Fitness Seller

Shady's Recomp Log

In je post vermeld je dit:
Vorige keer 5x5x30kg, op incline 5x5x34kg

Vat ik niet echt je doet nu flat dumbell press dat moet in principe lager liggen dan incline anders doe jij naar mijn mening iets fout dus ik snap niet hoe je vorige 5x5x30kg op flat kan en 5x5x34 op incline.
Verder netjes getraind nette dumbell press en je mp is ook zeker niet verkeerd.

Mijn incline dumbell press is ook sterker dan mijn flat dumbell press, kan gewoon ;)

• Topic Starter Topic Starter
In je post vermeld je dit:
Vorige keer 5x5x30kg, op incline 5x5x34kg

Vat ik niet echt je doet nu flat dumbell press dat moet in principe lager liggen dan incline anders doe jij naar mijn mening iets fout dus ik snap niet hoe je vorige 5x5x30kg op flat kan en 5x5x34 op incline.
Verder netjes getraind nette dumbell press en je mp is ook zeker niet verkeerd.

Flat ligt die ook lager dan incline ;)
Heb sowieso veel meer geoefend op incline dan op flat, maar op een of andere manier heb ik van incline BP niet erg hoge verwachtingen, wss omdat ik de BP altijd flat heb gedaan.
Thanks, MP mag de 55kg wel aantikken next training imo

---------- Post toegevoegd 12 September 2013 om 22:38 ----------

Mooie training!
Jammer da je nog steeds niet in orde bent. Hoop dat het morgen nog wat beter gaat.

enne.. succes met je beentraining! die staat hier ook op het program. :D

Thanks Marina, ik ben benieuwd!
Ga je front squats doen of de normale? Of is het nog geheim? :)
Vorige week sloeg de ziekheid erin na mijn squats, hopen dat het morgen niet zo is :p
Werd op een of andere manier heel misselijk in eens, misschien wou ik teveel gewicht met squatten, of het was gewoon puur toeval dat het na vrijwel mijn eerste squat sessie oversloeg.
We zullen zien! :)

---------- Post toegevoegd 12 September 2013 om 22:39 ----------

Mijn incline dumbell press is ook sterker dan mijn flat dumbell press, kan gewoon ;)

Dit stelt me gerust, ben al rond gaan kijken of ik de enige was die de incline sterker had dan de flat :rolleyes:

Thanks Marina, ik ben benieuwd!
Ga je front squats doen of de normale? Of is het nog geheim? :)
Vorige week sloeg de ziekheid erin na mijn squats, hopen dat het morgen niet zo is :p
Werd op een of andere manier heel misselijk in eens, misschien wou ik teveel gewicht met squatten, of het was gewoon puur toeval dat het na vrijwel mijn eerste squat sessie oversloeg.
We zullen zien! :)
Ik weet het nog niet. Mijn blauwe plekken zijn al weg en op zich ging de uitvoering van de frontsquat heel goed. Kreeg er nog een compliment op ook. En dat was de eerste keer dat ik het deed. Ik zal het zien morgen. Ik start met squat. Misschien dat ik front pak en een keer gewoon. Even proberen wat beter voelt.

Ik hoop dat het morgen bij jou goed gaat. Gewoon rustig beginnen. Zou zonde zijn als het weer gebeurt. Maar het kan ook gewoon toeval geweest zijn he.
Succes in ieder geval. :)

Dit stelt me gerust, ben al rond gaan kijken of ik de enige was die de incline sterker had dan de flat :rolleyes:

Vanwaar de rolleyes haha. Bij mij is ook alleen m'n db press hoger, niet m'n benchpress. Komt gewoon omdat ik vaker incline db press doe dan flat. Flat dumbell press doe ik echt zelden.

Ik weet het nog niet. Mijn blauwe plekken zijn al weg en op zich ging de uitvoering van de frontsquat heel goed. Kreeg er nog een compliment op ook. En dat was de eerste keer dat ik het deed. Ik zal het zien morgen. Ik start met squat. Misschien dat ik front pak en een keer gewoon. Even proberen wat beter voelt.

Ik hoop dat het morgen bij jou goed gaat. Gewoon rustig beginnen. Zou zonde zijn als het weer gebeurt. Maar het kan ook gewoon toeval geweest zijn he.
Succes in ieder geval. :)

Ach, ik zal het morgen wel teruglezen in je log om te zien wat het geworden is ;)
Lijkt me sterk dat het van het squatten kwam idd, zal wel gewoon toeval geweest zijn.
Te koppig om lager in gewichten te gaan dan vorige keer iig :o

---------- Post toegevoegd 12 September 2013 om 23:06 ----------

Vanwaar de rolleyes haha. Bij mij is ook alleen m'n db press hoger, niet m'n benchpress. Komt gewoon omdat ik vaker incline db press doe dan flat. Flat dumbell press doe ik echt zelden.

Rolleyes omdat ik serieus bij andere moet gaan kijken of mijn manier van de dumbell press / incline dumbell press (verhoudingen) wel klopt na deze oefening toch al een klein jaar te doen :p

Teeering, je gaat echt hard :O

Prima trainingen hoor, je kunt niet elke keer een PR verwachten! Zolang je elke maand vooruit gaat, doe je het goed. Iedereen heeft betere en slechtere dagen, het hoort er nu eenmaal bij. Je gaat goed vooruit de laatste tijd, wees daar trots op!

-D

Training van vandaag weer geskipt :(
Niet echt ziek meer, maar andere probleempjes... Sinds gister zit mijn rechteroor verstopt en ik hoor er 0% door, daarnaast doet het ook flink pijn als ik me neus snuit en hoor ik een luide piep in me rechteroor. Was van plan om naar de dokter te gaan maar ik was te laat terug, dus kon eigenlijk best gaan trainen. Maandag naar de dokter als het nog niet over is, ben bang voor oorontsteking of trommelvliesontsteking, oid.

Prima trainingen hoor, je kunt niet elke keer een PR verwachten! Zolang je elke maand vooruit gaat, doe je het goed. Iedereen heeft betere en slechtere dagen, het hoort er nu eenmaal bij. Je gaat goed vooruit de laatste tijd, wees daar trots op!

-D

Thanks Dave.
Bij BP en MP gaan de Pr's niet echt soepel, en het is ook niet nodig om daarop iedere training te PR'en.
Squat en DL groeien nog flink, dus daar ben ik blij mee.
Ga nu de methode van Tim gebruiken en met 2,5kg verhogen per training op squat en DL!
En bedankt voor het advies over die dips, i like them ;)
Flinke spierpijn in me chest na de training van gister en heb het gevoel dat de dips daar de doorslag voor hebben gegeven!

Verstopt oor, dat is zo f*cking irritant he. :S

De BP en MP (presses over het algemeen) gaan bij veel mensen, me included, langzamer dan de andere oefeningen. Wat je dan sowieso nodig hebt, en dat doe je ook, is een progressieve aanpak. Eventueel iets meer assistance werk erbij; de dips heb je al, paar zware sets en evt. seated dumbbell presses. Zou me niet te veel druk maken om het isolerende werk; raises en andere shit: gewoon pressen, en ZWAAR!

Zit niet mee man, heel vervelend.

Je behoudt je kracht na een ziekteperiode, lijkt me genoeg zeggen :p

Verstopt oor, dat is zo f*cking irritant he. :S

De BP en MP (presses over het algemeen) gaan bij veel mensen, me included, langzamer dan de andere oefeningen. Wat je dan sowieso nodig hebt, en dat doe je ook, is een progressieve aanpak. Eventueel iets meer assistance werk erbij; de dips heb je al, paar zware sets en evt. seated dumbbell presses. Zou me niet te veel druk maken om het isolerende werk; raises en andere shit: gewoon pressen, en ZWAAR!

Eerste keer dat ik het heb. Verstopt heb ik vaker gehad hoor door water of iets, maar dit is totaal anders.
Als ik me nek draai hoor ik het in mijn oor kraken.
Ga die presses zeker doen, seated dumbell press ga ik er ook ingooien binnenkort wanneer ik het schema verander! Al een tijdje over zitten denken maar wist niet of het slim was omdat ik al MP deed.
Thanks!

---------- Post toegevoegd 13 September 2013 om 17:49 ----------

Je behoudt je kracht na een ziekteperiode, lijkt me genoeg zeggen :p

Ja oke, you got me there :o
Ben terug gezakt naar 78,2kg zie ik net. Begon de bulk 2 weken terug op 78,9kg ???
Wat een paar zieke dagen allemaal wel niet doen zeg...zat voor ik ziek werd op 79,4kg

Ja oke, you got me there :o
Ben terug gezakt naar 78,2kg zie ik net. Begon de bulk 2 weken terug op 78,9kg ???
Wat een paar zieke dagen allemaal wel niet doen zeg...zat voor ik ziek werd op 79,4kg

Een kilo zit er zo weer aan toch ;) Daar zou ik je niet zo gek om maken.

Een kilo zit er zo weer aan toch ;) Daar zou ik je niet zo gek om maken.

Klopt, was alleen verbaasd van hoe snel het er ook weer af gaat. Eetlust is ook nog niet helemaal terug.
Vanmiddag uit school flink broodje döner gehaald, bovenop me geplande voeding :)

Balen dat je oor zo dicht zit. Is heel irritant. Meestal gaat het vanzelf wel weg. Dus even aankijken en anders maandag inderdaad even naar de HA. Het kraken van je nek hoor je nu beter juist omdat je oor verstopt is. Dus ik hoop dat het snel beterder gaat.

Tja.. ziek zijn als je aan het bulken bent.. je verliest snel gewicht maar het komt er vaak ook snel weer bij na ziekzijn. Dus lekker doorgaan. Komt zeker goed! enne.. broodje döner is altijd jummie! :D

Veel ervan is vocht, darminhoud en dat soort meuk.
Zit er zo weer bij dus wees gerust :P

Vandaag ga ik mijn onderhoud wel redden, eindelijk :)
I'm back!!!

Heb op mijn schema ook een kleine aanpassing gedaan, heb de shrugs en side raises verzet naar lowerbody.
Bij upperbody een extra press (dumbell shoulder press) toegevoegd op de dag dat MP mijn main oefening is ( hier leg ik dan focus op schouders). Op de bench press dag (ub2) een extra borst oefening erbij en geen shoulder press. Voorlopig 2 rug oefeningen op UB, 1 row en lat pulldown of pull ups (wissel ze per training af).
Traps komen dus bij lowerbody samen met de deadlift.
Wil toch graag wat aandacht besteden aan me rug, vandaar deze opstelling. Door het schuiven van de shrugs en side raises kan ik ook wat meer sets inlassen op de oefeningen. Denk dat ik de rows ook op 5x5 ga pakken deze week en kijken hoe dit me bevalt :)
Ook denk ik dat dit ten goede gaat van me presses, aangezien ik hierdoor een extra press oefening erin heb bij beide UB dagen.

Advies is welkom!

Vandaag ga ik mijn onderhoud wel redden, eindelijk :)
I'm back!!!

Heb op mijn schema ook een kleine aanpassing gedaan, heb de shrugs en side raises verzet naar lowerbody.
Bij upperbody een extra press (dumbell shoulder press) toegevoegd op de dag dat MP mijn main oefening is ( hier leg ik dan focus op schouders). Op de bench press dag (ub2) een extra borst oefening erbij en geen shoulder press. Voorlopig 2 rug oefeningen op UB, 1 row en lat pulldown of pull ups (wissel ze per training af).
Traps komen dus bij lowerbody samen met de deadlift.
Wil toch graag wat aandacht besteden aan me rug, vandaar deze opstelling. Door het schuiven van de shrugs en side raises kan ik ook wat meer sets inlassen op de oefeningen. Denk dat ik de rows ook op 5x5 ga pakken deze week en kijken hoe dit me bevalt :)

Succes!!

Terug
Naar boven