MuscleMeat

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.982
Vanuit je hielen drukken lukt mij ook nog niet echt geweldig. Denk gewoon een kwestie van veel squatten en er op letten en dan komt het wel. Power perfects dragen er wel aan bij dat wat makkelijker te maken imo, maakt het ook wat makkelijker dieper te gaan

Klopt, moest tijdje terug kiezen tussen nikes of power perfects :o
Kan wel kijken of ik ze met kerst op me lijstje zet.

700 kcal voor cheat over... inbe4 1 hap pizza en dan dan -200 kcal over voor cheat :p

Cake bakken hnnngggg

Heb je iets van squat shoos shady?

Moet zeggen dat het mijn wel echt geholpen heeft uit de hiel te kunnen drukken ipv dat het gewicht naar voren verschuift. En een sterke core hebben (wat ik dus niet heb) helpt ook een hele boel.

Klinkt als een enkel/soleus inflexibiliteitsprobleem.
Mijn vriendin heeft daar ook heel erg last van, die krijgt haar knieën amper naar voren toe, waardoor het zwaartepunt te ver naar achter verschuift en ze naar achteren valt.

Als compensatie moet je dan inderdaad je bovenlichaam verder naar voren gooien om het zwaartepunt over het midden van je voet te houden.

Ze gebruikt momenteel 2cm verhogingen voor haar hak, om goed te kunnen squatten.

Squat shoos heb ik niet, de verhoging onder me hak ook nog niet geprobeerd.
Vind het sowieso klote; vorig jaar squatte ik met prima techniek en had ik een PR op 3x117.5 / 1x125 onder/op par.
Toen ben ik tijdje ATG gaan focussen en sindsdien faalt mijn squat enorm, zelfs nu ik op par wil squatten.
Des te meer ik aan het mierennken ben op de techniek, des te meer er fout dreigt te gaan.

Tnx voor de input boys, volgende keer eens kijken met een schijf onder me hakken!

Achja ik ben zelf volgens mij te lomp op FSQ goed uit te voeren... Ik faal er echt in haha :p
Goeie training toch bro! :thumbs:

Ik heb er soms ook nog steeds moeite mee :o
Tnx kerel!

What a surprise :eek:

Gisteren fullbody tren gedaan.
Beetje ander schema dit week omdat ik een lichte deload/minder volume wou hanteren op push oefeningen.
Wat last van schouder bij heavy presses en ook pull ups wide grip, vandaar die even eruit behalve bp.

Chins
5xBW
5xBW+12 - pr
5xBW+12
5xBW+12
5xBW+12
5xBW+12
lekkor, wel grind op laatste rep bij laatste 2 sets, volgende keer 6x4x+14

Seated row (chest supported); vage machine voor het eerst geprobeerd, gelijk de laatste keer

BP paused
8x30
5x60
5x75
5x75
5x75
5x75
5x75
zelfs de 75 voelt zwaar terwijl deload van -10kg :mad:

Face pulls SS rope pushdown
15x15 - 15x15
12x21 - 15x21
10x21 - 12x21

FSQ
8x20
8x40
5x65
5x65
5x65
stik erin, last van quad dus afgekapt

Leg press
12x110kg
10x115kg

Calf press @ leg press
15x135
15x140
15x145
12x145

-gemengde gevoelens, alleen tevreden over chins.
Hamstrings niet aan kunnen pakken, was hier al 1,5 uur mee bezig.

Voeding;
Pre| 3 sneden brood nutella, 300gr kwark, 25g whey&250ml melk
Direct post| Banaan
Post meal| 2x pizza
Pre sleep| 120g rijst, 150g kip, beetje chilisaus
~3250/170p

Hmm je lichaam beetje te hoog belast de laatste tijd? Doel op je zware bench.

Chins wel lekker :thumbs:

That dere post workout meal haha :o

• #3.984
Hmm je lichaam beetje te hoog belast de laatste tijd? Doel op je zware bench.

Chins wel lekker :thumbs:

That dere post workout meal haha :o

Denk inderdaad een soort overtrain op bench (correct me if wrong; overtrain = neerwaartse spiraal qua gewichten door teveel belasting?).
Ik zie in ieder geval wel waar het eindigt, mocht deze methode niet werken ga ik kijken naar wat anders.
De methode van harpep die ik voorbij heb zien komen (ook bij beastmode) lijkt me wel iets om te proberen, al zal ik me ego aan de kant moeten zetten daarvoor door de wat tragere progressie dan ik gewend ben ;)

Haha, ik had epic stress de hele dag.
Van 11 tot 12:30 niks gedaan omdat ik besloten had om de verplichte les op school te skippen, om te trainen. Vervolgens om 12:30 besloten wel te gaan terwijl ik alles nog moest pakken en om 12:45 de bus moest hebben.
Als klap op de vuurpijl de laatste les geskipt om te sporten en vervolgens bij maten te chillen -> 2x pizza :o
Rijst met tegenzin weggevreten vannacht om 01:30 :roflol:

Denk inderdaad een soort overtrain op bench (correct me if wrong; overtrain = neerwaartse spiraal qua gewichten door teveel belasting?).
Ik zie in ieder geval wel waar het eindigt, mocht deze methode niet werken ga ik kijken naar wat anders.
De methode van harpep die ik voorbij heb zien komen (ook bij beastmode) lijkt me wel iets om te proberen, al zal ik me ego aan de kant moeten zetten daarvoor door de wat tragere progressie dan ik gewend ben ;)

Haha, ik had epic stress de hele dag.
Van 11 tot 12:30 niks gedaan omdat ik besloten had om de verplichte les op school te skippen, om te trainen. Vervolgens om 12:30 besloten wel te gaan terwijl ik alles nog moest pakken en om 12:45 de bus moest hebben.
Als klap op de vuurpijl de laatste les geskipt om te sporten en vervolgens bij maten te chillen -> 2x pizza :o
Rijst met tegenzin weggevreten vannacht om 01:30 :roflol:

Ja en per training dat het minder gaat word je tussen je oren ook slapper en kom je in een negatieve flow wellicht. Weet niet of dat per se overtraining is daar durf ik geen uitspraken over te doen. Maar als je eenmaal in een negatief spiraal zit word het ook steeds moeilijker er uit te komen.
Ik vind de manier van harpep echt perfect werken. Ja theoretisch gaat het langzamer, aan de andere kant je plateau is veel later bereikt en je creert wel echt momentum long term.
Is wel wennen ja viond ik ook, ik kwam van wendler af en dan is het een grote stap omlaag in gewicht opeens.

Haha epic om half 2 nog ff rijst naar binnen schuiven :roflol:

tfw ik ineens 20 kg meer bench

• #3.987
Ja en per training dat het minder gaat word je tussen je oren ook slapper en kom je in een negatieve flow wellicht. Weet niet of dat per se overtraining is daar durf ik geen uitspraken over te doen. Maar als je eenmaal in een negatief spiraal zit word het ook steeds moeilijker er uit te komen.
Ik vind de manier van harpep echt perfect werken. Ja theoretisch gaat het langzamer, aan de andere kant je plateau is veel later bereikt en je creert wel echt momentum long term.
Is wel wennen ja viond ik ook, ik kwam van wendler af en dan is het een grote stap omlaag in gewicht opeens.

Haha epic om half 2 nog ff rijst naar binnen schuiven :roflol:

Ben nu ook steeds met aan het focussen op de lange termijn inderdaad, met een juiste afweging tussen hoe het nu verloopt.
Alleen vind ik dat lastig omdat ik nu teveel wil; snel het gevoel gains mis te lopen op deload e.d :rolleyes:

Tnx bro!

tfw ik ineens 20 kg meer bench

1RM staat nog steeds op 102.5kg dikkop, ik zie jou niet 122.5kg benchen :mad:

• Like
Waarderingen: Cman
Ben nu ook steeds met aan het focussen op de lange termijn inderdaad, met een juiste afweging tussen hoe het nu verloopt.
Alleen vind ik dat lastig omdat ik nu teveel wil; snel het gevoel gains mis te lopen op deload e.d :rolleyes:

Tnx bro!

1RM staat nog steeds op 102.5kg dikkop, ik zie jou niet 122.5kg benchen :mad:

gister wel 1x105 na 3x5x95 :)

@karma zie PB :thumbs:

Misschien is het wel gewoon het teveel willen wat je nu parten speelt?
Zijn ook lange trains.. misschien een keer wat korter pakken? Weet niet of dat je at lijkt?
Aan je foods zal het niet liggen. :D nice!

Heb je al eens supps voor tijdens de training geprobeerd?

Carbs in de vorm van bijv dextrose, waxy maize of als je wat meer te besteden hebt Vitargo of Highly Branched Cyclic Dextrin. Dat samen met EAA's en eventueel nog wat creatine en elektrolyten zorgt ervoor dat ik niet meer in zo'n neerwaartse spiraal terecht kom.

Zit tussen je oren joh! Belasting en belastbaarheid moet mooi in evenwicht zijn, anders krijg je wat jij nu hebt. Kijk gewoon of je schouders en borst eens mooi 48 tot 72uur rust krijgen tussen de trainingen (waarbij je bankdrukt). Wat ik meestal fijn vind, is een week even geen BP, maar dan flat DB press. Maar denk dat het bij jou gewoon tussen de oren zit omdat je ongeduldig bent ( zijn jouw woorden, niet die van mij :o ) en dus een deload er bij jou mentaal flink inhakt!

stress, negatieve flow, ongeduld....verklaringen genoeg
nu nog leren luisteren kleintje!

• #3.996

1luv.

Tnx C!

Misschien is het wel gewoon het teveel willen wat je nu parten speelt?
Zijn ook lange trains.. misschien een keer wat korter pakken? Weet niet of dat je at lijkt?
Aan je foods zal het niet liggen. :D nice!

Ga even puzzelen :)
Doe nu fullbody 3x p/w, dat is al een stuk minder dan 4x ub/lb.
Foods kan het wel aan liggen, mijn bodyweight is hetzelfde als 2 weken terug :o

Heb je al eens supps voor tijdens de training geprobeerd?

Carbs in de vorm van bijv dextrose, waxy maize of als je wat meer te besteden hebt Vitargo of Highly Branched Cyclic Dextrin. Dat samen met EAA's en eventueel nog wat creatine en elektrolyten zorgt ervoor dat ik niet meer in zo'n neerwaartse spiraal terecht kom.

Waxy maize heb ik hier staan, maar krijg dat spul echt niet weg :P
Denk dat ik weer aan de creatine ga, heb daar nog wel een potje van staan.
Al is het voor het placebo effect om mezelf wat op te peppen.

Tnx :thumbs:

Zit tussen je oren joh! Belasting en belastbaarheid moet mooi in evenwicht zijn, anders krijg je wat jij nu hebt. Kijk gewoon of je schouders en borst eens mooi 48 tot 72uur rust krijgen tussen de trainingen (waarbij je bankdrukt). Wat ik meestal fijn vind, is een week even geen BP, maar dan flat DB press. Maar denk dat het bij jou gewoon tussen de oren zit omdat je ongeduldig bent ( zijn jouw woorden, niet die van mij :o ) en dus een deload er bij jou mentaal flink inhakt!

Met ub/lb heb ik 72 uur rust bro ;)
Hoor inderdaad meerdere er zeggen dat BP eruit kan helpen, echter hoor ik in de PL sectie ook tegenstrijdige opmerkingen over meer benchen.
Ga eerst eens wat meer benchen proberen omdat ik nu toevallig 3x fullbody doe.
Het probleem zou ook kunnen zijn dat ik teveel assistance erin heb liggen (naast BP alsnog 1 press en 1 chest isolatie), wat ik nu niet heb bij fullbody door de deload op de presses.
Mocht ik te vroeg vastlopen haal ik bp er misschien wel een weekje uit, thanks voor je input :)

stress, negatieve flow, ongeduld....verklaringen genoeg
nu nog leren luisteren kleintje!

Stats: 163cm :o

Mehhhh, youre right.
Lichaamsgewicht mag ook wel gaan stijgen ondertussen, dat icm creatine (geloof niet echt in een PR door creatine, maar misschien wat meer spieruithoudingsvermogen) moet het doen.

Merk ook dat sommige bench setjes veel makkelijker gaan dan de andere, alleen wanneer ik te ver arch krijg ik een steek in me zij :roflol:

matige bench

Prima chins, de rest kan beter !
Meer nutella pwo

lkkre chinups maat.

Dat dere chinups!

Yes mirin:o

Terug
Naar boven