Ik vind het allemaal maar raar klinken. Je wilt toch altijd het maximale uit je trainingen halen mbt spiergroei. Vandaar ook dat het meest logische is het zelfde aantal reps te houden als tijdens de bulk. Spiergroei en spierbehoud is toch 1 pot nat, als je spiergroei wilt moet je namelijk ook je spieren optimaal prikkelen en aangezien je niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt om van te groeien houd je het vast.
Heb je niet iets van een onderzoekje o.i.d. wat je posts bevestigd?
Niet al te uitgebreid, maar staat een stukje over in:
http://www.victormooren.com/basisri...erlies-dieet-deel-3-lange-termijn-benadering/
Spiergroei en spierbehoud zie ik wel als 2 verschillende dingen, spiergroei in de cut reken ik niet op dus draai ik niet vaak high reps. Spierbehoud vind ik nog steeds een beetje wazig maar ik ga uit van de manier zoals vele het doen; kracht behouden. Om spiergroei te realiseren moet je geloof ik op minstens 80% trainen, terwijl je voor krachtbehoud boven de 90% van je kunnen zit (
hier ben ik niet zeker over, zitten natuurlijk meerdere factoren aan vast om de percentages aan te houden).
Anyways, training van vandaag:
Upperbody. Trainingsduur 1 uur 15 minuten.
Paused BP (1e keer)
10x20kg
8x50kg
5x70kg
3x5x80kg
goed ingeschat met gewicht, laatste rep bij laatste set was grinden
Machine chest press
10x58kg
10x58kg
8x76kg
4x94kg
6x85kg + 5x68kg
5x85kg
Optrekken
7xBW [close hammer grip]
6xBW [wide hammer grip]
6xBW [onderhands]
6xBW [onderhands]
Seated cable row
10x47kg [wide grip]
10x57kg [wide grip]
10x67kg [onderhands]
10x67kg [onderhands]
Seated MP
10x20kg
8x40kg
4x60kg
4x60kg
6x60kg - repout
Dumbell curl
10x12kg
10x14kg
8x16kg
Feedback & voeding
Prima training.
Nog even kijken of ik de paused BP erin houd, voelde wel lekker aan.
Ook Tim nog even gesproken

Morgen LB, geloof dat er 3 andere uit me klas gaan sporten op hetzelfde tijdstip, word gezellig.
Voeding:
Meal 1. 3 gebakken eieren, 2 sneden brood, glas melk
Meal 2. 4 broodjes kipfilet, banaan, afvalshake
Meal 3. Macaroni met gehakt + glas melk
Meal 4. Kwarkshake + pistolet kaas
Totaal 2900/180p/45f