)
3x10x bw

Cable Pushdown
high reppers

Bilateral Dumbbell Curl
40x10
20x14
30x10 goede pomp

Face Pull
high reppers

Lateral Raise
25x12
30x10

Commentaar: Wederom een prima training.
 
Huidige shape, ik mis net die 5 kg extra spiermassa maar ik ben toch redelijk content:

81,8 kg @ 178 cm. Tijdje terug had ik foto's geplaatst toen ik rond de 83 kg zat, toen was mijn vetpercentage iets hoger had ik het idee.
IMG_20181202_225711.jpg
 
Je bent snel terug gekomen van je schrale out of shape under trained periode. Zo zie je maar wat een tijd consistent trainen kan doen, en vergeet het kip eten niet.

Denk je dat je nu op peak performance zit?
 
Je bent snel terug gekomen van je schrale out of shape under trained periode. Zo zie je maar wat een tijd consistent trainen kan doen, en vergeet het kip eten niet.

Denk je dat je nu op peak performance zit?
Yo thanks man, ik doe mijn best! Toevallig net nog een hele berg kip en rijst op.

Nee, ik denk dat dit pas het begin is. Geen relatie meer dus ik hoef met niemand meer rekening te houden. Ik hoef niet meer zorgzaam te zijn, ik hoef niet meer lief te zijn, ik hoef niet meer attent te zijn, ik hoef niet meer naar sociale verplichtingen te gaan. De beta male tijd is voorbij, het is nu tijd om alpha te worden. Ik kan nu lekker autistisch 5x pw trainen en eten, en er is niets of niemand die mij dat zal ontnemen. Het belangrijkste is dat ik single blijf. Dus geen Tinder (wat trouwens niets meer dan een validatietool is voor de westerse vrouw), niet meer op stap gaan, geen festivals meer, geen alcohol meer, geen bullshit helemaal niks.

Vrouwen komen en vrouwen gaan, maar het ijzer zal altijd blijven bestaan.
 
Zo is het maar net, Henry Rollins had die conclusie ook getrokken. Maar dat klinkt alsof de oude Luukste weer terug is. 5x pw in de gym zal misschien de prikkel zijn die je lichaam niet gewend is om door je huidige plateau te breken en het zo gedroomde fysiek te behalen. Maar aangezien we hier in het powerlift gedeelte zijn is het natuurlijk belangrijk om ook aan de prestaties te denken. Gaat het bodyweight en de lifts omhoog een doel zijn om zo de illusieve 140 bench en 180 squat te behalen, of is het idee meer om gewoon lekker bezig te zijn en de homeostase te behouden?
 
Zo is het maar net, Henry Rollins had die conclusie ook getrokken. Maar dat klinkt alsof de oude Luukste weer terug is. 5x pw in de gym zal misschien de prikkel zijn die je lichaam niet gewend is om door je huidige plateau te breken en het zo gedroomde fysiek te behalen. Maar aangezien we hier in het powerlift gedeelte zijn is het natuurlijk belangrijk om ook aan de prestaties te denken. Gaat het bodyweight en de lifts omhoog een doel zijn om zo de illusieve 140 bench en 180 squat te behalen, of is het idee meer om gewoon lekker bezig te zijn en de homeostase te behouden?
Dat is correct, de oude Luukste is weer terug. Net zoals vroeger, toen ik met een Spa blauw in de kroeg zat. Een beetje rond koekeloeren maar vooral geen move maken met mijn nuchtere hoofd omdat ik diep van binnen wist dat vrouwen je alleen maar afleiden van je doel. Ik zat daar toch alleen maar omdat mijn vrienden zo graag op stap gingen. Het was mijn geheelonthouders periode, 6 jaar lang geen druppel alcohol gedronken. Ik kan mij nog een vakantie Lloret de Mar herinneren, waarin ik het heb gepresteerd om 2 weken lang geen druppel te drinken. Ik heb zo de gemiddelde feestganger goed geobserveerd in zijn of haar natuurlijke habitat. Fascinerend vond ik het, ze hadden allemaal plezier behalve ik. Ik heb nooit begrepen wat er leuk is om in benevelde toestand te stampen op Apres Skihut achtige muziek.

Toen ik 3 jaar geleden een relatie kreeg met een meid die niet vies was van een glaasje, ben ik vrolijk mee gaan doen. Na al die jaren braaf zijn heb ik ervaren hoe het is om de helft van je vakantie bezopen te zijn en lol te maken. Ik heb een leuke tijd gehad maar het heeft mijn fysiek geen goed gedaan. Nu gaat het roer dus weer om.

Een 3 plate bench en een 4 plate squat is nog altijd het doel, net zoals het opvullen van mijn frame. Ik moet nog even kijken hoe ik het beste mijn schema hier op aan kan passen, maar zolang ik nu weer beetje bij beetje omhoog ga qua kracht, laat ik het zo.
 
Goed bezig Luuk en welcome back! Gelukkig heb je idd consistent doorgetraind en dat is te zien aan je fysiek. The iron never lies!
 
Goed bezig Luuk en welcome back! Gelukkig heb je idd consistent doorgetraind en dat is te zien aan je fysiek. The iron never lies!
Thanks kerel, ik doe mijn best! Het ijzer is altijd eerlijk inderdaad!

04-12-2018 (LB)

Paused Squat (low bar, belt)
10x15
5x35
5x55
5x75
3x95
3x105
3x115
8x125
4x140

Semi-sumo Deadlift (belt, mixed grip)
5x60
1x100
1x120
1x150 supersnel
1x170 makkelijk geld
7x190 pr!!!

Hyper Extension
2x50x bw

Leg Curl
high reppers

Leg Extension
high reppers

Commentaar: Zomaar ineens uit het niets een deadlift pr, ik voelde mij sterk dus ik heb er maar gebruik van gemaakt. Toch wel content mee, vooral gezien mijn huidige bw van 82 kg.
 
Mooi all time deadlift pr man, echt nice. Squat gaat ook de goede kant op :headphone:
 
Hard man, helemaal nog na zware paused squat!
 
Mooi all time deadlift pr man, echt nice. Squat gaat ook de goede kant op :headphone:
Thanks maat! Toch mooi dat ik na al die jaren nog een deadlift pr kan zetten.

Hard man, helemaal nog na zware paused squat!
Thanks kerel, ik ben er ook erg content mee!

05-12-2018 (LB)

Bench Press (close grip, paused)
20x20
5x40
5x60
3x70
1x80
1x90
2x4x100

Incline Bench Press
20x20
10x40
10x50
10x60
2x10x70

Chin-up (close hammer-grip)
3x10x bw

Rope Pushdown
high reppers

Bilateral Dumbbell Curl
3x20x10

Lateral Raise
3x20x10

Commentaar: Een wat mindere training, ik voelde mij nogal ziekjes. En vervolgens heb ik de rest van de week ziek thuis gezeten. Gisteren voor het eerst weer wezen trainen...

11-12-2018 (FB)

Box Squat (low bar, belt)
5x20
5x40
5x60
5x80
5x100
5x120
5x130

Hyper Extension
20x bw
20x bw (one leg, L+R)
50x bw

Incline Bench Press
20x20
10x40
10x50
5x60
5x70
5x80 kaka

Chin-up/Pull-up (verschillende grepen)
4x10x bw

Bilateral Dumbbell Curl (korte rustpauze)
10x12>10x14>10x16>10x18

Commentaar: Eerste training weer na bijna een week afwezigheid. Gewicht was gedropt naar 79,9 kg, zit nu weer stijgende lijn in. Vanochtend 80,6 kg, hopelijk morgen weer boven de 81. Ik wil dit langzaam doortrekken naar 83 kg.
 
In de coulissen doen er geruchten de ronde dat Luukste zijn powerlift riem aan de wilgen heeft gehangen en nu aan het trainen is voor de marathon van Parijs.
 
Back
Naar boven