Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
tof dat je out of the box denkt en zelf experimenteert met een aanpak; i respect that!
hmmm het zou wel #TheDream zijn als je kon refeeden op high fat, high carb.. PIZZAAA
Wat lastiger is: zeker weten 4 dagen depleted; ik vond dat persoonlijk kut. 1000g carbs en 50/60g fat is heel easy: rijstwafels met honing en een shitload aan fruit. hnng
Thanks bro en goed weer wat van je te horen!!!
Ach, het is natuurlijk ook maar net hoe belangrijk je kracht vindt, zonder constante pr's kun je alsnog een top fysiek halen man
Ik vond je traps en armen op die gangster avatar (met die muts ) er goed uitkomen, en dat was voordat je ging cutten of net aan het begin van de cut.
Bij mij gaat de cut wel aardig, ben nu gedropt van 87kg -> 77.5kg vanaf begin maart.
Sta nu alleen al 2 weekjes vast op dit gewicht, dus ik ga deze week wat anders proberen.
Namelijk low in carbs (ook op trainingsdagen) en door middel van refeeds gaan werken.
Heb morgen mijn refeed erop staan, als het goed bevalt houd ik low carb trainingen aan en doe ik volgende week weer een refeed.
De cut stopt in ieder geval over 2 weken, vanaf 18 augustus wil ik 2 weekjes op onderhoud gaan zitten en in september de bulk weer beginnen
Over RPT:
Omdat je maar 1 top set hebt waarop je all-out kunt gaan, heb je de kans op (v)pr's en daarnaast mix je high/low reps een beetje af op deze manier.
Natuurlijk moet je kijken of het iets is voor je, persoonlijk pas ik RPT toe (ga dit in de bulk ook doen), alhoewel ik beter reageer op verhogen van de gewichten in plaats van verlagen.
In de bulk zou je bijvoorbeeld kunnen focussen op +1 rep per compounds oefening, per week.
Zo kun je in 6/7 weken je 2RM van bijvoorbeeld de bench verleggen naar een 8-repper, waardoor automatisch je 1RM flink stijgt uiteraard
Wie is dat op je avatar bro? Of ben jij het met een kuurtje achter de rug?
Edit: Mbt je karmabericht, je kunt ook genoeg resultaten behalen met 2x p/w fullbody, dinsdag/vrijdag bijvoorbeeld
Ook goed weer wat van jou te horen, en te zien (no homo)
Ja precies, kracht weegt natuurlijk wel mee. Maar om die lat zo hoog te leggen werkt voor mij dus niet.
Klopt, traps en armen zijn in die pose wel epic maar in andere poses is dat weer heel anders.
Nice!! Lekker bezig man, en nu maar hopen dat t goed gaat werken. Ik cut nu juist meer zoals jij t altijd deed. Let nergens meer op, en zie wel verschil op de weegschaal Dat word morgen dus genieten voor jou hehe..
Foto's liegen er niet om, mooie progressie als ik het vergelijk met eerdere foto's. Rug en armen blijven beestachtig, en je schouders vind ik ook zo gek nog niet terwijl dat altijd je minst goede spiergroep was..
Die cut ga je mooi afronden bro, nog eventjes doorbijten! bulken klinkt toch ook zo heerlijk, duurt voor mij nog wel even
Interessant, ik ga het zeker even bekijken want ik train nu gewoon waar ik zin in heb. En veelste hoge intensiteit, drop sets op DL, dan is het net alsof je een hartaanval krijgt Volgende week ga ik weer van schema wisselen, dus zal deze week nog eens even alles doornemen om een mooi schema te maken
Die avatar ben ik zelf gewoon, pomp, flitser met zieke belichting + die lijnen beter eruit laten komen met picasa foto filter, en je bent ripped!! En heb ook nog wel redelijke tan gekregen, dat maakt je fysiek ook beter dan dat het is..
Ik zal het bekijken, fullbody met RPT methode is ook gewoon mogelijk lijkt mij toch? Ga het liefst gewoon 2x hard dan dat ik 3x met slecht herstel zit.
tof dat je out of the box denkt en zelf experimenteert met een aanpak; i respect that!
hmmm het zou wel #TheDream zijn als je kon refeeden op high fat, high carb.. PIZZAAA
Wat lastiger is: zeker weten 4 dagen depleted; ik vond dat persoonlijk kut. 1000g carbs en 50/60g fat is heel easy: rijstwafels met honing en een shitload aan fruit. hnng
In for #TheDream refeed
Lyle raadt 12x15 aan, verdeeld over 2 dagen en 2x6-8 voor de andere dag (wat je wss al weet ).
Ik pak daarentegen 8-9x15 en 2x6-8 omdat mijn refeed ook maar uit 50% van de aangeraden refeed bestaat, hoop op een goed resultaat!
Zie dit plan niet snel backfiren ghehe.
Mocht het veel goeds brengen in de spiegel maak ik er gelijk een update pic van, anders wacht ik tot na de cut.
Ook goed weer wat van jou te horen, en te zien (no homo)
Ja precies, kracht weegt natuurlijk wel mee. Maar om die lat zo hoog te leggen werkt voor mij dus niet.
Klopt, traps en armen zijn in die pose wel epic maar in andere poses is dat weer heel anders.
Nice!! Lekker bezig man, en nu maar hopen dat t goed gaat werken. Ik cut nu juist meer zoals jij t altijd deed. Let nergens meer op, en zie wel verschil op de weegschaal Dat word morgen dus genieten voor jou hehe..
Foto's liegen er niet om, mooie progressie als ik het vergelijk met eerdere foto's. Rug en armen blijven beestachtig, en je schouders vind ik ook zo gek nog niet terwijl dat altijd je minst goede spiergroep was..
Die cut ga je mooi afronden bro, nog eventjes doorbijten! bulken klinkt toch ook zo heerlijk, duurt voor mij nog wel even
Interessant, ik ga het zeker even bekijken want ik train nu gewoon waar ik zin in heb. En veelste hoge intensiteit, drop sets op DL, dan is het net alsof je een hartaanval krijgt Volgende week ga ik weer van schema wisselen, dus zal deze week nog eens even alles doornemen om een mooi schema te maken
Die avatar ben ik zelf gewoon, pomp, flitser met zieke belichting + die lijnen beter eruit laten komen met picasa foto filter, en je bent ripped!!
Ik zal het bekijken, fullbody met RPT methode is ook gewoon mogelijk lijkt mij toch? Ga het liefst gewoon 2x hard dan dat ik 3x met slecht herstel zit.
Gvd, denk laat ik eens op GebruikerCP klikken, zal toch wel niks staan, en wie reageert op dit tijdstip
Fullbody met RPT kan zeker, dan zou ik kijken naar zo'n A/B schema met 1 dag MP/SQ en andere dag BP/DL.
Zelf pas ik RPT toe op BP en MP, mijn squat/dl schommelen veel in gewicht (momenteel) om het nauwkeurig bij te houden. In de bulk ga ik nog even kijken of ik 3/5x5 ga op SQ/DL of RPT.
Thanks man, ik ben 18 augustus alweer klaar met cutten en morgen + volgende week nog een refeed, de finish is in zicht
Bij zieke belichting gaat het al fout bij mij
Aan het einde van de cut zal ik wat progress pics maken, hoop nu nog wat beter in shape te komen de laatste 2 weken
Gvd, denk laat ik eens op GebruikerCP klikken, zal toch wel niks staan, en wie reageert op dit tijdstip
Fullbody met RPT kan zeker, dan zou ik kijken naar zo'n A/B schema met 1 dag MP/SQ en andere dag BP/DL.
Zelf pas ik RPT toe op BP en MP, mijn squat/dl schommelen veel in gewicht (momenteel) om het nauwkeurig bij te houden. In de bulk ga ik nog even kijken of ik 3/5x5 ga op SQ/DL of RPT.
Thanks man, ik ben 18 augustus alweer klaar met cutten en morgen + volgende week nog een refeed, de finish is in zicht
Bij zieke belichting gaat het al fout bij mij
Aan het einde van de cut zal ik wat progress pics maken, hoop nu nog wat beter in shape te komen de laatste 2 weken
Haha, ik kom altijd online op onmogelijke tijden zou eerst ook niet reageren, maar dacht jij leest het toch niet meer. Maar dus toch wel, ben je weer de koelkast aan het plunderen ofzo?
Ja precies, zoiets had ik ook in gedachte. Moet goed komen!
Aaaight, kracht bij squat en dl wel aardig gelijk gebleven dan? Ik denk dat ik in mijn bulk ga proberen niet onder de 6 reps te komen. En misschien daarna een korte periode niet boven de 6 reps.. hoewel RPT ook verleidelijk is
Goed gevoel moet dat geven! Heb je nu ook zoiets om clean te gaan bulken straks? Mijn cut loopt door tot eind September, en moet daarna echt goed op kcal letten, geen vreetfestijn meer
Haha belichting is ideaal als het redelijk donker is en de flits de verlichting moet maken.
Moet vast wel lukken man, als je de laatste weken wat extremer gaat cutten werpt het vaak wel zijn vruchten af.
ik ben nu al benieuwd naar je progress pics, vooral met die filters
Thanks bro, relaxed is het dus echt niet zo indrukwekkend.
Ja dat moest ik nog even snel vermelden, tan = so much win
Vandaag dus weer fullbody gedaan en nu lekker refeeden!
Zag een lijpe gast van ergens in de 50 die vorig jaar al zomaar tips kwam geven, dit keer weer aan vrijwel iedereen in de gym.
Zelf curlde die 25kg op epic cheat reps en kwam die mij ook nog lastig vallen, gtfo, hij is nog steeds net zo ecto als een jaar terug, toen noemde ik en me maat hem al constant spillebeentje.
OHP
15x35kg
14x35kg
13x30kg - epic verzuring
Seated cable row
15x41kg
15x45kg
15x45kg
15x41kg
Chest press machine
15x50kg
15x50kg
15x47.5kg
Wide grip lat pulldown
15x41kg
15x41kg
15x41kg
Calf press @ smith
15x70kg
15x70kg
15x70kg
Side raises
15x6kg
15x7kg
Leg press
6x182kg
6x182kg
SLDL
15x50kg
15x50kg
15x50kg
Tricep pushdown
15x50kg
15x50kg
EZ bar curl
15x25kg
15x25kg
Mini break; 10 min sauna met me dikke (snoep)zak.
Ronde 2
OHP
6x50kg - lijpe kerel kwam hier ouwehoeren met me; ''houd de stang eens stil dan doe ik er veiligheidsringen op'', lekker doorreppen en stang tegen z'n b**kes aan geknald; had je het tegen mij?
6x50kg
/game over.
Ben hier 2 uur en 40 minuten mee bezig geweest, inclusief de break.
Tijdens de training nog 2 plakken ontbijtkoek weggewerkt en wat snoep, voor beide leg press rondjes.
Voor de training 2 boterhammen met hagelslag op en wat kwark, durfde de training niet aan op alleen kwark.
Refeed voor de rest van de dag:
Direct post: perziken + 100 gram schepsnoep
2e post: 3 broodjes appelstroop/jam
3e post: Macaroni + kip
Late night meal: 30x biscuit koekje
Pre sleep: kwark
Tussendoor: appel
3200/100p/65f/500c (inclusief pre-workout meal e.d)
Haha, ik kom altijd online op onmogelijke tijden zou eerst ook niet reageren, maar dacht jij leest het toch niet meer. Maar dus toch wel, ben je weer de koelkast aan het plunderen ofzo?
Ja precies, zoiets had ik ook in gedachte. Moet goed komen!
Aaaight, kracht bij squat en dl wel aardig gelijk gebleven dan? Ik denk dat ik in mijn bulk ga proberen niet onder de 6 reps te komen. En misschien daarna een korte periode niet boven de 6 reps.. hoewel RPT ook verleidelijk is
Goed gevoel moet dat geven! Heb je nu ook zoiets om clean te gaan bulken straks? Mijn cut loopt door tot eind September, en moet daarna echt goed op kcal letten, geen vreetfestijn meer
Haha belichting is ideaal als het redelijk donker is en de flits de verlichting moet maken.
Moet vast wel lukken man, als je de laatste weken wat extremer gaat cutten werpt het vaak wel zijn vruchten af.
ik ben nu al benieuwd naar je progress pics, vooral met die filters
Thanks bro, relaxed is het dus echt niet zo indrukwekkend.
Ja dat moest ik nog even snel vermelden, tan = so much win
Koelkast plunderen gebeurt niet vaak, de voorraadkast daarentegen...
Squat is flink gezakt in gewicht, deadlift is redelijk gelijk gebleven.
Zelf houd ik de rep ranges in de bulk (wss) op:
Main compound: 4-6
Assistance compound: 6-8
Isolatie: 8-10
Lees anders eens de bulking routine van Lyle McDonald, is een vrij standaard ub/lb schema die ik persoonlijk wel goed eruit vind zien
Qua voeding houd ik de bulk lekker rustig dit keer, zal +200 zijn in plaats van +500 zoals voorheen
Clean doe ik niet aan, IIFYM zal ik sowieso aanhouden zolang de calorieën niet te hoog oplopen.
Tan > donkerdere huidskleur
Was ook echt killing, vreemd genoeg had ik meer moeite met die training van gisteren die 1 uur 40 minuten was en minder volume.
Komt denk ik door pre-workout waardoor ik misselijk werd, had nu nergens last van en ben nog niet echt naar de klote.
Wel chagrijnig als de pest, ze vragen hier thuis of ik mee het dorp in ga en huillie huillie doen omdat ik niet wil, dus alsnog even mee zo dadelijk
De training is trouwens een depletion workout van Lyle McDonald zijn Ultimate Diet 2.0 boek, dus verwacht deze trainingen maar niet in de bulk o.i.d
Bemoeials zijn vervelend; vooral omdat ik zie dat deze kerel zelf geen progressie heeft gemaakt en een uur bezig was met bicep training (5 oefeningen) en zwaar ondergewicht heeft.
Heb gewoon me snoepzak tevoorschijn getrokken en gaf hem een bert stare terwijl ik aan het snoepen was
Ging daarna nog met me snoepzak op de leg press zitten, dik meisje die ernaast bezig was met machine row gaf een epic bert stare naar de snoepzak en toen naar mij
Koelkast plunderen gebeurt niet vaak, de voorraadkast daarentegen...
Squat is flink gezakt in gewicht, deadlift is redelijk gelijk gebleven.
Zelf houd ik de rep ranges in de bulk (wss) op:
Main compound: 4-6
Assistance compound: 6-8
Isolatie: 8-10
Lees anders eens de bulking routine van Lyle McDonald, is een vrij standaard ub/lb schema die ik persoonlijk wel goed eruit vind zien
Qua voeding houd ik de bulk lekker rustig dit keer, zal +200 zijn in plaats van +500 zoals voorheen
Clean doe ik niet aan, IIFYM zal ik sowieso aanhouden zolang de calorieën niet te hoog oplopen.
Tan > donkerdere huidskleur
Haha lekker bezig, je moet jezelf ook eens tegemoetkomen toch
Ik had het net andersom verwacht.. Maar die squat krijg jij in je bulk wel weer op je oude niveau.
Dat zijn wel prima rep ranges, zo deed ik het ook altijd.. Maar heb het idee dat ik er meer uit moet kunnen halen. Het blijft proberen, zie het gauw genoeg wat het doet!
Ga ik zeker doen, thanks man! Was ook wel van plan ub/lb te doen in mijn bulk, dus zal zometeen eens kijken of het wat is.
Zelfde ben ik dus ook van plan in mijn volgende bulk, ook geen 500+ meer voor mij.. Ik kom veelste makkelijk aan (in vet) IIFYM sowieso, anders haal ik mn kcal niet eens Ik ga btw in bulk weer een nieuwe log beginnen
Hehe ik heb het geluk dat ik snel bruin word
Lekkere train man, is dit volume niet te ernstig voor in de cut? of herstel je gelijk door die snoep ofwat? eerste ronde is volume, tweede ronde minder volume, verklaar je nader.. Heb zo soort schema nog niet eerder gezien
Zeker weten een aanrader
Zou best placebo kunnen zijn maar dacht dat ik serieus meer energie kreeg door wat suikers te pakken door de sets door, die 2 uur 40 minuten waren goed vol te houden in ieder geval!
En de epic blikken zijn epic, vooral omdat ik bij het cardio gedeelte kwam vanwege machines -> depletion workout
Haha lekker bezig, je moet jezelf ook eens tegemoetkomen toch
Ik had het net andersom verwacht.. Maar die squat krijg jij in je bulk wel weer op je oude niveau.
Dat zijn wel prima rep ranges, zo deed ik het ook altijd.. Maar heb het idee dat ik er meer uit moet kunnen halen. Het blijft proberen, zie het gauw genoeg wat het doet!
Ga ik zeker doen, thanks man! Was ook wel van plan ub/lb te doen in mijn bulk, dus zal zometeen eens kijken of het wat is.
Zelfde ben ik dus ook van plan in mijn volgende bulk, ook geen 500+ meer voor mij.. Ik kom veelste makkelijk aan (in vet) IIFYM sowieso, anders haal ik mn kcal niet eens Ik ga btw in bulk weer een nieuwe log beginnen
Hehe ik heb het geluk dat ik snel bruin word
Lekkere train man, is dit volume niet te ernstig voor in de cut? of herstel je gelijk door die snoep ofwat? eerste ronde is volume, tweede ronde minder volume, verklaar je nader.. Heb zo soort schema nog niet eerder gezien
In bij deze!
Dit is het schema van Lyle McDonald zijn Ultimate Diet boek 2.0.
Wat hij aanraadt:
Maandag t/m donderdag op 50% van je onderhoud zitten qua kcal (low carb!).
Maandag fullbody workout van 10 oefeningen van 3x15, die je vervolgens herhaalt (zoals ik heb gedaan dus, in 2 rondes).
Dinsdag doe je dit weer, woensdag rust je en donderdag pak je een fullbody op 2x6-8 in 1 ronde.
Vervolgens zul je donderdagavond gaan refeeden met ~1000 gram carbs, omdat je door die high rep trainingen helemaal leegt zult zijn en dat in combinatie met 6-8 reppers (intensiteit), zou er sprake moeten zijn van spiermassa opbouwen terwijl je vet hebt verloren in de dagen van maandag t/m donderdag
Ik vond het iets teveel van het goede (grote refeed/ 4 dagen zo low carb en kcal), dus heb ik er 2 trainingen in totaal van gemaakt en de refeed iets kleiner gezet op 500 gram carbs.
Beetje experimenteren dus met een verkleinde versie die ik zelf gefixt heb (heb gelet op intensiteit + flink wat volume op die 3x15 voor de depletion).
Uiteindelijk zat ik op ongeveer 3x3x15, en Lyle zou uitkomen op 4x3x15 (2x3x15 maandag, idem op dinsdag).
Intensiteit van 2x6-8 heb ik hetzelfde gehouden.
Word wel chocomelk bulk, for sure!
Paar dagen stil geweest, heb gisteren een training gedaan met een maat in een andere gym (dagkaart) omdat onze gym gesloten was vanwege een feest in het dorp hier.
Besloten om een push dagje te doen, beetje freestylend opgevuld.
Bench press (t&g)
- warm up -
1x90kg
1x100kg
0x102.5kg- aargh
1x102.5kg
(-5kg op 1RM met -10kg BW)
OHP
5x50kg
4x60kg
4x60kg
7x60kg - repout
Dips
8xBW
8xBW+20kg
6xBW+24kg
5xBW+24kg
db tussen de voeten, niet echt lekker dus
Pec fly
- 4 setjes
vanaf hier wat machines gedaan die nieuw waren:
Side raise machine
- 3 setjes
Calf press
- 5 setjes
Push ups (challenge met maat van me, tot fail)
21x
Feedback & voeding
Wel aardige training, bench press was wel epic grind.
De kerel die de dagkaart voor ons had geregeld bij de balie kwam af en toe nog kijken en wat praten, was wel chill.
Post workout was een bak lasagne, 25 gram whey, en later nog een kwarkshake, met steak als pre-workout.
Niet heel hoog in proteinz maar ging 's avonds nog aan de wodka, dus dadelijk weer een hangover training
Rug + benen staat op de planning.
Ohja me moeder is 2x mee wezen sporten, 's avonds lekker chips bij het tv kijken, na een weekje 1kg aangekomen en meteen naar de Herbalife gegrepen (spul heeft haar alvleesklier of nieren toen flink naar de klote geholpen).
Zo misselijkmakend, mensen zonder enige vorm van discipline en afvallen daarom maar boven gezondheid zetten #TheEasyWay.
Vreemd genoeg redt ze een schema met Herbalife wel en een schema met vaste voeding die ik heb gemaakt niet, wss mentale shit met de gedachte dat Herbalife wonderspul is en het dan wel kan in eens.
Tja.. sommige mensen vinden het met shakes toch beter te doen dan met echt eten. Misschien omdat ze zich dan echt kunnen richten op dat mag ik eten in plaats van echt te gaan rekenen met normaal eten wat wel en niet kan.
Tja.. sommige mensen vinden het met shakes toch beter te doen dan met echt eten. Misschien omdat ze zich dan echt kunnen richten op dat mag ik eten in plaats van echt te gaan rekenen met normaal eten wat wel en niet kan.
Thanks Marina, rekenen is geen probleem, ik heb diverse schema's voor der opgesteld
Maar goed, 2 maaltijden vervangen door shakes en vervolgens alsnog chips pakken in de avond is alsnog onder onderhoud, terwijl dat niet zo zou zijn met fatsoenlijke maaltijden en alsnog chips.
Dus denk dat het gewoon eraan ligt nu dat de maaltijden slechts 1 shake (90 kcal) bevatten zodat er meer ruimte voor cheaten is.
Thanks Vinnerd!
Geen idee of die gestegen is in de Wilks t.o.v 107.5kg @ 88kg BW, maar denk het wel
Vanmiddag een training gepakt.
Wou vanavond eigenlijk terug voor rug + biceps, maar ik denk dat ik die morgen pak.
Enige probleem zal me herstel zijn, aangezien maandag UB op de planning staat, maar anders begin ik de week gewoon met LB.
Even kijken hoe de avond verloopt nog.
Vandaag me straps even uitgeprobeerd, was wel even wennen.
Sumo deadlift (belt + straps vanaf 130kg)
- warm up -
3x120kg
3x130kg
3x140kg - VPR
1x145kg
5x130kg - VPR
Huidige 1RM staat nog steeds op 150kg, binnenkort eens proberen te verbreken (wel met belt)
Overhead squat
8x20kg
5x30kg
Tricky oefening, was 1e keer maar stuk moeilijker dan dat die lijkt, shiiit
Front squat; bar gleed van me schouder af bij de 1e rep, dacht dat het met t-shirt beter was maar hell no, volgende keer gewoon tanktop weer
Front squat @ smith
6x40kg
6x40kg
6x40kg
burn
Seated leg curl
12x64kg
8x71kg
8x67kg
10x64kg
Feedback & voeding
Bah bah, was hier 90 minuten mee bezig
Veel gepraat en met de riem van de gym gaan klagen dat die veel te groot was, dus wat extra gaatjes bij laten boren bij de eigenaar.
Warm up, social time & gaatjes bij laten boren en ik was al 30 minuten verder voordat ik aan de 130kg begon.
Ook back squat nog 1 setje gedaan, toch besloten front squat in de smith te doen, vind die zo loodzwaar voelen op me quads, heerlijk.
Voeding:
Pre: Steak + kwark met aardbeien
Post: 2 gekookte eieren + 2 sneden brood met hagelslag (brood + hagelslag verslaving is coming back )
Pre sleep: Kwarkshake
Totaal van 2150/190p/60f/210c
Die belt was ook gewoon gruwelijk groot en werd nooit gebruikt, nadat er gaatjes bijgezet waren wouden andere hem ook in eens proberen
Quads burn is heerlijk, moet alleen wel een juiste balans vinden tussen volume/herstel, dus SQ + DL vind ik in principe genoeg, wil wel me hams isoleren omdat die achterlopen naar mijn gevoel.
Face pulls ss db shrugs
12x - 10x30kg
12x - 10x30kg
genoeg zo, nog last van traps door dl gisteren
Incline db curl
10x12kg
10x14kg
6x16kg
Feedback & voeding
Prima training, gekeken naar de energie die ik dacht te hebben.
Db row's voelden wel gigantisch zwaar aan, zit normaal op 8x40kg maar had al moeite met 10x34kg vandaag.
Schema is een rotzooitje met doorschuiven nu, zal kijken of ik de week kan beginnen met LB als herstel goed gaat.
Anders houd ik push/legs/pull misschien aan, al komt dat niet heel lekker uit volgende week.