AndroidHealthClinic

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.741
Thanks ladies ;)
Ik vind gekookte eieren licht vallen, prop die ook in 1x naar binnen, maar gebakken eieren is een ander verhaal.

Heb goed naar mezelf geluisterd en wat beschuit op met hagelslag, chocolate dedication :o
Gelukkig doe ik iifym, nu een shake en zo slapen.
Zit onder de 2000 kcal, kijken wat de weegschaal morgen zegt :)

vind je eitjes licht vallen?
daar heb ik dan weer moeite mee.
Gekookte eitjes vind ik erg lekker en na een jaar lang 4 per dag verveeld het me nog niet en het eet snel en makkelijk weg. Ik eet zo mijn 4 eitjes met nootjes en salade en ca. 1,5 a 2 uur erna lunch. Geen probleem hoor. :D

Thanks ladies ;)
Ik vind gekookte eieren licht vallen, prop die ook in 1x naar binnen, maar gebakken eieren is een ander verhaal.

Heb goed naar mezelf geluisterd en wat beschuit op met hagelslag, chocolate dedication :o
Gelukkig doe ik iifym, nu een shake en zo slapen.
Zit onder de 2000 kcal, kijken wat de weegschaal morgen zegt :)
Goed gedaan! Naar je lijf luisteren is het beste wat je kan doen.
Succes met wegen.

• #2.743
Goed gedaan! Naar je lijf luisteren is het beste wat je kan doen.
Succes met wegen.

Weging gaf vreemd genoeg 80.8kg aan, zelfde als in de ochtend gisteren.
Maar heb nu dus wel flink wat gegeten direct voor het slapen gaan dus dat heeft er ook mee te maken.
In ieder geval wel vertrouwen in de volgende weging (zaterdag/zondag) die maximaal 80.5kg aan mag geven.

Voel me nog best f*cked up, hopen dat het morgen minder is zodat ik kan gaan trainen.

Elke dag wegen heeft ook weinig zin he. Ik kan zo een kilo per dag schommelen.
Maar het gaat in ieder geval goed zo te horen.

Gewoon een daggie rustig aan doen en morgen weer knallen. Hier idem.. heb nog niets gedaan vandaag en ben moeier dan een dag werken. :D

• #2.745
Elke dag wegen heeft ook weinig zin he. Ik kan zo een kilo per dag schommelen.
Maar het gaat in ieder geval goed zo te horen.

Gewoon een daggie rustig aan doen en morgen weer knallen. Hier idem.. heb nog niets gedaan vandaag en ben moeier dan een dag werken. :D

That's true :)
Zat vanochtend op 80.7kg in ieder geval, toch weer 100 gram eraf met flink wat cheats gisteren.
Voeding gisteren:
- 500 gram kwark met aardbeien
- kwarkshake
- spinazie, kip, aardappelen
- magnum
- 2 gevulde koeken
- 5 biscuitjes

Vandaag wel wat cleaner, voel me nog steeds niet top, maar wel wat beter al.
Oog ook erg slapjes en zo voel ik me ook; misschien tijd voor een refeed binnenkort, na een metabolic training.
Ziek gemeld van werk en dus ook geen gym-time, hoop zondag te kunnen gaan als ik de school projecten af heb tegen die tijd.
Planning van vandaag met voeding:
- 2 biefstukjes
- 2 kwarkshakes
- 250 gram kwark met aardbeien
- blikje energy drink
1600/200p
~heb ik tenminste nog 400 kcal over, als ik weer eens flinke trek krijg vanavond.

1600kcal's? Pff dat is echt laag. Ben al blij dat ik de laatste paar dagen mijn macro's haal. En dan zit ik op 2300kcal's. Maarja wij zijn allebei even groot maar ik ben wel 9kg zwaarder (fatty for life :( ).

• #2.747
1600kcal's? Pff dat is echt laag. Ben al blij dat ik de laatste paar dagen mijn macro's haal. En dan zit ik op 2300kcal's. Maarja wij zijn allebei even groot maar ik ben wel 9kg zwaarder (fatty for life :( ).

Ik weet het, zou best meer kunnen eten maar aangezien ik er niks van proef, is het allemaal met tegenzin.
Biefstuk smaakt me dan weer wel met een flinke lading peper erbij, maar gebakken eieren o.i.d vind ik niks aan momenteel. Vandaar zit ik liever goed laag nu ik toch ziek ben en kan ik altijd een refeed ertegenaan gooien als ik weer beter ben, denk dat ik dan gelijk wat 'voller' oog en hopelijk een betere shape heb :)
Vreemd genoeg heb ik wel zin in koek en chocolade, ook al proef ik er weinig van :o

Vond het altijd al vreemd dat jij op de 80kg bleef volgens je stats, ik dacht dat je gewoon een recomp deed waarbij je gewicht hetzelfde bleef joh :roflol:

Ik weet het, zou best meer kunnen eten maar aangezien ik er niks van proef, is het allemaal met tegenzin.
Biefstuk smaakt me dan weer wel met een flinke lading peper erbij, maar gebakken eieren o.i.d vind ik niks aan momenteel. Vandaar zit ik liever goed laag nu ik toch ziek ben en kan ik altijd een refeed ertegenaan gooien als ik weer beter ben, denk dat ik dan gelijk wat 'voller' oog en hopelijk een betere shape heb :)
Vreemd genoeg heb ik wel zin in koek en chocolade, ook al proef ik er weinig van :o

Vond het altijd al vreemd dat jij op de 80kg bleef volgens je stats, ik dacht dat je gewoon een recomp deed waarbij je gewicht hetzelfde bleef joh :roflol:

Stats zijn niet up to date :roflol:

Nouja voor een cut is dat wel fijn als je af en toe geen eetlust hebt :o

• #2.749
Vanochtend gewogen, zat eergisteren en gisteren nog vrij stabiel met -100 gram per dag.
Gisteren op 80.7kg, vanochtend op 80.1kg :fuu::fuu::fuu:
Dat dere muscle lose, voel me nog zwaar beroerd.

Das not it mane, vandaag proppen (:o) en rond de 2000 zitten:
- biefstuk + 250 gram kwark met aardbeien
- 4 gebakken eieren, 2 sneden brood + 250 gram kwark met aardbeien
- kwarkshake
2000/200p

Ziek zijn kost nu eenmaal wat meer energie he!
Je verliest echt geen 6 ons spieren in 1 dag. Dan zou er bij mij na 4 maanden niets meer over zijn! ;)
2000 kcal proppen?? dat meen je niet he... das echt weinig... :o

Beterschap.

Vanochtend gewogen, zat eergisteren en gisteren nog vrij stabiel met -100 gram per dag.
Gisteren op 80.7kg, vanochtend op 80.1kg :fuu::fuu::fuu:
Dat dere muscle lose, voel me nog zwaar beroerd.

Das not it mane, vandaag proppen (:o) en rond de 2000 zitten:
- biefstuk + 250 gram kwark met aardbeien
- 4 gebakken eieren, 2 sneden brood + 250 gram kwark met aardbeien
- kwarkshake
2000/200p

Denk je serieus dat je in 1 dag 600 gram verloren bent aan spieren? Of maak je gewoon een grapje?

Gast get real!!! :P

Weeg je aub 1x in de week!
Je gelooft toch niet echt dat je 0.6kg "verloren" bent.
Had wel verwacht dat je het allemaal wat helderder voor ogen had... ;)

• #2.753
Ziek zijn kost nu eenmaal wat meer energie he!
Je verliest echt geen 6 ons spieren in 1 dag. Dan zou er bij mij na 4 maanden niets meer over zijn! ;)
2000 kcal proppen?? dat meen je niet he... das echt weinig... :o

Beterschap.

Zelfs moeite met dat haha.
Thanks

Denk je serieus dat je in 1 dag 600 gram verloren bent aan spieren? Of maak je gewoon een grapje?

Gast get real!!! :P

Weeg je aub 1x in de week!
Je gelooft toch niet echt dat je 0.6kg "verloren" bent.
Had wel verwacht dat je het allemaal wat helderder voor ogen had... ;)

Ik mik hier op een tekort van 1000 kcal, 4 dagen achter elkaar, niet op die 600 gram die kwijt is ;)
Daarnaast zat ik steeds op 150 gram eiwit, wat voor mij eigenlijk te laag is.
Snap ook wel dat er geen 100 gram spier naar de klote is, maar een week lang rusten met een te groot tekort, zal niet onschadelijk zijn ben ik bang voor.
Vooral omdat er standaard al wel spierverlies zit met een cut, met een kleiner tekort dan dit (niet iedereen heeft Tim genetics) :o
Daarnaast kan ik nu al voorspellen dat mijn volgende training, door het tekort, ook bagger gaat worden.

Het slap ogen is ook niet bepaald motiverend; gewicht kwijtraken maar er juist slechter bij staan.
Alleen wil ik dit dus oplossen met een refeed, wat sowieso geen slecht idee zou zijn om het tekort een beetje bij te trekken.

Dit was trouwens mijn wekelijkse weging, zoals altijd op zaterdag/zondag.
11-05: 82.1kg
17-05: 81.8kg
25-05: 81.1kg
31-05: 80.1kg

Ik snap wel dat ik nu wat 'leeg' ben, qua darminhoud en vocht, en dat er zo weer wat grammetjes aanzitten zodra ik weer richting onderhoud ga eten op trainingsdagen.

Ik mik hier op een tekort van 1000 kcal, 4 dagen achter elkaar, niet op die 600 gram die kwijt is ;)
Daarnaast zat ik steeds op 150 gram eiwit, wat voor mij eigenlijk te laag is.
Snap ook wel dat er geen 100 gram spier naar de klote is, maar een week lang rusten met een te groot tekort, zal niet onschadelijk zijn ben ik bang voor.
Vooral omdat er standaard al wel spierverlies zit met een cut, met een kleiner tekort dan dit (niet iedereen heeft Tim genetics) :o
Daarnaast kan ik nu al voorspellen dat mijn volgende training, door het tekort, ook bagger gaat worden.

Het slap ogen is ook niet bepaald motiverend; gewicht kwijtraken maar er juist slechter bij staan.
Alleen wil ik dit dus oplossen met een refeed, wat sowieso geen slecht idee zou zijn om het tekort een beetje bij te trekken.

Dit was trouwens mijn wekelijkse weging, zoals altijd op zaterdag/zondag.
11-05: 82.1kg
17-05: 81.8kg
25-05: 81.1kg
31-05: 80.1kg

Ik snap wel dat ik nu wat 'leeg' ben, qua darminhoud en vocht, en dat er zo weer wat grammetjes aanzitten zodra ik weer richting onderhoud ga eten op trainingsdagen.

:rolleyes: Thanks voor je compliment, hehehe

Maar nu verwoord je het helder en duidelijk man, het kwam namelijk wel zo over ;)
Cutten is bij voorbaat waardeloos, zeker wanneer je in de transitie fase zit dan lijkt het allemaal "niks"
Gewoon kwestie van goed blijven volhouden en alles geven wat je kunt geven.

Het is daarnaast ook belangrijk om ook een goed en realistisch beeld te hebben van waar je staat.
Als een voorbeeld heb ik hier een afbeelding van een gast die ik nu een goed jaar volg.
Hij is natural atleet die al goed 15 jaar traint of iets, maar zichzelf hier ook omschrijft als ~10% (op z'n laagst)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Is namelijk belangrijk je doelen etc realistisch te houden om zo ook gemotiveerd te blijven.
Kan ook goed zijn om even een week een break te nemen als je, je nu eigenlijk slap voelt.
Dit gaat namelijk je motivatie niet ten goede doen wat weer je prestaties kan beïnvloeden.

Hou in ieder geval vol en je zult je doelen dan vanzelf gaan behalen! :thumbs:
Cutten is puur en alleen een kwestie van volhouden en jezelf mentaal gezond zien te houden.

Wie is die kerel Tim? Goed fysiek.

Ik zou je niet elke week wegen man, ga van de vooruitgang van de spiegel af of koop een VP tang en meet de huiddiktes.

• #2.759
:rolleyes: Thanks voor je compliment, hehehe

Maar nu verwoord je het helder en duidelijk man, het kwam namelijk wel zo over ;)
Cutten is bij voorbaat waardeloos, zeker wanneer je in de transitie fase zit dan lijkt het allemaal "niks"
Gewoon kwestie van goed blijven volhouden en alles geven wat je kunt geven.

Het is daarnaast ook belangrijk om ook een goed en realistisch beeld te hebben van waar je staat.
Als een voorbeeld heb ik hier een afbeelding van een gast die ik nu een goed jaar volg.
Hij is natural atleet die al goed 15 jaar traint of iets, maar zichzelf hier ook omschrijft als ~10% (op z'n laagst)

Is namelijk belangrijk je doelen etc realistisch te houden om zo ook gemotiveerd te blijven.
Kan ook goed zijn om even een week een break te nemen als je, je nu eigenlijk slap voelt.
Dit gaat namelijk je motivatie niet ten goede doen wat weer je prestaties kan beïnvloeden.

Hou in ieder geval vol en je zult je doelen dan vanzelf gaan behalen! :thumbs:
Cutten is puur en alleen een kwestie van volhouden en jezelf mentaal gezond zien te houden.

Thanks voor je input bro! :thumbs:
Het cutten gaat me mentaal gezien wel lekker af eigenlijk, de refeed is puur omdat ik nu ook al een tijdje onder onderhoud zit op trainingsdagen en in de gehele 3 maanden cutten geen één degelijke refeed heb gehad. Stiekem verheug ik me er nu ook wel op, nu ik hem aan het inplannen ben, moet ik eerlijk zeggen :o
Ben ook wel benieuwd wat die carb loading bij een refeed nu daadwerkelijk zal doen, zowel fysiek gezien, als met me training na de refeed :)

Ik zou je niet elke week wegen man, ga van de vooruitgang van de spiegel af of koop een VP tang en meet de huiddiktes.
Spiegel gebruik ik ook, tangetje lijkt me niks.
Maar waarom niet wekelijks wegen bro?
Onder dezelfde omstandigheden (lege maag / food timing dag ervoor / zelfde food op de dag voor de weging), zou een weging in één week toch redelijk nauwkeurig moeten zijn?

Nog nooit van gehoord :o

Even een klein dilemma...
De refeed zal er spoedig aankomen, alleen weet ik niet hoe ik mijn trainingen hieromheen ga verdelen.
Het leek mij slim om een fullbody te pakken voor de refeed, maar dit zou betekenen dat ik één dag na de refeed niet zou kunnen trainen vanwege herstel? De dag waarop ik een refeed pak, wil ik namelijk sowieso een flinke knal training neerzetten, met waarschijnlijk ook veel high-rep werk.

Ik kan dus het beste voor een LB gaan op de dag van de refeed, en de dag erna UB (of andersom)?
Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Bij voorbaat dank aan de experts op dit gebied :)

Yes, is inderdaad Aaron Curtis.
Geniale gast dat hij is :)

en hij heeft dat natty bereikt? netjes dan hoor

---------- Toegevoegd om 16:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:01 ----------

ik zou trouwens wel wekelijks wegen, of om de 4 dagen, maar doe dat op dezelfde tijdstippen enz, maar neem dat niet als leidraad

je kunt zo op het einde namelijk wel de schommelingen zien

Terug
Naar boven