MuscleMeat

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.021
pepernoten, pepernoten, pepernoten

:roflol:

Wilde eerst al reageren of je geen voorraad ingeslagen had, maar toen ik verder las zag ik dat je dat dus had gedaan. :p

Is dis riel layf

Pepernoten in de gym uitdelen en dat eten tijdens de rust

f**k dit, ik kap met cutten :mad:

Semi srs
Nog 2 weken te gaan
ik zal alvast choco pepernoten inslaan :o

Goede training gozer! Ook erg sterke OHP's:thumbs:

Verder weet ik er nog maar weinig van ik was verblind..verblind door..

tja..waardoor..
hierdoor..
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
en hierdoor[Afbeelding niet meer beschikbaar]

de pepernoot voorraad leven :roflol:

ik heb eergister ook 2,8 kg normale pepernoten en 900 gram chocopepernoten gekocht :o

Beter vandaag inslaan voor rest van het jaar anders bye gains. (wss nog allemaal afgeprijsd ook xD)

Heb ze een dag voor de afprijzing ingeslagen, 1kg chocopepernoten en 2kg normale pepernoten :o
Iets te weinig maar had een druk weekend dus niks meer kunnen halen.
Tnx all!

Vandaag deelden ze ook pepernoten uit op school.. Er lagen grote manden vol met die pepernoten en ander snoepgoed :o
Maar fuuuu sterke OHP bro, jelly :o

Bij ons ook inderdaad, telkens aan een andere tafel zitten op school, in de aula, om die manden leeg te eten :roflol: :roflol:
Tnx bro, probeer me nu wel te focussen op bench tho :p

Haha ik ga niet meer loggen man, ik train 1 á 2 keer in de week en het gaat nergens over. :p

Damn 2uur train, niet niks. Ging lekker, vooral die presses!

Ah jammer bro!
Met 2 keer per week fullbody kun je alsnog gains maken tho, mits juiste opzet ;)

Zit erg snel tegen de 2 uur merk ik, maar ik rust dan ook vrij veel :p

Gisteren tren gedaan.
Beetje weinig gegeten dit weekend, gewicht lichtjes gedropt.

Chins
5xbw
6xbw+10
6xbw+10 - vpr
5xbw+10
5xbw+10
5xbw+10
5xbw+10
bye bye 6x6

Pull ups
5xbw
5xbw
5xbw

Bench paused
8x20
5x40
5x50
3x70
5x80
5x80
5x80

T-bar row
10x45
8x65
8x70
10x65
10x65

Db row (staand, beetje chest support)
12x30
12x32

Cable/baysesian curl 4 sets

Seated calf raise @ leg extension
20x65 (single leg)
20x65 (single leg)
20x105
15x115

-prima.
Voeding op ongeveer 3200 kcal.

Vandaag lowerbody (sq/dl(fsq/sldl/abs) op de planning.

Lekker train shady!
Werk zelf in een AH en wij hebben nog bergen sinterklaassnoepgoed over dus je kunt vast nog meer pepernoten inslaan :rolleyes:

wow shit hoe hou je die chins vol man lekker hoor :D

had je geen last van verzuring bij die oefeningen erna?

Strong Shady! Zowel de chins, de beches als de T-bars!:D:D

oeh chins :heart:

Sterrrkkkkk, dat met minder voeding ook nog :p
Succes met LB vandaag ;)

lkkre train weer, chins blijven sterk.

netjes maat!

• #4.029
Lekker train shady!
Werk zelf in een AH en wij hebben nog bergen sinterklaassnoepgoed over dus je kunt vast nog meer pepernoten inslaan :rolleyes:

Alweer geen tijd gehad, ik ga morgen even de supermarkten langs! :thumb:
1 zak chocolade pepernoten al gesneuveld, gaat erg hard zo.

wow shit hoe hou je die chins vol man lekker hoor :D

had je geen last van verzuring bij die oefeningen erna?

Epic verzuring :roflol:
Chins vreten gigantisch veel energie en zorgen voor een epic pomp, vooral in biceps.
Tijdje terug bij pull ups steken in onderarmen gekregen waar ik nu nog een beetje last van had.
Meerdere problemen ondervonden bij pull ups in het verleden, vandaar nu chins als main :)

Strong Shady! Zowel de chins, de beches als de T-bars!:D:D

Tnx Marv, t-bars was meer voor de mind mossel connectie, merkte bij de 70kg dat ik niet erg ver naar voren leunde meer :p

Sommige hebben het over wings, schouders als kanonnen of guns.
Nicky kijkt weer naar de kin :rolleyes:

Sterrrkkkkk, dat met minder voeding ook nog :p
Succes met LB vandaag ;)

Thankkkssss, voor de verandering een keer een weekend niet stil gezeten :cool:
Lb ging wel lekkor!

lkkre train weer, chins blijven sterk.

Tnx bois.
En tnx voor de aanrader van chins toen ik nog enorm zwak erop was, D!
Pakken prima uit nu ;)

Vandaag LB gedaan, voornamelijk squat techniek.

Squat (1.25kg schijfje onder hak)
10x20
8x40
5x50
5x60
5x65
5x70
5x75
3x80

Hier even met instructrice erover gehad, of power perfects ongeveer hetzelfde effect zouden geven als schijfje onder me hak.
Met schijf onder me hak red ik parallel veel makkelijker namelijk, een wereld van verschil.
Volgens haar is dit niet verstandig omdat je op 'eigen kracht/techniek' de oefening moet kunnen, maar goed.
Power perfects mogen gewoon gedragen worden op wedstrijden (correct me if wrong) en als het ervoor zorgt dat de squat prima gaat, why not.
Instructrice raadde aan om te squatten tot mijn bekken kantelde (dit is ruim boven par, zonder schijf onder hak), veel planken en core isolatie en dat ik dan vanzelf dieper kon squatten over een tijdje.
Zelf dacht ik dat het kantelen van bekken niet beinvloedbaar was dmv core isolatie ???

Techniek check zonder schijf:
5x70 (parallel vrij easy, wel bekken kantelen)
5x70 (diepte waarop bekken niet kantelde; ver boven par)
5x70 (same)

FSQ
8x40
8x50
7x60
5x65
5x65
5x65

Deficit sumo DL
5x50
5x80
5x90
5x90
5x90

SLDL
8x80
8x80 - vpr
8x80 - vpr

- prima, duurde 1,5 uur inclusief praatje met instructrice.
Als iemand enige verduidelijking kan bieden in hoeverre power perfects (of andere squatschoenen) overeenkomen met 'schijf onder je hak' form, would be nice.
Nog wel beetje last van quad maar form is prima met iets onder me hak.

Voeding;
Pre| 4 sneden brood nutella + 300g kwark + 25g whey & 250ml melk
Direct post| Banaan + 2x mandarijn + pizza
Post meal| 130g rijst, 150g kip, 50ml satesaus
Pre sleep| 120c macaroni, 250g gehakt, 250g pastasaus
~3300/180p

Morgen beetje bench + beetje lame assistance (armen/flyes/kuiten/abs)

Lekkere trainingen. Qua de power perfects kan ik je niet adviseren.
qua kruidnootjes.. lidl.. 1 kg voor 50 cent.. :D

Ik heb adipower 2014. Can confirm diepte is makkelijker te behalen, maar is toch anders squatten. Meer naar achteren zitten

Waar ligt je squatprobleem?
Squat je high bar of low bar?
- Mis je enkelflexibiliteit waardoor je knieen niet ver genoeg naar voren kunnen komen?
Ik lees namelijk dat je met een hakverhoging makkelijker op parallel kan komen, dat klinkt als inflexibiliteit van je enkels/soleus.
Als dat het geval is dan ga je zonder hakverhoging, compenseren door je kont verder naar achteren te steken, waardoor je inderdaad een ongelofelijk grote buttwink krijgt (ver) boven parallel, en je een beetje een good morning gaat maken om je centre-of-gravity op je voeten te houden.

Wanneer je je knieen wel goed naar voren kan doen, zul je ook veel minder tot geen last meer hebben van een buttwink, tenzij je inflexibele hamstrings hebt.

Anyway, lastig zonder filmpje ;).

Ik heb het probleem dat ik lange Femurs heb, lange bovenbenen dus.
Hierdoor moeten mijn knieen belachelijk ver naar voren om een goede squat te genereren.
Als alternatief ben ik een stuk wijder gaan staan en duw ik mijn knieen goed naar buiten waardoor dit probleem zichzelf heeft opgelost, zonder verhoging. Want als je knieen verder naar buiten gaan, hoeven ze veel minder ver naar voren.

Mijn vriendin heeft ook slechte enkelmobiliteit en squat nu twee weken op de Reebok crossift lifter 2.0 plus. Hiervoor legde ze ook verhogingen onder haar hakken.
Het probleem is dat de hakverhoging van de schoen, maar 0.75 inch ( = 1.9cm ) is, en ze eerst op iets van een 2.5 á 3cm verhoging stond.
Maar ze is aan het stretchen.
Ze wist me ook te vertellen dat het echt zoooooooooo veel stabieler en beter aan voelt met squatschoenen, dan met normale schoenen + gewichtjesverhoging.
Dus het zijn wel aanraders maar geen vervanging voor goed stretchwerk natuurlijk :P.
Ik geloof dat de Adidas power perfects, ook een 0.75 inch hakverhoging hebben.

Foto van instructrice..?

ligt het probleem dan niet gewoon bij je flexibiliteit in de hamstings?
heb jen een anterior pelvic tilt (net zoals ik, ik herken de klachten..)
Eliot hulse heeft daar een mooi filmpje over. iets met donald duck.

• #4.035
Lekkere trainingen. Qua de power perfects kan ik je niet adviseren.
qua kruidnootjes.. lidl.. 1 kg voor 50 cent.. :D

Geen lidl in de buurt :rolleyes:
Thanks Marina!

Ik heb adipower 2014. Can confirm diepte is makkelijker te behalen, maar is toch anders squatten. Meer naar achteren zitten

Dat meer naar achteren zitten is precies wat ik nodig heb en wat met schijfjes erbij wel lukt, thanks :thumbs:

Laat je vriendin het maar niet lezen :eek:

ligt het probleem dan niet gewoon bij je flexibiliteit in de hamstings?
heb jen een anterior pelvic tilt (net zoals ik, ik herken de klachten..)
Eliot hulse heeft daar een mooi filmpje over. iets met donald duck.

Thanks voor de input brahs!
Ik squat altijd high bar, daarnaast vermoed ik dat het een combi is van de genoemde punten.
- Mijn hamstrings zijn onderontwikkeld, erg zwak en weinig flexibiliteit (lift off bij deadlift is veruit slechtste punt van de lift, zowel sumo als conv, ik heb ook erg veel moeite om in de juiste houding voor conv dl te komen; heupen/kont starten erg hoog, ik denk door weinig flexibiliteit in hams dat ik niet lager kom)
- Bekken kantelen erg snel
- Zelf dacht ik niet aan enkel flexibiliteit maar puur aan het kantelen van de bekken waardoor ik te ver naar voren leun, heb niet echt moeite met knieen naar buiten duwen

Het schijfje waar ik nu op stond is geloof ik ~2.5cm verhoging, dus dat zou ongeveer hetzelfde effect moeten geven als adidas power perfects, als die hakverhoging 0.75 inch is.
Zal het filmpje van Elliott eens kijken vanavond in ieder geval.
+ stretch werk voor hamstrings opzoeken :)

Ah jammer bro!
Met 2 keer per week fullbody kun je alsnog gains maken tho, mits juiste opzet ;)

Zit erg snel tegen de 2 uur merk ik, maar ik rust dan ook vrij veel :p

Ik zal proberen de 3 keer aan te houden, maar verslaap me zaterdag ochtend nogal gauw. :P
Alles voor die gains, mijn trainingen zijn 1,5 uur. Een halfuur langer moet ik niet aan denken :eek:

Lekker die vpr op chins!

Squatschoenen zijn een wereld van verschil. Zowel met squat, BOR, OHP en cleans kan je hier de voordelen van merken.
Ik had al moeite met 50 kg zonder schoenen, met mn adipowers kom ik makkelijker op diepte.
Ze zijn prijzig, maar naar mening wel de investering waard.

in het begin heb ik ook een tijdje gesquat met een verhoging onder mn hak (op het randje van de deadlift mat gaan staan) en dat hielp mij toen met een goede vorm, ik kon daar ook iets meer kracht mee zetten vanuit mn hak omdat ik zonder verhoging vooral vanuit mn tenen squatte. ik ben daar vanzelf overheen 'gegroeid' squat al lange tijd zonder verhoging oid.

hamstrings bij mij ook altijd snel 'last' van, ik rek ze daarom altijd goed op en ik merk dat een schuinomhoog legpress ze oprekt
dus die doe ik regelmatig als opwarming (gewoon leeg en dan tot zover mogelijk naar beneden laten zakken) of ik doe m als assistance oefening.

verder is het misschien een aanrader om glute ham raises te doen, voelt goed aan en schijnt bij te dragen aan een sterke core.

• #4.038
Ik zal proberen de 3 keer aan te houden, maar verslaap me zaterdag ochtend nogal gauw. :P
Alles voor die gains, mijn trainingen zijn 1,5 uur. Een halfuur langer moet ik niet aan denken :eek:

Lekker die vpr op chins!

Squatschoenen zijn een wereld van verschil. Zowel met squat, BOR, OHP en cleans kan je hier de voordelen van merken.
Ik had al moeite met 50 kg zonder schoenen, met mn adipowers kom ik makkelijker op diepte.
Ze zijn prijzig, maar naar mening wel de investering waard.

Zolang je maar blijft trainen bro :thumbs:
Ik rust ook enorm veel, trainingen duren bij mij altijd minstens 1.5 uur :o

in het begin heb ik ook een tijdje gesquat met een verhoging onder mn hak (op het randje van de deadlift mat gaan staan) en dat hielp mij toen met een goede vorm, ik kon daar ook iets meer kracht mee zetten vanuit mn hak omdat ik zonder verhoging vooral vanuit mn tenen squatte. ik ben daar vanzelf overheen 'gegroeid' squat al lange tijd zonder verhoging oid.

hamstrings bij mij ook altijd snel 'last' van, ik rek ze daarom altijd goed op en ik merk dat een schuinomhoog legpress ze oprekt
dus die doe ik regelmatig als opwarming (gewoon leeg en dan tot zover mogelijk naar beneden laten zakken) of ik doe m als assistance oefening.

verder is het misschien een aanrader om glute ham raises te doen, voelt goed aan en schijnt bij te dragen aan een sterke core.

Thanks Joey en Johan!
Helaas hebben wij niet zo een leg press en ook geen glute ham raise apparaat.
Heb een tijdje terug glute ham raises gedaan op de lat pulley maar dat schoot niet op.
Voor mijn gevoel gingen de setjes zonder schijfjes eronder (nadat met schijfjes eronder) al een stuk beter.
Wel kanteling van de bekken, maar ik raakte parallel wel zonder teveel moeite/pijn aan quad door blessure.

Denk dat ik weet wat ik voor kerst ga vragen ;)

Vandaag tren.
BP en beetje assistance die eigenlijk nergens over gingen.

Bench paused
8x20
5x50
5x70
3x87.5
3x87.5
3x87.5
laatste setje ging het hardst, andere setjes was de arch minder en kostte meer moeite

Incline db press
12x28kg + 10x28kg
+=30 sec rust

Seated db curl
12x14kg
10x16kg

Cable curl
8x15kg
10x12.5kg
8x12.5kg

Cable crunch
12x2.5kg
10x5kg
8x12.5kg

Db side bend
15x26kg (L)
15x26kg (R)
15x26kg (L)
15x26kg (R)

Epic schijt training qua assistance :roflol:
Wil geen/weinig assistance qua push/borst doen om bench optimaal te laten verlopen.
Alles voor kuiten bezet dus vandaar abs.
Morgen rust, vrijdag fullbody gericht op pull/legs/bp.

Voeding;
Pre| 2x pistolet nutella + whey shake
Direct post| Banaan + mandarijn
Post meal| 130g rijst, 150g kip, 50ml satesaus + energy drink
Pre sleep| 130g macaroni, 250g gehakt, 250ml pasta saus + 250g kwark
~3100/160p

• #4.039
Vandaag beetje pull + kuiten.

Pendlay row
12x60
8x65