XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

Hoe lang cut je nog?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.782

Hangt een beetje van de progressie af bro.
In eerste instantie wou ik begin juli klaar zijn, maar mocht ik niet tevreden zijn, heb ik altijd de optie om de maand juli ook nog te cutten.
Mocht ik door cutten in juli, las ik wel een cut-break in van 1 week.

Goed bezig kerel!

Hoe ziet jouw kwarkshake er eigenlijk uit?

• #2.784
Goed bezig kerel!

Hoe ziet jouw kwarkshake er eigenlijk uit?

Thanks man, goed je weer te zien! :thumbs:
Kwarkshake bestaat uit:
- 300 ml melk
- 250 gram kwark
- 1/1,5 scoop whey

Hoor tegenwoordig veel over dikkere huid door zuivel, geloofde er nooit echt in, maar ik vind het misschien wel een poging waard om de zuivel eruit te laten voor een tijdje.
Echter kom ik wel uit op ~80 gram whey p/d, als ik mijn gemiste eiwitten uit de zuivel wil compenseren.

Kwarkshake bestaat uit:
- 300 ml melk
- 250 gram kwark
- 1/1,5 scoop whey

Hoor tegenwoordig veel over dikkere huid door zuivel, geloofde er nooit echt in, maar ik vind het misschien wel een poging waard om de zuivel eruit te laten voor een tijdje.
Echter kom ik wel uit op ~80 gram whey p/d, als ik mijn gemiste eiwitten uit de zuivel wil compenseren.

Ik heb lactose intolerantie dus neem vrijwel nooit zuivel. Moet zeggen dat ik niet op het verschil mbt huid heb gelet met toen ik wel zuivel nam :o
Ik neem nu soyamelk maar ga wss lactose vrije melk kopen. Is zelfde prijs maar zit volgens mij geen troep in wat bij soyamelk wel het geval is :o

Ja gewoon meer whey nemen dan, doe ik zelf ook. Is natuurlijk niet zelfde type eiwit, maar prioriteit ligt bij mij vooral om überhaupt aan mn eiwitten te komen, dan zie ik wel verder ;)

Ik heb zelf een tijd lang helemaal geen zuivel gebruikt ivm lactose intolerantie. Ik merkte niets van dikkere huid.
Maar goed.. iedereen zegt ook dat je van creatine vocht gaat vasthouden en aankomt. Maar dat is bij mij ook niet het geval. :o Dus misschien ligt dat ook gewoon aan mij.

Je kan het een weekje of 2 proberen. Gewoon wat meer kip, tonijn en whey nemen. Werkt het dan kan je naar een definitieve oplossing zoeken. Zo niet dan weet je dat ook meteen.

Kwarkshake bestaat uit:
- 300 ml melk
- 250 gram kwark
- 1/1,5 scoop whey

kokosmelk bevat nauwelijks minder eiwit dan koemelk.
Kwark wordt het lastigst te vervangen inderdaad...

Kwark vervangen door Caseïne. Heb ik zelf ook gedaan en vind het een fijne vervanger :D

Ziek volume man, gaat allemaal nog wel lekker man. Als je moe bent tijdens een training dan zakt bij mij al gauw de motivatie weg om door te gaan.
Jij hebt wel de training afgemaakt, en het resultaat mag er wezen! :thumb:

Agrarische beurs, heerlijk.

• #2.791
Ik heb lactose intolerantie dus neem vrijwel nooit zuivel. Moet zeggen dat ik niet op het verschil mbt huid heb gelet met toen ik wel zuivel nam :o
Ik neem nu soyamelk maar ga wss lactose vrije melk kopen. Is zelfde prijs maar zit volgens mij geen troep in wat bij soyamelk wel het geval is :o

Ja gewoon meer whey nemen dan, doe ik zelf ook. Is natuurlijk niet zelfde type eiwit, maar prioriteit ligt bij mij vooral om überhaupt aan mn eiwitten te komen, dan zie ik wel verder ;)

Amen!
Ik dacht zelf nooit dat ik effecten had van de zuivel, maar toen kreeg ik dus ergens te horen;
je bent opgegroeid met dagelijkse zuivel (ik tenminste), waardoor ik niet kan bepalen of ik negatieve effecten eraan ondervind, omdat ik nog nooit een periode zonder zuivel heb doorgebracht.
De keuze word wel lastig als ik extra vlees en dergelijke moet gaan eten, omdat het wel een tikje omhoog gaat in de kosten t.o.v cheap ass kwark. Nog even kijken van hoe of wat dus, thanks voor je input!

Ik heb zelf een tijd lang helemaal geen zuivel gebruikt ivm lactose intolerantie. Ik merkte niets van dikkere huid.
Maar goed.. iedereen zegt ook dat je van creatine vocht gaat vasthouden en aankomt. Maar dat is bij mij ook niet het geval. :o Dus misschien ligt dat ook gewoon aan mij.

Je kan het een weekje of 2 proberen. Gewoon wat meer kip, tonijn en whey nemen. Werkt het dan kan je naar een definitieve oplossing zoeken. Zo niet dan weet je dat ook meteen.

Precies, denk dat ik zoiets ga proberen :)
Jij ook bedankt voor je input! ;)

kokosmelk bevat nauwelijks minder eiwit dan koemelk.
Kwark wordt het lastigst te vervangen inderdaad...

Ben eigenlijk totaal niet een persoon die zoveel op zijn voeding let, maar juist puur op de macro's :D
Flinke verandering dus om die kwark te schrappen vanwege negatieve effecten, omdat ik er nooit in geloofde ;) Nu nog steeds niet totdat ik bewijs heb uiteraard, maar is wel iets wat ik wil ondervinden!

Kwark vervangen door Caseïne. Heb ik zelf ook gedaan en vind het een fijne vervanger :D

Thanks voor de input bro :thumbs:
Ik heb Caseïne 1x geprobeerd, op één of andere manier vind ik het gigantisch ranzig spul :o
Heb nu sowieso 1 meal verzet naar direct voor het slapen, aangezien het in de avonden altijd fout gaat met cheats bij mij. Hoop dat ik dit hiermee kan vermijden en alsnog flink wat eiwitten naar binnen kan jagen, voor het slapen gaan :)

Ziek volume man, gaat allemaal nog wel lekker man. Als je moe bent tijdens een training dan zakt bij mij al gauw de motivatie weg om door te gaan.
Jij hebt wel de training afgemaakt, en het resultaat mag er wezen! :thumb:

Vooral dat merk ik erg goed inderdaad, en helaas gebeurt het best vaak in de cut.
Zo verrekt weinig energie dat ik na 30 minuten al begin in te kakken, das not it mane.
Thanks kerel! ;)

Facking lijp, kwam een chick naar me toe; hebben jullie al een cadeau voor vaderdag, wij hebben namelijk 3 nummers voor slechts 9,95!! Reactie van mij: nummers? telefoonnummer van jou en je collega's? Nee meneer, 3 ''...'' bladen! Ik: ooh... nee ben geen boer, groetjes. Nog veel meer rare gebeurtenissen waarbij we uit moesten leggen waarom we nou precies kwamen :o
Mensen daar stonden net zo verbaasd te kijken als ikzelf toen ik op me nikes aan kwam zetten tussen al die 50+'ers met klompen :roflol:

Vandaag na het werk een training gepakt.
Man man man, wat een schijtweer.
Ben zo zeiknat geregend (zonder extra sokken), dat ik deadlift heb gedaan ipv squat, aangezien ik bij squatten me schoenen altijd uit doe.
Ook weer eens pre-workout gepakt, knalde er goed in, maar voelde alsof die wegzakte toen ik de gym betrad.

Fullbody, 80 minuten.

Standing MP (5/3/1)
10x20kg
5x40kg
5x50kg
-5x60kg
-3x65kg
-1x70kg
-1x72.5kg
4x60kg

Sumo deadlift
5x60kg
5x90kg
5x110kg
-5x125kg
werd na de deadlift vrij duizelig, is ook niet meer weggetrokken (heb dit vaker bij pre-workout)

Pendlay row
10x50kg
8x70kg
8x70kg

Chins
10xBW
9xBW
8xBW

Chest dips
10xBW+10kg
6xBW+20kg
5xBW+20kg
6xBW+10kg ???
valt vies tegen

Calf press @ hack squat [plate loaded]
10x100kg
12x120kg
8x140kg

Feedback & voeding
MP en DL gingen goed, dus ik ben tevreden.
Vrijdag weer fullbody, iets meer focus op benen en press movements dan.
Sq/Bp/Sldl/Cgbp/Row/Leg extensions, ongeveer.

Voeding vandaag:
12:00| biefstuk
20:00| 50 gram whey
21:30| macaroni + gehakt
00:00| schnitzel met saus + 25 gram whey (of 250 gram kwark)
Edit: krijg net te horen dat de macaroni voor 2x was (350 gram ongekookt en 350 gram gehakt), begon het er al verdomd lastig mee te krijgen :p
Schnitzel vervalt dus.

De zuivel verlagen op trainingsdagen is geen groot probleem, op rustdagen kan het nogal pittig worden.
Ga het dus nog even aankijken, misschien dat ik zuivel zo min mogelijk probeer te pakken, maar alsnog wat kwark op rustdagen pak. De kwarkshakes laat ik wel weg, zodat ik sowieso de melk uit me schema haal.

Laatst bewerkt:
Ik heb >jaar zonder koemelk- sojamelk en ei-eiwitten moeten doen (en zonder nog veel meer)...
overal zijn goede vervangers voor te vinden.
Meestal wordt aangeraden om twee weken zonder de, in dit geval, koemelkeiwitten te doen (elimineren) en daarna langzaam te provoceren. Een echte koemelkeiwitallergie heb je niet, dan had je wel exceem, hooikoorts, zure reflux en meer symptomen gehad, dus daar is het niet nodig voor, maar om te ontdekken wat het gebrek aan koemelkeiwitten met je doet. Als je daarna langzaam start met die eiwitten die al het meest in stukjes zijn geknipt kun je kijken of je tegen lactose kunt (en dus geen darmproblemen o.i.d. krijgt bij het toevoegen ervan). Iedere toevoeging een dag of twee aankijken (of langzaam opbouwen en een week aankijken).

Succes in ieder geval, leuk hoor nieuwe ontdekkingstochten ;)

Lekkere training.
Met voeding kom je er vast wel uit. Er zijn genoeg alternatieven.

• #2.794
Ik heb >jaar zonder koemelk- sojamelk en ei-eiwitten moeten doen (en zonder nog veel meer)...
overal zijn goede vervangers voor te vinden.
Meestal wordt aangeraden om twee weken zonder de, in dit geval, koemelkeiwitten te doen (elimineren) en daarna langzaam te provoceren. Een echte koemelkeiwitallergie heb je niet, dan had je wel exceem, hooikoorts, zure reflux en meer symptomen gehad, dus daar is het niet nodig voor, maar om te ontdekken wat het gebrek aan koemelkeiwitten met je doet. Als je daarna langzaam start met die eiwitten die al het meest in stukjes zijn geknipt kun je kijken of je tegen lactose kunt (en dus geen darmproblemen o.i.d. krijgt bij het toevoegen ervan). Iedere toevoeging een dag of twee aankijken (of langzaam opbouwen en een week aankijken).

Succes in ieder geval, leuk hoor nieuwe ontdekkingstochten ;)

Ben inderdaad ook van plan om het zo'n ~3 weken aan te houden.
Wou dit aan het einde van mijn cut doen, maar aangezien ik niet precies een einddatum weet, ga ik nu experimenteren :)
Thanks voor je input, ontdekkingstochten doe ik het voor :o

Lekkere training.
Met voeding kom je er vast wel uit. Er zijn genoeg alternatieven.

Thanks Marina, ben nu flink wat whey aan het scheppen ter compensatie.

Voeding vandaag:
15:00| 50 gram whey + 2 gekookte eitjes
18:30| 250 gram schnitzel + saus
21:30| spinazie, kip, aardappelen + 25 gram whey
00:00| 250 gram kwark met aardbeien
1900/175p/60f

Epic spierpijn in me schouders door de training van gisteren, gelukkig heb ik morgen de focus op LB.
Als spierpijn echt in de weg zit dan schrap ik de assistance voor UB en doe ik lowerbody + BP en eventueel pull ups.

Wel eens cottage cheese overwogen. Is wel duurder dan kwark, maarja je hebt dan wel afwisseling he. Kan volgens mij ook op brood :)

heerlijk spierpijn ;)

Heerlijk cottage cheese op (geroosterd) brood: wat cherry tomaatjes, wat peper erbij, mjum...
tis dat ik geen brood eet ;)

Cottage cheese met pesto en tomaat is ook lekker. :) (moet je eigenijk met mozzarella doen dan he. ;) )

Kan ook prima met past of rijst hoor Nicky. :lick:

Cottage cheese met pesto en tomaat is ook lekker. :) (moet je eigenijk met mozzarella doen dan he. ;) )

Kan ook prima met past of rijst hoor Nicky. :lick:
cottage cheese op spirelli-made courgette pasta: de-li-cious!!
(want pasta of rijst eet ik ook niet ;))

Vind het niet te eten cottage cheese dat was voor mij 1 keer en nooit meer :D

Ik at vroeger nauwelijks zuivel, enkel beetje yoghurt na avondeten. Lustte geen melk etc.

Toen ik begon met kt begon ik dus ook zuivel te nuttigen voor mijn eiwitten. Ik had er ook ontzettend last van. Ik kon niet naar de wc, had keiharde buik (not in a good way).

Nu krijg ik totaal geen zuivel binnen. Haal al mijn eiwitten uit shakes met water en mijn pannenkoeken die ik maak met hele eieren en eiwitten.

Terug
Naar boven