XXL Nutrition

Rick's homegym log

heb laatst ook men training ingekort door de hitte, maar 30+ is nog erger :p Benchpress zal wel wat wennen zijn zeker als je een nieuwe grip gebruikt, voelde het wat ok?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe voelde de andere grip met benchen?
Benchpress zal wel wat wennen zijn zeker als je een nieuwe grip gebruikt, voelde het wat ok?

Wel oké. Nog niet top, maar dat komt wel. Bar path is ook nogal veranderd als je schouders vanuit een andere positie beginnen.

Schouders trekken nog wat op onderweg naar boven, maar fixeren was met een klamme bench en rug sowieso lastiger gisteren.

Was aan het spelen met m'n gripbreedte bij bench, n.a.v. die veranderde setup met m'n schouderbladen. Pinkies zitten nu op de powerlift markeringen, ongeveer 1,5cm verder naar buiten dan voorheen.
:eek: Zo smal? Kan zijn dat je nu op deze manier het sterkste bent maar jouw "bredere" grip die je nu toepast is mijn CGBP. :D Ik denk dat je met een wat bredere grip toch sterker kan worden. Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor de meerderheid. Dus ik zou het toch proberen.

Wel oké. Nog niet top, maar dat komt wel. Bar path is ook nogal veranderd als je schouders vanuit een andere positie beginnen.

Schouders trekken nog wat op onderweg naar boven, maar fixeren was met een klamme bench en rug sowieso lastiger gisteren.
Die betere schouderpositie gaat op den duur ook wel de nodige gains opleveren denk ik. Het is wat wennen de eerste weken, maar dat komt wel goed.

:eek: Zo smal? Kan zijn dat je nu op deze manier het sterkste bent maar jouw "bredere" grip die je nu toepast is mijn CGBP. :D Ik denk dat je met een wat bredere grip toch sterker kan worden. Dat geldt niet voor iedereen, maar wel voor de meerderheid. Dus ik zou het toch proberen.

Had ik het een tijdje geleden over in @psycomantje's log. Mijn CGBP is echt heel close, zoals ze hem bij BBM voorschrijven:

CGBP (flat) wordt door Jordan van BBM heel close gedaan (42cm / 16,5inch tussen beide wijsvingers), zo staat ie ook in mijn programmering.

Ik doe hem op basis van deze instructie, in de praktijk is dat wijsvingers op de rand van de binnenste knurling.

Had ik het een tijdje geleden over in @psycomantje's log. Mijn CGBP is echt heel close, zoals ze hem bij BBM voorschrijven:
Mja, wat close grip is is zeer persoonlijk. Smaller dan je normale grip. Bij de meeste mensen is de sterkste grip wel iets breder dan wat velen doen. Maar dat hoeft niet zo voor iedereen te zijn.
Jordan zijn comp. grip is ook iet zo erg breed. Dus die zijn close grip is ook erg smal.

Mijn close grip is ook wel close. +- 2cm vanaf de binnenste knurling bij mij. Mijn beste close grip staat met vinger aan de start van de knurling ook dacht ik. Moet eens filmpjes weer zoeken.

Bij mij hangt het af hoe men polsen en ellebogen voelen die dag. Maar ik doe liefst ook wel close :) het is een cgbp dus :p lekker die triceps loaden

Tja, als je de RTS app gebruikt is er ook een optie "very close grip". Dus ik kan nog altijd smaller gaan en alles netjes loggen als ik wil. :D
Mijn comp. bench is wijsvingers op de ringen en mijn close grip is pinken tegen de ringen. Voor een very close grip zou ik in het midden tussen het begin van de knurling en de ringen pakken denk ik.

Je moet trouwens het werk dat je pecs doen niet onderschatten bij cgbp. De ROM wordt groter, ook aan de onderkant van de lift. Je ellebogen zakken meestal iets dieper.

Di 11 aug 2020 (BBM Peaking template W2D2)

Deadlift
1x185@8
3x175@9
3x170

CGBP
1x77,5@8
3x75@9
3x68,5

Squat (beltless)
6x115@7
6x120@8

Nog steeds +30°C op zolder, training weer op aangepast. Deads vlogen tijdens warmups omhoog, dus ipv de voorgenomen 182,5kg voor 185kg gegaan. Evenaring van PR, maar vandaag was een comfortabele RPE8 terwijl de 185 van destijds een yolo maxout was. Heel tevreden hiermee.

Laatst bewerkt:
Di 11 aug 2020 (BBM Peaking template W2D2)

Deadlift
1x185@8
3x175@9
3x170

CGBP
1x77,5@8
3x75@9
3x68,5

Squat (beltless)
6x115@7
6x120@8

Nog steeds +30°C op zolder, training weer op aangepast. Deads vlogen tijdens warmups omhoog, dus ipv de voorgenomen 182,5kg voor 185kg gegaan. Evenaring van PR, maar vandaag was een comfortabele RPE8 terwijl de 185 van destijds een yolo maxout was. Heel tevreden hiermee.
Nice. Das al een mooie progress op deadlift. Ben benieuwd

Do 13 aug 2020 (BBM Peaking template W2D3)

2ct paused squat
1x130@8
3x125@9
3x115
3x115

2ct paused bench
1x82,5@8
3x77,5@9
3x73,5
3x73,5

OHP
6x50@7
6x51@8

Voor de lol eens geprobeerd om maximaal toegestane gripbreedte te benchen, dus wijsvingers op markering. Wat een verschil! Voelt bijna als cheaten, zo’n korte ROM :o

Eerste regenbui sinds tijden en aardig afgekoeld, maar nog steeds heet op zolder. Twee setjes OHP laten schieten, rest volgens programmering doorlopen.

Laatst bewerkt:
Za 15 aug 2020 (BBM Peaking template W2D4)

5cm deficit deadlift
1x165@8
3x158,5@9
3x145
3x145
3x145

2ct paused bench
1x82,5@8
3x77,5@9
3x73,5
3x73,5
3x73,5

Vier werksets RDL heb ik geslipt, deels uit tijdsgebrek en deels vanwege de hitte. Wel blij dat ik de deads en bench volgens schema heb kunnen doen en heb kunnen plussen.

Best mooie deficits ! Heb je een goed gevoel bij de peaking?

Best mooie deficits ! Heb je een goed gevoel bij de peaking?

Ja wel, al denk ik dat afgelopen week ook vooral lekker ging omdat de trainingen al noodgedwongen wat ingekort waren en ik de laatste tijd duidelijk in een caloric surplus zit.

Heb m'n trainingen voor deze laatste week net uitgeschreven. Komende zaterdag ga ik testen, ik moet zeggen dat de geplande pogingen er wel wat intimiderend uitzien. Ik heb ook sinds ik op RPE train niet meer gemaxed, dus ik ben benieuwd of mijn inschatting altijd goed was, of misschien toch consequent 0,5 of 1 te hoog.

Als ik alle geplande pogingen haal treed ik toe tot de 1000lbs club, dat zou ik wel leuk vinden. Ik heb er in ieder geval zin in!

Ja wel, al denk ik dat afgelopen week ook vooral lekker ging omdat de trainingen al noodgedwongen wat ingekort waren en ik de laatste tijd duidelijk in een caloric surplus zit.

Heb m'n trainingen voor deze laatste week net uitgeschreven. Komende zaterdag ga ik testen, ik moet zeggen dat de geplande pogingen er wel wat intimiderend uitzien. Ik heb ook sinds ik op RPE train niet meer gemaxed, dus ik ben benieuwd of mijn inschatting altijd goed was, of misschien toch consequent 0,5 of 1 te hoog.

Als ik alle geplande pogingen haal treed ik toe tot de 1000lbs club, dat zou ik wel leuk vinden. Ik heb er in ieder geval zin in!
Probeer je niet teveel te laten intimideren door de gewichten. Vooral denken aan je trainingen die goed gaan. Komt helemaal goed die 1000 lbs club!

Ma 17 aug 2020 (BBM Peaking template W3D1)

Squat
1x160@8
3x153,5@9
3x146

Bench
1x85@8
3x81@9
3x77,5

Deadlift
1x185@8

Weer enigszins normale temperatuur op zolder. Squat en bench waren heel solide, dead was oké.

Do 20 aug 2020 (BBM Peaking template W3D2)

Squat
10xbar
6x60
3x85
1x125
1x135

Bench
7xbar
3x42,5
1x52,5
1x60
1x70

Deadlift
10xbar
4x60
3x102,5
2x142,5
1x160

Laatste sessie voor de test, alleen warmup gedraaid. Zaterdag is het zover!

Ik ben echt benieuwd naar je PR's. :)

Za 22 aug 2020 (BBM Peaking template W3D3 TEST)

BW 90,6kg

Squat
1x155
1x165
1x172,5 PR

Bench
1x82,5
1x87,5
1x91 PR

Deadlift
1x180
1x185
1x190 PR

Heel blij met hoe dit ging! 9 uit 9, ik heb alle beurten gefilmd en volgens mij binnen reglementen. Alles conservatief geopend, squats en bench bij 2e en 3e beurt agressief opgehoogd en de deadlift conservatief. Bij squats en bench zat nog wat extra in de tank, deadlift was op de limiet (waarbij grip de beperkende factor bleek).

Totaal van 453,5kg, precies 1000lbs. Welkom bij de club Rick :D

Ik ga vanmiddag op vakantie, zal later eens tijd proberen te vinden om de video's te uploaden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven