MuscleMeat

Shady's Recomp Log

ik wijs me tenen ietsje naar buiten toe zoals je hier kunt zien ;)
maar deze deadlift was ook zeer zeker niet perfect, maar dat krijg je als je MAX gaat
baal nog steeds dat bij die double overhand net me grip faalde op het eind :p

http://www.youtube.com/watch?v=T3Z2y87hMGw

Dus je had de barbell bij deadlift altijd op een verhoging staan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.043
maar deze deadlift was ook zeer zeker niet perfect, maar dat krijg je als je MAX gaat

Daar komt die pic dus vandaan :P
Had voorheen nooit echt problemen voor gevoel met me oude form en dacht dat die aardig wat op die van jou in dat filmpje leek (lees:dacht), altijd lastig te bepalen aangezien ik mezelf niet zie tijdens het deadliften en nog steeds geen filmpje heb gemaakt. Wat ik volgens de instructeur meer moest doen was me kont verder naar beneden drukken, soort ATG, waardoor me rug minder bol moest staan.
Heb net thuis even in de spiegel gekeken en met me oude form stond me rug ook niet bol imo, maar goed.

Hopen dat ik je binnenkort even op een deadlift dag zie, vind het toch fijner om meerdere meningen te krijgen voor ik zomaar een andere tactiek aanneem :thumbs:

---------- Toegevoegd om 18:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Dus je had de barbell bij deadlift altijd op een verhoging staan?

Jep, gewoon op de randen die langs het rek lopen eigenlijk, die ook de barbell bij het squatten opvangen mocht het fout gaan. Lift offs heb ik ook af en toe gedaan, maar meestal pak ik hem van de verhoging.
Ga wel wat meer op lift offs focussen na vandaag.

Daar komt die pic dus vandaan :P
Had voorheen nooit echt problemen voor gevoel met me oude form en dacht dat die aardig wat op die van jou in dat filmpje leek (lees:dacht), altijd lastig te bepalen aangezien ik mezelf niet zie tijdens het deadliften en nog steeds geen filmpje heb gemaakt. Wat ik volgens de instructeur meer moest doen was me kont verder naar beneden drukken, soort ATG, waardoor me rug minder bol moest staan.
Heb net thuis even in de spiegel gekeken en met me oude form stond me rug ook niet bol imo, maar goed.

Hopen dat ik je binnenkort even op een deadlift dag zie, vind het toch fijner om meerdere meningen te krijgen voor ik zomaar een andere tactiek aanneem :thumbs:

---------- Toegevoegd om 18:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:00 ----------

Jep, gewoon op de randen die langs het rek lopen eigenlijk, die ook de barbell bij het squatten opvangen mocht het fout gaan. Lift offs heb ik ook af en toe gedaan, maar meestal pak ik hem van de verhoging.
Ga wel wat meer op lift offs focussen na vandaag.

Dat scheelt wel wat kilotjes! Gewoon vanaf de grond liften vanaf nu!

Thanks man! :) Ik zal ze dit weekend eens doornemen, hier heb ik wat aan!
Het erge is dat ik het probleem niet eens specifiek kan aanwijzen naast me post hierboven tegen Krimlo... de hele houding bevalt mij/me lichaam gewoon niet, terwijl die eerst wel lekker voelde

Geen probleem man, ik heb echt precies hetzelfde gehad. Liep vast, en maakte filmpje maar het deugde van geen kant. Ik kreeg het advies deficit deadlifts te doen, bouw dat rustig op. Kan je wel een voorbeeld schema geven hoe ik het heb aangepakt.

Week 1: Deficit deadlit op 2 matten: 3 sets x 5 reps @ 85kg
Week 2: Deficit deadlit op 2 matten: 3 sets x 3 reps @ 95kg
Week 3: Deficit deadlit op 2 matten: 1 sets x 3 reps @ 105kg
Week 4: Deficit deadlit op 2 matten: 1 set x 1 rep @ 105kg, 1 set x 1 rep @ 107.5kg, 1 set x 1 reps @ 110kg
Week 5: Gewone deadlift: 60kg x 5 + 80kg x 3 + 90kg x 1 + 105kg x 1 + 115kg x 1 + 125kg x 1
Gewichten kan je aanpassen naar je eigen niveau. En begin gewoon met warming up setjes.

Lees mee hoor. ben alleen wat druk! :D cursus
Met je voetenstand moet je gewoon zien wat het beste voelt lijkt me. Maar goed.. ik ben nog niet zo ervaren. :o

http://www.youtube.com/watch?v=T3Z2y87hMGw

Ik zat dit filmpje te kijken en dacht: huh maar dat is toch mitrenz? en toen pas realiseerde ik me dat jij het postte :o Lijkt overigens alsof je niet uitlocked? Overigens die daling wat gecontroleerde proberen aangezien het behoorlijk schokkerig ging daarboven, toont toch aan dat je de controle niet helemaal had.

Shady, filmpje maken van je deadlift en in dat topic @ powerlift gedeelte neerzetten, dan kan eddine/harpep/timboo er wat over zeggen. die zullen je als het goed is een hoop tips kunnen geven.

Ik zat dit filmpje te kijken en dacht: huh maar dat is toch mitrenz? en toen pas realiseerde ik me dat jij het postte :o Lijkt overigens alsof je niet uitlocked? Overigens die daling wat gecontroleerde proberen aangezien het behoorlijk schokkerig ging daarboven, toont toch aan dat je de controle niet helemaal had.

Tja wat kan ik er van zeggen :p
- 1e poging faal ik net voor lockout op me grip (double overhand)
- 2e poging faal ik gelijk jammerlijk op me grip (double overhand grip)
- 3e poging red ik dan wel fully locked (naar me mening/gevoel) met mixed grip

Daarnaast laat ik de bar altijd gewoon zo snel mogelijk zakken na de lift.
Maar ja 3e poging kostte zeker moeite en was niet moedersmooiste, maar had al aardig kracht verspeelt.

Laatst wel 205kg met hookgrip gedaan en dat ging gelijk easy :)

Laatst bewerkt:
Begrijp ik het nou goed dat je dus eigenlijk meer de rackpull hebt gedaan dan een deadlift ???.

Hij heeft af en toe lift offs gedaan.
Als je touch and go deadlift heb je toch bij elke rep een lift off of ben ik nou gek ?.

Bij touch and go heb je idd bij elke rep een lift off. Denk dat hij meer een variant deed van een blockpull deadlift?

Dit was de eerste keer dat ik de liftoff pakte, aangezien ik normaal de bar vanaf het rek pak en touch n go stijl gebruik bij me reps. Ook het laatste deel bij het zakken heb ik moeite mee als ik de bar naar beneden laat gaan langs me knie op, gaat meestal niet in een vloeiende beweging.

^

Ok, dan gebruikt hij de term lift off dus alleen voor bij de eerste rep.

heb T&G deadlift nooit begrepen.
Het is een "deadlift" oftewel dode lift oftewel iets optillen vanuit stilstand...
Dan wil je toch juist elke rep vanuit stilstand vanaf de grond starten.

heb T&G deadlift nooit begrepen.
Het is een "deadlift" oftewel dode lift oftewel iets optillen vanuit stilstand...
Dan wil je toch juist elke rep vanuit stilstand vanaf de grond starten.
Zo dacht ik het ook altijd. Ik begon onlangs te twijfelen omdat +- 90% van de mensen bij ons een "bouncelift" doen. De ene laat de bar nog harder bouncen dan de ander. Maar ik hou het ook wel bij een "dood" gewicht optillen van de grond ipv zo'n verbasterde deadlift.

Zo dacht ik het ook altijd. Ik begon onlangs te twijfelen omdat +- 90% van de mensen bij ons een "bouncelift" doen. De ene laat de bar nog harder bouncen dan de ander. Maar ik hou het ook wel bij een "dood" gewicht optillen van de grond ipv zo'n verbasterde deadlift.

Naar mijn mening effectiever en ook de hele bedoeling van de oefening.
Als ik bijvoorbeeld 3 x 190 doe, doe ik elke rep even kort resetten en dan weer liften.
Dus telkens weer vanuit volledige stilstand.
Tevens ook beter voor je techniek en om überhaupt goede vorm te behouden gedurende je lift.

Ik laat de bar altijd 1-2 sec liggen, even grip versterken (mits nodig), goed inademen etc.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.059
Wow flink wat comments :o
Ik ga de adviezen meenemen en gewoon lift offs meepakken, ook geen touch n go dus.
Even wat experimenteren :)
Pakte idd alleen bij de eerste rep de barbell van de safety rack en noemde niet iedere rep een lift off omdat die met een touch n go niet vanuit een 'stille stand' op de grond gelift werd, alhoewel ik hem niet hard bounce, klein tikje. My bad als dat als een lift off telt ;)

Filmpje maken zal ik proberen, mocht ik Tim of Krimlo spotten dan vraag ik hun voor een techniek check, if they don't mind :thumbs:

Ik ben deze hele week niet meer in USC
Volgende week wel weer waarschijnlijk dus hopelijk kan Krimlo je helpen!
Zo niet dan wil ik je zeer zeker andere dag wel keertje helpen.

Terug
Naar boven