MuscleMeat

Shady's Recomp Log

Vreetzak !
Oh dus DL begint eindelijk wat moeilijker te worden ?.

lekker man, krijg er ook meteen zin in ;)

• Topic Starter Topic Starter

500 gram geloof ik :) Heb nog een broodje in de rooster gelegd omdat ik zoveel shoarma over had na die 2 broodjes :roflol:

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 13:54 ----------

Vreetzak !
Oh dus DL begint eindelijk wat moeilijker te worden ?.

Ja ik had meer moeite dan ooit met die 3e rep op 120kg :(
Wel goed op uitvoering blijven letten natuurlijk en de DL werd dit keer verhoogt met +4.5kg ipv 2.5kg omdat die schijven pleiten waren. Dus met stappen van 2,5kg wil ik sowieso niet vast gaan zitten voor ik de 140kg aangetikt heb :P

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 13:55 ----------

lekker man, krijg er ook meteen zin in ;)

Toen ik nog een lil fat man was voor ik begon aan KT at ik dit iedere week.... afgezien van gister was het ergens in 2012 dat ik het voor het laatst op had. Felt good! :D
En ook nog eens met een enorm honger gevoel wakker geworden, dat word inhouden zo dadelijk!

Kan je ook prima elke week eten ;) Zie het probleem niet hoor :D
Goeie testboost ook ;)

Kan je ook prima elke week eten ;) Zie het probleem niet hoor :D
Goeie testboost ook ;)

Mee eens, het zal ook wel vaker erin verwerkt worden nu :) Was het gewoon totaal vergeten dat ik het eerst zoveel at, schoot me in eens te binnen toen me moeder vroeg of ze shoarma mee moest nemen :D

Even een ander vraagje; Zijn decline presses van belang? Ik heb ze al gigantisch lang niet meer gedaan, incline wel vaker dan flat. Zou ik decline's toe moeten voegen om het een beetje in evenwicht te houden tov de vele incline's die ik doe?

Mee eens, het zal ook wel vaker erin verwerkt worden nu :) Was het gewoon totaal vergeten dat ik het eerst zoveel at, schoot me in eens te binnen toen me moeder vroeg of ze shoarma mee moest nemen :D

Even een ander vraagje; Zijn decline presses van belang? Ik heb ze al gigantisch lang niet meer gedaan, incline wel vaker dan flat. Zou ik decline's toe moeten voegen om het een beetje in evenwicht te houden tov de vele incline's die ik doe?

Nah, declines zijn imo wat overbodig.
Als je flat en incline doet zit je prima

Thanks Marina, geniet van je weekendje weg! :thumbs:
Hahaha.. thanks. Dat doe ik ook wel ook... erg bourgondisch! veel vlees en vis en kan het wel hebben ook! ;)
Nice shoarma! jummie... maar vast wel zonder de knoflooksaus? Moet een keer kunnen he!

Hahaha.. thanks. Dat doe ik ook wel ook... erg bourgondisch! veel vlees en vis en kan het wel hebben ook! ;)
Nice shoarma! jummie... maar vast wel zonder de knoflooksaus? Moet een keer kunnen he!

Klinkt goed!
Ik heb de tube mayonaise erbij gepakt :D Gewicht is flink omhoog geschoten toen ik vanmorgen woog, maar maak ik me niet zo druk om, het schommelt toch veel bij mij ;)

Klinkt goed!
Ik heb de tube mayonaise erbij gepakt :D Gewicht is flink omhoog geschoten toen ik vanmorgen woog, maar maak ik me niet zo druk om, het schommelt toch veel bij mij ;)
Dag na flink bunkeren nooit wegen he! ;) heeft toch geen zin. Met ik nu ook niet doen! hahahha.. kan ook niet gelukkig! nog maar 3 dagen 2x per dag uit eten... en luxe hotel ontbijt elke ochtend. :meal: zal wel goedkomen denk ik zo! :D

Weer een lekkere training achter de rug!

Upperbody. Trainingsduur 1 uur 30 minuten.
Warm up: rotator cuffs

Incline dumbell press
10x22kg
5x28kg
4x36kg -> PR! :)
4x36kg
3x36kg
Volgende week 3x5x36 proberen!

Standing MP
12x18kg
6x38kg
6x50,5kg
5x50,5kg
5x50,5kg

Pull up
8xBW
Oefening geschrapt, komt ook niet meer terug voorlopig (blessure in me lats, voel het ook bij wide grip pulldown)

Chin ups
8xBW
8xBW
6xBW
Hier nauwelijks last van blessure, maar nog steeds geen 3x8xBW :(

Dips chest version
3x10xBW

BOR
12x28kg
10x48kg
6x68kg
6x68kg
Schrap deze ook een tijdje, voel hem niet echt goed behalve in me onderrug

Incline cable fly
10x52kg
12x59kg
10x72,5kg
10x72,5kg
10x72,5kg
Eerste keer dat ik hem doe in deze gym, gewichten was even uitzoeken nog op het begin

EZ bar curl
12x20kg
10x35kg
8x37,5kg **** yeahh
8x37,5kg
6x35kg -> kapot

Triceps pushdown (machine)
10x55kg
8x65kg
8x65kg
8x65kg

Feedback
Training ging best lekker, tevreden over de incline press! :)
BOR, pull ups en wide grip lat pulldown laat ik er een tijdje uit, ik ga verder met T-bar row en dumbell row + seated cable row en V-bar pulldown, aangezien ik er bij een erg close grip geen last van heb.
Blessure opgelopen in januari al met een wide grip pull up op me eerste rep, er knakde iets en deed verdomd veel pijn. Altijd een beetje schijt gehad eraan, pull ups gingen vaak goed, lat pulldown niet. Lat pulldown behind the neck doet verschrikkelijk veel pijn.
Wil ook een betere aanhechting op me borst, vandaar de cable flyes, vind deze altijd wel lekker voelen, of het extra nut heeft weet ik niet :p

Spotte vandaag nog iemand in de gym die ik van me oude gym ken, kreeg van hem te horen dat ik flink gegroeid ben dus dat was wel goed om te horen :)
Bij de bus een meisje gezien die ik al een tijdje niet gezien heb, die vroeg of ik in de sportschool woonde :o
En der broer vroeg of ik t**ten aan het kweken was :roflol:
It was a good day :D

Voeding
Circa 3500 kcal's (+500). Beetje geschrokken van me gewicht, vandaar geen +700. Denk dat ik de hele week even +500 ga zitten op trainingsdagen en kijken hoe het dan met me gewicht gaat volgende week.
Post workout pizza :D

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 17:33 ----------

Dag na flink bunkeren nooit wegen he! ;) heeft toch geen zin. Met ik nu ook niet doen! hahahha.. kan ook niet gelukkig! nog maar 3 dagen 2x per dag uit eten... en luxe hotel ontbijt elke ochtend. :meal: zal wel goedkomen denk ik zo! :D

Nee dat heb ik gemerkt :roflol:
Vind het altijd wel leuk om even te wegen aangezien de weegschaal op me slaapkamer staat :o Alleen focus ik me dan niet te veel op de getallen, dat doe ik gewoon 1x per 2 weken :) Zal zo eens een kijkje in je log nemen :D

Mooie training hoor en nice PR's! enne.. die chin ups gaan volgende keer gewoon 3 x 8 lukken hoor! Dat red je echt wel! :D
Wel balen van je blessure... niet te lang negeren maar op tijd naar laten kijken hoor. Zonde als het erger gaat worden.

KLinkt inderdaad als een lekkere dag en met een voldaan gevoel naar huis gaan he! :) Nice hoor!

Ik weeg me alleen als ik opdracht krijg van mijn pt... en anders niet.. denk ook maar beter nu van niet ook. ;)

Laatst bewerkt:
Zou voor massa bij de aanhechting eerder (incline of flat) dumbbell flyes doen man!
Cables zijn wel lekker voor constante spanning dus is voornamelijk ook persoonsgebonden.
Ben zelf gewoon meeste van de vrije gewichten i.p.v. cables/machines hehehe ;)

Wel chill van alle complimentjes dat is altijd fijn om te horen :D

Jammer van die blessure man, kan behoorlijk demotiverend werken. Maar gewoon de oefeningen pakken die je wel kan doen! Nette PR op incline dumbell press, flinke gewichten al. Die curls zijn ook niet verkeerd, ik pak met EZ altijd minder dan met een oly barbell, wat er dus op neer komt dat jij met een EZ meer pakt dan ik met een oly bar :D

Inderdaad lullig van je blessure, vooral als je er sinds januari last van hebt. Ik zou toch even langs de fysio gaan, ik zou het in ieder geval niet meer negeren bro.

Die broer heeft je gewoon hard gedissed omdat z'n zusje de D wou! Of je hebt gyno :dunno:

:trollface:

Zou voor massa bij de aanhechting eerder (incline of flat) dumbbell flyes doen man!
Cables zijn wel lekker voor constante spanning dus is voornamelijk ook persoonsgebonden.
Ben zelf gewoon meeste van de vrije gewichten i.p.v. cables/machines hehehe ;)

Wel chill van alle complimentjes dat is altijd fijn om te horen :D

Aha thanks bro :) Had inderdaad altijd dumbell flyes maar vanwege de contante spanning dacht ik de cable flyes eens te proberen :P
Brengt me een beetje op het volgende; er word gezegd om de zoveel weken een schema switch, hoe doe jij dat met deze trainingsmethode aangezien de hoofdoefeningen moeten blijven, net zoals het ub/lb schema.
Switch je gewoon een aantal assistance oefeningen om de zoveel tijd? Aangezien ik elke week redelijk wat switch in me oefeningen met de oefeningen waar ik bekend mee ben, weet ik niet precies hoe ik dit moet aanpakken. Triceps lijkt me sowieso wel slim om te switchen naar skullcrushers binnenkort, want daar spreek je een ander gedeelte mee aan dan met triceps pushdown en tricep dips, toch? Heb skullcrushers iig nog nooit gedaan :o

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 14:04 ----------

Inderdaad lullig van je blessure, vooral als je er sinds januari last van hebt. Ik zou toch even langs de fysio gaan, ik zou het in ieder geval niet meer negeren bro.

Ik zal binnenkort eens rondkijken en informatie opdoen hoe het met de kosten zitten. Het zal wel niet in het zorgverzekeringspakket zitten, of iig een eigen risico tot 200 euro oid. Tot die tijd train ik er lekker omheen, alleen word het lastig wanneer ik van oefeningen wil switchen na een tijdje. Ook hebben wij geen fysio in het dorp, zal eens rondvragen bij de gym of hun iets weten daar in de buurt :thumbs:
Thanks!

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 14:08 ----------

Jammer van die blessure man, kan behoorlijk demotiverend werken. Maar gewoon de oefeningen pakken die je wel kan doen! Nette PR op incline dumbell press, flinke gewichten al. Die curls zijn ook niet verkeerd, ik pak met EZ altijd minder dan met een oly barbell, wat er dus op neer komt dat jij met een EZ meer pakt dan ik met een oly bar :D

Vage blessure vooral, soms heb ik er totaal geen last van en soms wel weer. Het is niet echt een stekende pijn, ik voel de spier gewoon verkeerd schieten wanneer de lat te laag komt bij een pulldown of wanneer ik mezelf optrek tot een bepaalde hoogte. Maar dat hoort niet te moeten gebeuren :P
En bedankt, de press voelde ook lekker aan en de curls had ik ook niet echt verwacht :o
Word wel altijd duizelig bij zware curls op de laatste paar reps, uitkijken dat ik niet over me nek ga :roflol:

Nog een beetje aan het twijfelen om te trainen vandaag, had gister ook al geen school en dus anderhalf uur gereisd om te trainen.
Weinig zin om anderhalf uur te reizen + drukte is moeilijk te vermijden + nog aardig wat dingen te doen thuis. Mocht ik hem skippen dan ga ik woensdag-vrijdag trainen, lowerbody met DL -upperbody + squats. Zo heb ik nog steeds geen hoofdoefening gemist.

Die broer heeft je gewoon hard gedissed omdat z'n zusje de D wou! Of je hebt gyno :dunno:

:trollface:

:roflol: Z'n zusje had vroeger een crush op me dus wie weet :eyebrow:
Heb wel van die regular 'non lifter' tanktops waarbij me pecs er aan de zijkant uitsteken :P
Broer nam het gewoon op voor zijn zusje omdat mijn boobs groter zijn dan die van haar :trollface:

Laatst bewerkt:
Mooie training hoor en nice PR's! enne.. die chin ups gaan volgende keer gewoon 3 x 8 lukken hoor! Dat red je echt wel! :D
Wel balen van je blessure... niet te lang negeren maar op tijd naar laten kijken hoor. Zonde als het erger gaat worden.

KLinkt inderdaad als een lekkere dag en met een voldaan gevoel naar huis gaan he! :) Nice hoor!

Ik weeg me alleen als ik opdracht krijg van mijn pt... en anders niet.. denk ook maar beter nu van niet ook. ;)

Heb er idd even over nagedacht, ook na de reactie van DJR89, om toch even naar de fysio te gaan wss.
Volgens mijn moeder word het 9x per jaar vergoed, dus als dat echt waar is ben ik er zeer blij mee :rolleyes:
Ben er nog nooit in me leven geweest :o

En dat wegen tjah, na het uitgaan was ik erg veel vocht kwijt, wat nu dus weer opgenomen is, waardoor het gewicht in massa niet te bepalen is. Zit nu op 81,7kg toen ik net wakker werd, maar focus me meer op me vetpercentage op peil houden dan zsm naar die 85kg te gaan :p

Schema voor deze week (assistance kan worden aangepast)

Woensdag - rug + armen + abs + calves
- Deadlift
- One arm dumbell row
- Close grip pulldown
- Seated cable row
- Weighted bench dips / Triceps dips
- Hammer curls
- Close grip BP
- Calf press
- Abs

Vrijdag - schouder/borst/armen/benen
- MP (extra sets)