XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
Weer getraind, wel flink moeten aanpassen door drukte + minder tijd dan verwacht.
Kerel uit me klas die al 2 jaar traint wou een keer meetrainen, dat was wel leuk. We lagen ook precies gelijk op kracht met de oefeningen, alleen doet hij geen DL.

Training: Rug + triceps. Trainingsduur 1 uur.

Deadlift
10x18kg
8x58kg
5x98kg
3x108kg
3x123kg -> PR (+3kg)
3x123kg

Triangle pulldown close grip
10x28kg
8x47,5kg
8x47,5kg
8x47,5kg

Dumbell shrugs
10x32kg
8x38kg
8x38kg
8x38kg

Seated cable row
10x57kg
5x77kg
5x77kg

One arm dumbell row (ongepland, kerel wou hem graag doen)
10x32kg
8x36kg -> VPR
8x36kg
8x38kg -> PR
Uitvoering niet 100%, maar ook zeker geen smijtwerk. Volgende keer 38kg gefocust proberen op 5 reps.

Tricep dips
3x10xBW

Feedback
Aardige training. Wel veel geskipt; biceps, kuiten en eventueel abs.
Beetje mee laten slepen op de one arm dumbell row omdat die kerel uit me klas graag de 38kg wou proberen, ze gingen me goed af alleen leunde ik iets minder ver voorover dit keer en voerde ik de reps wat sneller uit dan normaal (vandaar niet 100% maar ook geen smijtwerk ;) )
Volgende training knallen op de MP, nu al zin in :)

Voeding
Circa 3500 kcal's

Kiek um goan.
Je gaat lekker man !

Je tuft gewoon door he! Nice! :)

Mooie rug training man! Deadlift gaat je ook nog wel makkelijk af als er na die PR nog 3 reps in zitten. Lekker bezig hoor! :thumb:

Goed man! :thumbs:

Kiek um goan.
Je gaat lekker man !

Je tuft gewoon door he! Nice! :)

Thank you, thank you :)
Helaas word het squatten van morgen wel uitgesteld wss, voel me onderrug nog goed van de deadlift :(

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 22:54 ----------

Mooie rug training man! Deadlift gaat je ook nog wel makkelijk af als er na die PR nog 3 reps in zitten. Lekker bezig hoor! :thumb:

Thanks bro, deadlift voelde wel erg zwaar, moest meteen na mijn sets even gaan zitten met een rugsteuntje erbij :o
No pain no gain hé :P

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 22:55 ----------

Thanks D :)

Balen van de last in je onderrug.. :( Maar wie weet heeft een nachtrust genoeg goed gedaan?
Train ze vandaag.

Pas wel op dat het geen "pijn" is...
Back pumps zijn oké, maar pijn niet man.
Heb je anders iemand die keer je techniek kan filmen?

Voor de rest lekkere trainingen!
One-arm dumbbell row is super chill...
Alleen gewichten gaan maar tot 40kg dus dat is minder...
Mogen van mij wel tot 60kg gaan :)

nice op die deadlift, geen problemen met grip daarop? en gebruik je iets van straps/magnesium?

btw als die kerel uit je klas al 2 jaar traint zonder te deadliften loopt hij sws 2 jaar achter op jou he :P

Ik ga zelf gewoon squatten, na 2 setjes voel je er toch niets van ;P Afgelopen week ook borst gepakt terwijl ik spierpijn had in de triceps. Ze krijgen hierna toch genoeg rust om te herstellen. Je kan ook gaan voorvermoeien zodat je niet zwaar hoeft te squatten of gewoon gaan legpressen!

Vandaag me sportspullen vergeten, kwam ik net voor de training achter terwijl ik me pre workout al had gepakt :fuu::fuu:
Volgende week vakantie en aangezien het anderhalf uur reizen is om te kunnen sporten, ga ik wss 3x ipv 4x.
Probeer wel alle hoofdoefeningen gewoon te doen, vooral omdat squat deze week (weer) geskipt is :(

Toch nog een update aangezien er een training verwacht werd....
Gewicht vandaag: 81.5kg
Doel einde van de maand ~82,5kg
Denk dat ik mijn vet % iedere maand of om de 3 weken ga meten en me gewicht houd ik wekelijks bij.
Vet % stijging bijhouden is imo goed in te schatten op de gewichtstoename, dus als dat in orde zit moet het goed komen. Mocht er een bizar getal uitkomen bij vet % meting om de 3-4 weken dan meet ik het om de 2 weken.

EDIT: F*ck it, volgende week gewoon 4 dagen trainen, niet zeuren!

Pas wel op dat het geen "pijn" is...
Back pumps zijn oké, maar pijn niet man.
Heb je anders iemand die keer je techniek kan filmen?

Voor de rest lekkere trainingen!
One-arm dumbbell row is super chill...
Alleen gewichten gaan maar tot 40kg dus dat is minder...
Mogen van mij wel tot 60kg gaan :)

I know man, ik twijfelde zelf een beetje wat voor soort pijn het nou was. Aangezien ik er nu geen last meer van heb en het gister spierpijn was, zit het wel goed. Alleen na mijn setjes voelt het alsof me onderrug helemaal op slot zit en moet ik echt even 5 minuten zitten, anders blijft die 'op slot' zitten.
Filmpje zal ik eens kijken, die trainingsmaat van me heeft een rugblessure opgelopen toen die alleen ging trainen, dus die traint na de eerste week al niet meer mee :P Zou ideaal geweest zijn om hem een filmpje te laten schieten en anders hopen dat ik jou binnenkort weer eens tegenkom :o
Vind het beetje lullig om aan een onbekende te vragen of die wil gaan filmen :p

Dumbells ben ik het mee eens, die 40kg zal ik ook snel gaan aantikken op one-arm dumbell row.

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 15:42 ----------

nice op die deadlift, geen problemen met grip daarop? en gebruik je iets van straps/magnesium?

btw als die kerel uit je klas al 2 jaar traint zonder te deadliften loopt hij sws 2 jaar achter op jou he :P

Ik gebruik magnesium, sindsdien totaal geen moeite meer met de grip, topspul is dat! :)
Ach ja, er zitten aardig wat gasten in me klas die aan fitness doen, maar geen één doet DL afgezien van mij :P
Begin nu echt te merken dat ik aan het groeien ben, gewichten gaan flink vooruit, net als me bodyweight.
Feels good :D

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 15:44 ----------

Ik ga zelf gewoon squatten, na 2 setjes voel je er toch niets van ;P Afgelopen week ook borst gepakt terwijl ik spierpijn had in de triceps. Ze krijgen hierna toch genoeg rust om te herstellen. Je kan ook gaan voorvermoeien zodat je niet zwaar hoeft te squatten of gewoon gaan legpressen!

Heb je bericht gelezen voor de training en had squats er idd bijgezet op wat lager gewicht / hoger aantal reps.
Helaas training afgelast :(

---------- Post toegevoegd 11 October 2013 om 15:47 ----------

Balen van de last in je onderrug.. :( Maar wie weet heeft een nachtrust genoeg goed gedaan?
Train ze vandaag.

Nachtrust deed me goed, mijn domme acties om de sportspullen te vergeten niet :roflol:

Laatst bewerkt:
Balen van je sportspullen. Enne.. lekker 4 x trainen volgende week!
Ik had eerst ook met dat weekend weg van er zal wel een training wegvallen. Nou mooi niet.. dan maar 2 dagen achtereen. :D Dus lekker gaan!

Gewicht gaat lekker zo te horen. :) Keep it up!

Balen van je sportspullen. Enne.. lekker 4 x trainen volgende week!
Ik had eerst ook met dat weekend weg van er zal wel een training wegvallen. Nou mooi niet.. dan maar 2 dagen achtereen. :D Dus lekker gaan!

Gewicht gaat lekker zo te horen. :) Keep it up!

Tijd is er genoeg in de vakantie, nu nog de wil om zoveel te reizen :o
Als ik de drukte wil vermijden moet ik 's avonds pas trainen of me wekker zetten, dus even kijken hoe ik het doe. 45 minuten heen en ongeveer 1 uur terug, maar het is niet anders!

Zozo, lekkere deadlifts daar!

Tja het reizen is niet leuk.. maar ja..je weet waar je het voor doet he!
Gewoon kijken wat jij het lekkerste vind met trainen. Ik ben zelf altijd in de middag het beste.. maar dat is voor iedereen anders.. en jee.. vakantie? Mocht ik willen! hahahah

Ga bij me volgende training even een andere methode proberen, oefeningen blijven hetzelfde maar ik gooi er wat meer volume in. Afgezien van me warm up en bodyweight oefeningen zal ik 3 werksetjes aanhouden zoals voorheen, maar knal ik daarna nog 2 setjes erachteraan op RPT-style.
Dus hoofdoefening:
-warmup
3x..
3x..
3x..
6x..
8x...

Andere oefeningen:
-warmup
5x..
5x..
5x..
8x..
10x..

Bodyweight oefeningen:
5 setjes ipv 3, met 2 á 3 reps minder per set dan voorheen.

Zal dus flink wat volume worden. Heb nu aardig wat rust gehad, laatste training was woensdag en volgende wss maandag. Zal de eerste keer worden dat ik met zo'n volume ga trainen en ben zeer benieuwd ernaar, heb namelijk echt zin om me lichaam helemaal te slopen :o
Wat ik fijn vind is ook dat ik low reps en medium reps heb nu (high reps is nooit echt mijn ding geweest).
Dus we zullen zien! :)

Zozo, lekkere deadlifts daar!

Thanks Sticky!

---------- Post toegevoegd 12 October 2013 om 18:58 ----------

Tja het reizen is niet leuk.. maar ja..je weet waar je het voor doet he!
Gewoon kijken wat jij het lekkerste vind met trainen. Ik ben zelf altijd in de middag het beste.. maar dat is voor iedereen anders.. en jee.. vakantie? Mocht ik willen! hahahah

Vakantie, jaja :D
Alhoewel ik er niet zo heel blij mee ben hoor, verveel me ernstig, maar moet binnenkort toch beginnen met leren voor school :(
Sporten is normaal 10 min lopen vanaf school, als ik ervoor moet reizen stel ik het uit tot laat op de dag.
Middag is erg druk in de gym, dus ik zal na 19:00 moeten gaan of voor 14:00, wss optie 1 :P

Gaat zwaar worden denk? Zou het uitproberen en je merkt gauw genoeg het resultaat ;)

Gaat zwaar worden denk? Zou het uitproberen en je merkt gauw genoeg het resultaat ;)

Dat word het zeker, op LB ga ik het nog niet proberen tho, daar heb ik al genoeg moeite mee zoals ik het voorheen deed. Heb nu door de vakantie veel tijd over en merk dat ik na een paar dagen rust gewoon keihard kan knallen voor mijn doen, dus ik hoop dat het wat word :)
Oefeningen waarop ik het maandag ga proberen:
2 schouder (MP / Dumbell shoulder press)
2 borst (Dumbell bench press / Dips)
2 rug (Chin-ups / T-bar row of one arm dumbell row)

4 presses dus als je dips meerekent, gaat een lastige opgave worden denk ik zo :o
Voor me armen houd ik gewoon me oude methode aan.

Je plannen klinken inderdaad goed en zwaar. Gewoon proberen en wie weet bevalt het je wel heel goed!
Dus ja.. een lastige opgave?? welnee.. een fikse uitdaging he! :D

Strak plan!

Wat je evt. zou kunnen doen is de laatste rep-out set tot failure uitvoeren (hoeft niet elke keer, maar afwisselen is zelden verkeerd!).

Terug
Naar boven