AndroidHealthClinic

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
Dan is voor mij elke dag een cheat dag :o:p

Nette mp!

wow die mp is zekers nice, wel jammer dat je niet gedeadlift hebt :p

Thanks bro's! :)
Deadlift staat erop voor woensdag :P

---------- Toegevoegd om 23:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:04 ----------

Dan voel je 'm wel, die 32kg's hoef je je ook niet voor te schamen is nog steeds goed sterk :)

Zo zag mijn vorige bulk er dus ook ongeveer uit, maar dan geen light chocomel.. :p

Vind dat spul echt heerlijk, ook nog genoeg eiwitten als je een liter ervan pakt :o
Ben niet echt een ontbijtmens en omdat ik niet graag fasted train en nu door de tentamens in de ochtend al train, is het handig en lekker om te nemen :D Whey shakes vallen niet echt lekker op lege maag bij mij om een of andere reden.

---------- Toegevoegd om 23:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

zo, die mp is niet mis

is dat zonder legdrive?

Thanks Sticky, zonder legdrive idd. Ben op low reps een stuk beter dan high reps, ook buiten de MP om merk ik.

ziek hoog dan, netjes.

• #1.023
Vandaag weer een 'uitgebreide' training gehad. Veel social gains gemaakt :P
Kreeg van een wat oudere man complimenten over me incline dumbell press, beetje mee gepraat.
Later nog een compliment bij shrugs van een oudere man en hem de cable crunch (op een soort incline bankje) uitgelegd.

Heb bij een instructeur nagevraagd over me deadlift techniek en blijkbaar waren er genoeg verbeterpunten..
Pakte een setje van 60kg als warm up met de techniek zoals altijd, en kreeg dus te horen dat ik beter lager in gewicht kon gaan omdat me techniek dit gewicht niet aan kon :eek: Kwam gewoon omdat ik de techniek zo geleerd heb, maar anyway, heb der advies opgevolgd.
Aangepast: voeten dichter bij elkaar, recht vooruit steken (vind dit vooral klote positie) en schouders verder naar achteren trekken. 'Mocht' van de instructeur niet te hoog in gewicht gaan :p en vond de form zo toch een stuk lastiger, imo voelt die zo een stuk minder fijn aan, maar me rug is er wel rechter door.
Ook had ik er naast de standaard matten voor de klap, ook een schijf van 20kg bij liggen.
Ik bleek erg veel moeite te hebben met de liftoff op deze techniek dus was het volgens haar slimmer als de barbell wat hoger lag. Nooit blij nadat ik advies gevragen heb :roflol:

Best set: 5x80kg. Volgende week even de max testen op 3 reps met deze techniek en hopen dat ik nog boven de 120kg uit kom. Kan iemand hier mij vertellen of je voeten echt kaasrecht vooruit moeten staan? Dit voelt voor mijn knieën niet echt lekker aan.

Training: Rug/Borst/Traps/Abs. Trainingsduur 1 uur en 45 minuten inclusief social time.

Incline dumbell press
15x16kg
8x22kg
5x28kg
4x36kg
4x36kg
3x36kg
8x32kg
7x32kg
10x28kg

BOR
10x28kg
8x48kg
5x68kg
5x68kg
5x68kg
Blijf dit een kl*te oefening vinden, volgende keer weer one arm dumbell row's

Dumbell bench press
8x30kg
8x30kg
6x32kg
5x32kg

Machine shrugs (plate loaded) was geloof ik eigenlijk een squat machine, maar goed :o
8x110kg
10x110kg
is mij net een iets te wijde grip

~Nog wat weighted cable crunches en onderarmen getraind.

Volgende training compenseren: Massive squats door de deadlifts van vandaag & meer aandacht voor de rug door deadlift van vandaag :)

Voeding zoals gewoonlijk 3300-3500 kcal's en weer één liter chocomelk als Pwo :D
Vrijdag trouwens even de stand van zaken bekijken a.k.a weegtijd / bodyfat check

Laatst bewerkt:
Lekker bezig man ! IN

Sterke inclines idd!

Uhm, voeten recht vooruit bij de DL vind ik een beetje bullshit, dat maakt namelijk niks uit. Men staat over het algemeen een stuk stabieler en sterker als de tenen een beetje naar buiten wijzen. Ik ben eerlijk gezegd heel verrast dat een medewerker uberhaubt wist wat een deadlift is. :) Maar goed, zolang je vooruit gaat, moet het wel goedkomen.

Kan iemand hier mij vertellen of je voeten echt kaasrecht vooruit moeten staan? Dit voelt voor mijn knieën niet echt lekker aan.

Dat is wel hoe ik het heb geleerd. Voor zover ik weet ben je als je je voeten recht neerzet het sterkste. Lekkere training verder! Ik ga vanavond weer aan de bak :)

Edit: 't zou best kunnen dat als je je tenen licht naar buiten zet je stabieler staat, zelf doe ik hem wel altijd met m'n voeten precies recht tho.

Laatst bewerkt:
  • #1.028
Sterke inclines idd!

Uhm, voeten recht vooruit bij de DL vind ik een beetje bullshit, dat maakt namelijk niks uit. Men staat over het algemeen een stuk stabieler en sterker als de tenen een beetje naar buiten wijzen. Ik ben eerlijk gezegd heel verrast dat een medewerker uberhaubt wist wat een deadlift is. :) Maar goed, zolang je vooruit gaat, moet het wel goedkomen.

Dat is wel hoe ik het heb geleerd. Voor zover ik weet ben je als je je voeten recht neerzet het sterkste. Lekkere training verder! Ik ga vanavond weer aan de bak :)

Aanpassing:met recht bedoel ik dan niet perse 100% recht naar voren, maar in ieder geval niet dat je belachelijk ver naar buiten staat.

Hmm ik ga het even aankijken, denk dat het gewoon door me eigen houding komt. Bij squatten sta ik ook verder met me knieën naar buiten dan de andere. Wat trouwens het probleem bij de liftoff was, dat de instructeur mijn rug naar beneden duwde om in de juiste houding te komen. Zonder hulp kwam ik niet in die houding, en zelfs toen ik die houding kon aanhouden, kostte het me enorm veel moeite om alleen de houding vast te houden. Even nieuwe techniek proberen iig en kijken hoe dat me bevalt, maar denk dat ik met voeten neerzetten doe wat het juiste aanvoelt.

Moeite met lift-off => bar hoger leggen? ??? Zo los je het probleem niet op he.

• #1.030
Moeite met lift-off => bar hoger leggen? ??? Zo los je het probleem niet op he.

Dit was de eerste keer dat ik de liftoff pakte, aangezien ik normaal de bar vanaf het rek pak en touch n go stijl gebruik bij me reps. Ook het laatste deel bij het zakken heb ik moeite mee als ik de bar naar beneden laat gaan langs me knie op, gaat meestal niet in een vloeiende beweging.

Hmm ik ga het even aankijken, denk dat het gewoon door me eigen houding komt. Bij squatten sta ik ook verder met me knieën naar buiten dan de andere. Wat trouwens het probleem bij de liftoff was, dat de instructeur mijn rug naar beneden duwde om in de juiste houding te komen. Zonder hulp kwam ik niet in die houding, en zelfs toen ik die houding kon aanhouden, kostte het me enorm veel moeite om alleen de houding vast te houden. Even nieuwe techniek proberen iig en kijken hoe dat me bevalt, maar denk dat ik met voeten neerzetten doe wat het juiste aanvoelt.

Waar had je precies moeite mee dan? Gewoon om laag genoeg met je kont te komen in die soort zithouding?

Dit was de eerste keer dat ik de liftoff pakte, aangezien ik normaal de bar vanaf het rek pak en touch n go stijl gebruik bij me reps. Ook het laatste deel bij het zakken heb ik moeite mee als ik de bar naar beneden laat gaan langs me knie op, gaat meestal niet in een vloeiende beweging.
Hoe kwam je er bij om op zo'n manier te deadliften ipv de traditionele manier? Niet om je te bashen hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig.

• #1.033
Waar had je precies moeite mee dan? Gewoon om laag genoeg met je kont te komen in die soort zithouding?

Dat ja. De houding vind ik lastig vast te houden en voel het ernstig in me lies en quads, meer dan in me onderrug, terwijl er wel een flinke druk op me rug staat in die houding. Weet niet of het te maken kan hebben met korte hamstrings oid, of ik ben gewoon veel te stijf : Alles burnt in ieder geval als ik alleen al in de houding ga staan. Met rechte benen blijven staan terwijl je met je handen je voet probeert te raken lukt mij ook lang niet, halverwege bij me schenen burnen me hamstrings als een malle.
Bij het squatten heb ik er geen last van en kom ik gewoon onder parallel, maar zoals ik zei, hierbij staan mijn knieën flink uit elkaar waardoor ik de beweging wel kan maken.

Laatst bewerkt:
Veel complimentjes van oudere mannen ??? :p.
Trainingen blijven er echt netjes uit kerel, i'm proud son xD

Rippetoe zegt: Voeten zo ver uit elkaar alsof je recht omhoog wilt springen.
Heupbreedte of iets :p

• #1.035
Hoe kwam je er bij om op zo'n manier te deadliften ipv de traditionele manier? Niet om je te bashen hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig.

Kwam er eigenlijk bij omdat ik de bar er altijd op heb liggen om de schijven te verwisselen en het me handiger leek om meteen een rep te maken als ik de bar toch al bovenin vast had :rolleyes:

• #1.037
Veel complimentjes van oudere mannen ??? :p.
Trainingen blijven er echt netjes uit kerel, i'm proud son xD

:roflol: Wou eigenlijk de 34kg dus zei tegen hem dat ik eigenlijk dat gewicht niet wou dat ik had, toen vroeg die of de 40kg's bezet waren ???
Thanks en welkom back, net je logje doorgespit :p

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

The Shady Logics, my son

Thanks en valt weinig door te spitten daar xD

Mooie train bro! En als je aan je lift off wilt werken: deficit deadlift :bow:

Mijn deadlift is er echt op vooruit gegaan. Als je te vroeg met je heupen omhoog komt is dit DE oefening. :)

• #1.040
Mooie train bro! En als je aan je lift off wilt werken: deficit deadlift :bow:

Mijn deadlift is er echt op vooruit gegaan. Als je te vroeg met je heupen omhoog komt is dit DE oefening. :)

Thanks man! :) Ik zal ze dit weekend eens doornemen, hier heb ik wat aan!
Het erge is dat ik het probleem niet eens specifiek kan aanwijzen naast me post hierboven tegen Krimlo... de hele houding bevalt mij/me lichaam gewoon niet, terwijl die eerst wel lekker voelde

Terug
Naar boven