Fitness Seller

Shady's Recomp Log

pilluh

• Topic Starter Topic Starter
Vanmiddag 2 tussenuren op school, dus ben gaan trainen. Werd wel krap, dus het is geen flinke training.
Toen ik op het punt stond om een PR te pakken, kreeg ik een groeps whats app van onze klas dat ze een tussenuur hadden kunnen opschuiven waardoor ik nog maar 20 min over had.
Heb hier natuurlijk schijt aan gehad en gewoon 2 tussenuren aangehouden, gains > slechte regeling.

Deadlift
8x58kg
5x78kg
5x88kg
3x98kg
3x113kg PR :) (+5kg)
3x113kg

T-bar row (gewicht excl stang)
10x30kg
8x50kg
8x60kg
8x65kg
8x65kg

Wide grip lat pulldown
8x57kg
8x57kg
8x57kg

Dumbell side raises
10x6kg
8x7kg
8x7kg
8x7kg

Hammer curls
10x12kg
8x14kg
8x14kg
7x14kg

Feedback
Shrugs verzet naar morgen of vrijdag.
Training was niet veel bijzonders, wel blij met de PR ( dit is eigenlijk mijn 'doel' per deadlift training ).
Morgen weer 2 tussenuren dus ik denk dat ik dan weer ga, alhoewel het wel redelijk krap word, dus word nog even kijken.
Chest + Triceps + front shoulders next!

Voeding
Circa 3700 kcal's. Nu een pizza in de oven liggen! :)
Gaat ter compensatie van 3 eieren, energy drink en 3 sneden brood.

Mooie training, sterke PR op je DL! Jammer dat je niet meer tijd had, dan had ik wat meer rug gepakt.

Deadlift schiet omhoog, netjes!

Mooie training, sterke PR op je DL! Jammer dat je niet meer tijd had, dan had ik wat meer rug gepakt.

Thanks man! Ik had inderdaad meer sets gepland staan voor lat pulldown en wou er nog 1 oefening bij doen, iets van seated cable rows. Had ook minder opwarmsetjes op de DL als dat ik normaal heb + wat minder rust tussen setjes door.
Gehaast trainen is echt niks voor mij!

---------- Post toegevoegd 11 September 2013 om 17:20 ----------

Deadlift schiet omhoog, netjes!

Thanks D! Ben nog steeds niet tot me 'max' gegaan, vanwege voorzichtigheid bij mijn onderrug.
Had iig niet heel veel moeite met de 3x113kg ;)

Flinke t-bar row man!

Mooie PR op die deadlift! en een nuttige besteding van tussenuren. :D
Haastig trainen is nooit fijn...

Lekkere deadlift weer, je schiet me nu echt voorbij :p

Deadlift gaat de goede kant op man, nice! :thumbs:
Als je zo gains blijft maken ga je me binnen de kortste keren voorbij ;)
Pakt nu +5kg per week?

Mooie PR op die deadlift! en een nuttige besteding van tussenuren. :D
Haastig trainen is nooit fijn...

Het is wel een dilemma want in de tussenuren ( eind ochtend / begin middag ) heb ik meer energie dan uit school om 16:00. En het scheelt me anderhalf uur natuurlijk.
Ik had gemikt op 1 uur trainingstijd, maar met omkleden en het lopen redde ik het niet :(

---------- Post toegevoegd 11 September 2013 om 20:28 ----------

Lekkere deadlift weer, je schiet me nu echt voorbij :p

Thanks J!
Het wiel zal niet zomaar stroef gaan draaien hier ;)

---------- Post toegevoegd 11 September 2013 om 20:31 ----------

Deadlift gaat de goede kant op man, nice! :thumbs:
Als je zo gains blijft maken ga je me binnen de kortste keren voorbij ;)
Pakt nu +5kg per week?

Thanks Tim :)
Nou... jij behoudt je kracht aardig in die cut van je, waardoor je het me moeilijk maakt! :P
Het ligt er een beetje aan of ik die barbell van 18kg of die van 20kg heb, maar minstens 5kg idd.
Als ik de volgende keer bv die van 20kg heb, dan gooi ik hem naar 120kg (+7kg), met de bar van 18kg word het 118kg(+5kg). Werk het liefste niet met 1.25kg schijven, vind dat een beetje mierennken en alleen nodig wanneer je echt vast zit en klein op moet voeren, of je 1RM testen oid ;)

Laatst bewerkt:
Thanks Tim :)
Nou... jij behoudt je kracht aardig in die cut van je, waardoor je het me moeilijk maakt! :P
Het ligt er een beetje aan of ik die barbell van 18kg of die van 20kg heb, maar minstens 5kg idd.
Als ik de volgende keer bv die van 20kg heb, dan gooi ik hem naar 120kg (+7kg), met de bar van 18kg word het 118kg(+5kg). Werk het liefste niet met 1.25kg schijven, vind dat een beetje mierennken en alleen nodig wanneer je echt vast zit en klein op moet voeren, of je 1RM testen oid ;)

Thanks bro ;)
Hopelijk ga ik tegen het einde aan nog die 200kg deadliften, zou leuk zijn.
In theorie als ik kan blijven verhogen wekelijks moet ik namelijk uitkomen op 202.5kg x3 op maandag 9 december ;)

Ik gebruik ze zelf wel altijd, maar dat is meer omdat 5kg stappen soms gewoon te groot zijn.
Zeker nu in de cut dan wil ik constant blijven verhogen, maar liefst zo minimaal mogelijk.
Tevens vind ik minimaal verhogen altijd verstandiger wegens dit principe:

100kg x3 is je huidige PR, je volgende training doe je
105kg x3 dit is een hogere belasting en je geeft je lichaam het signaal dat het sterker moet worden (oftewel groei)
110kg x3 doe je de week daarop en je krijgt wederom een hogere prikkel dus meer massa/kracht
115kg x2, bah wordt nu wel heel zwaar wel net wat zwaardere belasting en wat groei
120kg x1 oke dit is de max en nu kan je niet meer verder....

Je heb nu 4x verhoogt en wellicht dus 4x een prikkel tot groei gegeven aan je lichaam.
Maar wat nou als je het zo zou doen

100kg x3
102.5kg x3
105kg x3
107.5kg x3
110kg x3
112.5kg x3
115kg x2
117.5kg x2
120kg x1

ga er nu even vanuit dat je ook op zelfde punt vast loopt (terwijl je normaal juist sterker zou zijn op de manier)
Je geeft nu namelijk ipv van 4x wel 8x een prikkel.
Oftewel 8x een hogere belasting voor je lichaam en dus 8x meer kracht/massa wat opgebouwd zal worden.

Zelf doe ik altijd als ik periodiseer gewoon minimaal opbouwen dus :)

goed bezig en blijf vooral zo doorgaan man!

Thanks bro ;)
Hopelijk ga ik tegen het einde aan nog die 200kg deadliften, zou leuk zijn.
In theorie als ik kan blijven verhogen wekelijks moet ik namelijk uitkomen op 202.5kg x3 op maandag 9 december ;)

Ik gebruik ze zelf wel altijd, maar dat is meer omdat 5kg stappen soms gewoon te groot zijn.
Zeker nu in de cut dan wil ik constant blijven verhogen, maar liefst zo minimaal mogelijk.
Tevens vind ik minimaal verhogen altijd verstandiger wegens dit principe:

100kg x3 is je huidige PR, je volgende training doe je
105kg x3 dit is een hogere belasting en je geeft je lichaam het signaal dat het sterker moet worden (oftewel groei)
110kg x3 doe je de week daarop en je krijgt wederom een hogere prikkel dus meer massa/kracht
115kg x2, bah wordt nu wel heel zwaar wel net wat zwaardere belasting en wat groei
120kg x1 oke dit is de max en nu kan je niet meer verder....

Je heb nu 4x verhoogt en wellicht dus 4x een prikkel tot groei gegeven aan je lichaam.
Maar wat nou als je het zo zou doen

100kg x3
102.5kg x3
105kg x3
107.5kg x3
110kg x3
112.5kg x3
115kg x2
117.5kg x2
120kg x1

ga er nu even vanuit dat je ook op zelfde punt vast loopt (terwijl je normaal juist sterker zou zijn op de manier)
Je geeft nu namelijk ipv van 4x wel 8x een prikkel.
Oftewel 8x een hogere belasting voor je lichaam en dus 8x meer kracht/massa wat opgebouwd zal worden.

Zelf doe ik altijd als ik periodiseer gewoon minimaal opbouwen dus :)

Ik heb die methode inderdaad onthouden, die lichtte je bij onze trainingsdag toe met het squatten ;)
Was ook van plan om die methode (later) aan te houden, denk dat me ego de overhand heeft genomen :o
Ook als ik kijk naar hoe laag me DL eigenlijk is in verhouding met me BP en zelfs Squat, krijg ik de nijging om het gewicht flink omhoog te jagen :p
Anyway; 2,5kg x 24 weken = +67,5kg totaal.
In principe komt dat goed uit, ik denk ook niet dat ik snel vast zal lopen onder de 150kg, dus ik kan het gewoon zoals jij zegt met 2,5kg per week opbouwen.
Zelfde ga ik dan doen met squatten en MP :)
Kan je niet beloven dat ik het meteen de volgende training toe pas.. als mijn ego de overhand neemt wil ik eerst die 120kg DL'en voordat ik in stapjes van 2,5kg verhoog. Maar ik ga het zeker proberen om zsm in te lassen! :thumbs:
Thanks!

---------- Post toegevoegd 11 September 2013 om 21:48 ----------

goed bezig en blijf vooral zo doorgaan man!

Thanks Joey, doorgaan zullen we! :)

Vandaag chestday :D Ben in het tussen uur gaan knallen weer, had dit keer wat meer tijd.

Flat dumbell press
12x16kg
8x24kg
5x28kg
5x32kg
5x32kg
6x32kg -> Extra rep was niet slim...
4x32kg -> Daarom dus
Vorige keer 5x5x30kg, op incline 5x5x34kg

Standing MP
8x20kg
5x40kg
4x52,5kg
2x52,5kg :fuu:
3x50kg
3x50kg
Vorige keer na BP was die 3x53kg of 4x53kg :(

Dips chest version
8xBW
6xBW
6xBW
6xBW

Dumbell flyes
8x20kg
8x20kg
8x20kg

Weighted bench dips
10xBW+15kg
8xBW+20kg
8xBW+20kg

Triceps pushdown
10x24,5kg
8x28kg
8x28kg
8x28kg -> epic burn

Feedback
Niet zeer ontevreden over de training..
Liep er na de training bij met een flinke pomp! :D
Merk wel krachtverlies op de MP, maar normaal bij UB pak ik een rug oefening na de dumbell press voordat ik aan MP begin zodat me presses wat rust krijgen, ik denk dat het hierdoor komt!
Nog steeds geen BP, vanwege geen spotter. Volgende week wel van plan om de BP te pakken.
Me gewicht is flink gedaald doordat ik ziek was (had niet verwacht dat die zo erg gedropt was).
Volgende week weer volop knallen iig, met MP als start! :)
Morgen nog beendagje.

Voeding
Voel me nog niet helemaal in orde... gister heb ik de 3700 kcal's gewoon gered, vandaag wat meer moeite ermee. Ga iig flink proppen, schatting: 3200-3600 kcal's.

Edit: Bovenop mijn avondeten van 700 kcal's de frietpan nog gevuld met kipnuggets (500 kcal). Die 3700 ga ik halen! :)

Opmerking
Ik houd me bodyweight progressie bij samen met mijn krachtprogressie.
Aan het einde van iedere maand zal ik een update in mijn log zetten met daarin de progressie! :)

Laatst bewerkt:
Lekkere training! Ik had alleen na dips geen bench dips meer gedaan, dan liever skullcrushers oid.

Lekkere training! Ik had alleen na dips geen bench dips meer gedaan, dan liever skullcrushers oid.

Ik ga eens naar skullcrushers kijken, heb ze eigenlijk nog nooit gedaan :o
Goed idee om die erin te gooien bij schema wisseling over aantal weken!
Tot nu toe alleen bench dips, rope overhead en tricep lat pushdown gedaan voor de triceps.
Thanks! :)

Nette training, lekker volume!

In je post vermeld je dit:
Vorige keer 5x5x30kg, op incline 5x5x34kg

Vat ik niet echt je doet nu flat dumbell press dat moet in principe lager liggen dan incline anders doe jij naar mijn mening iets fout dus ik snap niet hoe je vorige 5x5x30kg op flat kan en 5x5x34 op incline.
Verder netjes getraind nette dumbell press en je mp is ook zeker niet verkeerd.

Mooie training!
Jammer da je nog steeds niet in orde bent. Hoop dat het morgen nog wat beter gaat.

enne.. succes met je beentraining! die staat hier ook op het program. :D

Terug
Naar boven