AndroidHealthClinic

Shady's Recomp Log

Nice pullups!

Je bent de laatste tijd lekker aan het cheaten haha. Heb het zelf ook wel een beetje, je trekt met het mooie weer toch eerder een biertje & een zak chips open i.p.v. je portie met rijst. Maar je moet ook een beetje genieten toch?!

Haha, je dieet lijkt op de mijne! Binge eating gecombineerd met low kcals dagen..:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.043
Erg veel last van me bicep, als ik de rotator cuff warm up doe zonder gewicht met me handpalmen omhoog en vervolgens een beweging naar de zijkant maak, hoor ik me bicep ook kraken.
Zo even kijken wat ik allemaal kan doen op de training, merk het ook bij het negatieve gedeelte van een press.
Net alsof ik aan het afbreken ben, al 3 pijntjes erbij gekregen deze week, waarvan 2 zomaar uit het niets.

Nice pullups!

Je bent de laatste tijd lekker aan het cheaten haha. Heb het zelf ook wel een beetje, je trekt met het mooie weer toch eerder een biertje & een zak chips open i.p.v. je portie met rijst. Maar je moet ook een beetje genieten toch?!

Thanks Army, vind het een heerlijke oefening!
Heb je helemaal gelijk in, echter zie ik een verschil tussen genieten en compleet los gaan :p
Beetje chips en bier op een strandje moet zeker kunnen :thumbs:
Het is dat de verpakkingen en troep al weg zijn, maar wat ik op heb na de BBQ:
-10 jodenkoeken (1000 kcal)
-300 gram chocolade ijs (600 kcal)
-Halve zak chips (500 kcal)
-Liter coca cola (420 kcal)
-Reep chocolade (500 kcal)
-Fruittella (400 kcal)
-Gevulde koeken (600 kcal)

Op de BBQ lag 1kg spareribs en nog wat worstjes. Zal in totaal rond de 6500 kcal hebben gezeten, en dat op een rustdag :eek:
Me hele shape is verpest en heb flinke buikpijn nu, bloated as fuark.
Weer ff vol aan de bak dus, kan vandaag lekker laag zitten als ik iets anders als pizza kan regelen als PWO.

Haha, je dieet lijkt op de mijne! Binge eating gecombineerd met low kcals dagen..:rolleyes:

Snap niet dat je het zo goed erop red Marvin, ik ben het na 2 dagen al wel zat :o

Laatst bewerkt:
Ben je flink aan het wieren ofzo :S

• #3.045
Ben je flink aan het wieren ofzo :S

Ja was goeie vreetkick :roflol:

Net p*ssy tren gedaan.

Bench press (zonder spotter, sommige reps paused en andere t&g)
- warm up -
5x80kg
4x80kg
5x75kg
5x75kg

Squat
- warm up -
2x85kg
5x80kg
fl**ker maar op

Front squat in de smith
5x30kg
5x50kg
5x50kg

SLDL ss Close grip bp in smith
10x40kg - 8x50kg
8x60kg - 8x50kg
8x60kg - 8x50kg
8x60kg

Lamme training, was zo brak als iets.
Voeding op 1800 kcal, zo meteen door naar werk.

Laatst bewerkt:
Shady ga gewoon bulken dan ouwe hahaha.

Lekkere training op vorige pagina trouwens, deze hierboven is kut tho :D

wanne p*ssy tren jung

• #3.048
Shady ga gewoon bulken dan ouwe hahaha.

Lekkere training op vorige pagina trouwens, deze hierboven is kut tho :D

Ja ga weer bulken binnenkort, cut nog een kleine 2 weekjes, beetje skeere vetjes verliezen nog en dan onderhoud.
Ben niet gemaakt voor de cut, ex-fatboy going back to fatboy again :cool:
Baal enorm van de 'blessures', zoveel pijntjes erbij gekregen en heb nog wel minder getraind dan normaal.
Nu weekendje rusten en dan even verder kijken.

Merk nu in ieder geval krachtverlies, wat ik tot nu toe niet echt merkte.
Echter baseer ik dit niet op 1 training, dus even kijken wat de trainingen volgende week doen.
Mocht krachtverlies aanhouden, ga ik gewoon na volgende week al richting onderhoud.
Heb nu sowieso erg veel tijd in de vakantie en veel zin om te trainen, dus gains zouden dan een stuk beter uitkomen dan een cut.
Denk dat het alleen maar bergafwaarts gaat als ik nu veel ga trainen op low kcal.
Met veel school en sporten in Nijmegen, vanaf september, zou de cut mij beter uitkomen dan nu.
Misschien ga ik nu wel een tijdje voor de gains en ga ik eind dit jaar 2 maandjes cutten om vervolgens door te gainen tot maart en dan nog 2 maandjes cutten voor next summer.

Laatst bewerkt:
stel dat je nu nog door zou cutten tot je ideale VP; hoe lang en hoe diep zou je nu dan gaan? bijv 2 maanden tot 10% of wat dan ook

front squat in de smith:mad:
b5fb990ec87a0552d14a2203e91639a8.png

• #3.051
stel dat je nu nog door zou cutten tot je ideale VP; hoe lang en hoe diep zou je nu dan gaan? bijv 2 maanden tot 10% of wat dan ook

Vind mijn huidige VP lastig te schatten, middel zit veel vet, armen zijn daarentegen redelijk droog.
Benen hebben geen enkele vorm van definitie.
Als ik moet gokken zou ik zeggen 12,5-13% op 78kg momenteel.
Zou 11% mooi vinden, dan zou ik toch richting de 74kg moeten.
Verstand zegt dat het beter is voor de lange termijn, de feels gaan liever voor een recomp bulk en later een keer een cut tussendoor.

Ben echter bang dat ik te weinig massa op me benen heb.
Trainde ze pas gestructureerd toen ik begon te bulken in september en liep 2 maanden later een blessure op, waardoor ik tot me cut niet meer lowerbody getraind heb.

Brb 2e training met oefeningen in de smith en the mighty kleurplaat komt binnen vallen :(

• #3.052
^
Ter verduidelijking, zojuist gemaakt na wat cheatdagen op 78.5kg.
Vooral lovehandles zijn een probleem, voor de rest ben ik vrij tevreden, ook met me 4 skiire abs :)
Slechte camerakwaliteit, nog steeds.

vymhzs.jpg

Cut gaat goe :thumb: Hoelang nog van plan door te gaan?

Slechte camera kwaliteit maar geen pisbak op de achtergrond. :D
Abs zijn zichtbaar .
Hoe lang cut je nog door?

• #3.055
Cut gaat goe :thumb: Hoelang nog van plan door te gaan?

Slechte camera kwaliteit maar geen pisbak op de achtergrond. :D
Abs zijn zichtbaar .
Hoe lang cut je nog door?

:roflol: :roflol: :roflol:

Zoals ik hierboven vermeld heb, zit ik met een dilemma.
Ik begin nu namelijk krachtverlies te merken en ik vind kracht erg belangrijk bij het trainen.
De opties die ik heb:

- Doorcutten en eindelijk van die lovehandles afkomen, hiervoor raak ik onder de 75kg en zal krachtverlies erger worden. Nadeel is krachtverlies, een erg streng dieet omdat ik SOWIESO ga bulken begin september, waardoor ik niet echt kan genieten qua drinken/eten deze zomer & niet de mogelijkheid om lager in kcal te gaan dan nu, cardio is wel toe te voegen uiteraard. Voordeel is dat ik lekker kan bulken als ik het eenmaal bereikt heb.

- Recomp bulk over ~2 weekjes en over een tijdje terug cutten om 'de klus af te maken', voordeel is dat ik verwacht minder krachtverlies te hebben dan methode 1 op hetzelfde lichaamsgewicht en dat de cut periode mij beter uit zou komen zodra school begonnen is. Nadeel is dat ik de recomp bulk moet onderbreken en dat ik niet precies weet hoe het zit met korte periodes bulken/cutten/bulken/enz, vanwege verwaarlozing van het lichaamsgewicht door vocht e.d.

DJR89 zat met hetzelfde probleem een tijdje terug en hij heeft gekozen om door te cutten, met een blik op de toekomst. Ik heb ook nog nooit zo droog gestaan als nu, dus ik denk dat het verstandig is om door te cutten en eindelijk van die love handles af te komen.
Echter moet ik wel een duidelijke, gestructureerde methode vinden waarbij krachtverlies beperkt wordt, want ik krijg nu al de neiging om op onderhoud te eten vanwege krachtverlies #DemFeels.

Das inderdaad lastig.. heb er zelf geen ervaring mee... heb nog nooit gecut oid.. bulking forever. :o
Maar misschien op train dagen op onderhoud en rustdagen eronder?

• #3.057
Das inderdaad lastig.. heb er zelf geen ervaring mee... heb nog nooit gecut oid.. bulking forever. :o
Maar misschien op train dagen op onderhoud en rustdagen eronder?

Dat doe ik nu al, dat is mijn cut methode ;)
Mijn huidige planning was om te cutten tot halverwege augustus, 2 weekjes onderhoud tot september, en vervolgens vanaf september +200 gaan zitten.
Word wel even bijsturen waarschijnlijk.
Heb nu gewoon ontzettend veel tijd om te trainen door de vakantie en dat wil ik niet verprutsen door maar 2/3x p/w te trainen vanwege de cut.
Train in de cut namelijk liever niet teveel, dus dat is ook 1 van de redenen waarom de recomp bulk / op onderhoud mij aanspreekt.

Of ik moet gewoon een weekje rond onderhoud gaan zitten en dan de cut nog 3 weken doorzetten, dat kan natuurlijk ook nog :o

Laatst bewerkt:
Dat is dan inderdaad begrijpelijk.
Ik kan je daar geen advies in geven helaas. :(
maar misschien gewoon hier je gevoel in volgen. Want nu meer trainen en recompen zou je dus wel een voordeel op kunnen leveren. Spieren verbruiken immers meer energie.. dan kan je als je nu nog wat meer spieren opbouwt daar in je cut weer voordeel uit kunnen halen toch?

• #3.059
Dat is dan inderdaad begrijpelijk.
Ik kan je daar geen advies in geven helaas. :(
maar misschien gewoon hier je gevoel in volgen. Want nu meer trainen en recompen zou je dus wel een voordeel op kunnen leveren. Spieren verbruiken immers meer energie.. dan kan je als je nu nog wat meer spieren opbouwt daar in je cut weer voordeel uit kunnen halen toch?

Hier heb je gelijk in ;)
Ik ga even op me gevoel af, ik cut nu sowieso nog 2 weken verder en dan beslis ik of ik richting onderhoud ga of verder cut.
Als aankomende trainingen tegen vallen ga ik een weekje op onderhoud en cut ik vervolgens 3 weken verder tot eind augustus.

Vandaag een fasted training gedaan.
Wou even een korte cardio + arm sessie pakken, had ook geen bcaa's in huis dus voelde de verzuring vrij snel op lege maag.

Crosstrainer
6 minuten / 1km

CGBP
10x40kg
10x60kg - begon hier al te branden
7x70kg
7x65kg
5x75kg
had alleen bij laatste set een spotter, maar raakte me concentratie kwijt doordat die steeds aan de barbell zat

Barbell curl
10x30kg
4x40kg :o
8x35kg

Skullcrushers ss bar curl
12x25kg - 12x25kg
Straight to: 8x25kg - 10x25kg

Liggend fietsen
3.5km / 7,5 minuten

Wel lekkere ochtend training.
Als ik cardio blijf doen, bouw ik het op met steeds +0,5km.
Crosstrainer was meer als warm-up dus die houd ik op 1km totaal.

Zal vandaag rond de 2000 kcal gaan zitten (1900+250 van verbranding = 2150).

Klinkt goed! zien wat het doet de komende 2 weken.

Toch een nice train. Ik zou het niet kunnen... fasted trainen. :o

Terug
Naar boven