- Waardering
- 2.135
Gekke Nederlanders met hun vreemde benamingen.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gekke Nederlanders met hun vreemde benamingen.

Vandaag dus weging gedaan:
02-05: 83.0kg
11-05: 82.1kg
17-05: 81.8kg
25-05: 81.1kg
Zat de hele week stabiel op 82.2kg en vanochtend in eens 81.1kg
Doel was 81kg eind deze maand, dus dat lukt sowieso.

goed bezig.
Ook tevreden met hoe het allemaal oogt?
Want daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om!![]()

Wat voor look heb je nu beetje voor ogen dan?
Op zich wel mooi dat je nu zwaarder bent en wat droger dan voorheen!

als je maar vooruitgang ziet in de spiegel toch. Ik heb het idee dat ik er zelf ook beter uitzie en droger en zwaarder. Dan maak ik me weinig druk om gewicht. Als je meer gewicht verplaatst in de gym over lange tijd gezien en er beter uitziet over lange tijd gezien -> wat boeit het dan dat je bv 5 kilo lichter bent (ik zeg maar wat)![]()

Geen idee bro.
Ik ga niet speciaal voor een 'six pack' en hoef ook niet veel aders te zien, maar het zou voor mij wel bewijs zijn dat ik vet verloren ben
Al moet ik zeggen dat ik nooit een six pack heb gezien bij mezelf dus ben wel een beetje benieuwd, maar denk dat me buikspieren sowieso nog onderontwikkeld zijn. Lovehandles wil ik wel weg werken, zoveel mogelijk.
Mijn 1e doelstelling van de cut is om een goede basis neer te leggen voor mijn bulk, beetje hetzelfde als DJR
Was vorig jaar ook mijn doel maar toen ben ik gaan bulken op ~13/14% vet, waar ik wel spijt van heb gekregen achteraf.
Nu dus naar de 10% en vervolgens proberen om een (recomp) bulk van minimaal 8 maanden aan te houden, waarbij ik sterker wil worden op zo'n klein mogelijk kcal overschot. Zal de bulk ook beginnen met +200 en alleen ophogen als ik niet sterker word.
Qua gewicht zou ik tevreden zijn met ~+6kg in 8 maanden, aangezien ik mijn 3e trainingsjaar inga zodra ik ga bulken.
Mocht je eroverheen gekeken hebben, dit mijn shape op dit moment:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/shadys-cutting-log-343421/index134.html#post8525284
Geeft een vrij goed beeld maar niet 100% vanwege cheap ass camera![]()

Dit is wel tegenstrijdig Shady
Op 10% heb je namelijk wel een six pack en aders.
Maar goed, je hebt inderdaad nog lekker de tijd.
Succes en je gaat je doelen vast en zeker behalen![]()

Mijn 1e doelstelling van de cut is om een goede basis neer te leggen voor mijn bulk, beetje hetzelfde als DJR
Was vorig jaar ook mijn doel maar toen ben ik gaan bulken op ~13/14% vet, waar ik wel spijt van heb gekregen achteraf.
Nu dus naar de 10% en vervolgens proberen om een (recomp) bulk van minimaal 8 maanden aan te houden, waarbij ik sterker wil worden op zo'n klein mogelijk kcal overschot. Zal de bulk ook beginnen met +200 en alleen ophogen als ik niet sterker word.
Qua gewicht zou ik tevreden zijn met ~+6kg in 8 maanden, aangezien ik mijn 3e trainingsjaar inga zodra ik ga bulken.
Beetje passen en metenVandaag dus weging gedaan:
02-05: 83.0kg
11-05: 82.1kg
17-05: 81.8kg
25-05: 81.1kg
Zat de hele week stabiel op 82.2kg en vanochtend in eens 81.1kg
Doel was 81kg eind deze maand, dus dat lukt sowieso.
Ik doe dat nu ongeveer. Was begonnen met uitproberen van recomp bulk, maar door enige onregelmatigheid in trainingsdagen pakte dat niet echt goed uit, en bleef ik uiteindelijk afvallen ondanks 3 of 4 dagen een redelijk overschot. Ik denk dat de -700 die wordt aangeraden bij recomp bulk op rustdagen wat teveel van het goede is, maar dat zie je vanzelf welBeetje passen en meten

Tof man, -700 zou wel betekenen dat je erg veel moet eten op trainingsdagen dan
Heb er voor mijn cut wat dingen over gelezen, leek me interessant
Passen en meten is zeer belangrijk, merk ik nu ook goed in de cut!
Bench press, touch&go (RPT)
- warm up -
2x100kg
Standing MP
- warm up -
8x50kg
8x50kg
7x50kg
Chest dips
10xBW+15kg
10xBW+10kg
Tricep dip: 10xBW
Deadlift
8x40kg
8x70kg
5x90kg
3x110kg
-5x122.5kg
verhogen met 2.5kg per training
Squat
- warm up -
8x80kg
5x90kg
Calf press @ hack squat [ plate loaded ]
12x100kg
10x130kg + 4x130
Leg extensions
10x105kg
10x125kg
8x135kg
15x105kg
4x+15% en -700 op rustdagen komt toch niet boven onderhoud uit, bro?recomp bulk komt neer op (minimaal) 4 trainingsdagen en zo'n 15% boven onderhoud, oftewel rond de 500 kcal, waarvan het liefst 40% van de kcal ná je training. Als je savonds traint kan dat dus lastig worden.
Nice gewichten!

Goede training en een nette progressie, hopelijk blijft het er allemaal goed af tot het einde van je cutfase![]()