Fitness Seller

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
als je last heb van je schouder die oefening niet doen, heb je het ook bij cable raises?
misschien kan je hem lichter pakken.. een blessure wil je daar niet hebben!

Ik ga volgende keer eens de cable raises pakken, die zijn lang geleden.
Van meerdere mensen op dit forum gezien dat ze een schouder blessure hadden, ik ga er zeker mee oppassen.
Wil mijn BP gewoon lekker kunnen blijven doen namelijk :)
Gelukkig bij MP geen last ervan, spreek je hiermee ook je zijkant schouder aan eigenlijk? Upright rows en dergelijke kunnen er eventueel in, maar dan weet ik niets voor de zijkant eigenlijk

---------- Post toegevoegd 6 August 2013 om 02:06 ----------

Dumbell overhead ( weet de naam niet zeker, borst oefening waar ook tricep variant van is )
10x24kg
4x28kg
Toevallig pullover ?

Lijkt erop dat je veel van de voorkant van je schouders vraagt en direct/indirect veel traint.

Pullover, dat is um inderdaad.
Hoe bedoel je direct/indirect veel traint? Slecht ritme/verdeling?

Net terug van trainen. Was een beetje aan de late kant gearriveerd bij de gym.

Borst, triceps & schouders. Trainingsduur 45 min.

BP Warmup
12x40kg

Incline DB Press
10x24kg
6x26kg -> Wtf ???
6x28kg
5x30kg
5x30kg

Dumbell fly's
10x16kg
8x20kg
7x20kg
6x20kg

Dumbell overhead ( weet de naam niet zeker, borst oefening waar ook tricep variant van is )
10x24kg
4x28kg

Overhead press smith machine
3x40kg, fail op de 4e rep ???

Dumbell side raises
8x7kg
6x7kg
Last van schouder weer..

Dumbell front raises
8x7kg
6x7kg
Weer last..

Dumbell shoulder press
10x16kg
8x18kg

Tricep bar pushdown wide, burnsetje van 40 reps totaal.
40x45kg -> epic burn!

Tricep bar pushdown small
10x50kg
8x54kg
10x50kg

Laatste tijd elke keer last van schouder bij de trainingen. Bij de MP heb ik er gelukkig geen last van, maar met side raises hoor ik mijn schouder gewoon kraken. Ook bij de incline db press op hoog gewicht merk ik dat na een aantal reps mijn linkerkant (hier zit blessure) het niet meer bijhoud of dat ik het niet meer recht kan houden bij de press. Voelt alsof die gewoon in elkaar zakt, maar het doet weinig pijn, krijg meestal tijdens mijn rust pas een vervelend brandend gevoel erin.

Pre workout:
1 mini magnum
whey shake met 400ml volle melk

Post workout:
Macaroni zo dadelijk

Nu eerst even douchen en dadelijk lekker plat liggen, episode suits kijken ( thanks Dave! :) )

Edit: Ik heb weinig verstand van de exacte spieren van het menselijk lichaam, maar ik denk dat het de Rotator Cuff is waar ik last van heb ( achterkant van me schouder, links. Opgelopen met pull up wide grip ) Iemand andere suggesties die ik eventueel op zou kunnen zoeken?

Praktisch elke oefening op die voor triceps na vraagt veel van je schouders voornamelijk de voorkant.
Front raise (voorkant schouder) Direct
Incline BP (voorkant schouder) Indirect
Overhead Press(voorkant schouder) Direct
Shoulder press (voorkant schouder) Direct
Pullover (voorkant schouder) Indirect
Fly (voorkant schouder) Indirect

Dit is van 1 training en naar mijn mening overkill voor je schouder.

Schouders: 1 voorkant schouder (military press/dumbells shoulder press/genoeg keus)
1 Zijkant schouder(side raises variant/upright row)
1 achterkant schouder (reverse fly variant/facepulls)
Denk dat je hiermee goede resultaten behaalt en hopelijk ook minder je schouder overbelast.

Praktisch elke oefening op die voor triceps na vraagt veel van je schouders voornamelijk de voorkant.
Front raise (voorkant schouder) Direct
Incline BP (voorkant schouder) Indirect
Overhead Press(voorkant schouder) Direct
Shoulder press (voorkant schouder) Direct
Pullover (voorkant schouder) Indirect
Fly (voorkant schouder) Indirect

Dit is van 1 training en naar mijn mening overkill voor je schouder.

Schouders: 1 voorkant schouder (military press/dumbells shoulder press/genoeg keus)
1 Zijkant schouder(side raises variant/upright row)
1 achterkant schouder (reverse fly variant/facepulls)
Denk dat je hiermee goede resultaten behaalt en hopelijk ook minder je schouder overbelast.

Ah ik snap je.
Alleen dit is niet mijn normale training, zoals je ziet heb ik de overhead press afgekapt, net zoals de front/side raises. Ik heb express meerdere oefeningen gedaan hier om te kijken welke goed voelde voor mijn schouder.
Normaal gesproken is het:
Incline db press
Dumbell fly's
Pullover of nog een press
MP
Nog 1 schouder oefening, normaal side raises, maar die gaan nu niet meer.

Wat is je schema dan momenteel ?
Nog steeds degene die bij openings post staat ?.

Wat is je schema dan momenteel ?
Nog steeds degene die bij openings post staat ?.

Nee, dat zeker niet, die is geloof ik 5/6x per week, dat red ik niet :p
Eigenlijk heb ik in de vakantie elke week wel 1 dag per week dat ik iets heb te doen, waardoor het in de soep valt. Ik probeer 4x per week ub/lb. Deze week bv:
Maandag LB
Vandaag Borst/triceps/schouders
Morgen Rug/biceps
Donderdag t/m einde weekend paar dagen weg naar een oude vriend.

Aangezien ik maar 3 dagen te trainen heb doe ik het zo, als ik 4x kon had ik ub/lb. Ik wil UB soms nog splitsen met rug/borst, dat ligt er een beetje aan hoe de dagen vallen, aangezien ik in het weekend niet naar de gym ga vanwege k*t tijden + nu heb ik vandaag en morgen, dus kan ik het over die 2 dagen splitsen.

5x per week is ook erg lastig vanwege weekenden, dus ik denk dat ik vanaf volgende week 4x per week ub/lb standaard ga doen. Wou die eigenlijk bewaren voor Wendler / als school begint, maar schijt :p
Ga vanaf vandaag ook meer op voeding letten, ik eet te weinig.

Wel ironisch eigenlijk, want ik heb gister een nieuwe broek gekocht, en vandaag bleek mijn oude broek in eens niet meer te passen, die vorige week nog gewoon pastte. Misschien door refeed oid :o
Moet ik dus nog een broek erbij kopen, alsnog

Dus toen je pas UB opsplitste in 2x op een dag kreeg je last van je schouder ?.

Zomerperiode is het vaak trainingen aanpassen dus dat is niet zo erg.
Wel 1 tip, als je weer een keer 3 dagen achter elkaar gaat doe dan op dag 2 LB inplaats van dag 1.
Heeft je bovenlijf toch dagje rust ertussen.

Zo irritant als kleding te klein word maar aan andere kant wel goed teken dat je progessie maakt.

Dus toen je pas UB opsplitste in 2x op een dag kreeg je last van je schouder ?.

Zomerperiode is het vaak trainingen aanpassen dus dat is niet zo erg.
Wel 1 tip, als je weer een keer 3 dagen achter elkaar gaat doe dan op dag 2 LB inplaats van dag 1.
Heeft je bovenlijf toch dagje rust ertussen.

Zo irritant als kleding te klein word maar aan andere kant wel goed teken dat je progessie maakt.

2x op een dag heb ik pas 1x gedaan. Schouder blessure zit er al sinds januari, nooit naar laten kijken omdat ik er weinig last van heb. Laatste tijd komt de blessure wel terug, ook bij presses, merk dat ik de laatste 2 reps moet afleggen omdat de linkerkant ( waar blessure zit ) het niet meer bijhoudt, met dumbells.
Ik zou idd beter borst - lb - rug kunnen doen inderdaad dan rug en borst achter elkaar. Vandaag en morgen moet het nog even in de slechte volgorde, vanaf volgende week ga ik erop letten :) Thank you!

Het voelt alsof die killer LB training in de nieuwe gym mijn benen heeft laten groeien met 1cm :o

Net terug van training.

Rug + Biceps. Trainingsduur 40 min.

Pull up
2x8xBW

BOR smith machine
12x30kg
3x70kg
6x50kg
6x50kg

BOR smith machine burnsetje, 40 reps totaal
40x25kg

Oefening naam niet bekend. Soort lat pulldown, maar dan van voor naar je borst toe ( soort brede cable row, met een bankje waar ik tegenaan leunde met mn borst ) Lekkere oefening in ieder geval!
12x50kg
10x60kg
8x64kg
8x64kg

Barbell shrugs
12x50kg
12x50kg

Bicep dumbell curl gemixt met side curls, burnsetje 40 reps totaal
40x12kg (12kg iedere hand)

Cable curls
10x23kg
8x23kg

Kracht was erg matig. Laatste 3 dagen ook laag in kcal's gezeten, dus het was te verwachten.
Kleine verbouwing in de keuken waardoor ik niet kan koken morgen :(

Pre workout:
whey shake
creatine shake

Post workout:
Rijst met kip & chicken tonight
Banaan

Later vanavond:
4 sneden brood met kipfilet
Schnitzel
Kwark, whey, melk en olijfolie shake

Circa 2800-2900 kcal's. Morgen wil ik boven de 3000 komen, aangezien er daarna wat rustdagen aankomen waarbij ik wat lager zit.

Net terug van training. Kwam een oude bekende tegen dus is wat uitgelopen.

Borst / Triceps / (voorkant) Schouders

Machine press
12x50kg
6x64kg
3x71kg
3x71kg
3x71kg

Incline dumbell press
10x26kg
5x34kg
4x34kg
3x34kg
6x28kg

MP
10x30kg
8x40kg
3x50kg -> durfde dit geen 2e keer te clean & pressen
8x40kg
7x40kg

Cable fly's high
12x23kg
10x27kg
8x32kg
3x41kg
3x41kg

Dumbell pullover
8x28kg
6x32kg
6x32kg

Tricep bar pushdown wide grip
10x50kg
6x71kg
3x77kg
3x77kg

Tricep bar pushdown small grip, burnsetje totaal 40 reps
40x50kg
Epic burn!

Training ging lekker, geen last van de schouder! :)
Nu bezig met een schnitzel, krijg ik te horen dat de vloer in de keuken weer aangepakt wordt, dus kan mijn macaroni + gehakt niet warm maken later. Die meal komt dus meteen achter de schnitzel aan... Hard bulk is hard :(
Paar rustdagen voor de boeg nu!

Lekkere training bro! :D
Burn setjes bevallen je wel goed of niet?
Gaat bulken ook de goede kant op en tot hoever ga je deze doortrekken? :)

Lekkere training bro! :D
Burn setjes bevallen je wel goed of niet?
Gaat bulken ook de goede kant op en tot hoever ga je deze doortrekken? :)

Thanks man!
Die burnsetjes gaan zeer lekker, heb er standaard minstens één per training erin liggen :)
Nou ja ik zit nog in de cut :o Er komen wat rustdagen aan dus ik wou vandaag even een bulk dagje doen!
Zodra ik ga bulken wil het liefst aan één stuk door trekken tot April, en dan 2 maandjes cutten nog voor de zomer. Mocht ik echt erg ontevreden worden over mijn VP op korte termijn, dan gooi ik er bijvoorbeeld in januari een cut maandje in, vervolg door nog 2 maanden bulken, tot April. ( doel begin zomer is toch wel minstens de 82kg met een iets lager VP als nu ( 1-2% minder ).
Het cutten gaat me best lekker af, tijdje stil gedaan voor mijn gevoel maar de motor draait weer! Zit op rustdagen wel ver onder onderhoud (-900) maar zorg voor voldoende eiwitten en vetten. Rustdag bij mij is ook echt totaal niks doen :)

Trouwens epic shit thuis gekregen man... Introductiedag op de HAN gaan we met de klas naar USC, sportintro van 4,5 uur lang :D Veel plezier op je vakantie! ;) Je ging deze week toch?

Aaaight chill, met de klas naar de gym, kun je ze flink laten miren! :cool:

Aaaight chill, met de klas naar de gym, kun je ze flink laten miren! :cool:

Let's hope so :o
Ik denk dat het een activiteit wordt die ik op de USC website heb gezien. Trefbal, basketbal, dat soort dingen.
Hoop wel dat we een uurtje vrij kunnen sporten en dat er wat gasten in me klas zitten die KT doen!
Ook een BBQ en feest op de 2e intro dag, goede verwachtingen dus :)

Klinkt tof, geniet er van!

burn setjes voelen wel lekker aan, pomp en uitputting..!
maar ik zie het nut er eigenlijk niet van in, geef liever de voorkeur voor een degelijk dropset (low reps)

burn setjes voelen wel lekker aan, pomp en uitputting..!
maar ik zie het nut er eigenlijk niet van in, geef liever de voorkeur voor een degelijk dropset (low reps)

Je bedoelt gewicht verlagen en doorpompen met nauwelijks pauzes ertussen? Die heb ik een tijdje geleden gedaan.
De burnsetjes komen bovenop mijn werksetjes, het is een extra toevoeging voor naar mijn gevoel een lekkere burn. Drop setjes worden als werksetjes beschouwd, of niet?
Verder snap ik ook niet zo goed waarom het beter zou werken als je: het gewicht verlaagt <-> zelfde gewicht met 5-10sec pauzes. ik zal het eens opzoeken, thanks in ieder geval ;)

Je bedoelt gewicht verlagen en doorpompen met nauwelijks pauzes ertussen? Die heb ik een tijdje geleden gedaan.
De burnsetjes komen bovenop mijn werksetjes, het is een extra toevoeging voor naar mijn gevoel een lekkere burn. Drop setjes worden als werksetjes beschouwd, of niet?
Verder snap ik ook niet zo goed waarom het beter zou werken als je: het gewicht verlaagt <-> zelfde gewicht met 5-10sec pauzes. ik zal het eens opzoeken, thanks in ieder geval ;)

Burn geeft het ook, maar wat heeft het voor een meerwaarde? Je traint je pezen en je uithoudingsvermogen verder is het niet erg effectief imo. Ik beschouw 1 dropset als een werkset, 1 burn set is toch ook een werkset? Een dropset bestaat bij mij uit ongeveer 3x keer gewicht droppen (minimaal) zodat je nog max 2-3 herhalingen kunt maken.

Burn geeft het ook, maar wat heeft het voor een meerwaarde? Je traint je pezen en je uithoudingsvermogen verder is het niet erg effectief imo. Ik beschouw 1 dropset als een werkset, 1 burn set is toch ook een werkset? Een dropset bestaat bij mij uit ongeveer 3x keer gewicht droppen (minimaal) zodat je nog max 2-3 herhalingen kunt maken.

Ja in principe is een burnset ook een werkset. Maar ik voeg ze er extra bij nadat ik al klaar ben met de werksets, waar ik normaal zou stoppen. Drop setjes zie ik dan bijvoorbeeld als de (verplichte) werksetjes, die zelfs afgesloten zoude kunnen worden met een burn setje (assistance/extra toevoeging)
Ik heb drop setjes nog niet echt op low reps geprobeerd, ik zal het onthouden :)
Vorige keer waren het wel reps van 6+ elke keer. Toch eens proberen dan!

Terug
Naar boven