Fitness Seller

Rick's homegym log

Ja, een videootje kan hier wel helpen.
Maar als je chest minder ontwikkeld is denk ik toch dat je meer volume nodig hebt om die beter te ontwikkelen.

• Topic Starter Topic Starter
Heuj op naar bodybuilding/hypertrophy blocks in september! Was ik na de peak en de vakantie toch al van plan. Het voetbalseizoen begint dan ongeveer weer, waar ik een paar KG voor wil/moet cutten. En echte strength schema's vond ik maar moeilijk te combineren/managen met voetbal.

Sowieso wil ik m'n sessies wat inkorten aangezien ik meer avonden met m'n vriendin ben i.p.v. alleen thuis. Dus volume omhoog, intensiteit en rustpauzes omlaag.

Heuj op naar bodybuilding/hypertrophy blocks in september! Was ik na de peak en de vakantie toch al van plan. Het voetbalseizoen begint dan ongeveer weer, waar ik een paar KG voor wil/moet cutten. En echte strength schema's vond ik maar moeilijk te combineren/managen met voetbal.

Sowieso wil ik m'n sessies wat inkorten aangezien ik meer avonden met m'n vriendin ben i.p.v. alleen thuis. Dus volume omhoog, intensiteit en rustpauzes omlaag.
Kunnen jullie in team trainen in deze tijden?

Zonet even mijn geprogrammeerde CGBP single van vandaag ook als reguliere breedte gepakt en gefilmd:

Twee perspectieven, mobiel bovenop squatrek en webcam vanaf zijkant. Zo kan mijn elbow tuck ook worden beoordeeld, en ik was benieuwd of mijn asymmetrie in de schouders te zien zou zijn. Zeg het maar @Rik76 en @psycomantje (en wie zich nog meer geroepen voelt).

Di 4 aug 2020 (BBM Peaking template W1D2)

Deadlift
1x182,5@8
4x170@9
4x157,5
4x157,5

CGBP
1x77,5@8
3x75@9
3x68,5
3x68,5
3x68,5

Squat (beltless)
6x115@7
6x120@8
6x120@8
6x120@8

Redelijk lang maar goed te doen. Opzetten en filmen van bench single duurde natuurlijk ook een paar minuten extra.

Eerste wat ik duidelijk zie is hoe opgetrokken je schouders zijn al vanaf je start positie, en je trekt ze nog meer naar boven als je duwt. Echt je schouders naar beneden en naar elkaar drukken, zo krijg je een stabiele basis en kan je veel meer je lats gebruiken en ik kan je zeggen als je je lats gaat gebruiken gaat je bottom positie zoveel beter gaan nog. Heb geprobeerd een vid te vinden van mij waar je het min of meer kan zien (spotters zitten altijd in de weg)
Je rechter elleboog blijft ook niet onder de barbell, terwijl je linker elleboog dat wel doet. Misschien omdat je niet helemaal center op je bankje ligt? Dat had ik vroeger vaker, lijkt of je rechts meer naast je bankje ligt dan links.
RickW.jpg

RickW1.jpg

Laatst bewerkt:
Eerste wat ik duidelijk zie is hoe opgetrokken je schouders zijn al vanaf je start positie, en je trekt ze nog meer naar boven als je duwt. Echt je schouders naar beneden en naar elkaar drukken, zo krijg je een stabiele basis en kan je veel meer je lats gebruiken en ik kan je zeggen als je je lats gaat gebruiken gaat je bottom positie zoveel beter gaan nog.

Ik snap wat je bedoelt, heb de cue 'schouderbladen in je achterzak stoppen' al eens gehoord, zal hier iets bewuster aan denken.

Je rechter elleboog blijft ook niet onder de barbell, terwijl je linker elleboog dat wel doet. Misschien omdat je niet helemaal center op je bankje ligt?

Beter centreren kan sowieso zie ik, maar zou elleboog onder barbell ook met mijn verlepte schouder(spieren) te maken hebben? Op de foto zie je aan de kant van het litteken (van de breuk) het verschil. Er heeft tijdens revalidatie een pin in m'n bovenarm gezeten, die er iets bovenuit stak. Toen heb ik een halfjaar lang mijn arm niet hoger kunnen houden dan dit, omdat die pin dan tegen mijn schoudergewricht (acromion) aankwam. In die periode zijn die spieren blijvend iets korter geworden.

Bij pogingen dichter bij 1RM gaat die elleboog ook altijd aan de wandel.

DSC_1186-01 (1).jpeg

Ik snap wat je bedoelt, heb de cue 'schouderbladen in je achterzak stoppen' al eens gehoord, zal hier iets bewuster aan denken.

Beter centreren kan sowieso zie ik, maar zou elleboog onder barbell ook met mijn verlepte schouder(spieren) te maken hebben? Op de foto zie je aan de kant van het litteken (van de breuk) het verschil. Er heeft tijdens revalidatie een pin in m'n bovenarm gezeten, die er iets bovenuit stak. Toen heb ik een halfjaar lang mijn arm niet hoger kunnen houden dan dit, omdat die pin dan tegen mijn schoudergewricht (acromion) aankwam. In die periode zijn die spieren blijvend iets korter geworden.

DSC_1186-01 (1).jpeg
Ja die schouders naar beneden houden, en actief naar beneden/samen houden tijdens je lift is echt belangrijk. Zo kan je de lats gebruiken. Vanaf je die positie verliest in 1 van de schouders (heb ik soms dat ik positie verlies in men rechter schouder). Dan word het een stuk moeilijker.
De operatie is net aan de kant die wel netjes onder de barbell blijft wat dus goed is. Het is je rechter elleboog die minder getuckt zit en dus voor de barbell uitkomt. Dus daar ligt het niet aan denk ik? Kan wel geloven dat de geopereerde kant lastiger onder controle te houden is bij 1rm's enzo

Ja, eigenlijk is per 1 juli alles bij het oude. Alle 'regels' zijn wat mij betreft een wassen neus en niet goed te handhaven, maar goed.

Hoe evolueert de situatie eigenlijk in Nederland?
Eerste wat ik duidelijk zie is hoe opgetrokken je schouders zijn al vanaf je start positie, en je trekt ze nog meer naar boven als je duwt. Echt je schouders naar beneden en naar elkaar drukken, zo krijg je een stabiele basis en kan je veel meer je lats gebruiken en ik kan je zeggen als je je lats gaat gebruiken gaat je bottom positie zoveel beter gaan nog. Heb geprobeerd een vid te vinden van mij waar je het min of meer kan zien (spotters zitten altijd in de weg)
Je rechter elleboog blijft ook niet onder de barbell, terwijl je linker elleboog dat wel doet. Misschien omdat je niet helemaal center op je bankje ligt? Dat had ik vroeger vaker, lijkt of je rechts meer naast je bankje ligt dan links.
RickW.jpg

RickW1.jpg
Dit zijn zeer goeie tips @psycomantje !:thumbup:
Ik denk ook dat dit de basis van het probleem is. De bench gaat zoveel beter met de schouders en ellebogen in de juiste positie.

DSC_1186-01 (1).jpeg
Ik denk dat als je een tijd netjes blijft door trainen dat het wel weer goed kan komen met die schouder. Het zal iets langer duren misschien.
Kan zijn dat stretchen in jouw geval wel nut heeft.

Slecht, er is niets aan de hand wat betreft IC opnames / dodenaantallen. Alleen testen ze meer waardoor er meer mensen positief worden getest.
Wat dus positief is want meer positieve testen, maar niet meer IC opnames, wat dus betekend dat het virus toch niet zo dodelijk lijkt als eerst gedacht was.

Maar in plaats van het positief te brengen, of in elk geval neutraal brengt de media hier alsof het land weer op slot moet omdat het zo gevaarlijk zou zijn.
Morgen geeft onze minister president zelf een persconferentie wegen de stijging van de positief geteste mensen.. Dus ben bang dat we vanaf dan verplicht worden om mondkapjes te gaan dragen in drukke
gebieden. Voor nu geldt dit alleen nog in het openbaar vervoer.

Thanks voor de tips @psycomantje en @Rik76, ga ermee aan de slag!

Er zijn regionaal wel flinke verschillen, en ik woon in een dunbevolkt gebied waar weinig aan de hand is. Moet zeggen dat het mij persoonlijk niet erg raakt, ook niet tijdens de lockdown. M'n vriendin en ik hebben beide een baan waarbij we nu bijna volledig thuiswerken en waarvoor we niet hoeven te vrezen. Beide een eigen, goed ingerichte werkplek in huis. Goeie tuin en gym thuis, dus mocht alles weer in lockdown gaan hebben we er afgezien van het sociale gemis buitenhuis niet heel veel ongemak aan. In mijn directe omgeving ken ik wel wat mensen die Corona hebben (gehad), maar gelukkig niks heel ernstigs of fataals.

Slecht, er is niets aan de hand wat betreft IC opnames / dodenaantallen. Alleen testen ze meer waardoor er meer mensen positief worden getest.
Wat dus positief is want meer positieve testen, maar niet meer IC opnames, wat dus betekend dat het virus toch niet zo dodelijk lijkt als eerst gedacht was.

Maar in plaats van het positief te brengen, of in elk geval neutraal brengt de media hier alsof het land weer op slot moet omdat het zo gevaarlijk zou zijn.
Morgen geeft onze minister president zelf een persconferentie wegen de stijging van de positief geteste mensen.. Dus ben bang dat we vanaf dan verplicht worden om mondkapjes te gaan dragen in drukke
gebieden. Voor nu geldt dit alleen nog in het openbaar vervoer.
Meer besmettingen is altijd negatief. Uiteindelijk komen die altijd terecht bij kwetsbare groepen. Hoe minder besmettingen, hoe kleiner de kans daarop. De curve van ziekenhuisopnames ijlt altijd na op de curve van besmettingen en ijlt voor op de IC opnames en doden.

Waar heb je die antislip mat van btw op je bench?

Waar heb je die antislip mat van btw op je bench?

Dat is een Pad Lock Gripper, die wordt inmiddels niet meer verkocht vrees ik. Toen ik 'm kocht kon hij ook alleen maar naar een Amerikaans adres worden verzonden en heb ik hem door een Amerikaanse collega mee laten nemen naar hier.

Moet zeggen dat hij supergoed werkt, beter dan elastieken spannen.

Vr 7 aug 2020 (BBM Peaking template W1D3)

2ct paused squat
1x120@8
3x115@9
3x110
3x110

2ct paused bench
1x78,5@8
3x75@9
3x71
3x71

OHP
6x50@7
6x51@8
6x51@8
6x51@8

Het was warm op zolder en ik had min of meer gepland om iedere oefening een setje in te korten, maar was uiteindelijk goed vol te houden en heb de training doorlopen zoals voorgeschreven. Schouderbladen positie aangepast n.a.v. feedback, is wennen maar komt wel.

Za 8 aug 2020 (BBM Peaking template W1D4)

5cm deficit deadlift
1x160@8
3x153@9
3x141
3x141
3x141

2ct paused bench
1x80@8
3x73,5@9
3x71
3x71
3x71

RDL
6x113@7
6x118,5@8
6x118,5@8
6x118,5@8

Vroeg getraind i.v.m. de temperatuur, wederom niet in hoeven korten. RDL's hadden evt. zwaarder gekund maar vond het welletjes.

Ma 3 aug 2020 (BBM Peaking template W2D1)

Squat
1x160@8
5x130
3x146

Bench
1x85@8
3x77,5
3x77,5
3x77,5

+30 graden op zolder, sessie ingekort. Squats zonder kneesleeves gedaan, die kreeg ik voorafgaand aan de training niet eens aan door het zweet :eyes:

Was aan het spelen met m'n gripbreedte bij bench, n.a.v. die veranderde setup met m'n schouderbladen. Pinkies zitten nu op de powerlift markeringen, ongeveer 1,5cm verder naar buiten dan voorheen.

Hoe voelde de andere grip met benchen?

Terug
Naar boven