JochemB
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2.194
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik pak ook gewoon 2 presses, veel chiller.
Flat en inclines doen bro

Klinkt als een lekkere week met zo een excursie er middenin!
Lekker benchen morgen dus he! Hier ook. maar wel op een veeeel lager gewicht.
Succes!

Hangt ook wel af of je doel massa of kracht is (of beide natuurlijk). Voor kracht kun je beter presses doen denk ik aangevuld met een goeie tricepscompound (dips of cgbp) en als je doel massa is zou je naast bp ook prima een fly kunnen doen. En bovendien kan afwisseling ook geen kwaad. Ook al doe je beide trainingen 2 presses dan nog kun je afwisselen tussen bijv barbell en dumbbell. Ene training bp en incline dbp andere dbp en incline bp oid. Je zou ook machine presses of cable presses kunnen doen. Ik doe sinds een paar maanden cable bench en dat voelt echt lekker in pecs en je gebruikt een stuk minder triceps dan bij gewone presses dus als je toch je chest goed wilt aanpakken zonder teveel je triceps te gebruiken dan zou je ook met cables aan de slag kunnen.
Genoeg keus zou ik zeggen
En succes met je tentamen![]()

Zag het als een leuke uitdaging dus heb het gewoon gedaan.

Ja
Op het punt dat de dumbells elkaar bijna raken geef ik er nog een kleine push aan, zodat me armen gestrekt zijn wanneer ze elkaar raken bovenin.
dus je houdt je armen flink gebogen tijdens je flyes?
Prima training toch
En is die 5x78 dus 3 reps zelf of 5 reps zelf en dan 2 spot (dus 7 in totaal)?
Welk schema doe je nu precies?

Nee valt mee, klein beetje maar. Het is ook maar 10cm hooguit die ik nog eruit duw, net een klein tikje.
Thanks
Die 5 reps zijn inclusief de spots die erbij vermeld staan
Schema zit ik wat mee te puzzelen de afgelopen 2 weken door tentamens en deze week vrij.
Zal nu overgaan/teruggaan op:
Dag 1. UB
Dag 2. LB
Dag 4. Borst/schouder/tricep
Dag 5. Rug/biceps/kuiten
Merk dat ik aan benen 1x per week genoeg heb, aangezien de spierpijn 5 dagen lang aanwezig is en broeken die nog maar net passen
Grote kans dat ik vanaf 2014 gewoon 2x lb/ub ga doen weer.

dan hou je ze toch flink gebogen lijkt me.. als ik flyes doe dan zit er een klein knikje in mijn arm, bovenaan zijn mijn armen ook gestrekt en mijn triceps krijgen het nooit te verduren..

Schema is op zich niks mis mee, merk zelf ook dat 2x benen vrij zwaar is voor mn herstel
Ik doe zelf push/pull split. Is ook een optie als ub/lb je gaat vervelen. Nadeel is wel dat je squat en dl op aparte dagen doet dus je core en hamstrings dus vrij vaak belast maar verder vind ik het echt een topschema
Enig idee wat je quads trouwens meten?

Snap ik, maar waarom doe je dat? Zodat je meer gewicht kan tillen?
Ik deed het na mijn 4e set omdat ik erg twijfelde om over te stappen naar een press, maar het burnde zo hard dat ik dacht, dat een press teveel van het goede was.
Vandaar dat ik er een fly/press van heb gemaakt eigenlijk

Lekker bezig geweest kerel! Stevig volume ook gepakt op bench en flyes![]()

Ik zou dan gewoon lager in gewicht gaan en de flyes strict uitvoeren, maar dat ben ik![]()

Flyes was echt gekkenwerk zo
Hopelijk bench press volgende keer/week op 5x78kg zonder spots
---------- Toegevoegd om 19:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------
Ja zal eens kijken
Eerste paar setjes voelde wel lekker en strict aan, maar ik heb serieus zo'n slecht geheugen dat ik niet eens meer weet hoe ik ze precies uitvoer
Ga er volgende keer opletten!