XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

Misschien side raises en dumbbell presses omwisselen.
Nu pak je 2 pressoefeningen en de andere dag alleen een lateral oefening? Of zijn dit 2 hele verschillende dagen, want dan moet je me even uitleggen waarom je schouders pakt op lb dag :p

• Topic Starter Topic Starter
Staat ergens je schema dat je nu hanteert?

Upperbody / lowerbody. Switch wel elke week de oefeningen eigenlijk in plaats van 6 weken hetzelfde te volgen :o

Zal even volledige schema posten die ik deze week aanhoud. Oefeningen wisselen nog wel eens, oefeningen per spiergroep blijven wel hetzelfde (dumbell shoulder press deed ik voorheen niet vanwege MP, die komt er nu bij door switch dan)

Ub1.
MP 5x5
T-bar row 5x5
BP/dumbell press 5x5
Pull ups
Dips chest version
Hammer curl
Dumbell shoulder press
Tricep pushdown

Lb1.
DL 3x3/5
Dumbell shrug
Leg press 5x5
Dumbell side raises
Leg extensions
Leg curls
Hanging leg raises

Ub2.
Incline db press 5x5
One arm dumbell row 5x5
MP 5x5
Wide grip lat pulldown
Dips chest version
Preacher curl
Dumbell flys
Triceps pushdown

Lb2.
Squat 5x3/5
Barbell shrugs
Leg press
Dumbell side raises
Leg extensions
Leg curls
Hanging leg raises

Dips chest version 2 maal omdat ik hierop sterker wil worden (doe deze pas sinds erg kort)
Twijfel om SLDL bij Lb2 toe te voegen en misschien normale deadlifts met wat hoger in reps (na squatten merk ik dat ik een stuk minder kracht op de deadlift heb)
Hanging leg raises kan ik afwisselen met toe touchers, maar weet niet of enkel dit genoeg is voor mijn core.
Waar geen getallen achter staan pak ik op reps van 6-8, vind het wel fijn om op kracht te trainen en lekker laag te zitten.

Zou SLDL idd inveogen, alhoewel ik vind dat je al aardig wat oefeningen hebt hoor!

Misschien side raises en dumbbell presses omwisselen.
Nu pak je 2 pressoefeningen en de andere dag alleen een lateral oefening? Of zijn dit 2 hele verschillende dagen, want dan moet je me even uitleggen waarom je schouders pakt op lb dag :p

Ehm nouja. Lowerbody en upperbody komen op 2 dagen achter elkaar, dus daarom dacht ik de presses op één dag te doen (2 dagen achter elkaar gaat um sowieso niet worden) en dat side raises op lowerbody konden, omdat ik de zijkoppen van mijn schouder nog niet echt heb aangesproken (weet niet in hoeverre je ze meepakt met presses).
Eigenlijk dus puur vanwege rust ;) Upperbody trainingen duren bij mij een stuk langer dan lowerbody, mede daarom zat ik eraan te denken om 2 oefeningen naar lowerbody te schuiven.

---------- Post toegevoegd 15 September 2013 om 21:24 ----------

Zou SLDL idd inveogen, alhoewel ik vind dat je al aardig wat oefeningen hebt hoor!

Voordat ik shrugs en side raises naar LB wou zetten paste het makkelijk, nu word het wat drukjes als ik SLDL ook nog eens toevoeg inderdaad. Moet ook zeggen dat ik in mijn oude gym benen niet echt goed trainde, dus mijn lowerbody trainingen heb ik het ook echt nog zwaar mee. Vandaar ook geen DL en Squat samen op lowerbody, wat ik eigenlijk nog wel wil gaan doen zodra me lowerbody een beetje aan de trainingen gewend is over een aantal weekjes.

Je pakt je zijkant schouders met presses wel mee maar ik denk dat dit redelijk minimaal is. Denk dat het voor je rust (van zijkant schouders) geen kwaad kan. Prima schema denk ik zo!

Je pakt je zijkant schouders met presses wel mee maar ik denk dat dit redelijk minimaal is. Denk dat het voor je rust (van zijkant schouders) geen kwaad kan. Prima schema denk ik zo!

Dan houd ik hem zo aan, bedankt! :)
Heb ook met opzet een row tussen MP en BP zitten voor de rust. Probeer push/pull/push/pull enzovoort aan te houden, vandaar ook een curl voor de shoulder press.

@Jochem, Thanks voor het meedenken! Ik ga de SLDL er binnenkort invoegen zodra ik wat meer kan hebben op mijn benen. Ook ga ik dan proberen wat te puzzelen zodat ik squat en DL in één training kan proppen :)

Vind persoonlijk de SLDL met dumbbells fijner dan met een barbell. Even effectief voor de hams (die wil je juist isoleren met de oefening) en minder belastend (naar mijn gevoel) voor de onderrug.

Vind persoonlijk de SLDL met dumbbells fijner dan met een barbell. Even effectief voor de hams (die wil je juist isoleren met de oefening) en minder belastend (naar mijn gevoel) voor de onderrug.

Thank D! Staat genoteerd ;)
Heb met barbell ook pas 1x gedaan, dus zal het eens gaan proberen zodra ze erin komen.
Wil de dips zsm naar 3x8 werken, ze vallen me zwaarder dan ik had verwacht :o

Zojuist getraind, het was gigantisch druk dus ik heb een iets andere volgorde aan moeten houden in de training :(

T-bar row (excl gewicht stang)
10x30kg
8x55kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
Iets eerder afgekapt omdat het squatrek net vrij kwam

Standing MP
10x18kg
5x38kg
4x53kg
3x53kg
3x53kg
3x53kg

Wide grip lat pulldown
10x40kg
6x57kg
8x47kg
8x47kg
8x47kg
8x47kg
8x47kg
Iets langer doorgegaan omdat BP toch niet vrij was

Bench press
8x48kg
5x68kg
5x68kg
5x68kg
5x68kg -> Laatste rep lichte spot van iemand die voorbij kwam lopen, anders roll of shame :o

Dumbell shoulder press
10x20kg
6x24kg
5x24kg
4x24kg
5x24kg

Dips chest version
8xBW
8xBW
8xBW
7xBW

Hammer curls
10x14kg
10x14kg
10x14kg
8x14kg

Feedback
Niet erg tevreden tbh.
Bench press viel me vies tegen, in me oude gym pakte ik de laatste keer 3/4x75kg. Ik durf ook niet tot het uiterste te gaan zonder spotter (verwachtte dat ik met spotter de 77,5kg wel kon proberen, maar dat gaat hem dus niet worden).
Ach ja, kan ook niet echt zeggen dat ik kracht gains heb gemaakt in deze 2 weken, aangezien me gewicht nu weer stabiel zit. Geduld is een schone zaak :)
Wel tevreden over de chest dips, 3x8 was mijn target en heb er gewoon nog 7 reps bijgezet. Dit kwam wss omdat ik nog genoeg kracht in me borst over had. Bench press voelde namelijk niet efficiënt aan, volgende keer weer dumbells.
MP is redelijk stabiel gebleven.

Zat me wel allemaal tegen vandaag :mad: Vergeten whey bij me melk te doen vanochtend, kwam ik voor de training pas achter. Flesje water vergeten waardoor ik me shake beker gebruikt heb om water in te doen, en de shakebeker is vervolgens van anderhalve meter hoog op de grond gepleurd. Flinke natte plek op de vloer in de gym en shakebeker kapot.

Voeding
Circa 3700 kcal's vandaag.

Edit: Lage BP zou ook kunnen komen doordat ik eerst MP gedaan heb (tenminste, dit hoop ik :o )

Laatst bewerkt:
Alweer een ninja reply haha. Jammer dat je niet vanochtend was trainen, was ik er misschien achter gekomen wie je bent. Waarom doe je eigenijk alles door elkaar, in plaats van alles spiergroep voor spiergroep af te werken? Beperkt de vermoeidheid in je biceps je niet bij pushbewegingen?

Alweer een ninja reply haha. Jammer dat je niet vanochtend was trainen, was ik er misschien achter gekomen wie je bent. Waarom doe je eigenijk alles door elkaar, in plaats van alles spiergroep voor spiergroep af te werken? Beperkt de vermoeidheid in je biceps je niet bij pushbewegingen?

Ik train eigenlijk op hele verschillende tijden, meestal meteen uit school of in een tussenuur ;)
Tussenuren zijn meestal wel eind ochtend / begin middag.

Zelf dacht ik dat mijn push beweging wat rust kreeg zodra ik een pull oefening ertussendoor gooi.
Bijvoorbeeld bij MP heb ik niks in te brengen als ik net van te voor 5x5 heb gehad op de bench press, wanneer ik eerst een pull oefening doe, is mijn pushkracht alweer wat opgeladen.
En als ik eerst een spiergroep afwerk, heb ik voor de andere spiergroep minder kracht over :o
Was ook zeker niet de bedoeling om met T-bar row te beginnen, maar dat was het enige dat vrij was, zo gigantisch druk was het.

Lastig he als het zo druk is en je moet wachten. Kan daar zelf ook de pest over inhebben. Gelukkig is het niet zo vaak heel druk rond mijn trainingstijd.

Jammer dat het het wat tegenviel. Je kan helaas niet alles elke keer doen zoals je wil. Soms moet je door volgorde van oefeningen ook wel eens wat inleveren op gewichten van andere oefeningen. Erg herkenbaar.
Maar nette training hoor!

Lastig he als het zo druk is en je moet wachten. Kan daar zelf ook de pest over inhebben. Gelukkig is het niet zo vaak heel druk rond mijn trainingstijd.

Jammer dat het het wat tegenviel. Je kan helaas niet alles elke keer doen zoals je wil. Soms moet je door volgorde van oefeningen ook wel eens wat inleveren op gewichten van andere oefeningen. Erg herkenbaar.
Maar nette training hoor!

In me oude gym had ik het ook wel eens hoor, maar dan is druk al wanneer er meer dan 6 mensen zijn, vanwege kleine gym. Deze gym is dan aardig groot, maar er liepen ook echt veel man. Alles bezet met minstens 2 mensen per bankje/machine/rek/oid.
Kon niet eens meer normaal lopen.
Heb ook triceps moeten skippen :(
Lowerbody morgen zal wel rustig zijn, welke gek traint zijn benen nou :rolleyes: :P
Thanks!

Hoe herkenbaar. Bij fysio was het ook altijd al druk als er 5 a 6 man was... nu is het wel veel groter en drukker. maar dan nog weet ik me er wel tussendoor te wurmen. :D soms als ik vraag of mensen bijvoorbeeld klaar zijn met iets bieden ze aan om dingen om en om te doen. Soms zelf dat ik wordt voorgelaten. Zal het misschien te maken hebben met dat er bijna geen vrouwen in het kracht honk zijn. :rolleyes:
Maar wel balen dat je er oefeningen door hebt moeten skippen :(
En ja benen... je ziet er niet veel die dat echt volop doen. hahaha.. evenals de chin-ups.. heb tijdens mijn trainingen nog nooit iemand ze zien doen.. enkel in dat assist apparaat. :D

Vind je training toch aardig kan je t-bar rowbis filmen?

ik ben evengoed nog jelly op je MP en je BP hoor :p

die dips zijn ook nice!

Dips gaan vooruit, dat vind ik wel het belangrijkste. Effectieve training ondanks de iets zwakkere BP. Je zult echt merken dat zodra je meer dips doet, andere oefeningen ook vooruit zullen gaan, het is een briljante oefening.

bench is ook niet zo gek als je al zoveel oefenineg hebt gedaan

Sterke training Shady.

Terug
Naar boven