ShadyNG
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 688
- Lengte
- 1m80
Gelijk heb je kerel! Vind dat je krachtstats al netjes zijn hoor maar massa blijft toch het uiteindelijke doel. Ik heb ook een periode gehad dat ik teveel met pr's zetten bezig was en merk nu toch wel dat nu ik het wat rustiger aan doe en mn techniek beter is, ik eigenlijk betere gains maak. Pr's zetten is leuk maar niet noodzakelijk en je moet het vooral niet gaan forceren zou ik zeggen
En ik vind dumbbells ook lekker voor borst dus zou gewoon lekker dumbbell presses gaan doen als die fijner aanvoelen. En pushen heeft ook geen zin, gaat alleen maar tegen je werken want voor je het weet heb je blessures of is je techniek ruk en ben je verder van huis. Liever wat langamere steady gains dan te gaan forceren om progressie te maken. Blijf erbij dat ik je stats en progressie netjes vind.
Hoe bevalt je schema trouwens, idee om 3 daagse split te gaan doen?
Thanks man!

Schema bevalt me wel lekker eigenlijk, vooral omdat ik me spieren 2x per week aanspreek waarvan 1x wat minder omdat UB maar 2 rug/bors/schouder oefeningen bevatten.
Ik blijf de hoofdoefeningen Mp,Bp/dumbell bp,Squat,Dl, elke trainingsdag minimaal 1 ervan en wss houd ik die op reps van 3-5.
Puur omdat ik de rest van de oefeningen alsnog op high reps pak, dus dan heb ik van beide wat (en het voelt wel lekker die low reps op sommige oefeningen).
Dus ik kom wel op 4 dagen uit, zolang me herstel het aankan

---------- Toegevoegd om 23:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------
Leuke log! Waarom eerst schouders en daarna bankdrukken?
Als jij geen last heb tijdens het deadliften, en het voelt goed aan zie ik geen reden om lager te pakken. '
Zou zo maar kunnen dan je een spiertje hebt verrekt, dit duurt paar dagen tot maximaal 2/3weken voor dat het geneest.
Heb je nog een filmpje van je deadlifts? Sterke 1 arm dumbel rows trouwens !
Thanks, welkom

Dit was de 2e keer dat ik bij sumo deadlift voor een PR ging, doe sumo deadlift pas 2 weken nu.
Zou goed kunnen dat me benen verkeerd stonden omdat ik dit keer met me handen tegen me benen aankwam, wat vorige keer niet zo was met een even brede grip.
Heb er helaas geen filmpje van

Thanks voor de info, ik denk dat ik squats deze week even weglaat dan.
Over die schouders:
Ik volg een schema:
dag 1 - UB (start oefening MP)
dag 2 - LB (start oefening Squat)
dag 3 - Borst/Front + Side Schouders/Triceps (eigenlijk gewoon Push :O) start oefening BP)
dag 4 - Rug/Biceps/Abs/Achterkant schouders (eigenlijk Pull) start oefening DL)
Op dag 4 pak ik nog wel eens 1 á 2 oefeningen voor de benen.
Van plan om dat bij leg curls te houden voor wat extra hamstring aandacht, zodat de lift off van de deadlift wat vloeiender gaat hopelijk. En kuiten of een leg press (of beide).
Deze week wat rommelig schema door omstandigheden
Laatst bewerkt:

Vandaag + morgen ff 2 opdrachten knallen dus