MuscleMeat

Shady's Recomp Log

Nog 1 periode te gaan, als ik daar alles van haal zit ik sowieso safe, zijn 4 tentamens :)
Ik denk dat er via RPT meedere vpr's te behalen zijn, bijvoorbeeld de 97.5kg all out heb ik nog nooit gedaan, maar de 90kg all out ook niet. Denk dat die 6 reps op 90kg ook wel op te krikken moeten zijn naar 7 reps.
Moet me alleen focussen op het complete plaatje, de bench is eigenlijk de enige compound waarop ik momenteel strijd tegen krachtverlies en nog geen krachtverlies heb geleden. MP verdient ook wat aandacht want die is al wat gedropt qua gewicht, waardoor ik niet meer 2x p/w optimaal kan benchen. Verdomde prioriteiten :p
Daarom geef ik de voorkeur ook aan fullbody; 2x optimaal benchen EN 1x optimaal MP, hoop dat dit de key is voor mij, voor zo min mogelijk krachtverlies :thumb:
Volgende week al eraan beginnen denk ik :)

Was er echt ff snel doorheen gegaan vandaag, nog steeds big american, denk dat ik overstap naar de BBQ chicken :rolleyes: Wel ten compensatie van ander voer natuurlijk, zat op wat eieren als pre-workout, pizza en afvalshake als post met een half bakje kwark. Zo dadelijk nog kwarkshake maakt ~2500 kcal, inclusief de 3 glazen cola die ik op heb vandaag :o

Nog even doorbijten dus!! Succes man ;)
Ja daar lijkt het nu wel op, zo krijg je toch langzame progressie. En die 7 reps moet zeker wel haalbaar zijn.
Bench gaat sws wel goed toch? Denk dat je dan iets meer de focus moet leggen op MP. Prioriteiten in de cut zijn een b*ch :p
Krachtverlies gebeurd ook niet super gauw, dan moet je echt heel lang cutten. Ik zet juist de meeste PR's in de cut, lijkt het of ik dan harder train dan tijdens mn bulk.
Fullbody is ook wel een lekker schema, zo train je alle spiergroepen die er toe doen optimaal.
Gewoon mee beginnen als je denkt dat het huidige schema niet ideaal is.

Dat is altijd beter dan een training skippen! Nice man, ja je moet toch wat he om alles in de juiste verhouding te krijgen. :P 2500 is ongeveer mijn onderhoud, dan zit je al erg snel aan je kcal met een pizza. Cola drink ik niet meer, 1 glas en ik wil meer. Heb ik echt bijna met alles waar suikers in zitten :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.502
Congrats met je tentamens bro, goed bezig! :thumbs:

Thanks buddy, feels good! :)
Namelijk al me 2e HBO opleiding dus er staat wat druk achter.

Nog even doorbijten dus!! Succes man ;)
Ja daar lijkt het nu wel op, zo krijg je toch langzame progressie. En die 7 reps moet zeker wel haalbaar zijn.
Bench gaat sws wel goed toch? Denk dat je dan iets meer de focus moet leggen op MP. Prioriteiten in de cut zijn een b*ch :p
Krachtverlies gebeurd ook niet super gauw, dan moet je echt heel lang cutten. Ik zet juist de meeste PR's in de cut, lijkt het of ik dan harder train dan tijdens mn bulk.
Fullbody is ook wel een lekker schema, zo train je alle spiergroepen die er toe doen optimaal.
Gewoon mee beginnen als je denkt dat het huidige schema niet ideaal is.

Dat is altijd beter dan een training skippen! Nice man, ja je moet toch wat he om alles in de juiste verhouding te krijgen. :P 2500 is ongeveer mijn onderhoud, dan zit je al erg snel aan je kcal met een pizza. Cola drink ik niet meer, 1 glas en ik wil meer. Heb ik echt bijna met alles waar suikers in zitten :o

Bench blijft ongeveer hangen, zelfs héél lichtjes een stijgende lijn, dus dat doet me goed :)
Volgende week begin ik al met me fullbody schema waarschijnlijk, maandag een sollicitatiegesprek in de stad waar ik sport, al is het reizen een echte b*ch omdat tijdens de vakantie maar 1 bus rijdt vanaf mijn dorp met een gigantische omweg. Ma/wo/vr is ook een lekkere combi imo, om te trainen.
Know that feel bro, ik dacht ik neem 1 glaasje met dit heerlijke weer, voor ik het wist was de halve fles erdoorheen :o

Vandaag gewogen, was niet tevreden over de weging van gisteren, geen idee hoe het kan. Had eergisteren 2500 kcal gegeten, ook al zat er cola bij :o Misschien was me maag nog heel vol o.i.d.

Vanochtend in ieder geval 83.0kg

01-04: 85.8kg
05-04: 84.9kg
12-04: 84.2kg
19-04: 83.4kg
27-04: 83.0kg

Flink wat verloren al deze maand, wou het maximaal op 3kg houden eigenlijk.
Normaal zou ik een refeed inlassen, maar aangezien ik over 6 dagen mijn verjaardag vier, wacht ik tot dan met de refeed. Dan word het gelijk een extra grote, ben al langer dan een jaar niet meer full r*tard gegaan :rolleyes:
Ik had nooit in de vriezer moeten graven, heb nu een extreem heerlijke viennetta gevonden waar ik iedere dag aan moet denken, te erg voor woorden dit :roflol:
Nog 6 dagen en hij is de mijne.... :fire:

w7zm7n.png

Een stijgende lijn = progressie. Soms moet je maar voor lief nemen met wat minder.
Om de hoeveel dagen houd jij een refeed?

• #2.504
Een stijgende lijn = progressie. Soms moet je maar voor lief nemen met wat minder.
Om de hoeveel dagen houd jij een refeed?

Dat zeker, nauwkeurigheid is sowieso een ramp imo, dus mik ook op 2kg-3kg verlies per maand voor de speling.
Heb nog niet echt een goede refeed gehouden eigenlijk, omdat ik op trainingsdagen rond onderhoud zit en het verlies nog prima gaat naar mijn mening. Heb wel vaak momenten wanneer ik (te) veel afval, ik een cheat meal inlas in het weekend, waardoor ik op onderhoud zit op een rustdag maar dat is niet te zien als een refeed imo aangezien het gewicht niet stijgt. Echter is dit hooguit 2x per maand, ik eet overdag vrijwel altijd clean.

Daarnaast heb ik sowieso al 2 a 3 maal per week een mini cheat, door voor het slapen een koek of stuk chocolade te pakken van ~150 kcal wat niet in me schema zit. In de avond breekt het los bij mij en moet ik me echt inhouden om het bij 1 snack te houden :o
Al die kleine dingen bij elkaar tel ik voor mezelf als refeed ;) Een refeed dag zorgt er bij mij namelijk niet voor dat ik een week ertegenaan kan, het zorgt er juist voor dat ik meer zin krijg om te cheaten.

Maw: het kan een stuk beter en strenger nog, maar ik ben tevreden over me gewichtsafname en krachtbehoud tot nu toe, dus voor mij geen reden om in te grijpen.

Als je teveel afvalt kan je imo beter geen refeed doen, maar je dagelijkse cal intake verhogen. Een cheatmeal is juist om je metabolisme weer een boost te geven (of je motivatie om te cutten :P), niet om teveel afvallen te compenseren.

Mijn oplossing voor cravings savonds is gewoon smiddags (ik sta rond begin vd middag op :p) weinig te eten, en op die manier veel kcal over te hebben. Dan kan je savonds nog redelijk wat eten en blijf je binnen je schema

• #2.506
Als je teveel afvalt kan je imo beter geen refeed doen, maar je dagelijkse cal intake verhogen. Een cheatmeal is juist om je metabolisme weer een boost te geven (of je motivatie om te cutten :P), niet om teveel afvallen te compenseren.

Mijn oplossing voor cravings savonds is gewoon smiddags (ik sta rond begin vd middag op :p) weinig te eten, en op die manier veel kcal over te hebben. Dan kan je savonds nog redelijk wat eten en blijf je binnen je schema

Thanks voor je input :thumb:
Een meal bewaren tot laat op de avond heeft bij mij vrij weinig nut, meestal kom ik te stoned thuis om nog eieren te gaan bakken en pak ik snel iets uit de kelder voor ik ga slapen :o Doe het wel soms trouwens, maar dan is het probleem dat ik me na die eieren alsnog goed moet inhouden.
Sinds ik kwark eet is het wel ideaal, perfect tussendoortje dat bij mij aardig goed vult :)

Refeed heb je zeker gelijk over, dat is wat ik bedoelde met dat het nog strenger/beter kan.
Voor mijn gevoel heb ik gewoon nauwelijks accurate metingen, vertrouw deze (digitale) weegschaal ook niet helemaal, het schommelt enorm namelijk en rekent niet kleiner dan 100 gram. Gewicht met shirt en zonder shirt is bijvoorbeeld ook precies hetzelfde. Meer een psychologisch iets dat ik mezelf veroorloof een kleine cheat te pakken zodra de weegschaal een laag getal aangeeft t.o.v de dag ervoor, omdat ik anders ook bang ben dat die de dag erna weer 0,5kg minder is oid. Schommeling maakt het gewoon verdomd lastig, speel het tot nu toe op gevoel.

Hier me schema momenteel op rustdagen. 2150 kcal met een onderhoud van ~2600/2700, ik heb dan vaak het gevoel: ''Ach die ene snack van 100 kcal, geen probleem, 2250 doe ik het ook voor, alsnog laag zat''.
Denk dat ik de kwark als tussendoortje het beste voor het slapen kan pakken, ook al staat er dan een kwarkshake gepland, zoals ik zei vult het prima. En het past/hoort in me schema, win/win dus.

14:30| 4 gebakken eieren met 2 sneden brood + 100ml melk
18:00| Spinazie, kip, aardappelen
21:30| 4 gebakken eieren met 2 sneden brood
00:00| Kwarkshake
Tussendoor: 2x 250 gram kwark.
Totaal: 2150/210p/85f

2150 lijkt me wat aan de lage kant, maar als je weet dat je dan ruimte hebt voor een snack dan is dat toch prima. Zowiezo is het lekker om tijdens de cut nog ruimte te hebben voor iets lekkers, dat maakt het ook allemaal wat makkelijker

hoeveel % sta je nu denk je?

• #2.509
2150 lijkt me wat aan de lage kant, maar als je weet dat je dan ruimte hebt voor een snack dan is dat toch prima. Zowiezo is het lekker om tijdens de cut nog ruimte te hebben voor iets lekkers, dat maakt het ook allemaal wat makkelijker

Ben vergeten te vermelden dat ik een bak kwark en kwarkshake afwissel, kwarkshake bevat zo'n 200 kcal meer dus soms 2150, soms 2350 ;) Dag direct na de training bijvoorbeeld 2350, 2 dagen na de training is de verbranding een stuk minder en zit ik op 2150.

hoeveel % sta je nu denk je?

Pfoe, met een 4kg drop zou ik toch wel rond de 15% moeten zitten nu.
Ader op bicep is te zien bij een flex, wat voorheen niet was. Alleen het vet rond me middel lijk ik weinig progressie in te zien.
Met name de zwembandjes, die ik vorige cut wel redelijk goed heb weggewerkt nog.

Zojuist even een rug foto geschoten, front is weer niet gelukt. Epic madness bij selfies, f*cking hate it.
Front zal ik volgende week nog eens proberen zodra ik vet meting heb gedaan.
Pose is ook niet geweldig, ding ging af voordat ik het door had :roflol:

2014-04-27 17.21.51.jpg

Te stoned om eieren te bakken haha, lamlul. Just get up and do it :D Goeie back man.

Goeie rug indd :) hoeveel weeg je nu en zoek je nog lager te zakken in bf? of heb ik daar over gelezen :p

• #2.512
Te stoned om eieren te bakken haha, lamlul. Just get up and do it :D Goeie back man.

You know the deal brah, ben niet zo masterchef als jij :o
Tegenwoordig eet ik vrij vaak me eieren bij een maat van me waar ik altijd mee smoke :p

Goeie rug indd :) hoeveel weeg je nu en zoek je nog lager te zakken in bf? of heb ik daar over gelezen :p

Thanks herkules ;)
Zit nu op 83kg, alleen vind me vet nog wel te hoog, mag makkelijk nog 3% van af. Vind alleen de percentages wat lastig te beoordelen aangezien vet op 1 plek veel meer opslaat dan op een andere plek.
Ben bang dat ik richting de 77-78kg ga, wil ik goed droog staan (max 10%). Als het niet minder is wat ik overhoud :(

Tot wanneer cut je? Bepaalde datum of bepaald aantal kg ongeveer?

• #2.514
Tot wanneer cut je? Bepaalde datum of bepaald aantal kg ongeveer?

Datum maakt me totaal niets uit, bulk gaat toch pas augustus van start.
Had eerst in gedachten tot een bepaald aantal kg (80kg), maar dan houd ik alsnog meer dan 12% vet over, beetje verkeerd ingeschat.
Ga nu dus door tot ik tevreden ben als ik in de spiegel kijk :)

Zie toch al een goeie rug man! Zo lang het goed gaat, gewoon doorgaan! :D

Datum maakt me totaal niets uit, bulk gaat toch pas augustus van start.
Had eerst in gedachten tot een bepaald aantal kg (80kg), maar dan houd ik alsnog meer dan 12% vet over, beetje verkeerd ingeschat.
Ga nu dus door tot ik tevreden ben als ik in de spiegel kijk :)

Zelfde als ik dus :D Is denk ik ook wel het beste, je kunt wel tot 80 kg gaan, maar als je dan nog niet tevreden bent, heeft dat ook geen zin ;)

Goede wijdte @ rug. Kuiten moet je wel hard gaan aanpakken man :p

Ben vergeten te vermelden dat ik een bak kwark en kwarkshake afwissel, kwarkshake bevat zo'n 200 kcal meer dus soms 2150, soms 2350 ;) Dag direct na de training bijvoorbeeld 2350, 2 dagen na de training is de verbranding een stuk minder en zit ik op 2150.

Goeie, eigenlijk nooit aan gedacht. Dat maar in mijn achterhoofd houden voor de volgende cut

Heb wat zelfde probleem vet zit ook op 1 plaats zou graag ook nog zakken tussen 10/ 12 % befor the summer :p
Succes!! beachboy ;)

• #2.519
Zie toch al een goeie rug man! Zo lang het goed gaat, gewoon doorgaan! :D

Thanks man :) Heb je gelijk in, zodra het trager gaat heb ik cardio als back-up optie ;)

Zelfde als ik dus :D Is denk ik ook wel het beste, je kunt wel tot 80 kg gaan, maar als je dan nog niet tevreden bent, heeft dat ook geen zin ;)

Mee eens ;)
Zolang je niet aan een bepaalde gewichtsklasse hoeft te voldoen, zoals bij wedstrijd voorbereidingen, heeft het vrij weinig nut om een bepaald gewicht vast te stellen imo. Vooral door vocht en andere factoren kan het al wat kilo's schelen.
Wel vervelend dat me gewicht lager gaat liggen dan vorig jaar, met maar iets van 2% vet minder waarschijnlijk, maar er zal veel meer definitie zijn, en sterker geworden. Ook vanwege die reden spiegel > gewicht/vet metingen.

Goede wijdte @ rug. Kuiten moet je wel hard gaan aanpakken man :p

Goeie, eigenlijk nooit aan gedacht. Dat maar in mijn achterhoofd houden voor de volgende cut

Thanks bro.
Kuiten hebben wel wat kracht maar zijn klein inderdaad, bovenbenen zijn wel aardig flink nog maar die worden in de zomer toch bedekt door zwembroek dus kans zit erin dat ik opmerkingen krijg over 'he skipped leg day'! Helaas zit ik nu in de cut dus zal ik nog een aantal maanden moeten wachten voor ik verbetering kan aanbrengen aan de achterlopende spiergroepen. Rug is vrij breed maar mag ook wel wat meer massa op van mij, heb me rug vooral de eerste paar maanden toen ik begon verwaarloosd door meer focus te leggen op chest/armen, beachboy.jpg :(
Desondanks ben ik tevreden over me rug, als ik de trainingen bekijk heb ik nooit echt de focus op rug gelegd en had ik hem minder breed verwacht.

Heb wat zelfde probleem vet zit ook op 1 plaats zou graag ook nog zakken tussen 10/ 12 % befor the summer :p
Succes!! beachboy ;)

Is inderdaad vevelend, dikke pens maar wel aders op armen :P
Al zie ik wel wat blokjes doorschijnen bij een flinke flex :o
Thanks bro, jij ook succes met de cut! Zitten ongeveer op hetzelfde vet % geloof ik, correct me if i'm wrong.

Terug
Naar boven