Fitness Seller

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.581
*lol* die taart gaat je echt niet nekken hoor!
Maar als je dan toch cheat.. hoop dat ie lekker was! :D

Ghehe heb voornamelijk gecheat gisteren, 3 bakken kwark voor de eiwitten en wat eieren voor de vetjes, voor de rest chocolade en taart :o

Nomnom taart!!:D:eating:

Even tandje bij zetten met cutten en niet teveel IIFYM doen denk..

Klopt Marv! ;)
2 verjaardagen dit weekend, inclusief die van mezelf, dus dit was een uitzondering.
Ben nu gemotiveerder dan ooit, time to get clean!
Ga ook een stukje dieper cutten, omdat ik bang ben dat ik WEER te laat ben begonnen met cutten, of tenminste, de cut is te traag gegaan op het begin.
Moet nu dus keuzes maken en ik zal onder die 12% komen voor juli.

Armen gaan wel lekker zo te zien :thumb:

Thanks man, nog steeds 40cm+ gelukkig :)

Voeding vandaag:
14:00| 3 gebakken eieren, 2 sneden brood + 250 gram kwark met aardbeien
16:30| Kwarkshake
22:00| Spinazie, kip, aardappelen
01:00| Kwarkshake
1900/200p/60f

Moet werken van 5 tot 9.
Gym zal ik moeten skippen vandaag, ik ga morgen en woensdag voor lowerbody + upperbody, en de vrijdag een fullbody met focus op lowerbody.

• #2.583
Zou wel gewoon zo strict mogelijk blijven voor jezelf.
Natuurlijk moet je her en der wel ruimte bieden voor cheats.
Gaat uiteindelijk wel om de kcals / macro's etc ja en niet zozeer welk voedsel.
Layne Norton en zijn atleten maken maar al te goed gebruik van IIFYM

Thanks voor de input, Tim! :thumb:
Ga nu ook 100% ervoor, met als probleempje dat er nog flink wat taart over is.
Ik laat 1 stukje in me macro's passen voor de dinsdag (trainingsdag) en de rest voer ik wel aan vrienden :rolleyes:

Inb4 je zei net nog dat je clean ging :o

In ieder geval had je wel genoeg eiwitjes binnen! :D en in die taart en choco zit nog meer eiwit. moet dus wel goedkomen. :D

Maar goed weekend is voorbij en je kan weer knallen! :thumb:

Waarom zou je jezelf vergelijken met athleten die PEDs gebruiken? :scratch:

Omdat PED's niet een wondermiddel zijn als sommige wellicht doen geloven.
Daarnaast is het ook nog maar eens de vraag of er PED's worden gebruikt.

Hetgeen ik wilde verduidelijken is dat het bekrompen idee van alles moet clean gewoon bullshit is ;)
Juist door her en der voeding in te calculeren wat je "lekker" vind voorkom je cravings en bing attacks.
Terwijl het soort voeding niet zozeer directe invloed gaat uitoefenen voor je fysieke doeleinden...

Tevens heb ik nooit directe vergelijking gemaakt alleen aangegeven dat sommige pro's ook die dieetwijze hanteren :)

• #2.586
Vandaag voor school een korte training gedaan.

Lowerbody, 45 minuten.

Squat
8x40kg
5x60kg
5x80kg
5x90kg
3x100kg
2x105kg
1x110kg

Deadlift (conventional met één plate onder de barbell en de standaard mat)
8x40kg
5x70kg
5x90kg
5x100kg
5x100kg
wel lekker, zat nog meer in

Seated leg curl
12x55kg
8x65kg
8x65kg

Leg extensions
10x75kg
8x125kg
8x125kg
8x125kg

Feedback & voeding
Met opzet gekozen voor seated leg curl; ik had nog steeds last in me hamstrings van de SLDL van vrijdag :roflol:
Wat een heerlijke oefening is dat, de eerste keer dat ik spierpijn voel in me hamstrings.
Voorheen de seated leg curl altijd gedaan, maar vind die niet echt lekker me hams isoleren.
Weer een oefening die er nu en vooral in de bulk bij MOET!

Voeding van vandaag:
10:45| 3 gebakken eieren, 2 sneden brood + glas melk
15:00| banaan + kwarkshake
20:00| macaroni + gehakt
22:00| stuk taart
00:00| kwarkshake
2600/190p/80f

In ieder geval had je wel genoeg eiwitjes binnen! :D en in die taart en choco zit nog meer eiwit. moet dus wel goedkomen. :D

Maar goed weekend is voorbij en je kan weer knallen! :thumb:

Vrij lekkere start gemaakt van de week, morgen upperbody, nu al zin in :D

---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Hetgeen ik wilde verduidelijken is dat het bekrompen idee van alles moet clean gewoon bullshit is ;)
Juist door her en der voeding in te calculeren wat je "lekker" vind voorkom je cravings en bing attacks.
Terwijl het soort voeding niet zozeer directe invloed gaat uitoefenen voor je fysieke doeleinden...

Tevens heb ik nooit directe vergelijking gemaakt alleen aangegeven dat sommige pro's ook die dieetwijze hanteren :)

Thanks voor je input! ;)

Zelf heb ik vrij vaak ~300 kcal over, nadat ik me eiwitten en vetten al binnen heb.
Imo moet dit goed op te vullen zijn met iets lekkers, zolang de vetten onder controle worden gehouden.
Niet dat ik er een gewoonte van maak trouwens, ik 'denk' dat complexe carbs 'beter' zijn dan suikers uit bijvoorbeeld taart (al word dit mede bepaald door de rest van het schema).
Complexe carbs uit 'cheat' meals lijken mij geen probleem ten opzichte van complexe carbs uit pasta/rijst (denk hierbij aan pizza, wat vaak als 'cheat' word beschouwt, maar makkelijk in een cut schema kan passen).
Grens van clean/niet clean is sowieso erg wazig imo.

Sterke training!
Ik pak zelf ook de seated leg curl wel. Maar doe de liggende erachteraan. lekker zwaar. :D

Prima training man :thumbs:
Tot hoe ver wil je gaan cutten, ben te lui om door te spitten :p

• #2.589
Sterke training!
Ik pak zelf ook de seated leg curl wel. Maar doe de liggende erachteraan. lekker zwaar. :D

Thanks Marina :)
Ik heb het gevoel dat de seated leg curl een beetje een waste of time was.
Ben er niet sterker op geworden, voelde hem nooit echt goed en heb toch het gevoel dat hamstrings wat achter lopen. Dit terwijl ik de oefening wel consistent heb toegepast, jammer.

Prima training man :thumbs:
Tot hoe ver wil je gaan cutten, ben te lui om door te spitten :p

Thanks bro!
Is voor mezelf ook nog een vraag :o
Wil deze zomer voor het eerst ripped erbij staan (ook een ex-fatty namelijk).
Met ripped bedoel ik 10-12%, just to be clear :p

Zat vanochtend op 82.8kg en ik kom van 87kg af, ben nu 2 maandjes bezig met het cutten.
Hoop op de 12% te staan zodra ik de 80kg aantik en dan de puntjes op de i te zetten, alhoewel 12% op 80kg misschien optimistisch is.
Denk dat ik wel de maand mei + juni nodig heb nog om richting die 10/11% te komen, kilo of 77/78 hoop ik over te houden ;)
Note: ik ga wel af op de spiegel, het exacte vet percentage zou ik niet weten en interesseert me ook vrij weinig.

Ik voel de seated inderdaad ook niet zo erg. Maar als je direct daarna liggend pakt. man... dat brand dan best wel door. :D
Dus misschien combineren? opwarmen met seated en daarna liggend?

Lekkere train bro, die squat doe ik je niet na en zie ik de eerst komende tijd ook nog niet gebeuren :P
Conventional deadlift met één plate onder de barbell en een mat? Whut niggur.. Is dat niet deficit? :o

Dit is hoe een volume in de cut hoort te zijn.. :o

• #2.592
Ik voel de seated inderdaad ook niet zo erg. Maar als je direct daarna liggend pakt. man... dat brand dan best wel door. :D
Dus misschien combineren? opwarmen met seated en daarna liggend?

De liggende versie is er bij ons helaas niet.
Maar ik vind de SLDL prima, alleen ff wennen aan de spierpijn omdat die nieuw is voor me :)

Lekkere train bro, die squat doe ik je niet na en zie ik de eerst komende tijd ook nog niet gebeuren :P
Conventional deadlift met één plate onder de barbell en een mat? Whut niggur.. Is dat niet deficit? :o

Dit is hoe een volume in de cut hoort te zijn.. :o

Thanks brah :)
Nee haha, bij deficit heb je een plate onder jezelf waardoor je voeten dichter naar de barbell komen.
Bij een mat en schijf onder de barbell breng je de barbell verder omhoog/van je voeten af.
Net het omgekeerde dus ;)
De conventional zonder schijf kan ik niet, ik kom niet diep genoeg :roflol:
Had wel zin in de conventional weer een keer, dus vandaar dit gekozen.

Vind het volume zo prima inderdaad, na squat en deadlift had ik hem al approved :o
Had graag kuiten nog ff meegepakt als het kon, maar trainde net voor schooltijd en weer haasten.

De liggende versie is er bij ons helaas niet.
Maar ik vind de SLDL prima, alleen ff wennen aan de spierpijn omdat die nieuw is voor me :)

Thanks brah :)
Nee haha, bij deficit heb je een plate onder jezelf waardoor je voeten dichter naar de barbell komen.
Bij een mat en schijf onder de barbell breng je de barbell verder omhoog/van je voeten af.
Net het omgekeerde dus ;)
De conventional zonder schijf kan ik niet, ik kom niet diep genoeg :roflol:
Had wel zin in de conventional weer een keer, dus vandaar dit gekozen.

Vind het volume zo prima inderdaad, na squat en deadlift had ik hem al approved :o
Had graag kuiten nog ff meegepakt als het kon, maar trainde net voor schooltijd en weer haasten.

Heb het zelfde probleem met cv dl zonder 5 cm mat er onder lukt het me gwn niet diep genoeg te gaan en me rug recht te houden ... zelfs niet met 30 kg :( met mat trek ik dan met gemak 100 kg..
Iemand hier tips voor ? Xd

Ah zo lol, ik las het helemaal verkeerd. :o Dacht eerst dat je aan één kant van de barbell een plate + mat bedoelde, dat leek me al zo sterk, dus dacht deficit.
Maar uiteindelijk dus net zoals block pull? Deze ga ik morgen ook eens proberen naast conventional DL. :P
Ik heb ook moeite met die klote diepte. 130 gaat met pijn en moeite, dan moet ik dus echt vanuit de rug trekken.

Hehe ja man, als die 2 er op zitten is het je al goed.. Kuiten gewoon volgende train pakken, zag dat je vrijdag fullbody met focus op LB zou doen, dan pak je dan je kuiten gewoon. ;)

Ben het deels eens met je standpunt wat betreft IIFYM. Echter is het lastig om altijd maar weer te varieren en alles maar in je macro's te fitten. IMO is dat wel een stuk makkelijker met een onderhoud van 3500+ kcals. Daarin kun je makkelijker wat troep permiteren.

Echter ben ik het niet eens met het bovenstaade PED's zijn in mijn ogen wel degelijk een wondermiddel, mits je de rest van de trainingsaspecten (trainen, eten, slapen) ook goed onder controle hebt..:o

Ben het deels eens met je standpunt wat betreft IIFYM. Echter is het lastig om altijd maar weer te varieren en alles maar in je macro's te fitten. IMO is dat wel een stuk makkelijker met een onderhoud van 3500+ kcals. Daarin kun je makkelijker wat troep permiteren.

Echter ben ik het niet eens met het bovenstaade PED's zijn in mijn ogen wel degelijk een wondermiddel, mits je de rest van de trainingsaspecten (trainen, eten, slapen) ook goed onder controle hebt..:o

Dan heb ik het of verkeerd verwoord of je hent het verkeerd geïnterpreteerd :p

Wilde aangegeven dat het opzichzelfstaand geen wonder middel is.
Dus alle factoren die je benoemt moeten inderdaad in check zijn.
Is niet zo dat IIFYM dan ineens wel werkt en zonder PED's niet.

Dat healthy food choices in het algemeen beter zijn ontken ik ook niet.
Echter zolang je exact je macro's en kcals naleeft maakt het voor fysieke doeleinden niks uit.
Ik wil hiermee geen vrijgeleide geven om alleen maar crap voedsel te eten.
Maar zijn genoeg mensen die elke dag ijs eten en super shredded zijn.

Prima training als ik het zo zie, nice!

• #2.598
Vanmiddag na school weer training gepakt, was echt gigantisch druk.
Heb zelfs 5 minuten gewacht tot er een kluisje vrij kwam en er stonden 5 mensen op een squatrek te wachten :roflol:

Upperbody. 90 minuten.

Standing MP (RPT)
8x20kg
8x40kg
5x55kg
1x75kg - PR op staand, zonder grind
2x70kg
3x65kg
8x55kg - repout

BOR
8x30kg
8x50kg
5x70kg
5x70kg
5x75kg

Incline Bench press (RPT) (al 3 maanden niet gedaan, toch juiste gewicht ingeschat)
8x20kg
8x50kg
5x70kg
5x85kg - PR geloof ik
6x80kg
8x75kg

Chins, wide hammer grip
7xBW
7xBW
6xBW + 12xBW tricep dips, geen idee waarom :o

Superset: db side raises - skullcrushers ez bar
10x8kg - 10x29kg
10x10kg - 10x29kg
8x10kg - 8x29kg

EZ bar curl, voor de pomp
12x29kg
12x29kg

Feedback & voeding
Lekkere training, ben tevreden :)
Toch weer moeten 'inkorten', ik heb de facepulls weggelaten en de curls afgekapt vanwege tijdgebrek.
Was alleen met de MP en BOR al 45 minuten bezig :roflol:
Komt mede door het delen van het squatrek dus ook gelijk wat praten erbij enzo, maar moet er wel op gaan letten. Vanaf volgende week dus fullbody waarschijnlijk met 6 oefeningen, denk dat dit mooi uit moet komen op 60-80 minuten. FB waarschijnlijk doordat ik maandag school heb van 08:45 - 18:15, word een flinke pre-workout erin knallen :o
De maandag skippen vind ik eigenlijk een no-go, aangezien ik de zaterdag+zondag ook standaard rust heb en bij di/wo/do/vr een heel ander schema toegepast moet worden om minstens 3x te gaan.

Voeding bijna hetzelfde als gisteren, ~2500 kcal + een pistoletje op school, ging bijna van me stokje door maagpijn rond 14:00. Totaal rond de 2700-2800 kcal dus, maar kan me dit veroorloven na een 90 minuten workout.

Ah zo lol, ik las het helemaal verkeerd. :o Dacht eerst dat je aan één kant van de barbell een plate + mat bedoelde, dat leek me al zo sterk, dus dacht deficit.
Maar uiteindelijk dus net zoals block pull? Deze ga ik morgen ook eens proberen naast conventional DL. :P
Ik heb ook moeite met die klote diepte. 130 gaat met pijn en moeite, dan moet ik dus echt vanuit de rug trekken.

Hehe ja man, als die 2 er op zitten is het je al goed.. Kuiten gewoon volgende train pakken, zag dat je vrijdag fullbody met focus op LB zou doen, dan pak je dan je kuiten gewoon. ;)

Heb de block pulls even moeten opzoeken man, maar inderdaad dat dus ;)
Mijn form bij conventional deadlift is al crap zodra ik bij de 70kg aankom :o
Bewegingsbaan ligt me gewoon klote, me heupen willen veel te snel omhoog, bla bla bla.
Lang verhaal dat ik al te vaak heb uitgelegd :P

Vrijdag even kijken van hoe of wat, heb BP+DL als main oefening staan, chins/dips erbij en nog wat troep.
Train vrijdag met AshBringer dus dan is het wat flexibeler :thumb:

Prima training als ik het zo zie, nice!

Thanks bro! :)

Hey bro ik heb vandaag geskipt (loll).

Dus kunnen vrijdag alles doen wat jij wil g. No homo.

Maagpijn?
Hoe dan?

Verder wel nette training man ;)

Terug
Naar boven