- Waardering
- 9.056
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Benchpress zal wel wat wennen zijn zeker als je een nieuwe grip gebruikt, voelde het wat ok?
Was aan het spelen met m'n gripbreedte bij bench, n.a.v. die veranderde setup met m'n schouderbladen. Pinkies zitten nu op de powerlift markeringen, ongeveer 1,5cm verder naar buiten dan voorheen.
Zo smal? Kan zijn dat je nu op deze manier het sterkste bent maar jouw "bredere" grip die je nu toepast is mijn CGBP.
Ik denk dat je met een wat bredere grip toch sterker kan worden. Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor de meerderheid. Dus ik zou het toch proberen.Die betere schouderpositie gaat op den duur ook wel de nodige gains opleveren denk ik. Het is wat wennen de eerste weken, maar dat komt wel goed.Wel oké. Nog niet top, maar dat komt wel. Bar path is ook nogal veranderd als je schouders vanuit een andere positie beginnen.
Schouders trekken nog wat op onderweg naar boven, maar fixeren was met een klamme bench en rug sowieso lastiger gisteren.
Zo smal? Kan zijn dat je nu op deze manier het sterkste bent maar jouw "bredere" grip die je nu toepast is mijn CGBP.
Ik denk dat je met een wat bredere grip toch sterker kan worden. Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor de meerderheid. Dus ik zou het toch proberen.
CGBP (flat) wordt door Jordan van BBM heel close gedaan (42cm / 16,5inch tussen beide wijsvingers), zo staat ie ook in mijn programmering.
Ik doe hem op basis van deze instructie, in de praktijk is dat wijsvingers op de rand van de binnenste knurling.
Mja, wat close grip is is zeer persoonlijk. Smaller dan je normale grip. Bij de meeste mensen is de sterkste grip wel iets breder dan wat velen doen. Maar dat hoeft niet zo voor iedereen te zijn.Had ik het een tijdje geleden over in @psycomantje's log. Mijn CGBP is echt heel close, zoals ze hem bij BBM voorschrijven:
Mijn close grip is ook wel close. +- 2cm vanaf de binnenste knurling bij mij. Mijn beste close grip staat met vinger aan de start van de knurling ook dacht ik. Moet eens filmpjes weer zoeken.Had ik het een tijdje geleden over in @psycomantje's log. Mijn CGBP is echt heel close, zoals ze hem bij BBM voorschrijven:
het is een cgbp dus
lekker die triceps loaden
Nice. Das al een mooie progress op deadlift. Ben benieuwdDi 11 aug 2020 (BBM Peaking template W2D2)
Deadlift
1x185@8
3x175@9
3x170
CGBP
1x77,5@8
3x75@9
3x68,5
Squat (beltless)
6x115@7
6x120@8
Nog steeds +30°C op zolder, training weer op aangepast. Deads vlogen tijdens warmups omhoog, dus ipv de voorgenomen 182,5kg voor 185kg gegaan. Evenaring van PR, maar vandaag was een comfortabele RPE8 terwijl de 185 van destijds een yolo maxout was. Heel tevreden hiermee.

Niks cheaten! Gewoon zwaarder benchen!Voor de lol eens geprobeerd om maximaal toegestane gripbreedte te benchen, dus wijsvingers op markering. Wat een verschil! Voelt bijna als cheaten, zo’n korte ROM![]()

Best mooie deficits ! Heb je een goed gevoel bij de peaking?
Probeer je niet teveel te laten intimideren door de gewichten. Vooral denken aan je trainingen die goed gaan. Komt helemaal goed die 1000 lbs club!Ja wel, al denk ik dat afgelopen week ook vooral lekker ging omdat de trainingen al noodgedwongen wat ingekort waren en ik de laatste tijd duidelijk in een caloric surplus zit.
Heb m'n trainingen voor deze laatste week net uitgeschreven. Komende zaterdag ga ik testen, ik moet zeggen dat de geplande pogingen er wel wat intimiderend uitzien. Ik heb ook sinds ik op RPE train niet meer gemaxed, dus ik ben benieuwd of mijn inschatting altijd goed was, of misschien toch consequent 0,5 of 1 te hoog.
Als ik alle geplande pogingen haal treed ik toe tot de 1000lbs club, dat zou ik wel leuk vinden. Ik heb er in ieder geval zin in!