MuscleMeat

Shady's Recomp Log

Shady, goed bezig bro!

Wat de refeed betreft, maakt het volgens mij niet bijzonder veel uit. Ik zou persoonlijk FB training pakken, post-workout refeeden en de volgende dag rusten (low carb, misschien iets onder onderhoud) en evt cardio er bij.

Of UB -> Refeed -> volgende dag LB.

Het kan allebei, imo. Ik zou persoonlijk voor de eerste optie gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Ik kan je niet echt advies geven met de refeed maar als je een trainingspartner kan gebruiken om je een beetje te pushen dan hook me op :) Ben volgende week alle doordeweekse dagen behalve woensdag in de gym.

Goed bezig brada

Even een klein dilemma...
De refeed zal er spoedig aankomen, alleen weet ik niet hoe ik mijn trainingen hieromheen ga verdelen.
Het leek mij slim om een fullbody te pakken voor de refeed, maar dit zou betekenen dat ik één dag na de refeed niet zou kunnen trainen vanwege herstel? De dag waarop ik een refeed pak, wil ik namelijk sowieso een flinke knal training neerzetten, met waarschijnlijk ook veel high-rep werk.

Ik kan dus het beste voor een LB gaan op de dag van de refeed, en de dag erna UB (of andersom)?
Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Bij voorbaat dank aan de experts op dit gebied :)

Dat maakt toch niet uit? Als je de dag erna graag wilt trainen kan je borst rug en lb doen op je refeed dag, en de dag erna armen oid

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.765
ik zou trouwens wel wekelijks wegen, of om de 4 dagen, maar doe dat op dezelfde tijdstippen enz, maar neem dat niet als leidraad

je kunt zo op het einde namelijk wel de schommelingen zien

Will do, pak nu altijd de zaterdag of zondag, voornamelijk omdat ik zaterdag vrijwel altijd op dezelfde tijdstippen eet met een vast schema, zodat de weging stabiel is.

Shady, goed bezig bro!

Wat de refeed betreft, maakt het volgens mij niet bijzonder veel uit. Ik zou persoonlijk FB training pakken, post-workout refeeden en de volgende dag rusten (low carb, misschien iets onder onderhoud) en evt cardio er bij.

Of UB -> Refeed -> volgende dag LB.

Het kan allebei, imo. Ik zou persoonlijk voor de eerste optie gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Thanks voor je advies, appreciate it very much! :)
Ik heb zojuist even wat gegeten en mijn smaak is eindelijk terug na dagen ziek zijn, dus ik heb besloten om de refeed morgen in te lassen.
Waarschijnlijk kom ik uit op UB - refeed - LB, of andersom dus. Puur vanwege mijn schoolrooster.
De fullbody leek mij ook iets lekkerder eigenlijk, maar er komen nog meer refeeds, dus keeping it in mind!

Ik kan je niet echt advies geven met de refeed maar als je een trainingspartner kan gebruiken om je een beetje te pushen dan hook me op :) Ben volgende week alle doordeweekse dagen behalve woensdag in de gym.

Klinkt goed! :thumb:
Ik ga deze week voor ub/lb schema van ma/di/do/vr, morgen heb ik al een training met een studiegenoot staan. Zal je wel ff appen over de andere dagen, lijkt me wel chill om dit keer samen UB te pakken, ben donderdag van plan om rond 5 uur te UB'en.
Misschien spot ik je alsnog morgen, ben er wss van 11 tot half 1.

Thanks broski! ;)

Dat maakt toch niet uit? Als je de dag erna graag wilt trainen kan je borst rug en lb doen op je refeed dag, en de dag erna armen oid

Zo zou het kunnen inderdaad, nog niet aan gedacht ;)

Zojuist wat inkopen gedaan voor mijn refeed.
Ik heb 2 'soorten' refeed gepland staan; 1 op een schooldag en 1 op een vrije dag.
Morgen gaat het degene met de schooldag worden (toch iets andere keuze van voeding door school).
Heb school tot 18:15, dus post workout 2+3 zal ik op school nuttigen.
Planning voor morgen:
1. pre| 250 gram kwark + aardbeien
2. post| banaan, 4 broodjes hagelslag, 100-150 gram goudbeertjes
3. post| kwarkshake, 100 gram lange vingers
4. post| 200 gram rijst (ongekookt gewogen) met 150 gram kipfilet & 50 gram satésaus
5. post| kwarkshake
3700/180p/60f/450c

Ik heb ook BBQ saus besteld van Walden Farms (B&F), vind het alleen iets te riskant om deze eroverheen te gooien in plaats van de saté saus, als die nasty is dan is mijn biggest meal qua carbs naar de klote :o

Gewicht alleen zegt zo weinig, gebruik een VP tang om te concluderen wat je nu precies bent kwijtgeraakt. Ik meet alleen de huiddikte. Als ik -1000 onder onderhoud ga zitten weet ik zeker dat ik afval, maar is dat dan wel het gene wat ik kwijt wil raken?

Ik bedoelde iedere dag ipv iedere week.

Gewoon elke dag wegen en dan uitmiddelen. 1x per week wegen... Wat voor conclusies kun je daar nu uit trekken.

• #2.768
Vandaag soort metabolic training gedaan, heb het vrij 'simpel' gehouden met high rep werk en supersets op een aantal assistance oefeningen.
Kon wel merken dat ik ziek ben geweest, kracht zat er niet in en de verzuring begon al snel.
Here we go:

Upperbody, 1 uur 45 minuten.

Incline db press
15x22kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg

One arm dumbell row
15x22kg
15x30kg
15x30kg
12x30kg

Standing MP
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg

Pull ups
6xBW
5xBW
5xBW
5xBW
5xBW

Chest press machine
15x68kg - stond verkeerd, veel te kleine ROM
12x68kg
10x58kg
12x49kg

Seated cable row
15x47kg
15x47kg
12x47kg

Dumbell side raises
15x7kg
15x7kg
12x7kg

Face pulls superset cable rope overhead tricep
15x45kg - 20x45kg
15x45kg - 15x59kg
15x45kg - 15x65kg

EZ bar curl superset skullcrushers
10x29kg - 10x29kg
12x24kg - 12x24kg
12x24kg - 10x24kg

Cable fly
15x10kg [high]
12x10kg [normal]
10x10kg [ low]
10x7.5kg [high]

Feedback & voeding
Mwah, aardig volgehouden.
De incline db press viel me al flink tegen, hoopte op 15 reps met de 30kg (8x40kg namelijk, vorige keer).
Maar zat vanaf het begin al te gapen en het meest epic was nog; me shirt was totaal niet nat, terwijl ik wel een paar keer bijna knokkie ben gegaan.
Normaal zweet ik me de t*ring na mijn eerste compound oefening, wanneer ik op low reps/high intensity zit. De beast-mode ontbrak :(
Was ook in de ochtend, dan ben ik al niet op mijn best :o

Voeding iets aangepast:
10:30| 250 gram kwark, handje aardbeien
14:30| 4 broodjes hagelslag
16:00| 50 gram whey, 150 gram goudbeertjes
20:00| 200 gram rijst, 150 gram kip, 50ml satésaus
23:00| kwarshake + pistolet met kaas

Kan het niet bepaald een echte refeed noemen als ik er zo naar kijk, maar ik vind het wel prima.
Tik de 400 gram carbs aan met een kcal overschot van ~500.

Zit momenteel in epic stress; die schoolprojecten moeten aangepakt worden, maar ik ben echt helemaal naar de klote.
Afgelopen dagen erg veel geslapen en totaal niet actief geweest vanwege ziekte, ben nu al net zo lang wakker als de afgelopen dagen en de avond moet nog beginnen.
De workout is er ook goed ingehakt, zo lam als het maar zijn kan.
Nu een klein jointje roken, moed verzamelen en toch maar een start maken aan het project.

Gewicht alleen zegt zo weinig, gebruik een VP tang om te concluderen wat je nu precies bent kwijtgeraakt. Ik meet alleen de huiddikte. Als ik -1000 onder onderhoud ga zitten weet ik zeker dat ik afval, maar is dat dan wel het gene wat ik kwijt wil raken?

Ik bedoelde iedere dag ipv iedere week.

Gewoon elke dag wegen en dan uitmiddelen. 1x per week wegen... Wat voor conclusies kun je daar nu uit trekken.

Die tang laat ik lekker links liggen, ik hoor heel vaak dat de metingen steeds anders uitkomen en geen zin om in mijn laatste maandje te gaan klote met zo'n ding.
Met de juiste macro's op een tekort van 500 kcal p/d, heb ik vertrouwen dat ik kwijt raak, wat ik kwijt wil raken.
Misschien niet de meest efficiënte manier om het zomaar aan te nemen, maar ik vertrouw de (juiste) internetbronnen wel op dat gebied, met de richtlijnen die voorgeschreven worden. Ook de meting van 2 weken terug gaf positieve resultaten aan qua vet/massa verlies.

Ik sta elke ochtend op de weegschaal omdat die toch voor mijn kledingkast staat, alleen noteer ik alleen de weging van zaterdag/zondag.

Fijne avond!

Nu een klein jointje roken, moed verzamelen en toch maar een start maken aan het project.

Pffff, zou niet aan moeten denken daarna nog productief te wezen...
Lijkt me ook niet echt iets wat goed gepaard gaat met "zo lam als maar zijn kan" :P

pfft klinkt niet best, lekkere timing.
Uitzieken, je laten verzorgen door een lieve verpleger die je verse jus dórange breng met je aardbeitjes en kwark op bed en die je huiswerk voor je maakt klinkt beter....

succes alleszins, die lange train klinkt niet verkeerd.

• #2.771
Pffff, zou niet aan moeten denken daarna nog productief te wezen...
Lijkt me ook niet echt iets wat goed gepaard gaat met "zo lam als maar zijn kan" :P

:roflol:
Het is ook maar een hele kleine hoor, voornamelijk omdat ik even wat rust nodig heb.
p*ssy gedoe van mij, I know, heb het altijd al gehad dat ik na school niet meteen aan school kan werken zodra ik thuis kom. Beetje de balans proberen te vinden tussen relaxen en me hoofd leeg halen, en in de 'study-flow' komen, waarna ik meestal 2-3 uur goed aan de slag ga :)
Maar goed, deed ook vmbo-kader en toen MBO... nu op HBO zal ik het flink moeten omdraaien op dat gebied.
Alhoewel ik jou ook eens over sups heb zien posten (in je vorige log?), waarbij je meer gefocust werd bij het studeren? Ben ik wel geïnteresseerd naar, excuses als ik het fout heb en het iemand anders was ;)

Edit: de grootste valkuil is dat ik t/m ongeveer 13 juni heb voor alle projecten, maar ik heb 16 juni me tentamens (die ik allemaal moet halen).
Heb dus tegen mezelf gezegd dat die zooi af moet voor zondag, no highway option!

Laatst bewerkt:
Opzich prima training ;) , ken het gevoel van het liefst niks doen slapen omdat je kapot bent, ziek de concentratie niet hebt en dan toch aan school moeten werken :( Maar kop op het gaat vast lukken shady !

• #2.773
pfft klinkt niet best, lekkere timing.
Uitzieken, je laten verzorgen door een lieve verpleger die je verse jus dórange breng met je aardbeitjes en kwark op bed en die je huiswerk voor je maakt klinkt beter....

succes alleszins, die lange train klinkt niet verkeerd.

Sounds good, very good!
Thanks, alhoewel ik meer van de training had verwacht qua pomp/zweten en dergelijke zaken die er eigenlijk niet toe doen, resultaat gericht ;)
Lag in de bus achteraf lekker scheef erbij, leek net alsof er een fles drank genuttigd was :o

Opzich prima training ;) , ken het gevoel van het liefst niks doen slapen omdat je kapot bent, ziek de concentratie niet hebt en dan toch aan school moeten werken :( Maar kop op het gaat vast lukken shady !

Thanks voor de motivatie kerel, appreciate it :thumbs:

Lekkere pomptraining man.
Ochtend trainingen zijn voor mij altijd drama :roflol:.

Ik sta elke ochtend op de weegschaal omdat die toch voor mijn kledingkast staat, alleen noteer ik alleen de weging van zaterdag/zondag.

Stay safe brah, ff je best doen

En dat van dat wegen, dan kan je net zo goed elke dag opschrijven en uitmiddelen, dan weetje gewoon precies hoe en wat :p.

Maar dat is aan jou.

we all gonna make it brah

Zit momenteel in epic stress; die schoolprojecten moeten aangepakt worden, maar ik ben echt helemaal naar de klote.
Afgelopen dagen erg veel geslapen en totaal niet actief geweest vanwege ziekte, ben nu al net zo lang wakker als de afgelopen dagen en de avond moet nog beginnen.

Eerst trainen, smoken, en dan pas aan school beginnen is beetje de omgekeerde volgorde he :p Meestal heb ik na een training 0.0 energie/zin meer in school. Train daarom ook liefst verder in de avond.

Maar sterkte/succes iig, gewoon zorgen dat je er veel aan doet en er het beste van maken

Eerst trainen, smoken, en dan pas aan school beginnen is beetje de omgekeerde volgorde he :p Meestal heb ik na een training 0.0 energie/zin meer in school. Train daarom ook liefst verder in de avond.

Maar sterkte/succes iig, gewoon zorgen dat je er veel aan doet en er het beste van maken

Is wel persoonlijk natuurlijk ;)
Training geeft me juist energie en focus rest van de dag.

vanuit leertheoretische principes kun je echter beter leren na de workout: actie zet aan tot actie, je bloed stroomt sneller en je hersenen nemen sneller op
(die smoke ff daargelaten ;))

Is wel persoonlijk natuurlijk ;)
Training geeft me juist energie en focus rest van de dag.

Uiteraard

vanuit leertheoretische principes kun je echter beter leren na de workout: actie zet aan tot actie, je bloed stroomt sneller en je hersenen nemen sneller op
(die smoke ff daargelaten ;))

Mijn ervaring is dat als ik 's avonds train (rond 9u), ik bij thuiskomst totaal geen energie/motivatie meer heb om na te denken, laat staan iets te produceren. En dat komt niet door het tijdstip.

• #2.780
^
Leuke discussie :)
Persoonlijk werk ik ook beter voor de training en gebruik ik liever de training voor na het schoolwerk.
Met het leren is het juist andersom.
Helaas sport ik bij school in de buurt (45 min reizen), waardoor ik niet zomaar even in de avond kan gaan sporten :p
Meestal voor/na school of in de tussenuren, kan het er meestal wel omheen plannen.

Moest ook nog een beurs bezoeken voor me opleiding, had niks met me opleiding te maken maar ben naar een agrarische beurs in de achterhoek geweest. 3 uur reizen in totaal :rolleyes:
Bier gaan drinken, koeien kijken en alle info v/d opdracht verzonnen :roflol:
Niet kunnen trainen dus, zal morgen en vrijdag fullbody doen.

Voeding dus ook niet geweldig, maar fit me macro's wel redelijk:
- 100 gram maltesers
- 2 biertjes
- kwarkshake
- spinazie, kip aardappelen + 250 gram kwark
- kwarkshake
~2300/180p

Terug
Naar boven