Fitness Seller

Shady's Recomp Log

Ik zie het zo: pr door middel van volume, dus een submaximaal gewicht waarmee een een x aantal reps wordt gemaakt dat je uiteindelijk een hogere theoretische max oplevert (en dus een pr is).

Denk dat wat pleurklaat en stickysteez bedoelen (waar ze wel een punt hebben) is dat je een vpr kan zetten van bijvoorbeeld 100x10 en een week later kan verhogen naar 102,5 en daar een VPR zet met 102,5x7.
Wat wel een VPR is maar een lagere theoretische 1rm betekent dus niet per se betekent dat je sterker bent geworden puur 1rm gezien.
VPR hoeft niet per se krachtwinst te betekenen zo.

Could be wrong tho.

Denk dat wat pleurklaat en stickysteez bedoelen (waar ze wel een punt hebben) is dat je een vpr kan zetten van bijvoorbeeld 100x10 en een week later kan verhogen naar 102,5 en daar een VPR zet met 102,5x7.
Wat wel een VPR is maar een lagere theoretische 1rm betekent dus niet per se betekent dat je sterker bent geworden puur 1rm gezien.
VPR hoeft niet per se krachtwinst te betekenen zo.

Could be wrong tho.

Exactemento. En daarnaast nog eens dat je die 102,5x5 (wat ook een VPR zou zijn geweest) zeer waarschijnlijk met gemak had gedrukt (misschien al wel voor je die 100x10 zou doen) en je dus niet kunt nagaan of je nou daadwerkelijk sterker bent geworden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.963
Vandaag na school tren gedaan, weinig pompings dit keer.
1.5 uur bezig geweest omdat p*ssy weights.

Squat (rehab)
5x63
5x63
5x63
5x63
5x63

FSQ
5x63
5x63
5x63
3x63 - bar gleed weg
4x63 - hier ook

Squat (rehab)
5x73
5x73
5x73

BB shrugs
15x73
15x78
12x88
10x93
8x98

SLDL
10x73
10x73
8x78
8x78

Seated leg curl
20x'standje 8' van de 10
15x10
15x10

Seated calf press (single legged)
15x65 (R)
15x65 (L)
15x65 (R)
15x65 (L)

Calf press @ leg press
15x135
15x137.5
15x140
12x142.5

Back extensions
20xBW
15xBW+5

~Ab crunch machientje 4 setjes

Lekkere training, voelde goed.
Gewichten wel uit verhouding met UB maar what else is new.
Nog steeds last bij de back squat van me quadricep dus ff kijken volgende keer hoe het gaat met +2.5kg.
Dit is hoe mijn LB trainingen eruit horen te zien; normaal skip ik abs, back extensions of 1 kuit oefening, omdat het me anders erg lang duurt, tijd om daar verandering in te brengen.

Voeding;
15:00| Pistolet nutella + 3 sneden brood nutella + 300g kwark
19:30| Banaan + 25g whey & 250ml melk
21:00| 140g rijst, 150g kip, 50ml satesaus
01:00| 140g macaroni, 250g gehakt, 250ml pastasaus + 300g kwark
~3250/190p

lkkre training maat, dat de bar wegglijd bij fsq is heel herkenbaar :D

• #3.965
lkkre training maat, dat de bar wegglijd bij fsq is heel herkenbaar :D

Tnx bro!
Ik gebruik wel straps bij FSQ en heb er in een tanktop nooit last van, nu gleed die echter gewoon van me shirt af (gladde stof :o).
Had nu ook een andere bar tho, vandaar ook de wat vreemde gewichten, bar is 13kg.

Goeie tren maat

Je voeding begint beetje bij beetje clean te worden :P

• #3.967
Goeie tren maat

Je voeding begint beetje bij beetje clean te worden :P

Tnx brah, reageerde net in jouw logje, u a wizard? ???
Ghehe deze voeding heb ik vaker gehanteerd :p
Maar als ik erg vroeg school heb dan gaat het fout omdat ik als carb bronnen alleen pasta/rijst/brood heb.
Dan het probleem dat ik kipfilet op brood droge troep vind en het andere beleg allemaal (te)veel vetten bevatten (appelstroop is ook nasty imo) :o
Dus dan kom ik snel uit op nutella met brood/pepernoten/ dat soort 'ongezonde' voeding, in de volksmond.

Me oma heeft een 860gram pot nutella meegenomen voor me, ze dacht aan mij toen ze die pot zag staan :roflol:

• Like
Waarderingen: Ot92
Nice nutella :heart:

Goede training ;) Lekker veel setjes toch

Tnx brah, reageerde net in jouw logje, u a wizard? ???
Ghehe deze voeding heb ik vaker gehanteerd :p
Maar als ik erg vroeg school heb dan gaat het fout omdat ik als carb bronnen alleen pasta/rijst/brood heb.
Dan het probleem dat ik kipfilet op brood droge troep vind en het andere beleg allemaal (te)veel vetten bevatten (appelstroop is ook nasty imo) :o
Dus dan kom ik snel uit op nutella met brood/pepernoten/ dat soort 'ongezonde' voeding, in de volksmond.

Me oma heeft een 860gram pot nutella meegenomen voor me, ze dacht aan mij toen ze die pot zag staan :roflol:

Zag het ;)

Lol die 860 of 880 gr potten had ik eerder altijd in 2 dagen op. :o

Rehab als in licht of wat?

Front squat vind ik sowieso kut :o

• #3.972
Vandaag rustdagje, voeding is nog even puzzelen, iets van;
- Spinazie, kip, aardappelen
- 140g macaroni, 250g gehakt, 250g pastasaus + 250g kwark
- 3 gebakken eieren, 2 sneden brood + 250g kwark
2300/175p

~400 kcal over voor cheat.

Nice nutella :heart:

Goede training ;) Lekker veel setjes toch

Nutella is GOAT :eek:
Veel setjes idd, mocht ook wel met deze weights :o

Zag het ;)

Lol die 860 of 880 gr potten had ik eerder altijd in 2 dagen op. :o

Epic :roflol:
Hoop er toch wel minimaal 1 week mee te doen :rolleyes:

Ja dat samen met techniek zoekende.
Al gaat dat wat klote door pijntjes; als ik nu een techniek aanneem die goed aanvoelt sta ik er echt vreemd voor met voeten die bijna horizontaal naar buiten wijzen.
Heb gewoon solide techniek nodig maar door de pijntjes kan ik die nog niet aannemen en zwaarder gaan.

Als de pijntjes blijven dan ga ik gewoon voor FSQ en fl**ker ik de BSQ eruit, merk dat LB nu aardig begint te groeien en dat wil ik niet stopzetten door blessure(s).

Front squat vind ik sowieso kut :o

Grip is beetje klote, maar vind de oefening voor LB heerlijk aanvoelen :D

Ja dat samen met techniek zoekende.
Al gaat dat wat klote door pijntjes; als ik nu een techniek aanneem die goed aanvoelt sta ik er echt vreemd voor met voeten die bijna horizontaal naar buiten wijzen.
Heb gewoon solide techniek nodig maar door de pijntjes kan ik die nog niet aannemen en zwaarder gaan.

Pijntjes in je quad? Heb een beetje hetzelfde maar dan met m'n knieen. Lijkt wel hoe verder mijn voeten naar buiten staan hoe minder ik m'n knieen voel

• #3.975
niet schelden in de kerk jij! :heart: frontsquats

wordt een kleine cheat shady, jij en 400 kcal ;)

succes met de pijntjes

Heb wat aanpassingen gemaakt, heb nu 700 kcal voor cheat :eyebrow:
Thanks Crackie :o

Pijntjes in je quad? Heb een beetje hetzelfde maar dan met m'n knieen. Lijkt wel hoe verder mijn voeten naar buiten staan hoe minder ik m'n knieen voel

Bij mij helpt voeten naar buiten dus ook, maar zit nu echt in een kikkerhouding daardoor.
Heeft denk ik ook wat met evenwicht te maken; ik heb het gevoel dat ik bij squatten te ver naar voren toe leun omdat ik anders achterover val.
Bij een FSQ (vanwege de hoek) totaal geen last omdat het daar zo goed als recht naar boven is.

Misschien dus iets dat er teveel gewicht op 'stabiliseert' waardoor ik er met een BSQ last van heb.
Druk dus ook meer vanuit de voorkant van mijn voet dan met mijn hakken door de balans.
Alleen met de kikkerhouding (voeten gigantisch ver naar buiten steken) ben ik in staat om vanuit mijn hak te drukken en heb ik er geen last van.

Vanuit je hielen drukken lukt mij ook nog niet echt geweldig. Denk gewoon een kwestie van veel squatten en er op letten en dan komt het wel. Power perfects dragen er wel aan bij dat wat makkelijker te maken imo, maakt het ook wat makkelijker dieper te gaan

700 kcal voor cheat over... inbe4 1 hap pizza en dan dan -200 kcal over voor cheat :p

Heb je iets van squat shoos shady?

Moet zeggen dat het mijn wel echt geholpen heeft uit de hiel te kunnen drukken ipv dat het gewicht naar voren verschuift. En een sterke core hebben (wat ik dus niet heb) helpt ook een hele boel.

ik heb het gevoel dat ik bij squatten te ver naar voren toe leun omdat ik anders achterover val.

Klinkt als een enkel/soleus inflexibiliteitsprobleem.
Mijn vriendin heeft daar ook heel erg last van, die krijgt haar knieën amper naar voren toe, waardoor het zwaartepunt te ver naar achter verschuift en ze naar achteren valt.

Als compensatie moet je dan inderdaad je bovenlichaam verder naar voren gooien om het zwaartepunt over het midden van je voet te houden.

Ze gebruikt momenteel 2cm verhogingen voor haar hak, om goed te kunnen squatten.

Achja ik ben zelf volgens mij te lomp op FSQ goed uit te voeren... Ik faal er echt in haha :p
Goeie training toch bro! :thumbs:

Terug
Naar boven