JochemB
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2.194
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(+5kg)
Mooie training, sterke PR op je DL! Jammer dat je niet meer tijd had, dan had ik wat meer rug gepakt.

Thanks D! Ben nog steeds niet tot me 'max' gegaan, vanwege voorzichtigheid bij mijn onderrug.
Had iig niet heel veel moeite met de 3x113kg![]()
Mooie PR op die deadlift! en een nuttige besteding van tussenuren.
Haastig trainen is nooit fijn...

Lekkere deadlift weer, je schiet me nu echt voorbij![]()

Deadlift gaat de goede kant op man, nice!
Als je zo gains blijft maken ga je me binnen de kortste keren voorbij
Pakt nu +5kg per week?

Thanks Tim
Nou... jij behoudt je kracht aardig in die cut van je, waardoor je het me moeilijk maakt!
Het ligt er een beetje aan of ik die barbell van 18kg of die van 20kg heb, maar minstens 5kg idd.
Als ik de volgende keer bv die van 20kg heb, dan gooi ik hem naar 120kg (+7kg), met de bar van 18kg word het 118kg(+5kg). Werk het liefste niet met 1.25kg schijven, vind dat een beetje mierennken en alleen nodig wanneer je echt vast zit en klein op moet voeren, of je 1RM testen oid![]()

Thanks bro
Hopelijk ga ik tegen het einde aan nog die 200kg deadliften, zou leuk zijn.
In theorie als ik kan blijven verhogen wekelijks moet ik namelijk uitkomen op 202.5kg x3 op maandag 9 december
Ik gebruik ze zelf wel altijd, maar dat is meer omdat 5kg stappen soms gewoon te groot zijn.
Zeker nu in de cut dan wil ik constant blijven verhogen, maar liefst zo minimaal mogelijk.
Tevens vind ik minimaal verhogen altijd verstandiger wegens dit principe:
100kg x3 is je huidige PR, je volgende training doe je
105kg x3 dit is een hogere belasting en je geeft je lichaam het signaal dat het sterker moet worden (oftewel groei)
110kg x3 doe je de week daarop en je krijgt wederom een hogere prikkel dus meer massa/kracht
115kg x2, bah wordt nu wel heel zwaar wel net wat zwaardere belasting en wat groei
120kg x1 oke dit is de max en nu kan je niet meer verder....
Je heb nu 4x verhoogt en wellicht dus 4x een prikkel tot groei gegeven aan je lichaam.
Maar wat nou als je het zo zou doen
100kg x3
102.5kg x3
105kg x3
107.5kg x3
110kg x3
112.5kg x3
115kg x2
117.5kg x2
120kg x1
ga er nu even vanuit dat je ook op zelfde punt vast loopt (terwijl je normaal juist sterker zou zijn op de manier)
Je geeft nu namelijk ipv van 4x wel 8x een prikkel.
Oftewel 8x een hogere belasting voor je lichaam en dus 8x meer kracht/massa wat opgebouwd zal worden.
Zelf doe ik altijd als ik periodiseer gewoon minimaal opbouwen dus![]()

Ben in het tussen uur gaan knallen weer, had dit keer wat meer tijd.

Lekkere training! Ik had alleen na dips geen bench dips meer gedaan, dan liever skullcrushers oid.