AndroidHealthClinic

Shady's Recomp Log

Klopt! De pleister zit wat vervelend waardoor ik geen vuist kan maken, maar desnoods gaat die eraf voor het trainen :D
Blaren heb ik weinig last van vanwege mijn handschoentjes, alhoewel ik de deadlift wel zonder handschoenen doe voor meer grip en tegelijkertijd ook meer pijn :)
Pleisters zijn irritant.. had dus 2 blaren op mijn middelste vingerkootjes van middel en ringvinger en dan zitten pleisters knudde.
Maar ehm.. blaren waren gekomen door het snoeien van een paar struiken en het eruit rossen van een conifeer. :o was training op zich... maar met irritante gevolgen.. blaren duren heel lang en gaan steeds open met trainen. Ik gebruik (nog) geen handschoenen... komt wel met meer gewicht. :D

• Topic Starter Topic Starter
Net bij USC geweest ( nieuwe gym ), kan daar vanaf 1 september beginnen! :)
Iets te laat terug voor buikspierkwartier, dus ik switch kuiten naar vandaag en abs naar morgen.
Zou buikspierkwartier wel redden als ik ermee begin (21:00) maar doe het liever na mijn training omdat ik na buikspierkwartier altijd weinig energie over heb.

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 20:08 ----------

Pleisters zijn irritant.. had dus 2 blaren op mijn middelste vingerkootjes van middel en ringvinger en dan zitten pleisters knudde.
Maar ehm.. blaren waren gekomen door het snoeien van een paar struiken en het eruit rossen van een conifeer. :o was training op zich... maar met irritante gevolgen.. blaren duren heel lang en gaan steeds open met trainen. Ik gebruik (nog) geen handschoenen... komt wel met meer gewicht. :D

Je hebt toch een flinke ader over je bicep lopen op je avatar... jaloers hoor! :eek:

Net bij USC geweest ( nieuwe gym ), kan daar vanaf 1 september beginnen! :)
Iets te laat terug voor buikspierkwartier, dus ik switch kuiten naar vandaag en abs naar morgen.
Zou buikspierkwartier wel redden als ik ermee begin (21:00) maar doe het liever na mijn training omdat ik na buikspierkwartier altijd weinig energie over heb.[/CuOte]
Fijn dat je daar kan beginnen. :)
Het buikspierkwartier... heb dat bij mij nieuwe gym ook zien staan. Ik pak ze gewoon aan het eind van mijn beentraining.

[quoteJe hebt toch een flinke ader over je bicep lopen op je avatar... jaloers hoor! :eek:
maar verder mis ik wel massa helaas... :( Maar daar ben ik druk aan aan het werken. :)

Net terug van training.

Borst, Triceps, voorkant schouder. Trainingsduur 35 min :(

Incline dumbell press
12x16kg
10x20kg
10x24kg
3x34kg
5x30kg
5x30kg

Incline cable fly/push (richt hier me handen naar voren en maak een soort wijde push beweging waarbij me handen tegen elkaar komen wanneer ik compleet uitgestrekt ben, voelt heerlijk!)
12x23kg
10x32kg
5x41kg
8x36kg

Dumbell fly, dropset ( 5 sec rust max om dumbells te verwisselen )
6x20kg - 5x16kg - 10x12kg - 9x10kg

Overhead press smith machine (had ik meteen na dumbell press moeten doen! Mp kan ik ook veel zwaarder )
5x40kg
5x40kg
10x20kg
7x30kg

Tricep pushdown small grip
10x59kg
5x73kg
8x68kg

Tricep pushdown wide grip, burnset
40x54kg

Feedback
Heb uitgevonden dat ik op de nieuwe app ook de workout een cijfer kan geven van 1 t/m 5. Dus bij deze: 2/5.
Niet de chest day waarop ik op gehoopt/voorbereid had. Ik had maar 35 minuten dus heel weinig rust tussen de setjes door. Incline dumbell press zit ik al heel lang vast op, maar ik zit dan ook nog in de cut.
Deze week 3 van de 4 dagen op 300 boven onderhoud gezeten, dus ik hoopte op een lekkere workout, maar het ging nergens over??? Gister wel -500 gezeten door rustdag.

Voeding
Pre workout: 4 sneden brood met kipfilet, whey shake met 400ml volle melk, banaan.
Post workout: Macaroni met gehakt , creatine shake met 350ml dubbeldrank.
Later: Energy drink, 300 ml melk, 2 sneden brood met kip, shake:whey/kwark/olijfolie/melk.

Nog steeds aan de IF. Eat window open gegaan om 20:00 en sluit wss rond 02:00.

Fijne avond! :)

Vind het eerlijk gezegd geen slechte training.

Vind het eerlijk gezegd geen slechte training.

Ik vond de overhead press erg tegenvallen, maar ik had ook weinig rust tussen de sets dit keer.
Zit al sinds april vast op die 3x34kg incline db press.. wanneer ik de bulk in ga moet het beest loskomen ;)

Wat ik vroeger deed op push dag (borst+schouders) was roteren tussen OHP eerst en bench press eerst (toen ik die oefening nog deed) en daarna pas de isolatie oefeningen. Wat ik merkte was dat ik geen van beide oefeningen optimaal kon doen als tweede (beide OHP en BP strijden om de triceps). Vandaar dat ik de schouders heb verplaatst naar legday, maar dat terzijde.

Als je er toch voor kiest om beide push-oefeningen op dezelfde dag te doen, dan zou ik ze sowieso als eerst doen, maar dit heb je zelf ook aangegeven. Let ook op dat je ook een rear-delt oefening hebt ter compensatie en voldoende 'pull' oefeningen op rugdag (10-15 zware row sets in totaal) om te compenseren. Beide OHP en borst-oefeningen gebruiken veel van de voorkant van je schouders, hetgeen je postuur kan beinvloeden (schouders draaien naar voren) als de achterkant zwakker is.

-D

Wat ik vroeger deed op push dag (borst+schouders) was roteren tussen OHP eerst en bench press eerst (toen ik die oefening nog deed) en daarna pas de isolatie oefeningen. Wat ik merkte was dat ik geen van beide oefeningen optimaal kon doen als tweede (beide OHP en BP strijden om de triceps). Vandaar dat ik de schouders heb verplaatst naar legday, maar dat terzijde.

Als je er toch voor kiest om beide push-oefeningen op dezelfde dag te doen, dan zou ik ze sowieso als eerst doen, maar dit heb je zelf ook aangegeven. Let ook op dat je ook een rear-delt oefening hebt ter compensatie en voldoende 'pull' oefeningen op rugdag (10-15 zware row sets in totaal) om te compenseren. Beide OHP en borst-oefeningen gebruiken veel van de voorkant van je schouders, hetgeen je postuur kan beinvloeden (schouders draaien naar voren) als de achterkant zwakker is.

-D

Thanks D. Ik zit inderdaad te twijfelen om volgende week iets anders te proberen en schouder los van borst te doen, dan kom ik wss op een 3-4 daagse split. Nu is het nog vakantie dus kan ik nog wat experimenteren vind ik :)

Pull oefeningen zit wel goed denk ik, ik heb elke rug training minimaal 1 row en shrugs erin, samen met deadlift. Zonder deadlift zit ik op 2 row's en shrugs. Ik ben idd alleen bang voor de zijkant schouders, maar ik moet nog steeds iets vinden ervoor. Dumbell side raises voelen niet lekker, net zoals cable side raises. Ben bang dat ik mijn schouders nog erger verneuk en dat ik het dan al helemaal kan vergeten :(
Zal eens die link opzoeken die je gestuurd hebt vorige keer voor de rear delts en kijken of ik wat kan proberen ervan!

Normaal idd OHP voor de isolatie van de borst, het was deze training even een chaos door weinig tijd en bezette smith machine tot 15 min voor sluitingstijd, waarna ik ook nog triceps moest doen.

Bedankt barebald!
Heb hem thuis even voor de laptop mee zitten doen met 2,5kg schijven en het voelt een stuk losser aan zo :)
Deze ga ik gebruiken next time

Dislocations gewoon op offdagen een paar minuten doen dan merk je al snel verbeterig :thumbup:

Net terug van de training, was weer lekker druk daar.

Rug / Biceps / Kuiten. Trainingsduur 55 min.

Deadlift
10x50kg
8x70kg
5x80kg
3x92,5kg -> PR ( +2,5kg )
3x92,5kg

Dumbell row one arm
10x24kg
8x34kg -> Rep PR
6x34kg
5x34kg

Smith machine Shrugs
10x50kg voor
10x50kg achter
6x70kg voor
6x70kg achter

Standing calf raises smith machine
10x50kg
9x80kg
8x85kg
8x85kg

Chin ups
8xBW
6xBW

Laying bar curl ( aan station met gewichten, waar je normaal cables aan hangt, maar dan met een stang )
10x59kg
8x64kg
8x64kg
8x59kg

Compound row machine, burnsetje
40x57kg

Feedback
Lekkere training, 4/5!
Voortaan geen lange broek meer aandoen als ik ga deadliften. Veel rust genomen, was met deadlift alleen al ruim 15 min bezig.
95kg heb ik nog even uitgesteld omdat ik me de laatste 2/3 dagen niet echt fit voel, beetje misselijk.
Zal nu in stapjes van 2,5kg opvoeren per deadlift training ( 2x deadlift per week ). De eerste 3 reps gingen me makkelijk af, op de 2e set kreeg ik wat last van grip weer.

Voeding
Pre workout: 2 sneden brood met kipfilet, creatine shake met dubbeldrank, whey shake met 400ml volle melk, banaan, energy drink.

Post workout: Macaroni met gehakt en tomatenpuree, again.

Vanavond ergens chillen, zodra ik terugkom nog een kwark/whey shake en 2 sneden brood met kipfilet. Zo houd ik circa 300 kcal's over voor bij het chillen dadelijk, eventueel frisdrank oid, anders vul ik het op zodra ik thuiskom.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! wel jammer dat je niet zo fit was laatste dagen. Maar die 95 kg DL gaat je volgende keer zeker lukken.

Geniet van je avondje chillen.

Mooie training! Maar waarom geen broek meer bij het DL'en? Ik vind het juist aangenamer met een lange broek om m'n schenen wat te beschermen. Behalve nu aangezien er geen airco is en geen verluchting in de kelder van m'n gym.

Sinds kort ook shorts aan bij lowerbody, traint stuk prettiger omdat ze ruimer zitten.

Maar tatt, je signature zegt without pain.... maar toch angst dat schenen kapot gaan ? :P

Mooie training! Maar waarom geen broek meer bij het DL'en? Ik vind het juist aangenamer met een lange broek om m'n schenen wat te beschermen. Behalve nu aangezien er geen airco is en geen verluchting in de kelder van m'n gym.

Heb ook een korte wijde broek. Kan je beter bewegen naar mijn mening. Scheentjes vallen wel mee, hier en daar wat rooie plekken maar niets ernstigs. Vind het wel wat hebben :)

En dan die sig van je haha :P

Sinds kort ook shorts aan bij lowerbody, traint stuk prettiger omdat ze ruimer zitten.

Maar tatt, je signature zegt without pain.... maar toch angst dat schenen kapot gaan ? :P
Bro, do you even fight club?

Heb ook een korte wijde broek. Kan je beter bewegen naar mijn mening. Scheentjes vallen wel mee, hier en daar wat rooie plekken maar niets ernstigs. Vind het wel wat hebben :)

En dan die sig van je haha :P

Elk z'n ding he. Als ik eventuele blauwe plekken kan vermijden dan doe ik dat ook.

Terug
Naar boven