MuscleMeat

Shady's Recomp Log

Damn...zulke low carb dagen moet ik ook eens gaan overwegen!

Wat is dat wat je eet? haha

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.304
Damn...zulke low carb dagen moet ik ook eens gaan overwegen!

Spareribs! :meal:

Vandaag beetje getraind weer.

Lowerbody + achterkant/zijkant schouder.

Sumo DL
5x40kg
5x60kg
5x90kg
5x110kg - verrekt veel moeite met de lift-off hier al, terwijl ik wel de 150kg heb gepakt weekje terug

Seated leg curl
10x55kg
7x75kg
8x65kg
8x65kg

Leg extensions
10x105kg
3x6x145kg

Toe press @ hack squat
10x100kg
7x150kg
7x150kg
7x150kg

Calf press @ leg press machine
10x105kg
8x145kg
6x165kg
4x195kg

Face pulls - 4 setjes

Dumbell side raises
10x6kg
10x10kg
10x10kg
10x10kg

Feedback & voeding
Mwah, had gehoopt minder moeite te hebben met de deadlift maar vanwege de lift-off zit er niet veel meer in dan dit, zonde.
SLDL zorgt voor een epic backpump en vind seated leg curl maar een klote apparaat.
Ook glute ham raise is geen apparaat voor, dus blijft weinig over voor de hamstrings (wat ik toch de reden geef voor slechte lift-off bij deadlift en squat waarbij ik vastloop).
Heb de tip gekregen om hem omgekeerd op de leg extension te doen, volgende keer eens kijken wat dit is.
Achterkant/zijkant schouder nu gepakt zodat ik morgen bij UB alleen 1 press hoef te pakken voor de front.

Voeding:
Meal 1| 3 gebakken eieren, halve liter melk
Meal 2| 3 broodjes kipfilet, 2 sneden brood kipfilet
Meal 3| macaroni met gehakt
Meal 4| kwarkshake
2500/170p/60f

Nette training toch ;) hoe zit het eigenlijk met je honger gevoel in de cut ?

Nette training ondanks dat je niet helemaal tevreden bent.

Hij cut met spareribs, pizza's, broodjes shoarma dus denk dat de honger wel meevalt in vergelijking met andere personen die cutten :p

• #2.307
Nette training toch ;) hoe zit het eigenlijk met je honger gevoel in de cut ?

Nette training ondanks dat je niet helemaal tevreden bent.

Hij cut met spareribs, pizza's, broodjes shoarma dus denk dat de honger wel meevalt in vergelijking met andere personen die cutten :p

Thanks mannen :)
Hongergevoel is voor mij goed te doen eigenlijk, vooral omdat ik pas in de middag begin met eten meestal.
In de avond zijn de gevaarlijke momenten bij mij, daarom probeer ik me laatste meal (zoals vandaag) niet voor 20:00 te eten, om het hongergevoel in de avond te stille. Op rustdagen eet ik om de 3 uur, omdat ik het wel 3 uur lang zonder eten red na een fatsoenlijke meal.

Als ik na school train heb ik sowieso pas 400 kcal benuttigd van de 2500 (pre-workout meal) en heb ik 2100 calorieën over voor als ik thuis kom, meestal na 18:00. Dit keer trainde ik voor school en had ik dus brood mee, vandaar ook wat lager in eiwitten vandaag.

Edit: Ik hoef dus ook echt niet in de ochtend te gaan trainen, ik zou niet weten hoe ik de dag door zou moeten komen van 12:00-00:00 :o
Nu ben ik blij dat school niet voor 12:00 begint, zodra dat gebeurt moet ik gaan aanpassen.
Om het wat duidelijker uit te leggen (tijden kunnen lichtjes verschillen):
12.00: pre workout meal
14.00 - 15.00: training
17.00: post workout meal 1
21.00: post workout meal 2
00.00: pre-sleep shake

Laatst bewerkt:
Pak je dl deadstop of t&g?

• #2.310

Normaal deadstop, pakte hier de laatste 2 reps t&g omdat ik anders niet aan de 5 was gekomen :o
Ben echt slecht met de lift-off, irriteer me er kapot aan want als die eenmaal van de grond is trek ik hem easy omhoog.
Terwijl ik aardig tevreden ben over de kracht in me quadriceps, heb ook in een artikel (tijdje terug, geen bron) gelezen dat zwakke lift-off's o.a een oorzaak kunnen zijn van zwakke hamstrings.

Misschien eens speed deadlifts o.i.d erbij doen als rep-outs

Ik had alleen nog niet gedacht aan spareribs:meal:

Ik hou het altijd bij kip en spinazie ;)

+1, tenzij me moeder niet kookt en ik besluit dat spareribs veel makkelijker klaar te maken zijn :roflol:

Laatst bewerkt:
toch netjes die deadlift :) van 90 naar 110 zal best wel zwaar aan gevoeld hebben :D

• #2.312
toch netjes die deadlift :) van 90 naar 110 zal best wel zwaar aan gevoeld hebben :D

Thanks man :)
Dat zeker, die 90 was een easy warm-up set maar 110kg is andere koek héhé.
Nu 4 maanden eruit gelegen met deadlift, dit was me 3e sessie sinds me blessure maar toch 20kg achteruit gegaan, ach hoort erbij, ego aan de kant en safety first! Merk dat me hele lowerbody nog niet op oude niveau is.

indd even ego aan de kant ;) tijdje terug ook iets verokken in men rug met DL heb toen 3, 4 weekjes niet gedaan,
4 maanden is klote wel dat oude niveau komt wel weer terug :)

Misschien een idee om defict deadlifts te als assistance doen om het eerste deel van je lift te verbeteren?

• #2.315
Vandaag weer training gedaan.

Upperbody.

Paused Bench Press
8x50kg
5x70kg
5x82.5kg
5x82.5kg
5x82.5kg
5x82.5kg
5x82.5kg
82.5kg = pr op paused, wel heavy

Incline Bench Press
8x50kg
7x70kg
5x72.5kg
5x72.5kg
5x72.5kg

Chins
7xBW [close hammer grip]
6xBW [wide hammer grip]
6xBW [onderhands]

Power clean (Nanonight van het forum deed deze, wou het eens proberen)
3x50kg, vrij easy

BOR
8x40kg
8x60kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
Squatrek gedeeld met een chick die wou squatten, telkens soort Power clean gedaan met haar squat gewicht (50kg) om de bar hoog genoeg in het rek te krijgen :o

Standing MP
10x20kg
6x40kg
5x50kg
5x60kg
7x55kg
Was al kapot voor ik eraan begon

Feedback & voeding
Wel lekkere training, epic chest pump achieved, been a while :)
BOR ging op een of andere manier niet heel lekker, was ook al wel uitgeput toen ik eraan begon dus dat zou het kunnen zijn.

Voeding:
Meal 1| 3 gebakken eieren, glas melk
Meal 2| banaan, afvalshake
Meal 3| macaroni met gehakt
Meal 4| schnitzel
Meal 5| kwarkshake
2700/195p/80f

Gelijk even pic gemaakt, omdat er toch niemand in de kleedkamer was :o
Epic kwaliteit maar goed, is ook gericht op arm/front delt en die zijn te zien.
Gewicht vanochtend: 85.2kg
ofzoqv.jpg

indd even ego aan de kant ;) tijdje terug ook iets verokken in men rug met DL heb toen 3, 4 weekjes niet gedaan,
4 maanden is klote wel dat oude niveau komt wel weer terug :)

Altijd klote man. Bij mij kwam de blessure door het onhandig neerleggen van een 16kg dumbell, 4 maanden uit de running :mad:

Misschien een idee om defict deadlifts te als assistance doen om het eerste deel van je lift te verbeteren?

Ook over na zitten denken inderdaad, maar geen idee of die in de sumo variant kan.
Desnoods doe ik de conventional versie, volgens mij is sumo toch maar quad-dominant dus zou een conventional deadlift sowieso al beter zijn voor hamstrings.
Thanks voor je input :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb het niet meer gezien; hoe voer jij die row uit? Iedere rep vanaf de grond?

Deficit deadlifts is inderdaad een goede oefening om de lift vanaf de grond te trainen. Sumo is vanaf de grond voornamelijk hamstrings en richting lockout inderdaad quad-dominant. Doe je vanaf het begin al sumo, of ben je met conventional begonnen? Je zou eens kunnen afwisselen om te kijken met welke je sterker bent

• #2.317
Heb het niet meer gezien; hoe voer jij die row uit? Iedere rep vanaf de grond?

Deficit deadlifts is inderdaad een goede oefening om de lift vanaf de grond te trainen. Sumo is vanaf de grond voornamelijk hamstrings en richting lockout inderdaad quad-dominant. Doe je vanaf het begin al sumo, of ben je met conventional begonnen? Je zou eens kunnen afwisselen om te kijken met welke je sterker bent

Ik sta bij de row op een verhoging en gebruik de randen van het squatrek om de bar op te leggen.
De ROM is precies groot genoeg (voor mij) op deze manier en kan de barbell na iedere rep neerleggen als ik wil, heb het gevoel dat me onderrug er teveel van langs krijgt zodra ik hem vanaf de grond doe.

Conventional ben ik mee begonnen maar me form was volgens de instructeur niet goed genoeg en ik kreeg hem ook niet goed, dus ben ik overgestapt naar sumo variant. Conventional voelde wel lekker aan altijd en dacht dat de form ook goed was, maar kreeg me achterwerk niet laag genoeg naar de grond blijkbaar.
Thanks voor je input!

Check them titties :D oh, bedoel gunz uiteraard :p

Hoe ver moest je reet naar beneden dan volgens de instructeur ?
Trouwens met al die forumleden waarmee je traint weet er toch wel 1 hoe je correct deadlift ?

• #2.319
Check them titties :D oh, bedoel gunz uiteraard :p

Hoe ver moest je reet naar beneden dan volgens de instructeur ?
Trouwens met al die forumleden waarmee je traint weet er toch wel 1 hoe je correct deadlift ?

:roflol: :roflol:
Nja instructeur duwde me onderrug naar beneden tot hoever die moest, maar ik krijg hem uit mezelf niet zo laag. Ben gewoon een stijve hark.
Alhoewel ik niet volle vertrouwen heb in die instructeur..
Form bij conventional deadlift heb ik nog niet kunnen laten checken bij de beesten van dit forum, sumo variant wel ;) Misschien toch conventional erdoorheen gooien weer, beetje afwisselen ofzo.

Nice train en lekker die PR op paused BP.
En die pic.... dat zijn nog eens armen! :D
gaat lekker zo.

Terug
Naar boven