Vandaag weer update tijd. Ik verander nu eventjes van schema, tijdelijk. Het werd sowieso tijd voor een switch na bijna 2 maanden, maar ook voornamelijk uit voorzorg. Me knie waarmee ik een blessure heb opgelopen 5 jaar terug (ook moeten stoppen met voetbal hierdoor) begint weer wat gevoeliger te worden merk ik. Ook de spierpijn in mijn benen is niet normaal, vrijdag alleen DL en SQ gedaan op erg laag volume en ik verrek nog steeds van de spierpijn in me benen.
Nieuwe schema in het kort:
Maandag - UB
Dinsdag - LB + shrugs + side raises
Woensdag - rust
Donderdag- Borst/(voorkant) schouder / triceps
Vrijdag - Rug / Biceps / Kuiten
weekend rust.
Kuiten houd ik er 2x in omdat die moeten groeien. Niet echt specifieke oefeningen voor achterkant schouder als je shrugs niet meetelt, dus misschien dat ik upright row's optioneel toevoeg bij rug dag.
Main oefeningen blijven hetzelfde; MP,BP,SQ,DL minimaal 1x per week, met BP en MP wss 2x per week.
DL zal bij rug komen, SQ bij LB.
Training van vandaag. Kerel uit me klas ging mee sporten, helaas pakte hij rug/biceps dus we hadden niet dezelfde oefeningen. Heb hem wel kunnen vragen voor een spot, dus ben met BP begonnen ipv MP omdat ik 9 vd 10 keer geen spotter heb. Helaas 1RM nog niet getest, maar wel een goed idee gekregen ervan.
Upperbody. Trainingsduur 1 uur.
Bench Press
20x18kg
8x38kg
6x58kg
5x68kg
3x73kg
4x78kg -> PR

3x78kg
13x58kg Repout
1RM is sowieso 80+, ben ik tevreden mee. Pas 2x barbell BP gedaan sinds begin september.
Standing MP
8x38kg
3x58kg
5x53kg
4x53kg
6x48kg
Chin-up
3x8xBW
Incline cable flye/press (improvisatie, stond niet in de planning)
10x72,5kg
10x72,5kg
10x72,5kg
8x72,5kg
Mix van cable flye en cable chest press; wijde grip chest press, handen komen wel tegen elkaar.
T-bar row (gewicht excl stang)
8x35kg
8x55kg
5x75kg -> PR
5x75kg
8x75kg -> VPR & tevens repout
Chest dips
3x10xBW
Binnenkort weighted proberen
Triceps pushdown machine
8x75kg
7x75kg
6x75kg
Feedback
Training beviel me goed. Lekkere chest pomp, been a while

Biceps verschoven naar morgen, kwam wat tijd tekort. Volume was deze training ook niet heel hoog, merkte wel dat me voeding dit weekend geen 100% was. Zat gisteren maar op 2300 kcal's.
Vandaag op 3500 kcal's (+500).
Fijne avond!