MuscleMeat

Shady's Recomp Log

Mooie training met lekker PR's! Gaat lekker zo!

• Topic Starter Topic Starter
Stevige training hoor, netjes ook die squats.

Begint al een aardige rug te worden, nice man.

Thanks Sticks!
Vind onze stats enigszins nog wel vergelijkbaar op sommige punten, bodyweight scheelt ook niet veel en beide in de bulk. Ga jou log goed in de gaten houden dus!

---------- Post toegevoegd 24 September 2013 om 22:30 ----------

Mooie training met lekker PR's! Gaat lekker zo!

Dankje Marina, het gaat zeker lekker :)
Snap nu wat ze bedoelen met een paar dagen gas terug nemen en vervolgens PR's eruit knallen ;)

Dankje Marina, het gaat zeker lekker :)
Snap nu wat ze bedoelen met een paar dagen gas terug nemen en vervolgens PR's eruit knallen ;)
Ik ga niet dit weekend maar het weekend erop een lang weekend weg.. dus ook verplicht gas terug.. misschien timmer is er dan ook wel weer wat PR's uit! :D

Sterke training man.
Leg curl ik hou echt van die oefening ^^

Ik ga niet dit weekend maar het weekend erop een lang weekend weg.. dus ook verplicht gas terug.. misschien timmer is er dan ook wel weer wat PR's uit! :D

Denk dat zo'n lang weekendje weg je goed zal doen! 5x5 chins-up bij terugkeer? ;)
Mits je beetje op je voeding let natuurlijk :)

---------- Post toegevoegd 24 September 2013 om 22:39 ----------

Sterke training man.
Leg curl ik hou echt van die oefening ^^

Thanks Strong & Big :)
Ik vind het ook een heerlijke oefening, ergste burn van alle oefening die ik tot zover gedaan heb, zelfs op low reps brand die ernstig!

Weer een lekkere training gehad opzich. Na een half uurtje scheurde mijn zwembroek (die toch 2 maten te groot was ???), dus heb het daarna snel afgerond aangezien het gat precies bij mijn kruis zat.

Upperbody. Trainingsduur 55 min.

Rotator cuffs warmup

MP
10x18kg
5x38kg
5x55,5kg -> PR (+2kg / +2 reps!) :)
5x55,5kg
4x55,5kg
7x48kg

Incline dumbell press
8x22kg
5x28kg
2x36kg -> PR
3x36kg -> PR!
8x32kg
5x32kg
3e werkset op de 36kg was ik niet klaar voor, vond het wel best zo

BOR
10x18kg
8x38kg
6x58kg
6x63kg
6x63kg
Hier kwam ik erachter dat zwembroek gescheurd was na een rare blik van iemand

Dips chest version
10xBW
8xBW
8xBW

Chin-up
3x6xBW

Hammer curl
10x14kg
10x14kg

Triceps pushdown
10x28kg
8x31,5kg
8x31,5kg

Feedback
Wederom lekker getraind :D
Beetje met de benen bij elkaar gehangen bij dips en chin-ups zodat het gat in me zwembroek niet te zien was, ook bij hammer curl en triceps pushdown benen tegen elkaar :o
Bij MP nog een tip gekregen van iemand die naar me toe kwam, dat ik me benen niet tegen elkaar moest zetten maar stabiel moest gaan staan. Heb deze tip maar meegenomen, alhoewel ik met opzet benen bij elkaar zetten om leg drive tegen te gaan (benen wat wijder uit elkaar staat idd wel stabieler, dus denk dat ik dat maar aanhoud, leg drive is te vermijden).

Vanavond met een paar mensen uit de klas uit en blijf bij iemand slapen die op kamers zit.
Dit maakt de voeding wat raar, eerste keer dat ik het zo aanpak, maar goed:

250gr kwark
1 liter halfvolle melk
2 whey shakes
Post workout: Macaroni + gehakt

Voldoende eiwitten heb ik in ieder geval. Neem ook 1 whey shake mee voor na het uitgaan.
Denk dat ik zo'n 1000 kcal's onder onderhoud zit, wat wss wel opgevuld gaat worden met flink wat drank.
Morgen wel gewoon school + training, dus ben benieuwd :o
inb4 hangover training. ( PR op deadlift staat nog wel op de planning voor morgen, isolatie mag wat minder zijn ).

Drank: Halve liter jonge jenever of cognac + 1 -1,5 liter cola :)

Sterke training kerel, lekkere inclines!

Wat de MP betreft: een 'stricte' MP is voeten bij elkaar, maar zoals je aangeeft heb je bij een wide stance (wordt technisch gezien een Overhead Press) meer stabiliteit, ongeacht je wel of geen leg drive gebruikt. Ik vind het persoonlijk fijn om ongeveer op schouderbreedte te staan, met 1 voet ~10cm naar voren. Dan leun ik een paar cm naar achter om er voor te zorgen dat ik de stang niet per ongeluk tegen mijn kin stoot (hurts like a motherf*cker). Dat geeft mij de meeste stabiliteit.

-Dave

Sterke MP man, ben jaloers!

Sterke training kerel, lekkere inclines!

Wat de MP betreft: een 'stricte' MP is voeten bij elkaar, maar zoals je aangeeft heb je bij een wide stance (wordt technisch gezien een Overhead Press) meer stabiliteit, ongeacht je wel of geen leg drive gebruikt. Ik vind het persoonlijk fijn om ongeveer op schouderbreedte te staan, met 1 voet ~10cm naar voren. Dan leun ik een paar cm naar achter om er voor te zorgen dat ik de stang niet per ongeluk tegen mijn kin stoot (hurts like a motherf*cker). Dat geeft mij de meeste stabiliteit.

-Dave

Thanks D :)
Had na de MP het gevoel dat ik die 36kg nog wel kon pakken op de incline, MP kostte me verrassend genoeg weinig moeite.
Die kerel die me de tip gaf was ook aardig buff en wat ouder, dus waardeerde het wel.
Jou form bij de overhead press had ik inderdaad onthouden, had ook me ene voet wat verder naar voor staan.
Moet sowieso uitkijken voor me bril bij dat soort oefeningen, die heeft ook al wat schade ontvangen in het verleden :o

---------- Post toegevoegd 26 September 2013 om 18:45 ----------

Dankje man! Op BP loop je alsnog iets voor op me, don't worry ;)

Denk dat zo'n lang weekendje weg je goed zal doen! 5x5 chins-up bij terugkeer? ;)
Mits je beetje op je voeding let natuurlijk :)
Nou ik hoop het! Ik ga er wel voor! misschien maandag al he! ik heb nog een weekje voor ik wegga! ;)
en ach.. er kan wel wat bij he! Maar ik zorg zeker dat ik aan mijn eiwitjes kom! :D

Mooie training en lekkere PR's!

geniet van je uitgaan! Hoop dat je hangover morgen niet teveel naweeën geeft. :D

Mooie PR's Shady!

En zoals reeds eerder gezegd:
Military press = benen bij elkaar en geen legdrive
OHP = benen uit elkaar en geen legdrive
Push Press = met legdrive.

Prima training!

Training werd hem niet.. that feel :( Uitgaan was leuk maar wat gezeur met de slaapplekken, van 08:30 tot 10:00 geslapen en vervolgens naar school gegaan met me brakke kop. Halve klas was afwezig, dus het was gezellig met uitgaan :)

Gewicht update:

31 augustus 2013
78,9kg

4 september 2013
79,4kg

7 september 2013 (aantal zieke dagen)
79,1kg

13 september 2013 (vanaf hier niet ziek meer)
78,2kg

17 september 2013
79,9kg

22 september 2013 -> Kcal inname van +700 naar +400 op trainingsdagen. Gewicht zat op 80.9kg; deze weging was laat op de avond,
terwijl ik normaal in de middag weeg.

26 september 2013
80,3kg

27 september 2013
78,8kg ???

Deadlift
(start) 1 augustus -3x80kg
28 augustus - 3x102,5kg
17 september - 3x115,5kg

Squat
(start) 6 september - 3x95kg
24 september - 5x100,5kg

MP
27 augustus - 6x40kg
26 september - 5x55,5kg

Incline db press
27 augustus - 3x34kg
26 september - 3x36kg

Zo gigantisch frustrerend dit. Het gewicht dat ik erbij ben gekomen in 25 dagen is er na 1 avondje vanaf.
Hoop toch dat dit veel vocht was (erg veel plassen door drank). Gewicht weer hetzelfde als voor ik ging bulken dus. Moet wel zeggen dat me maag momenteel erg leeg is, laatste meal was gisteravond om 18:00.
Als ik vanavond weeg zal die wel rond de 79,5kg uitkomen schat ik zo, maar we zien het wel!
Toch aardig wat kracht erbij gekregen op de compounds.

Gelukkig ben ik niet zo'n drinker... dit moet ik niet te vaak doen, maximaal 1x per 2 maanden

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 15:17 ----------

Nou ik hoop het! Ik ga er wel voor! misschien maandag al he! ik heb nog een weekje voor ik wegga! ;)
en ach.. er kan wel wat bij he! Maar ik zorg zeker dat ik aan mijn eiwitjes kom! :D

Mooie training en lekkere PR's!

geniet van je uitgaan! Hoop dat je hangover morgen niet teveel naweeën geeft. :D

Helaas moeten skippen :( Die chin-ups gaan je lukken! ;)

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 15:18 ----------

Mooie PR's Shady!

En zoals reeds eerder gezegd:
Military press = benen bij elkaar en geen legdrive
OHP = benen uit elkaar en geen legdrive
Push Press = met legdrive.

Dan ga ik hem tegenwoordig OHP noemen :o
Thanks Tatt!

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 15:18 ----------

Thanks bro :)

Zware schijterij tussen 26-27? :p

Hoop toch dat dit veel vocht was (erg veel plassen door drank).

Dit.

Don't worry, je bent geen spieren kwijtgeraakt, het is niet zo dat je na 1 avondje slecht eten/zuipen opeens super katabool bent. :) Ga even goed eten en je hebt je gewicht terug.

Ik zie overigens dat je kracht behoorlijk vooruit is gegaan, goed zo!

Zware schijterij tussen 26-27? :p

Zelfs dat niet, toilet bij klasgenoot kon niet doortrekken :eek:
Goed dat je het zegt, was al vergeten wat ik nog moest inhalen vanmiddag.
Inb4 bodyweight 78kg

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 15:22 ----------

Dit.

Don't worry, je bent geen spieren kwijtgeraakt, het is niet zo dat je na 1 avondje slecht eten/zuipen opeens super katabool bent. :) Ga even goed eten en je hebt je gewicht terug.

Ik zie overigens dat je kracht behoorlijk vooruit is gegaan, goed zo!

Nice :D
Zoveel spierverlies was ik ook niet echt bang voor nee, dus dan zou dat het wel moeten zijn.
Toch een raar beeld als je puur op cijfers kijkt zonder rekening te houden met vocht, zoveel gewichtsverlies in 1 dagje.
Misschien dat ik morgen even heen en weer naar Nijmegen rijd met de auto om de workout in te halen, even kijken!

En update pics:
Ga nu btw met een kerel uit mijn klas trainen, die is bereid om er meer van te leren en mijn trainingen mee te draaien vanaf volgende week.
Min punt: trainingen duren langer & veel gewichten wisselen tussen de sets als we om en om gaan.
Plus punt: Ein-de-lijk een spotter voor bij de BP & misschien neem ik nu 2-3 min rust ipv 1 min wat ik nu vaak doe.

2013-09-27 15.35.56-1.jpg - 44999

2013-09-27 15.33.01.jpg - 45000

Laatst bewerkt:
Balen van je gewicht. Maar te weinig eten en veel drinken.. tja.. dat heeft effect. gewoon weer een paar dagen goed eten en er zal een groot deel gewoon bijzitten. Vergeet niet dat je nu al je maagvulling ook mist! ;)

Je kracht gaat vooruit dus spieren zijn niet weg he! en je pics zien er goed uit! Armen gaan goed in ieder geval!

Samen trainen heeft min en plus punten. Maar gewoon denken aan de extra's die je eruit kan slepen!

Weekendje home alone :) Voor vandaag heb ik wat burgers in gedachten :rolleyes:
Voeding gister:
- 3 liter volle melk
- spinazie, aardappelen en gehakt
- 250 gr kwark / 1,5 scoop whey

Gewicht zat net weer terug op 79,6kg.

Balen van je gewicht. Maar te weinig eten en veel drinken.. tja.. dat heeft effect. gewoon weer een paar dagen goed eten en er zal een groot deel gewoon bijzitten. Vergeet niet dat je nu al je maagvulling ook mist! ;)

Je kracht gaat vooruit dus spieren zijn niet weg he! en je pics zien er goed uit! Armen gaan goed in ieder geval!

Samen trainen heeft min en plus punten. Maar gewoon denken aan de extra's die je eruit kan slepen!

Het begint idd weer terug te komen, en officieel heb ik de maandag ook nog voor de hele maand voorbij is, aangezien dan een trainingsdag is zal ik aardig wat boven onderhoud eten die dag. Komt allemaal goed ;)

Werd door die kerel ook gevraagd hoe vaak ik armen wel niet trainde, vertelde hem 1 setje bicep / 1 setje tricep 2x per week, hij geloofde er niks van :o Kan nu in ieder geval niet echt meer zeggen dat er een spiergroep achter loopt van upperbody. Kuiten zijn wel een punt om op te letten.

Het begint idd weer terug te komen, en officieel heb ik de maandag ook nog voor de hele maand voorbij is, aangezien dan een trainingsdag is zal ik aardig wat boven onderhoud eten die dag. Komt allemaal goed ;)

Werd door die kerel ook gevraagd hoe vaak ik armen wel niet trainde, vertelde hem 1 setje bicep / 1 setje tricep 2x per week, hij geloofde er niks van :o Kan nu in ieder geval niet echt meer zeggen dat er een spiergroep achter loopt van upperbody. Kuiten zijn wel een punt om op te letten.

Tuurlijk begint het terug te komen! en de maand is inderdaad nog niet om! Het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht! Ik kreeg opdracht dinsdag te wegen.. Ik dacht eerst ook.. waarom dinsdag?? gewoonlijk was het maandag. Maar ja.. toen bedacht ik me ook.. goh.. das nieuwe maand. :D

hahaha.. leuk he als je dat dan kan zeggen! :D UB gaat gewoon lekker bij je.. kuiten hoor ik wel vaker dat ze achter lopen. Nou dan kan je die mooi slopen he bij je volgende training! ;)

Terug
Naar boven