XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag weer getraind. Hanteer deze week + volgende week een iets ander schema, even wat experimenteren weer omdat ik 3 maal per week ga ipv 4x.
Deze week een split: Chest+triceps, Back+biceps, Legs+shoulders.
Was enorm druk, het was voor iedereen chest day leek het wel :rolleyes:
Aangezien ik morgen weer ga trainen kon ik geen Legs+shoulders vandaag doen ivm morgen DL of BP. Stond al wel bij het rack voor MP/squat maar toen kwam er iets vrij zodat ik gelukkig chest day aan kon houden.
Here we go!

Chest/triceps. Trainingsduur 45 minuten.
Warmup rotator cuffs + 10x18kg MP.

Incline barbell bench press (1e keer dat ik hem incline met barbell doe)
10x38kg
5x58kg
5x68kg
5x68kg
4x68kg
5x68kg

Dumbell bench press
8x20kg
5x24kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
7x30kg
8x28kg :(

Dips chest version
10xBW
8xBW -> flinke steek in me schouder. zelfde pijn als vorige blessure, waar ik 3 maanden geen last van heb gehad tot nu toe.
7xBW

Cable chest press
3x10x65,5kg

Triceps cable pushdown
10x??
10x??
10x??

Toen had ik er wel genoeg van. Pijn in me schouder ging iets te lang door, dus 1 tricep oefening geskipt.
Triceps stonden alsnog goed vol van die ene oefening.
Voeding zal op 3300 kcal's zitten (+10%). Gewicht is dit weekend flink omhoog geknald dus ga het even rustig doen deze laatste week voor de weging en +10% op trainingsdagen aanhouden.

Fijne avond!

---------- Post toegevoegd 28 October 2013 om 18:40 ----------

Refeed kan dan inderdaad geen kwaad! :D als je er maar wel van genoten hebt!
Dus je bent opgeknapt genoeg voor je tentamens en je trainingen zo te horen?
TOP! kan je er flink tegenaan. Sporten is altijd lekker als je het verder druk hebt. Even lekker niet denken aan je tentamens he! ;)
Succes met beiden alvast!

Thanks Marina. Beide gaan nog niet heel lekker maar gaat goed komen :D

---------- Post toegevoegd 28 October 2013 om 18:40 ----------

Goed om te horen brosephus! Concentreer je maar op je tentamens.

Thanks bro, will do ;)

En heb je me nog gespot dan? :D

En heb je me nog gespot dan? :D

Denk het niet man :p
Weet ook niet echt hoe je eruit ziet, dus dat maakt het wat moeilijker :o
Zag vorige keer wel een shredded guy bezig met dumbell shoulder press waarvan ik dacht dat jij het zou kunnen zijn (1 pic in je log gezien toevallig), maar 24kg dumbell shoulder presses leek me niet echt iets voor jou ghehe

Denk het niet man :p
Weet ook niet echt hoe je eruit ziet, dus dat maakt het wat moeilijker :o
Zag vorige keer wel een shredded guy bezig met dumbell shoulder press waarvan ik dacht dat jij het zou kunnen zijn (1 pic in je log gezien toevallig), maar 24kg dumbell shoulder presses leek me niet echt iets voor jou ghehe

Ik ben niet echt shredded, begin onderhand spektieten te krijgen haha. Ik ga woensdag weer trainen, denk rond een uur of 12. Ga je dan ook toevallig?

Sterke incline bench man! Mooie training, en bij pijn in schouders is het verstandig om er mee te stoppen. Eenmaal een blessure te pakken kan het je lang achtervolgen.

Ik ben niet echt shredded, begin onderhand spektieten te krijgen haha. Ik ga woensdag weer trainen, denk rond een uur of 12. Ga je dan ook toevallig?

Oh haha, dan was het sowieso iemand anders. Ben wel iemand die veel rondkijkt dus als ik iemand met erg kort haar (?) een zieke DL of MP zie pakken, zal ik het erop wagen miss :p
Helaas ga ik woensdag niet, heb deze week wat aparte dagen vanwege tentamens. Ik ga morgen en donderdag, omdat ik op die dagen sowieso op school moet zijn ;)
Woon ook niet in Nijmegen dus zit gelijk wat reistijd aan verbonden.
Zelf draag ik altijd afgetrapte blauw/zwart/witte nike air maxjes waar ik aan te herkennen ben + dat ik getint ben :o
Meestal ook tanktop + zwembroek erbij

---------- Post toegevoegd 28 October 2013 om 19:13 ----------

Sterke incline bench man! Mooie training, en bij pijn in schouders is het verstandig om er mee te stoppen. Eenmaal een blessure te pakken kan het je lang achtervolgen.

Thanks man. Had bij elke set zo'n ~2 reps over in de tank, maar had geen spotter.
Heb erg lang last gehad van die klote schouder en dacht ervan af te zijn, maar it's back :mad:
Hopen dat het van korte duur is!

Training ziet er goed uit! mooie incline BP ook!
wel balen van je schouder. Niet forceren. Dan ben je nog verder van huis. Sterkte daarmee in ieder geval.
Succes met je tentamens en het trainen morgen alvast.

Training ziet er goed uit! mooie incline BP ook!
wel balen van je schouder. Niet forceren. Dan ben je nog verder van huis. Sterkte daarmee in ieder geval.
Succes met je tentamens en het trainen morgen alvast.

Thanks Marina, jou posts zorgen altijd voor motivatie :D

Weer een training achter de rug.
Schouder gaat nog niet echt lekker...heb al wel gemerkt welke bewegingen ik wel en niet kan maken.
Press bewegingen gaan wel aardig, dit keer heb ik er last van bij pull bewegingen, in tegenstelling tot de vorige keer toen ik gekloot met me schouder had.
Pijn schoot er bij het dippen ook in toen ik beneden hing, dus wanneer ik de beweging maak door me schouder naar achteren te trekken voel ik het. Row's hoef ik niet te proberen, vooral one arm dumbell row's niet :(
Deadlift weet ik niet, dit zou ik moeten proberen.
Heb er vandaag maar een LB van gemaakt, had niet zoveel vertrouwen in een rug training nu.
Volgende training wel rug proberen, maar wel erg voorzichtig. Zou toch flink klote zijn als ik na 2 maanden bulken al uit de running lig.

Lowerbody inclusief biceps (beachboy upgrade :o) Trainingsduur 1 uur.
Warmup: Rotator cuffs & side raises (side raises gingen wel met schouder).

Barbell squat
10x20kg
5x60kg
5x80kg
3x90kg
3x107,5kg -> PR
3x107,5kg
5x100kg
Heavy die Pr's..

Leg extensions
10x55kg
8x85kg
8x85kg
6x85kg

Leg curl
12x35kg
10x55kg
10x55kg
8x55kg

Calf press @ leg press machine
15x75kg
12x95kg
12x105kg
15x95kg
10x115kg
17x105kg repout
Epic burn

EZ-bar curl
10x21,5kg
6x41,5kg
5x41,5kg
5x41,5kg

~hier nog wat abs gedaan, weighted crunches brandden echt enorm. Afgemaakt met wat toe touchers.

Feedback
Training ging wel. Squat viel me erg zwaar en kon merken dat benen een tijdje rust hebben gehad.
Energie was wel laag, zat weer eens geen pit in omdat ik me druk aan het maken was om me schouder, was het enige waar ik aan kon denken tijdens de training.
Nou vind ik machine gewichten niet erg belangrijk, maar een paar stapjes terug doen is natuurlijk nooit lekker. Wel wat beter op de uitvoering gelet, alhoewel ik bij squatten nog wat dieper kan gaan.

Voeding zal op 3200 kcal's zitten. Ook voeding gaat nog steeds niet top, genoeg kcal's binnenkrijgen lukt me wel, maar het clean eten is wat lastig sinds ik ziek ben geweest. Zal gewoon 2x macaroni met gehakt opscheppen zodat ik 5 sneden brood kan skippen vandaag.

Heb even een motivatie boost nodig/ moet de draad weer oppakken, teveel trainingen geskipt maakt me lui.
Heb mezelf wel beloofd om weer 100% te knallen als me schouder beter word :)

Balen van je schouder. Ik hoop dat het met wat opletten toch snel wegtrekt. Vooral niet forceren in ieder geval.
Ik snap ook wel dat je met trainen aan je schouder denkt. Druk maken terwijl je er eigenlijk niet eens wat aan kan doen behalve ontzien. Dat hakt er gewoon in. Je baalt dan gewoon zo dat andere dingen een beetje inkakken.

Maar kom op he! Nu gewoon schouders eronder (sorry voor de uitdrukking. :o) Maar ik meen het wel. JIJ kan beter en dat weet je ook dondersgoed! Je kan ook knallen en je schouder nu nog wat ontzien. Er zijn genoeg andere dingen om te trainen! En als je schouder hersteld is kan je daar gewoon ook op knallen!
Eten kan je ook prima net als voor je ziek zijn! Je moet jezelf alleen net even die schop geven om het weer op te pakken. Of moet ik dat doen?? :D Wil er best even voor langskomen! hahahaha

Nee zonder dollen. Kijk naar waar je naartoe wil en hoe je dat wil gaan halen! Ik weet zeker dat je motivatie er is en er dan uit zal komen! Dus zet hem op! :)

Nice PR op je squat trouwens. :)

Laatst bewerkt:
Jammer van je schouder man, ik hoop dat je snel herstelt. Verder een prima training hoor, squats gaan goed!

Balen van je schouder. Ik hoop dat het met wat opletten toch snel wegtrekt. Vooral niet forceren in ieder geval.
Ik snap ook wel dat je met trainen aan je schouder denkt. Druk maken terwijl je er eigenlijk niet eens wat aan kan doen behalve ontzien. Dat hakt er gewoon in. Je baalt dan gewoon zo dat andere dingen een beetje inkakken.

Maar kom op he! Nu gewoon schouders eronder (sorry voor de uitdrukking. :o) Maar ik meen het wel. JIJ kan beter en dat weet je ook dondersgoed! Je kan ook knallen en je schouder nu nog wat ontzien. Er zijn genoeg andere dingen om te trainen! En als je schouder hersteld is kan je daar gewoon ook op knallen!
Eten kan je ook prima net als voor je ziek zijn! Je moet jezelf alleen net even die schop geven om het weer op te pakken. Of moet ik dat doen?? :D Wil er best even voor langskomen! hahahaha

Nee zonder dollen. Kijk naar waar je naartoe wil en hoe je dat wil gaan halen! Ik weet zeker dat je motivatie er is en er dan uit zal komen! Dus zet hem op! :)

Nice PR op je squat trouwens. :)

Geweldige uitdrukking haha :o
Volgens mij (not sure) heb ik er bij de military press en dumbell shoulder press geen last van, maar juist bij pull bewegingen wel. Pijn zit wel duidelijk in me schouder dus vind dat wat raar.
En als je hard kan schoppen zal ik je niet tegenhouden :roflol:

Ik heb me doelen nog steeds voor ogen en ben ook zeker van plan deze te halen. De schrik van me schouder is genoeg motivatie voor mij om te knallen. Wanneer het eenmaal hersteld is ben ik zo blij dat ik 2x zoveel gains ga maken :o
Alleen vervelend dat rug wat rust nodig heeft nu en hopen dat press bewegingen voor me schouder wel lukken. Als ik me ellebogen erg dicht langs me ophoud en het puur vanuit me lats laat komen (een row beweging), dan gaat het wel omdat ik me schouder dan totaal niet aanspreek.
Volgende training word het dus 100% mind muscle connection op de helft van de gewichten wss, bij de rug training ;)
Vanuit daar even kijken hoe ik het ga doen met me schouder, liever 1-2 weekjes rust dan forceren, maar met veel pech lopen die 1-2 weekjes door tot 5-6 weken oid :(

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 19:36 ----------

Jammer van je schouder man, ik hoop dat je snel herstelt. Verder een prima training hoor, squats gaan goed!

Thanks D! Mocht je adviezen of do's en dont's hebben dan is dat ook meer dan welkom :)

Damn die squat.. Lekker man!

Geweldige uitdrukking haha :o
Volgens mij (not sure) heb ik er bij de military press en dumbell shoulder press geen last van, maar juist bij pull bewegingen wel. Pijn zit wel duidelijk in me schouder dus vind dat wat raar.
En als je hard kan schoppen zal ik je niet tegenhouden :roflol:

Ik heb me doelen nog steeds voor ogen en ben ook zeker van plan deze te halen. De schrik van me schouder is genoeg motivatie voor mij om te knallen. Wanneer het eenmaal hersteld is ben ik zo blij dat ik 2x zoveel gains ga maken :o
Alleen vervelend dat rug wat rust nodig heeft nu en hopen dat press bewegingen voor me schouder wel lukken. Als ik me ellebogen erg dicht langs me ophoud en het puur vanuit me lats laat komen (een row beweging), dan gaat het wel omdat ik me schouder dan totaal niet aanspreek.
Volgende training word het dus 100% mind muscle connection op de helft van de gewichten wss, bij de rug training ;)
Vanuit daar even kijken hoe ik het ga doen met me schouder, liever 1-2 weekjes rust dan forceren, maar met veel pech lopen die 1-2 weekjes door tot 5-6 weken oid :(
Wel vreemd inderdaad met de last van je schouder. Maar een push of pull beweging kan aardig verschillen. Heb het zelf met mijn sleutelbeen aan 1 kant die steeds uit het kapsel schiet. Een pokkegevoel. Maar het wordt nu wel sterker en minder last ervan sinds ik train. Maar bepaalde bewegingen zijn funest. Dus oppassen en goed luisteren naar je lijf.
Ik kan hard schoppen hoor! en hoog! :D dus zeg het maar.. kom je het halen of moet ik het brengen! :p

Goed dat je je doelen voor ogen hebt! en je schouder.. eenmaal hersteld zal je zeker gaan knallen! Dat zit wel goed als ik het zo hoor.
Je weet in ieder geval hoe je het "goed" moet doen om geen last te hebben. Dus hou het focus daarop en dan zal het je echt wel lukken.
enne.. die 1 a 2 weken gaan gewoon niet uitlopen! Positief denken helpt al de helft van alles he! ;)

Ik kan wel op je nek gaan zitten met die squats van je. :D wel 2 x! hahahaha

Biceps op legday?!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wel een mooie training voor iemand die even in een "dipje" zit! Korte en lange termijn doelen stellen en dan knallen. Sowieso weer consequent beginnen trainen en eten, dan gaat het al een stuk beter gaan.

Even een kleine update:
Ik heb er al een tijdje over zitten denken en nu toch de beslissing gemaakt; ik ga wat terugschroeven met eten. Deze maand hetzelfde probleem als vorige maand, namelijk dat ik teveel / te snel aankom.
Ik ben ook bang dat mijn vet % veel te hoog zal liggen als ik zo nog 4 maanden doorga.
Me vorige cut kostte al aardig wat moeite, en alhoewel ik van een uitdaging houd, wil ik volgende zomervakantie wel echt droog staan (10% liefst).
De keuzes die ik heb zijn; gewoon doorbulken zo en op 18% vet oid uitkomen, nu een aantal weken cutten om vervolgens weer te knallen zoals ik nu doe, of doorbulken met een klein overschot en vervolgens op een niet te hoog vet % eindigen zodra ik ga cutten.
Zit momenteel op 14% schat ik.
Ben dus van plan om +300/+500 te gaan zitten met voeding op traininsdagen, in plaats van +700/+800.
Hopend dat ik nog steeds flinke krachtgains zal maken en mijn krachtdoelen ga redden. Anders is het maar zo, ik vind massa pakken met een reëel % vet gains belangrijker dan kracht, alhoewel kracht gains me wel flink motiveren. Ik moet wel me doelen in zicht houden; after all, ik ben geen powerlifter :o
Doelen stellen met hoeveel ik per maand aan wil komen doe ik niet meer aan, dit is voor mij onmogelijk met me gewicht schommelingen ( per dag zit er een halve kilo verschil in ). Ga het wel bijhouden, minimum is 1kg, maximum is 2kg.

Biceps op legday?!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wel een mooie training voor iemand die even in een "dipje" zit! Korte en lange termijn doelen stellen en dan knallen. Sowieso weer consequent beginnen trainen en eten, dan gaat het al een stuk beter gaan.

:roflol:
Sorry bro, couldn't let it go :o #YOLO
Pijn in me schouder is al een stuk minder, hopen op volgende week weer knallen :)
thanks

Je voeding herzien om je doel te halen is prima. Gewoon proberen inderdaad. Liever wat langzamer met minder vet stijging zodat het cutten niet te lastig wordt. Kracht gains geven je inderdaad enorm veel motivatie. Maar aan de andere kant.... lean gainen ook! ;)
En anders kom ik je wel een paar motivatie schoppen geven hoor! :D :p

het gaat je zeker wel lukken!
succes.

Terug
Naar boven