AndroidHealthClinic

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
Tja.. er wordt vaak gezegd dat meal timing niet uit zou maken... dus ja.. of het dan 2000kcal voor het slapen gaan is...

Training ziet er goed uit!
Wel balen van de verzette lessen... echt irritant...

Kan kloppen, maar vind een postworkout meal binnen 3 uur na mijn training toch wel lekkerder en verstandiger voelen :o

---------- Toegevoegd om 01:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:59 ----------

38 db's van vorige treen zijn wel nice man!
Thanks ouwe, volgende keer 40kg maar moet ook aandacht geven aan de barbell bp!

Waarom pak je de 40s niet met de shrugs? Kan jij toch makkelijk of niet?

Wel lekkere treen, vandaag heb ik ook rug ff snel afgewerkt :)

Moet inderdaad te doen zijn, ben geëindigd op 8x38kg geloof ik.
Had maar 30 sec rust ertussenin omdat ik nog snel naar de les wou gaan, maar kwam bij de laatste 5 min van de les binnen :( Staan verkeerde volgorde trouwens, shrugs kwamen na curls, voor de verandering een keer

Jezus bro, je deadlifts gaan belachelijk goed vooruit, zeker als je het met een paar maanden geleden vergelijkt! :thumbs:

Thanks D :) Heb wel meer gelezen dat de meeste meer kracht hebben bij sumo dan bij de conventional dus wss had ik er daardoor niet zoveel moeite mee.
Doel nog steeds 3x150kg aan het einde van de bulk :D

Kan kloppen, maar vind een postworkout meal binnen 3 uur na mijn training toch wel lekkerder en verstandiger voelen :o
Dat snap ik helemaal. :) Ik eet binnen 30-45 min na mijn training een volle maaltijd. Net erna een shake + banaan. En dat voelt inderdaad goed.

Nice die PR op squat! Sumo DL gaat je ook goed af.. mij dus totaal niet, zit er dus toch een zwakte ergens.. ???
Ik kreeg het gewicht niet eens omhoog. Maar als jij er goed op gaat, gewoon erin houden! :D

Voor de rest een goede rug training, DB rows gaan ook de goede kant op.

• #1.244
Nice die PR op squat! Sumo DL gaat je ook goed af.. mij dus totaal niet, zit er dus toch een zwakte ergens.. ???
Ik kreeg het gewicht niet eens omhoog. Maar als jij er goed op gaat, gewoon erin houden! :D

Voor de rest een goede rug training, DB rows gaan ook de goede kant op.

Thanks bro :)
DB rows gaan normaal wat beter omdat ik ze dan op een bankje doe, wist niet echt een goede houding aan te nemen staand :o

Over sumo DL durf ik zo niks te zeggen, wel extra focus op de hamstrings maar weet niet welk punt het meeste aangesproken word met de lift off.
Ik vind de gewichten niet eens makkelijker met de lift off, maar het voelt veel fijner in me rug bij sumo omdat er meer druk op de benen word gelegd en met conventional krijg ik sneller een crap form. Vind dit wel fijn aangezien ik met PR's niet graag me rug snap en zo dus: PR's maak, me onderrug alsnog aangesproken word, en de focus meer op de benen ligt om onderrug blessures te vermijden.
Stukje Shady-Science :cool:

Misschien in de cut weer over op conventional deadlift maar wil nu graag door knallen in plaats van vast hangen op een oefening!

Staand is idd lastig, je hebt ook meer de kans om te cheaten. Waardoor techniek er ook onder gaat lijden, tenminste wel zo bij mij.

Dat zou ik zo ook niet weten, volgens mij wel de hamstrings + glutes, kan het niet met zekerheid zeggen.
Ja dat heb ik dus ook met convential deadlift, alleen bij mij lukt de hele lift off niet eens.
Het gewicht lijkt dan veel zwaarder. :p zal wel door zwakte komen in hamstrings ofzo.
Ik geef je groot gelijk man, beter zoek je dan iets wat wel goed voelt. En dat zijn sumo DL's voor jou, als je door wilt blijven knallen en je weet daarmee wel de juiste techniek te behouden is dat idd het beste.

• #1.246
Pff heb nu al zo'n 2 weken last van een spier bij mijn kuit in de buurt.
Tijdens het trainen geen last van, bij calf presses/squat geen last van, maar vooral als ik zit en met mijn tenen de grond aanraak geeft het een stekende pijn.
Heb er niet constant last van, maar toch wel een aantal maal per dag.

Op gevoel is het de 'Soleus muscle', het zit ook een beetje aan de buitenkant zoals bij die spier wordt aangegeven.
Kijk het nog 1-2 weekjes aan en dan toch langs de dokter/fysio op als ik er nog last van heb.

kuit-achilles-220 (1).jpg

Das zeker irritant. Hoop voor je dat het vanzelf weggaat. Is er geen fysio bij de gym waar je het aan zou kunnen vragen?

• #1.248
Das zeker irritant. Hoop voor je dat het vanzelf weggaat. Is er geen fysio bij de gym waar je het aan zou kunnen vragen?

Hmm durf ik niet te zeggen, maar denk dat je er wel met klachten terecht kan.
Het is een sportcentrum op de universiteit, ze hebben er gigantisch veel andere activiteiten buiten fitness gedeelte om dus denk het wel.
Weet alleen totaal niet hoe het zit met de verzekering en volgens mij is dat fysio gedoe altijd wel een flink bedrag, ben maar een student :o
Ga het eind volgende week daar eens navragen als de last aanblijft (vast wel). Bedankt! ;)

• #1.249
Vandaag getraind met Krimlo :thumbs:
Presskracht viel aardig tegen eenmaal aan de borst begonnen, ik was niet de enige die er last van had :o
Ook even erover gehad hoe zwaar de stangen nou precies zijn, zou 18kg kunnen zijn maar ook nipt onder de 20kg. Ik houd het bij 18kg met noteren omdat ik het voorheen ook zo deed, binnenkort misschien nog eens navragen hoe het precies zit.

Schouders/Borst/Triceps. Trainingsduur 1 uur 30 minuten.
Warm up Rotator cuffs.

Seated MP (1e keer seated)
10x18kg
8x38kg
5x48kg
5x58kg
5x58kg
7x58kg -> soort rep out, zat misschien nog één rep in de tank

Dumbell shoulder press
8x22kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Bench press
10x48kg
8x68kg
4x78kg
4x78kg
4x78kg

Incline dumbell press
8x26kg
5x34kg :(
3x34kg :mad:

Fly machine - gewichten niet bijgehouden

Dumbell side raises
10x5kg
10x7kg
8x12kg -> toch nog een 'pr' :p
8x12kg
6x12kg

Triceps pushdown - gewichten niet bijgehouden

Feedback & voeding
Training ging niet geweldig maar goed, kwam door de volgorde.
BP is een PR niet te verwachten na schouders gepakt te hebben, maar de incline dumbells vielen wel erg slecht :o
Was een gezellig trainingsdagje, stuk anders dan met iemand uit me klas die pas net is begonnen! :)

Net pas thuis, tot nu toe 1000 kcal's binnen.
Nog even 2400 naar binnen werken om op 3400 te komen.
Pizza in de oven nu :D

Morgen training met iemand uit me klas.
Had vandaag UB gepland staan maar er was geen energie/tijd voor rug, dus pak morgen rugdagje.
Wss vrijdag fullbody erbij met Squat en BP als main oefeningen omdat ik het anders niet echt red met herstel en heb donderdag ook een begrafenis.

Balen dat het even tegenviel met press kracht. Maar het komt gewoon voor dat het niet alle weken evengoed gaat he. het gaat erom dat je die spieren prikkelt en geeft wat je op dat moment kan!en dat doe je sowieso wel!
Maar toch nog een leuke PR eruitgesleept he! Top toch!

stangen kunnen inderdaad wisselen. Waar ik 12,5kg rekende rekende een ander er 15 kg voor... en zo nog wel meer verschillen. Ik hou het dan meestal toch op het laagste. Kan het alleen maar beter zijn! ;)

Succes vast morgen en vrijdag en eet ze vanaaf!

Sterkte met de begrafenis. Iemand dichtbij?

Sterke seated MP! Toch geen hele slechte training man, borst kon beter maar schouders hebben wel hard gewerkt :)
Full body is ook wel een keer lekker, vrijdag dus bikkelen! En gecondoleerd man.

Laatst bewerkt:
  • #1.252
Balen dat het even tegenviel met press kracht. Maar het komt gewoon voor dat het niet alle weken evengoed gaat he. het gaat erom dat je die spieren prikkelt en geeft wat je op dat moment kan!en dat doe je sowieso wel!
Maar toch nog een leuke PR eruitgesleept he! Top toch!

stangen kunnen inderdaad wisselen. Waar ik 12,5kg rekende rekende een ander er 15 kg voor... en zo nog wel meer verschillen. Ik hou het dan meestal toch op het laagste. Kan het alleen maar beter zijn! ;)

Succes vast morgen en vrijdag en eet ze vanaaf!

Sterkte met de begrafenis. Iemand dichtbij?

Thanks Marina :)
Press kracht ging op het begin nog wel aardig maar na schouders was het afgelopen met kracht :o
Begrafenis van goede kennis die 2x per week bij me opa en oma langskwamen, jaren lang.
Vind het dus vooral voor hen klote en dat vrouwtje die nu alleen achter blijft op zo'n leeftijd (80+).

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:26 ----------

Sterke seated MP! Toch geen hele slechte training man, borst kon beter maar schouders hebben wel hard gewerkt :)
Full body is ook wel een keer lekker, vrijdag dus bikkelen! En gecondoleerd man.

Thanks man, dumbell shoulder press ging ook nog wel lekker opzich :)
Vandaag sumo DL weer!

• #1.254
Zojuist weer getraind, wat is het mistig zeg :eek:
Andere bus moeten nemen omdat de bus die ik moest hebben, 200 meter van het station stilstond door een ongeluk en alles geblokkeerd was.

Rug/Biceps. Trainingsduur 1 uur.
Sumo Deadlift
8x28kg
5x68kg
5x88kg
3x108kg
3x133kg -> PR, kreeg door dezelfde instructeur als bij de conventional deadlift te horen dat me rug niet recht genoeg was en waarom ik niet ging opbouwen vanaf 80kg, damn frustrerend :mad:
Voor me gevoel ging die echt lekker namelijk, totaal geen backpumps oid.
Edit: Grip op die barbell is zwaar klote met sumo -> waar ik me handen zou moeten plaatsen is het gladde deel van de stang en pak ik hem bij de ribbeltjes (wat gewoon een must is imo) dan komen me handen tegen me benen aan door de sumo pose.
8x108kg

Latt pulldown onderhands
12x37kg
8x47kg
6x67kg
10x57kg
10x57kg

One arm dumbell row
10x22kg
8x32kg
5x40kg -> PR
5x40kg
5x40kg
11x40kg -> Repout + VPR, vanaf rep 8 werd de form wat minder

Seated cable row
12x47kg
8x67kg
8x67kg
8x67kg

Dumbell bicep curl
8x16kg
8x16kg
Toen gebeurde het; bij het neerleggen van de dumbells schoot het erin bij me onderrug.
Hoe ironisch wil je het hebben, een fail vorm op de sumo dl met 133kg en alles voelt heerlijk, leg 32kg aan dumbells neer totaal en snap je rug :(
Nu een uurtje later heb ik er weinig last van, dus het zal wel geen biggie zijn, ook als je kijkt naar het gewicht waarmee het gebeurde zou het goed moeten komen.

Ga weer even puzzelen aan de deadlift, want hier word ik alles behalve vrolijk van.
Voor mijn gevoel ging die uitstekend maar ja...better safe than sorry
Me krachtdoelen op de deadlift laat ik links liggen en ik ga terug op 5-reppers.
Denk dat ik het volgende keer hervat op 5x120kg (alles onder de 125kg heb ik geen moeite mee, de fail vorm ligt nog steeds aan de lift off omdat ik me rug niet recht genoeg kan houden).
Nog steeds geen kans gekregen om een filmpje te schieten, kerel waar ik mee ging trainen vandaag kreeg te horen dat die moest werken.
Zat zelfs te twijfelen om terug te gaan op conventional deadlift, maar ik ga sumo sowieso dit jaar nog afmaken en dan verder kijken, gotta give it some time.

Denk dat ik me krachtdoelen op de BP ook links laat liggen omdat ik dumbells veel fijner vind dan de barbell.
Zal de barbell bp er gewoon inhouden en PR's proberen te zetten, maar ik ga niks pushen om mijn doel te redden.
Heb een veel te groot ego als het op krachttraining aankomt en daar moet eens verandering in komen :o
Uiteindelijke doel blijft massa aanzetten en focus me sinds de bulk eigenlijk teveel op PR's op de compounds.
En ik doe nog steeds bodybuilding ipv powerlifting ;)

Op de squat blijft me 'doel' gewoon staan, lekker verhogen met 2,5kg per training tot ik vast kom te zitten en ik zie wel hoe ver ik kom. Ook hierbij ga ik niks forceren.
MP had ik sowieso geen doel voor en die gaat (lees:ging) het lekkerst vooruit.

Voeding
~3400 kcal.

Laatst bewerkt:
Lekkere DL bromo!

Sterke training man, deadlift gaat lekker! En jou dumbell row is echt sterk.

Je hebt wel gelijk, je traint om groter te worden. PR's zijn leuk, maar telkens je reprange laag houden neigt veel naar powerlifting :p

• #1.257

Damm straight!

---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

Sterke training man, deadlift gaat lekker! En jou dumbell row is echt sterk.

Je hebt wel gelijk, je traint om groter te worden. PR's zijn leuk, maar telkens je reprange laag houden neigt veel naar powerlifting :p

Thanks bro, dumbell rows liggen niet echt lekker in verhouding met chin-ups en lat pulldowns, dus dat is wel een aandachtspuntje!

Imo zijn pr's wel lekker maar niet nodig. Daarom probeer ik ze nu nog steeds wel te pakken (waar het kan) maar moet ik wel even wat evenwicht vinden met high reps/low reps.
Ik heb nu aardig wat pr's gezet en kracht gebouwd, dus high reps zouden nu ook een stuk beter moeten gaan (lijkt me best een logische volgorde om eerst kracht te bouwen en dan massa, eigenlijk hetzelfde als Stronglifts en vervolgens een schema zoals ze bekend zijn met reps van 8-12).

Wat mij betreft pak ik Pr's om de week.. zolang ik maar wat vooruit ga :)
En tbh klinkt het gewoon gruwelijk om te zeggen dat je bijvoorbeeld 3x100kg pakt op de bench press, omdat de nummer 1 vraag bij de leken toch wel is: '' Hoeveel druk jij nou eigenlijk? ''.
Ze vragen ook nooit de reps, alleen het gewicht, dus misschien pak ik die 1x100kg nog wel voor het einde van me bulk zodat ik kan zeggen dat ik 100kg bankdruk :p
Maar dat is wat ik dus met ego bedoelde ;)

Denk dat ik me krachtdoelen op de BP ook links laat liggen omdat ik dumbells veel fijner vind dan de barbell.
Zal de barbell bp er gewoon inhouden en PR's proberen te zetten, maar ik ga niks pushen om mijn doel te redden.
Heb een veel te groot ego als het op krachttraining aankomt en daar moet eens verandering in komen :o
Uiteindelijke doel blijft massa aanzetten en focus me sinds de bulk eigenlijk teveel op PR's op de compounds.
En ik doe nog steeds bodybuilding ipv powerlifting ;)

Op de squat blijft me 'doel' gewoon staan, lekker verhogen met 2,5kg per training tot ik vast kom te zitten en ik zie wel hoe ver ik kom. Ook hierbij ga ik niks forceren.

Gelijk heb je kerel! Vind dat je krachtstats al netjes zijn hoor maar massa blijft toch het uiteindelijke doel. Ik heb ook een periode gehad dat ik teveel met pr's zetten bezig was en merk nu toch wel dat nu ik het wat rustiger aan doe en mn techniek beter is, ik eigenlijk betere gains maak. Pr's zetten is leuk maar niet noodzakelijk en je moet het vooral niet gaan forceren zou ik zeggen ;)

En ik vind dumbbells ook lekker voor borst dus zou gewoon lekker dumbbell presses gaan doen als die fijner aanvoelen. En pushen heeft ook geen zin, gaat alleen maar tegen je werken want voor je het weet heb je blessures of is je techniek ruk en ben je verder van huis. Liever wat langamere steady gains dan te gaan forceren om progressie te maken. Blijf erbij dat ik je stats en progressie netjes vind.

Hoe bevalt je schema trouwens, idee om 3 daagse split te gaan doen?

Een mooie training met een mooie PR op die DL.
Maar het gaat uiteindelijk niet om gewicht maar om vooruitgang! en zolang je vooruitgaat is het goed!
al is het uiteraard wel leuk regelmatig even een PR te pakken. Maar dat doe je sowieso wel. ;)

Leuke log! Waarom eerst schouders en daarna bankdrukken?

Als jij geen last heb tijdens het deadliften, en het voelt goed aan zie ik geen reden om lager te pakken. '

Zou zo maar kunnen dan je een spiertje hebt verrekt, dit duurt paar dagen tot maximaal 2/3weken voor dat het geneest.

Heb je nog een filmpje van je deadlifts? Sterke 1 arm dumbel rows trouwens !

Terug
Naar boven