XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

Goed bezig met cutten. Ik vind je eten wel vrij matig. IIFYM is prima maar ooit gehoord van micronutriënten? Zie amper groente, vezels en gezonde vetten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.122
Goed bezig met cutten. Ik vind je eten wel vrij matig. IIFYM is prima maar ooit gehoord van micronutriënten? Zie amper groente, vezels en gezonde vetten.

Klopt, doe ik vrij weinig aan.
3x p/w spinazie en voor gezonde vetten alleen olijfolie en eieren, standaard banaan als post-workout.
Vezels is het grootste probleem in de cut.

Gewicht vanochtend: 76.9kg
Ga de laatste week me gewicht bijhouden door dagelijkse wegingen.
Laatste tijd weinig gewogen maar wil toch richting die 76.5kg zakken nog, omdat ik iets van ~2 weken vaststond op 77.5kg, gaat nu weer lekker dus.

Gewicht vanochtend: 76.9kg
Ga de laatste week me gewicht bijhouden door dagelijkse wegingen.
Laatste tijd weinig gewogen maar wil toch richting die 76.5kg zakken nog, omdat ik iets van ~2 weken vaststond op 77.5kg, gaat nu weer lekker dus.
Dat micro probleem herken ik wel. Met name als ik een refeed of iets dergelijks hou..heb dan gewoon geen zin om goente te vreten..:rolleyes:

Ik join de "ik weeg minder dan 80kg club":o

Ik aprove jouw voeding.
Als het schooljaar weer is begonnen moet we weer ff trainen in Nijmegen man!

• #3.125
Dat micro probleem herken ik wel. Met name als ik een refeed of iets dergelijks hou..heb dan gewoon geen zin om goente te vreten..:rolleyes:

Ik join de "ik weeg minder dan 80kg club":o

De ecto feels club :o
Spinazie is de enige groente die ik lekker vind, dus vreet ook niks anders dan dat als het aankomt op groente :roflol:
Weet niet precies hoe die micro's in zijn werking gaan icm spiergroei/spierbehoud, zal aankomende week wat research doen want bulk of cut, ik kom niet op meer dan 3x p/w groente en 1 stuk fruit per dag :rolleyes:
Brinta/havermout/cornflakes zitten vezels in dat ik weet, maar daar heb ik het niet op, waardoor er ook wel een tekort aan vezels meespeelt denk ik.

Ik aprove jouw voeding.
Als het schooljaar weer is begonnen moet we weer ff trainen in Nijmegen man!

Goed om te horen :p
Zie hierboven voor verdere uitleg; mocht jij hier meer vanaf weten / artikels hebben, let me know!
Doen we man, altijd tof! ;)

Vandaag rustdagje, voeding:
15:00| 250 gram kwark met aardbeien
18:00| 2 kipschnitzels, aardappelschijfjes en lading saus (was bij een maat chillen, hem het eten laten kiezen)
Pre sleep: 400 gram spareribs + kwarkshake
1900/170p.

Heb vannacht voor het slapen pas de 2 broodjes shoarma op; slept like a baby!
Eten voor het slapen geniet ik van, vandaar dat ik de spareribs nu ook als pre-sleep meal pak :)

Heuj onder de 80! Je doet lekker je eigen ding qua eten, vind ik wel leuk :) maar denk je niet dat je je fitter voelt als je idd wat meer vezels en mineralen/vitamines toevoegd? Je kunt je groente ook binnen krijgen dmv een groene smoothie. Dan krijg je veel groente binnen maar het smaakt gewoon lekker zoet naar een fruit smoothie.

• #3.127
Heuj onder de 80! Je doet lekker je eigen ding qua eten, vind ik wel leuk :) maar denk je niet dat je je fitter voelt als je idd wat meer vezels en mineralen/vitamines toevoegd? Je kunt je groente ook binnen krijgen dmv een groene smoothie. Dan krijg je veel groente binnen maar het smaakt gewoon lekker zoet naar een fruit smoothie.

Thanks Moess, everyday is a celebration ;)
Eet heel me leven al weinig afwisselend met weinig groente, fruit en vezels.
Nergens last van, vrijwel nooit ziek (vreemd genoeg in de bulk wel paar keer ziek geworden vorige x), dus heb geen reden om het op te schroeven voor mezelf.
Kies ook liever me eigen weg, een beetje tegen de stroming in ipv de hype en trend te volgen, imo is groente bijna net zo overrated als de mainstream muziek van tegenwoordig.

Oké, niet zo erg overrated :o

Vandaag een lowerbody training gepakt.
Niet al te hoog volume omdat ik eigenlijk donderdag de 1RM van me deadlift wil verbreken.
Lijkt me niet echt het slimste om te doen aan het einde van de cut, denk dat ik het beter kan proberen na 2 weekjes op onderhoud eten, net voor me bulk.
Nog even kijken dus, misschien VPR's op dubbels oid.

FSQ
10x20kg
8x40kg
8x50kg
-8x60kg
-6x65kg
-5x70kg
-4x75kg (1e rep gleed de bar smerig van me schouder af, opnieuw moeten racken/unracken; kreeg een opmerking dat ik beter de smith kon gebruiken, omdat je hier de stang ook achter in je nek kan leggen :o)

Sumo deadlift
5x60kg
5x80kg
5x100kg
-5x120kg
-3x125kg

SLDL
10x60kg
8x65kg
8x65kg

Calf press @ smith
15x70kg
12x80kg
10x85kg
15x80kg

~3 setjes op een ab crunch apparaat

Feedback & voeding
Prima training, wel weer lang bezig, zat op zo'n 80 minuten :o
Morgen UB :D
Wil mijn 1RM op de MP nog ff proberen/vast zetten op minstens 70kg, zal waarschijnlijk bij de UB van vrijdag gebeuren.

Weer lekkere voeding vandaag:
Pre meal: 25 gram whey + broodje hagelslag
Pre sleep: Kwarkshake + 400 gram lasagne :meal:
2200/175p

Denk dat die PR wel gaat lukken.
Haalde zelf juist al mn huidige pr's tijdens de cut

Nette tren verder, en die met die FSQ in je nek in de smith... was zeker dezelfde gozer als vorige keer met zn commentaar? :o

Ziet er weer goed uit! die PR gaat je echt wel lukken zo te horen!

Eet persoonlijk ook alleen groente bij het avondeten en zelfs daar probeer ik er zo min mogelijk van te eten. Vind het echt gewoon geen chill voer. Ben zelf gelukkig ook nooit ziek, dus wat mij betreft heb ik het dan ook niet echt nodig.

Zolang je je fit voelt en het geen verschil op je shape maakt zou ik gewoon zo blijven eten:thumbs:

Het ziet er in ieder geval lekker uit!:meal:

Pittige training kerel! Echt fucked up als bij FSQ's de barbell van je schouders rolt..voor mij persoonlijk een reden om die t*fus oefening niet meer te doen..

En anders gewoon in de smith squatten...:rolleyes:

Nice training man! En chill dat je onder de 80kg zit :thumb:
Nog even een paar weken wachten en dan kunnen we eens samen trainen :D

De ecto feels club :o
Spinazie is de enige groente die ik lekker vind, dus vreet ook niks anders dan dat als het aankomt op groente :roflol:
Weet niet precies hoe die micro's in zijn werking gaan icm spiergroei/spierbehoud, zal aankomende week wat research doen want bulk of cut, ik kom niet op meer dan 3x p/w groente en 1 stuk fruit per dag :rolleyes:
Brinta/havermout/cornflakes zitten vezels in dat ik weet, maar daar heb ik het niet op, waardoor er ook wel een tekort aan vezels meespeelt denk ik.

Eten voor het slapen geniet ik van, vandaar dat ik de spareribs nu ook als pre-sleep meal pak :)[/QUOTE]

Weet niet of het wat doet voor spierbehoud etc. Maar meer voor je algemene gezondheid/fitheid. + Groente vult en heeft weinig kcal zodat je tijdens je cut wat meer kan eten.

Maar ja het is maar net waar je waarde aan hecht, je zou gewoon je ripped kunnen worden zonder je groente/fruit/ vezels etc. Ik zie iig al wel wat meer fruit ;)

• #3.134
Denk dat die PR wel gaat lukken.
Haalde zelf juist al mn huidige pr's tijdens de cut

Nette tren verder, en die met die FSQ in je nek in de smith... was zeker dezelfde gozer als vorige keer met zn commentaar? :o

Deadlift is me techniek sowieso op vooruit gegaan, plus dat ik nu straps heb in plaats van mixed girp met magnesium.
Vind double overhand sowieso veel fijner aanvoelen, dus die PR moet te trekken zijn inderdaad ;)

Nee dat was een ander jochie, heb die kerel vandaag wel weer gespot, wat een vent :roflol:
Aan mij vragen waarom ik met een 72.5kg OHP die riem om doe, zou nergens voor nodig zijn, zelf doet die hem om bij een 60kg deadlift en de hele boel bij elkaar kreunen, srs.

Ziet er weer goed uit! die PR gaat je echt wel lukken zo te horen!

Thanks, denk wel dat die te doen is! ;)

Eet persoonlijk ook alleen groente bij het avondeten en zelfs daar probeer ik er zo min mogelijk van te eten. Vind het echt gewoon geen chill voer. Ben zelf gelukkig ook nooit ziek, dus wat mij betreft heb ik het dan ook niet echt nodig.

+1

Zolang je je fit voelt en het geen verschil op je shape maakt zou ik gewoon zo blijven eten:thumbs:

Het ziet er in ieder geval lekker uit!:meal:

Pittige training kerel! Echt fucked up als bij FSQ's de barbell van je schouders rolt..voor mij persoonlijk een reden om die t*fus oefening niet meer te doen..

En anders gewoon in de smith squatten...:rolleyes:

Ghehe, ik doe FSQ pas sinds heel kort, vond het ook een kut oefening omdat ik me balans niet had (ging uit van dezelfde angle als een back squat waardoor ik omviel :o).
Heb nu met squatten wat lichte pijntjes wanneer ik ATG ga, de pijn lijkt op te zetten wanneer ik omhoog wil komen van ongeveer ATG tot parallel.
Met FSQ heb ik hier minder last van, vandaar dat ik de front squat nu een tijdje doe ;)
Snap alleen echt niet hoe mensen meer dan 100/120kg op hun schouders pleuren, vind het met 70kg al lastig...

Smith is de shit :trollface:

Nice training man! En chill dat je onder de 80kg zit :thumb:
Nog even een paar weken wachten en dan kunnen we eens samen trainen :D

Thanks kerel, alhoewel ik al sinds juni onder de 80kg zit :P
Lijkt me tof man, ben er vrij zeker van dat de gym iets voor je is :thumbs:

Eten voor het slapen geniet ik van, vandaar dat ik de spareribs nu ook als pre-sleep meal pak :)

Weet niet of het wat doet voor spierbehoud etc. Maar meer voor je algemene gezondheid/fitheid. + Groente vult en heeft weinig kcal zodat je tijdens je cut wat meer kan eten.

Maar ja het is maar net waar je waarde aan hecht, je zou gewoon je ripped kunnen worden zonder je groente/fruit/ vezels etc. Ik zie iig al wel wat meer fruit ;)[/QUOTE]

Thanks voor je input, Murk :thumbs:
Aardbeien gooi ik vaak door de kwark heen om het wat lekkerder te maken en banaan standaard als post-workout :)
Voor de rest varieer ik vrij weinig in fruit, moet wel zeggen dat ik tegenwoordig bijvoorbeeld volkoren macaroni pak in plaats van de normale, scheelt ook weer bijna 10 gram voedingsvezels per portie en ik proef het verschil niet.
Dat soort veranderingen ben ik dan wel in staat om te maken, maar het moet wel lekker blijven voor mij ;)

Vandaag upperbody tren gedaan.
1RM op OHP even aangepakt omdat ik vrijdag wat vroeger moet trainen vanwege werk en dan ben ik niet optimaal fit.

OHP (belt vanaf 72.5kg)
10x20kg
5x40kg
3x50kg
-1x60kg
-1x65kg
-1x70kg
-1x72.5kg
-0,5x75kg - was hier op de helft flink aan het grinden en de bar ging langzaam aan steeds verder omhoog, alleen voelde me onderrug niet heel lekker aan door verkeerde stance, dus afgekapt (belt is ook nog iets te groot eigenlijk).
Mijn 1RM lag op 72.5kg @ 88kg BW, kracht precies hetzelfde nu op 77kg BW, me gusta!! :D :D
Wil stiekem toch BW OHP binnenslepen dit jaar (brb laxeermiddel halen om op 75kg BW te komen en nog eens proberen).

Chest press machine
12x standje 13 vd 20
8x standje 15

Chest press machine 2e variant (hammer grip)
10x77kg
6x84kg
7x77kg

Chins HG
8xBW
7xBW
6xBW [wide grip]
5xBW [wide grip]
7xBW

Decline bench @ smith
10x40kg
10x50kg
8x55kg
6x60kg

T-bar row
10x45kg
8x55kg
7x65kg

Incline db curl ss CGBP in de smith
10x12kg - 8x50kg
10x12kg - 10x40kg
10x12kg - 7x40kg - burnnn

~3 setjes pec fly voor de pomp
~3 setjes machine row vanwege hbb

Feedback & voeding
Prima tren! :)
OHP ben ik zeer blij mee; als ik toch ergens over moet b**chen is het die rand die ze gemonteerd hebben bij het powerrack, het is dus niet mogelijk om stabiel te staan bij het unracken door die klote strip #excuses.

Heb ook nog wat pics geschoten, trilde zo erg dat de helft van de pics wazig waren :roflol:
En aangezien iedereen er zomaar binnen kon lopen, heb ik het vrij snel afgerond voordat iemand me aantrof voor de spiegel zonder topje :o

Gunshow:
2irur7m.jpg

Ik-wil-groot-zijn:
16lfy53.jpg

Fail @ ab-lockout:
15y6ljk.jpg

Zal binnenkort eens zonder pomp foto maken hier thuis, als ik een fatsoenlijke plek kan vinden.
Abs interesseren me niet zoveel, echter is dit wel een punt waarop ik goed kan zien of ik droger ben geworden, dus het zal een ab pic worden.
Moet wel zeggen dat me camera het af laat weten; ik vond mezelf er vrij sick uitzien toen ik opgepompt voor de spiegel stond, alleen zijn de lijnen niet echt te zien op de foto's.

Voeding van vandaag:
Pre: 250 gram kwark + aardbeien
Direct post: Banaan + 25 gram whey
Post: 200 gram macaroni (ongekookt gewogen) + 400 gram mager rundergehakt + 300 gram pastasaus (totaal van 1300 kcal, zie bijlage)
1900/180p.
Heb nog 200 kcal over, wou eigenlijk gebakken eieren op brood doen maar vanwege een iets te grootte meal , toch iets anders verzinnen om de kcal te laten passen (sowieso al genoeg vetten en eiwitten binnen, dus denk 2 sneden brood met chocopasta :meal:).

2014-08-12 20.49.50.jpg

Gaat hard man , lekker die ohp ! En knap dat je geen kracht erop verloren bent ;) press oefeningen verlies ik het eerste kracht op . Over voeding zou gwn doen wat voor jou werkt , was vroeger nooit ziek en at amper fruit en groente alleen bij avondeten af en toe :p merk alleen verschil kwa vezels bij mij . Pics gaan hard abs ogen droger dan de vorige keer dus das een goed teken :) ga zo door man

• #3.136
Gaat hard man , lekker die ohp ! En knap dat je geen kracht erop verloren bent ;) press oefeningen verlies ik het eerste kracht op . Over voeding zou gwn doen wat voor jou werkt , was vroeger nooit ziek en at amper fruit en groente alleen bij avondeten af en toe :p merk alleen verschil kwa vezels bij mij . Pics gaan hard abs ogen droger dan de vorige keer dus das een goed teken :) ga zo door man

Thanks Jimn ;)
Press oefeningen liggen me wel lekker moet ik zeggen, squat is wel flink gedropt maar zit ook flink te klote met techniek nog.
Abs gaan wel aardig, echter als ik me erop focus bij een pic zie ik ze juist minder dan wanneer ik voor de fun kijk.
Zal binnenkort nog eens kijken voor een pic, ergens deze week (misschien vanavond nog).

Mocht je nog op vakantie zijn; enjoy! :thumbs:

Vandaag rustdagje denk ik, misschien vanavond wat cardio/zwemmen/sauna :)
Houd de voeding wel laag, mocht ik cardio/zwemmen gaan doen, kan ik morgen wat meer eten ter compensatie.

Gooi me eet kader vandaag open rond 5 uur.
1. Kipfiletsteak = 200/35p
2. Kwark + aardbeien = 200/25p
3. 3 gekookte eieren = 250/25p
4. Spinazie met kip/aardappelen = 550/35p
5. 3 gekookte eieren = 250/25p
6. Kwarkshake = 300/50p
1750/195p/100c/65f

Pics zien er goed uit hoor!
En een lekkere train ook!
Hier ook rustdagje. Geniet ervan!

Pics zien er goed uit kerel! Ook lekker aan de 1750kcals vandaag..
Hoelang ging je ook alweer doorcutten nog?

prima massa toch

jelly op je voedsel, ik moet toch een stuk cleaner eten haha

• #3.140
Pics zien er goed uit hoor!
En een lekkere train ook!
Hier ook rustdagje. Geniet ervan!

Pics zien er goed uit kerel! Ook lekker aan de 1750kcals vandaag..
Hoelang ging je ook alweer doorcutten nog?

Thanks brah's!
1750 kcal ja... maak er maar 1900 van door mini cheat :o
Dit is mijn laatste cut week, dus vanaf volgende week kan ik weer meer eten :D
Net in de koelkast pudding zien staan en allerlei koeken in de voorraadkast, must resist just a little bit longer..
Gaat nog meer IIFYM-style worden zodra ik op onderhoud ga eten, heb het al gezien :roflol:

Zojuist ook even 20 min gezwommen en 20 min in de sauna gelegen met de waterslang aan me mond, flink wat water getankt omdat ik hier de laatste paar dagen in de cut nog op wil letten.

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

prima massa toch

jelly op je voedsel, ik moet toch een stuk cleaner eten haha

Nog wel inderdaad, te weinig massa was toch één van de belangrijkste redenen waarom ik nog niet heel droog hoef/wil staan.
Plus het feit dat ik krachtverlies zonde vind, aangezien ik toch voor een groot deel op kracht focus.
Heb er vertrouwen in dat het volgend jaar tijd is om shredded te staan, zolang me VP niet te hoog oploopt in de bulk :)

Gewoon een kwestie van kcal tellen toch? Of bedoel je gezondheidsproblemen e.d?

Terug
Naar boven