Fitness Seller

Shady's Recomp Log

Ik zie in ieder geval wel waar het eindigt, mocht deze methode niet werken ga ik kijken naar wat anders.
De methode van harpep die ik voorbij heb zien komen (ook bij beastmode) lijkt me wel iets om te proberen, al zal ik me ego aan de kant moeten zetten daarvoor door de wat tragere progressie dan ik gewend ben ;)

Ik merk dat ik hier over de tong ga, dus wil opa ook ff z'n ei kwijt.

Voor een ieder die het een leuk idee lijkt om te gaan doen wat ik in het verleden voor "BMO" heb samengesteld, is het belangrijk te beseffen dat het een schema is puur gericht op het verbeteren van maximale kracht.
Ergo, beter worden in de 1-5 rep-range en daar uiteindelijk hogere RM's te scoren.

(Systemen zoals het oorspronkelijke 5-3-1 van Wendler zijn daar gewoon minder geschikt voor, te a-specifiek.
Focus op 'repouts' zal -tadaaa verrassing- je beter maken op 'repouts', wat geen garantie is op overdracht naar hogere 1-3RM's.
Dit is simpelweg te verklaren doordat het neuromusculaire karakter van een repout (5 reps en meer) heel anders is dan een 1-3 RM poging met een gewicht dat boven de 85% 1RM ligt.
Dit laatste zal vooral gelden voor lifters die het beginstadium reeds flink voorbij zijn.)

Ik heb hem toen o.a. ook uitgelegd dat schema's die hier WEL uitermate geschikt voor zijn, per definitie aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen, zoals:

- Het zeer frequent (3-4x per week minimaal) doen van een beperk aantal main lifts.
- Relatief hoog volume van low rep sets (1-5) doen, binnen de 75-85% 1RM range.
- Deze sets uitvoeren in een 'ramping-up' opzet.
- Licht beginnen met de oefeningen. (50-60% 1RM)
- De ophoging na iedere set betrekkelijk klein houden. (circa 5% 1RM van de oefening), zodat je al heel veel sets draait voordat de gewichten echt zwaar worden. (Dan ben je al dusdanig moe dat je ook niet meer zo snel te zwaar kunt gaan)
- "Regels" toepassen die er voor zorgen dat je niet te snel en te vaak 'grinding on the nerve' gaat. (autoregulatie middels de RPE scale)
- Een snelle tapering van relatief veel volume (week 1: sets van 5 reps), minder volume (week 2: sets van 3 reps) naar een week van weinig volume maar een hogere intensiteit. (week 3: singles)

Ik heb er ook altijd op gehamerd dat 'mijn' methode alleen goed gaat werken als je je aan deze regels houdt!

Alles in dit schema is doordacht en heeft dus een reden.

Het is een schema waarmee je vooral op langere termijn ook je krachtpotentieel zult vergroten (komt dat woord 'momentum' ook weer naar voren) en waarbij je langere tijd "onder water" werkt aan uiteindelijke PR's.
Te vroeg onstane plateau's en burnouts zijn dan ook absoluut funest voor de progressie en daarom uit den boze.

Dus bedenk dit ook voor jezelf voordat je een poging waagt.....

P.S. Het kan trouwens wel degelijk zo zijn dat je er ook als een speer op groeit, maar dat is dan eigenlijk strict genomen een (heel leuk) bij-effect.

Harpep Out.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.002

matige feels.

Prima chins, de rest kan beter !
Meer nutella pwo

Nutella pwo modus achieved.

Tnx bro!

Consistentie is the key bro ;)
Lekker 2x p/w doen en gains guaranteed.

Thanks harpep, appreciate it big time!
Opgeslagen in Word bestandje :)

Vandaag pull + bench gedaan.
Vrijdag legs + bench

Bench paused
- warm up -
5x77.5
5x77.5
5x77.5
Close grip: 5x77.5

Chins
5xBW
4xBW+14 - pr
4xBW+14
4xBW+14
4xBW+14
4xBW+14
4xBW+14 - vpr

Pull ups
5xBW
5xBW
5xBW

Seated cable row
10x57
10x67
8x67 wide grip
10x57 wide grip

Db row (staand)
12x28
12x30

Ez bar curl
15x29
10x34
10x34
12x29

-Prima.
Vind 3x5 op bench genoeg met 3 bench dagen deze week.
Beetje met grip gespeeld, zat voorheen met pink op de ringen, nu iets closer.

Voeding:
Pre meal| 3 sneden brood nutella + 25g whey & 250ml melk
Post| Banaan + pistolet kaas + 300g kwark
Post meal| 140g rijst, 150g kip, 50ml satesaus
Pre sleep| 140g macaroni, 250g gehakt, 250g pastasaus
~3100/170p

200 kcal over voor mini chocolade letter of biertje huehuehue

Nice chins. Doe je cgbp ook paused?

lekkere tren shady :)

goeie training weer, sterke chinup pr.

Hnnng! Lekkere training Shady!:thumbs:

Wat is het geworden..bier:zuip: of chocolade letter:eating:

of beide...
GAINSSSS!

Lekker die chins en pull ups :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.009

Thanks Marie!

goeie training weer, sterke chinup pr.

Tnx bric, wil me met fullbody schema focussen op bepaalde lifts verbeteren, chins is daar een voorbeeld van :)

Hnnng! Lekkere training Shady!:thumbs:

Wat is het geworden..bier:zuip: of chocolade letter:eating:

of beide...
GAINSSSS!

Bier natuurlijk :p
Maar gisteravond heb ik voor het slapen een hele chocoladeletter (200g) weggewerkt.
Dem feels :o

Lekker die chins en pull ups :thumb:

Thanks J, word wel tijd dat je gaat loggen bro :p

Vandaag tren gedaan, beetje push+legs.

BP paused
10x20
8x50
5x70
3x85
3x85
3x85
3x85
3x85

OHP paused
8x33
3x53
4x60
4x60
4x60
4x60

Squat (rehab)
5x33
5x53
5x68
5x68
5x68
minder last van blessure, wel erg veel moeite om parallel te komen (knieen + voeten staan ver naar buiten tho)

BB shrugs
20x83
12x93
10x98
15x88

SLDL
10x68
10x73
8x78
8x80.5
onderrug bolt hier erg snel dus ROM verkleind

Seated leg curl
20x standje 8 vd 10
15x standje 10

Chest press
12x55
10x60
8x65

Bar curl
15x29
15x29

Leg press
12x115
10x120

Calf press @ leg press
15x145
12x150
10x155

Seated calf raise single leg @ leg extension
20x65 (R)
20x65 (L)
15x65 (R)
15x65 (L)

Ab cruncher
15x20
10x25
8x30

~2 uur bezig geweest, prima tren.
Tijdens leg press kwamen er in eens zwarte pieten binnen, dus ben maar pepernoten gaan eten in me rust :o
Binnenkort weer eens (sumo) deadliften, had nu het squatrek bij het cardio gedeelte waar je niet zwaar kunt deadliften, wel lekker dat hele rek een uur lang voor mezelf gehad, lekker rustig ook.

Paar kilo pepernoten gekocht ook als voorraadje, vanavond nog eens langs een andere supermarkt op omdat ik nog steeds geen karamel pepernoten heb gehaald en deze op waren bij de appie :mad:

Voeding vandaag;
Pre meal| Pistolet nutella + pistolet kaas + 25g whey& 300ml chocomel
Direct post| 2x banaan
Post meal| 140g rijst, 150g kip, 50ml satesaus
Pre sleep| 140g macaroni, 250g gehakt, 250ml pastasaus + 250g kwark
~3100/170p

pepernoten, pepernoten, pepernoten

Tijdens leg press kwamen er in eens zwarte pieten binnen, dus ben maar pepernoten gaan eten in me rust :o
:roflol:
Paar kilo pepernoten gekocht ook als voorraadje, vanavond nog eens langs een andere supermarkt op omdat ik nog steeds geen karamel pepernoten heb gehaald en deze op waren bij de appie :mad:
Wilde al reageren of je geen extra voor
Wilde eerst al reageren of je geen voorraad ingeslagen had, maar toen ik verder las zag ik dat je dat dus had gedaan. :p

Is dis riel layf

Pepernoten in de gym uitdelen en dat eten tijdens de rust

f**k dit, ik kap met cutten :mad:

Semi srs
Nog 2 weken te gaan
ik zal alvast choco pepernoten inslaan :o

Is dis riel layf

Pepernoten in de gym uitdelen en dat eten tijdens de rust

f**k dit, ik kap met cutten :mad:

Semi srs
Nog 2 weken te gaan
ik zal alvast choco pepernoten inslaan :o

stay strong my n**ga

hoeveel % sta je nu dan?

• Like
Waarderingen: Ot92
Vandaag deelden ze ook pepernoten uit op school.. Er lagen grote manden vol met die pepernoten en ander snoepgoed :o
Maar fuuuu sterke OHP bro, jelly :o

De pepernoten leef!

Goede training gozer! Ook erg sterke OHP's:thumbs:

Verder weet ik er nog maar weinig van ik was verblind..verblind door..

tja..waardoor..
hierdoor..
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
en hierdoor
foto_1_bolletje-karamel-kruidn-front.jpg

de pepernoot voorraad leven :roflol:

ik heb eergister ook 2,8 kg normale pepernoten en 900 gram chocopepernoten gekocht :o

Beter vandaag inslaan voor rest van het jaar anders bye gains. (wss nog allemaal afgeprijsd ook xD)

Haha ik ga niet meer loggen man, ik train 1 á 2 keer in de week en het gaat nergens over. :p

Damn 2uur train, niet niks. Ging lekker, vooral die presses!

Terug
Naar boven