Fitness Seller

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
Gelijk heb je kerel! Vind dat je krachtstats al netjes zijn hoor maar massa blijft toch het uiteindelijke doel. Ik heb ook een periode gehad dat ik teveel met pr's zetten bezig was en merk nu toch wel dat nu ik het wat rustiger aan doe en mn techniek beter is, ik eigenlijk betere gains maak. Pr's zetten is leuk maar niet noodzakelijk en je moet het vooral niet gaan forceren zou ik zeggen ;)

En ik vind dumbbells ook lekker voor borst dus zou gewoon lekker dumbbell presses gaan doen als die fijner aanvoelen. En pushen heeft ook geen zin, gaat alleen maar tegen je werken want voor je het weet heb je blessures of is je techniek ruk en ben je verder van huis. Liever wat langamere steady gains dan te gaan forceren om progressie te maken. Blijf erbij dat ik je stats en progressie netjes vind.

Hoe bevalt je schema trouwens, idee om 3 daagse split te gaan doen?

Thanks man! :)
Schema bevalt me wel lekker eigenlijk, vooral omdat ik me spieren 2x per week aanspreek waarvan 1x wat minder omdat UB maar 2 rug/bors/schouder oefeningen bevatten.
Ik blijf de hoofdoefeningen Mp,Bp/dumbell bp,Squat,Dl, elke trainingsdag minimaal 1 ervan en wss houd ik die op reps van 3-5.
Puur omdat ik de rest van de oefeningen alsnog op high reps pak, dus dan heb ik van beide wat (en het voelt wel lekker die low reps op sommige oefeningen).
Dus ik kom wel op 4 dagen uit, zolang me herstel het aankan :o

---------- Toegevoegd om 23:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------

Leuke log! Waarom eerst schouders en daarna bankdrukken?

Als jij geen last heb tijdens het deadliften, en het voelt goed aan zie ik geen reden om lager te pakken. '

Zou zo maar kunnen dan je een spiertje hebt verrekt, dit duurt paar dagen tot maximaal 2/3weken voor dat het geneest.

Heb je nog een filmpje van je deadlifts? Sterke 1 arm dumbel rows trouwens !

Thanks, welkom :)
Dit was de 2e keer dat ik bij sumo deadlift voor een PR ging, doe sumo deadlift pas 2 weken nu.
Zou goed kunnen dat me benen verkeerd stonden omdat ik dit keer met me handen tegen me benen aankwam, wat vorige keer niet zo was met een even brede grip.
Heb er helaas geen filmpje van :(
Thanks voor de info, ik denk dat ik squats deze week even weglaat dan.

Over die schouders:
Ik volg een schema:
dag 1 - UB (start oefening MP)
dag 2 - LB (start oefening Squat)
dag 3 - Borst/Front + Side Schouders/Triceps (eigenlijk gewoon Push :O) start oefening BP)
dag 4 - Rug/Biceps/Abs/Achterkant schouders (eigenlijk Pull) start oefening DL)

Op dag 4 pak ik nog wel eens 1 á 2 oefeningen voor de benen.
Van plan om dat bij leg curls te houden voor wat extra hamstring aandacht, zodat de lift off van de deadlift wat vloeiender gaat hopelijk. En kuiten of een leg press (of beide).
Deze week wat rommelig schema door omstandigheden

Laatst bewerkt:
  • #1.262
Vandaag school geskipt, net als morgen.
Aardig groot project liggen nog, dus daar ga ik aan beginnen vandaag.
Ook rust met trainen tot vrijdag, kan het wel gebruiken :o

Voeding vandaag:
Meal 1: 4 eieren + 2 brood (gebakken in roomboter) + 0.5l volle melk
Meal 2: Spinazie + aardappelen + kip + creatine met 250ml dubbeldrank
Meal 3: 4 eieren + 2 brood (gebakken in roomboter) + 0.5l volle melk
Meal 4: Kwarkshake (voor het slapen)

3000 kcal - 185p - 125f

Yo skippert, trainingen zien er zeker netjes uit qua gewichten.

Rust kan wonderen verrichten en blijkbaar kan je schoolwerk het ook wel gebruiken xD

Alles goed hier bro?

• #1.265
Yo skippert, trainingen zien er zeker netjes uit qua gewichten.

Rust kan wonderen verrichten en blijkbaar kan je schoolwerk het ook wel gebruiken xD

Thanks kerel :) 2 dagen training gehad deze week en nu al uitgeschakeld :o
We krijgen iedere vrijdag 1 opdracht erbij (portfolio samenstellen) en moet nog beginnen terwijl we deze vrijdag de 3e opdracht krijgen :P Vandaag + morgen ff 2 opdrachten knallen dus :)

Gaat man..
Vorige pagina staat wat uitleg over wat er gister bij de training is gebeurd: techniek (sumo) DL bleek nog niet goed te zijn ook al voelde die heerlijk aan (geen backpumps oid). Dus ga terug naar 5-reppers in plaats van 3, omdat ik moeite heb met de lift off. Krachtdoelen focus ik me niet te veel op vanwege forceren, maar ga wel proberen rustig Pr's te pakken natuurlijk.
Die 3x150kg kan ik nog wel even vergeten :o
Barbell BP zet ik me krachtdoelen ook even aan de kant omdat ik barbell BP eigenlijk alleen doe met spotter + ik vind dumbells eigenlijk fijner -> betere pomp, betere MMC en meer spierpijn een dag later, wat voor mij toch wel meer voldoening geeft.

Gister bij de training ook door me rug gegaan met het neerleggen van 16kg dumbells terwijl bij een deadlift van 133kg alles lekker voelde :o Heb er nu lichtjes last van. Ook in me kuiten heb ik last (geloof de Soleus muscle als ik plaatjes bekijk), niet door het trainen en geen last van met trainen, maar heb er constant steken in als me voet niet stabiel op de grond staat. Bulken is wel leuk natuurlijk maar begin nu toch wel wat klachten te ondervinden :( Maar we gaan gewoon lekker door, met een iets mindere focus op krachtdoelen om die klachten en meerdere klachten zoveel mogelijk te beperken.
Misschien gooi ik vanaf 2014 me hele schema wel om en ga ik ook de compounds op 8 reps pakken, dat kijk ik nog even aan. Vorige pagina staat hier meer uitleg over als reactie op Johan92 geloof ik :thumbs:

Edit: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/shadys-log-343421/index63.html#post8182151

Mocht je tips of adviezen hebben zijn ze natuurlijk altijd welkom! :)

Laatst bewerkt:
Je hoeft compounds niet per se op 8 reps te pakken. Zou gewoon tussen 5-8 houden als ik jou was. Maar die 3x3 of wat je ook doet heeft verder weinig met massa pakken te maken lijkt mij en of je techniek dan ook goed is als je echt aan je max 3rm zit betwijfel ik ook gezien het feit dat je nu wat klachten hebt ;)

Gewoon niet te veel met de cijfertjes bezighouden, ook niet met je gewicht trouwens: "slow and steady wins the game".

Compounds zijn belangrijk maar het moet ook gewoon goed aanvoelen en ik weet van mijzelf als ik bench op 3 reps ga doen mijn mmc echt ruk is. Deadlift en overhead press zijn trouwens wel oefeningen die, als ik 3 reps doe, toch goed aanvoelen maarja dat verschilt ook per persoon en oefening natuurlijk.

En als je klachten ondervindt, kun je denk ik beter even een 3 daagse split gaan doen. Nu doe je volgens mij al een tijdje elke spiergroep 2x per week maar met een 3 daagse split heb je ook net wat meer hersteltijd en dat is ook gewoon belangrijk.

Verder gewoon goed naar je lichaam luisteren zou ik zeggen, zowel wat betreft voeding als wat betreft training en rust :)

• #1.267
Je hoeft compounds niet per se op 8 reps te pakken. Zou gewoon tussen 5-8 houden als ik jou was. Maar die 3x3 of wat je ook doet heeft verder weinig met massa pakken te maken lijkt mij en of je techniek dan ook goed is als je echt aan je max 3rm zit betwijfel ik ook gezien het feit dat je nu wat klachten hebt ;)

Gewoon niet te veel met de cijfertjes bezighouden, ook niet met je gewicht trouwens: "slow and steady wins the game".

Compounds zijn belangrijk maar het moet ook gewoon goed aanvoelen en ik weet van mijzelf als ik bench op 3 reps ga doen mijn mmc echt ruk is. Deadlift en overhead press zijn trouwens wel oefeningen die, als ik 3 reps doe, toch goed aanvoelen maarja dat verschilt ook per persoon en oefening natuurlijk.

En als je klachten ondervindt, kun je denk ik beter even een 3 daagse split gaan doen. Nu doe je volgens mij al een tijdje elke spiergroep 2x per week maar met een 3 daagse split heb je ook net wat meer hersteltijd en dat is ook gewoon belangrijk.

Zit idd nog even te kijken naar de reprange. Bij squat en MP gaan 3 reps lekker, bij deadlift merk ik dat ik bij de 1e rep al moeite heb met de lift off op een PR gewicht zoals gister, dus vandaar dat ik zak naar 5 reps.
BP heb ik nog niet op 3 reps gedaan eigenlijk, maar denk dat ik die ook liever op 5 reps houd.

Thanks voor het meedenken! :)
Deze week is sowieso nog rustig en denk dat ik met kerst een rustweekje pak.
Dus ga vanaf volgende week even de rep range aanpassen om me CNS wat hersteltijd te geven en eens puzzelen om een split schema te pakken vanaf 2014, de laatste 1,5 maand van me bulk :thumbs:
Vind split sowieso wel lekkerder trainen maar vind er wel een erg groot verschil in zitten met spiergroepen 1x of 2x per week (vandaar dat UB dagje om ze extra te prikkelen).
Maar zie veel mensen toch lekker gainen op split, dus worth a try :)

Je kunt ook 3 daagse split 4 of 5 dagen per week doen dan schuif je gewoon door. Ik doe nu 3 daagse split 4 dagen per week en dan train je een spiergroep 1x per 5 dagen (vs 1x per 3.5 dag bij ub/lb). Dan heb je dus meer hersteltijd en ook ruimte voor meer volume per spiergroep aangezien je per training minder spiergroepen doet. Vind ik zelf wel fijn werken ;)

• #1.269
Je kunt ook 3 daagse split 4 of 5 dagen per week doen dan schuif je gewoon door. Ik doe nu 3 daagse split 4 dagen per week en dan train je een spiergroep 1x per 5 dagen (vs 1x per 3.5 dag bij ub/lb). Dan heb je dus meer hersteltijd en ook ruimte voor meer volume per spiergroep aangezien je per training minder spiergroepen doet. Vind ik zelf wel fijn werken ;)

Dus wat jij doet per week is:
Dag 1. rug+schouders,
Dag 2. LB
Dag 3. Borst + armen
Dag 4. rug+schouders

Met doorschuiven dan natuurlijk?

Dus wat jij doet per week is:
Dag 1. rug+schouders,
Dag 2. LB
Dag 3. Borst + armen
Dag 4. rug+schouders

Met doorschuiven dan natuurlijk?

Nah ga het nu waarschijnlijk anders doen omdat ik mijn legs wat vind voorlopen. Niet dat mn benen groot zijn maar die hebben een stuk meer progressie geboekt dan bijv mn armen dus ga nu wat meer op upperbody focussen. Ik ga dus waarschijnlijk dit doen:

Week 1:
Maandag: rug + schouders
Woensdag: borst + armen
Vrijdag: rug + schouders
Zondag: LB

Week 2:
Maandag: borst + armen
Woensdag: rug + schouders
Vrijdag: borst + armen
Zondag: LB

Benen dan 1x per week, even kijken hoe ik daar op reageer want heb benen altijd met vrij hoge frequentie getraind.

Maar je moet maar kijken wat je gaat doen want er is genoeg keus qua 3 daagse splits. Je zou ook push/pull/legs kunnen doen of borst+rug/LB/ schouders+armen. Zijn allemaal prima schema's imo :)

Want bij schouders+armen kun je dan wel overhead press als 1e oefening doen alleen zit je dan bij borst+rug wel met zowel bor als dumbbell bench maar dat moet ook wel te doen zijn lijkt mij. Bij PPL heb je dan wel zowel dumbbell bench als ohp bij push maar dat heb je bij ub ook eigenlijk ;)

• #1.271
^
Ga dit zeker onthouden man, lijkt me wel lekker om te proberen.
Denk dat ik me wat verkeerd verwoord heb: Me herstel red het wel in principe, zit alleen met wat pijntjes nu (die ik niet allemaal tijdens het trainen oploop, afgezien van onderrug).
Dus zou iets met CNS kunnen zijn, dat ik gewoon te zwaar train in plaats van teveel.

Maar zoals ik zei ga ik die split onthouden en wss een split schema proberen begin januari :)
Thanks! :thumbs:

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Een mooie training met een mooie PR op die DL.
Maar het gaat uiteindelijk niet om gewicht maar om vooruitgang! en zolang je vooruitgaat is het goed!
al is het uiteraard wel leuk regelmatig even een PR te pakken. Maar dat doe je sowieso wel. ;)

Oeps, zie hem nu pas :o
Thanks, en dat is inderdaad een beetje de instelling; die PR's komen alsnog wel ook al zijn ze niet de hoofdzaak ;)

Even wat rust kan ook je training ten goede komen. Maar nu vooral je schoolwerk ;)
Succes met je opdrachten deze week.

Thanks kerel :) 2 dagen training gehad deze week en nu al uitgeschakeld :o
We krijgen iedere vrijdag 1 opdracht erbij (portfolio samenstellen) en moet nog beginnen terwijl we deze vrijdag de 3e opdracht krijgen :P Vandaag + morgen ff 2 opdrachten knallen dus :)

Gaat man..
Vorige pagina staat wat uitleg over wat er gister bij de training is gebeurd: techniek (sumo) DL bleek nog niet goed te zijn ook al voelde die heerlijk aan (geen backpumps oid). Dus ga terug naar 5-reppers in plaats van 3, omdat ik moeite heb met de lift off. Krachtdoelen focus ik me niet te veel op vanwege forceren, maar ga wel proberen rustig Pr's te pakken natuurlijk.
Die 3x150kg kan ik nog wel even vergeten :o
Barbell BP zet ik me krachtdoelen ook even aan de kant omdat ik barbell BP eigenlijk alleen doe met spotter + ik vind dumbells eigenlijk fijner -> betere pomp, betere MMC en meer spierpijn een dag later, wat voor mij toch wel meer voldoening geeft.

Gister bij de training ook door me rug gegaan met het neerleggen van 16kg dumbells terwijl bij een deadlift van 133kg alles lekker voelde :o Heb er nu lichtjes last van. Ook in me kuiten heb ik last (geloof de Soleus muscle als ik plaatjes bekijk), niet door het trainen en geen last van met trainen, maar heb er constant steken in als me voet niet stabiel op de grond staat. Bulken is wel leuk natuurlijk maar begin nu toch wel wat klachten te ondervinden :( Maar we gaan gewoon lekker door, met een iets mindere focus op krachtdoelen om die klachten en meerdere klachten zoveel mogelijk te beperken.
Misschien gooi ik vanaf 2014 me hele schema wel om en ga ik ook de compounds op 8 reps pakken, dat kijk ik nog even aan. Vorige pagina staat hier meer uitleg over als reactie op Johan92 geloof ik :thumbs:

Edit: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/shadys-log-343421/index63.html#post8182151

Mocht je tips of adviezen hebben zijn ze natuurlijk altijd welkom! :)

Lullig van je rug bro! Ik weet helaas hoe het is. Njah goed, de enige tip die ik je kan geven is: focus je op techniek. Rep range is niet zeer belangrijk, je kunt beide met low en high rep progressie boeken, mits je techniek op orde is. Doe desnoods een flinke deload en bouw het dan weer rustig op, met nadruk op correcte uitvoering. Maak desnoods een video opname voor evaluatie. Het is beter om wat lichter te trainen met correcte form dan zwaarder met shitty form.

When you enter the gym, leave your ego at the door.

• #1.274
Lullig van je rug bro! Ik weet helaas hoe het is. Njah goed, de enige tip die ik je kan geven is: focus je op techniek. Rep range is niet zeer belangrijk, je kunt beide met low en high rep progressie boeken, mits je techniek op orde is. Doe desnoods een flinke deload en bouw het dan weer rustig op, met nadruk op correcte uitvoering. Maak desnoods een video opname voor evaluatie. Het is beter om wat lichter te trainen met correcte form dan zwaarder met shitty form.

When you enter the gym, leave your ego at the door.

Thanks bro, ego mag zeker weten wegblijven..
Hoop dat het snel verholpen is; een spiertje verrekken door p*ssy weights neer te leggen lijkt me niet zo'n harde aanslag als bij een snap op een 100kg+ deadlift.
Doe het even een weekje rustig aan, of zolang als nodig is.
Zal eens kijken of een filmpje lukt :thumbs:

• #1.275
Vandaag even langs de fysio op geweest, afspraak gemaakt voor dinsdag.
Heb als klacht alleen me kuit(en) opgegeven en erbij gezegd dat ik al een tijdje rondloop met lichte rugklachten (in me lats met wide grip pull(downs).
Kreeg te horen dat ik in het gesprek alles kan melden waar ik last van heb.
Blijkt dat er voor een flink bedrag vergoed wordt per jaar, dus hoop dat ik dit jaar nog 'behandeld' kan worden als dinsdag alleen een gesprek is.

Even wat dingen aangepast in het trainingsschema, facepulls en lying rear delt flyes toegevoegd.
Dips ook weer toegevoegd, alleen uitkijken dat ik niet te diep zak de volgende keer.
Vandaag rustdag en zelfde voeding als gister.

Maandag UB
MP / db shoulder press
Chin ups
T-bar row / one arm dumbell row
Dumbell bench press
Dips
Dumbell side raises
Dumbell bicep curl
Triceps pushdown

Dinsdag LB
Squat
Leg press
Leg extensions
seated leg curl
Calf press
Dumbell shrugs
Cable crunch
Side bends

Donderdag - push (volgorde BP-incline db press kan veranderd worden, net waar ik zin in heb)
BP
Incline db press
Dumbell flyes
Dumbell shoulder press
Dumbell side raises
Fly machine (optioneel)
Weighted bench dips
Triceps pushdown

Vrijdag (pull)
Sumo DL
One arm dumbell row
Lat pulldown onderhands
Seated cable rows
Face pulls
Lying rear delt flyes
Dumbell shrugs
EZ-bar curl (5 setjes)

Zaterdag - assistance thuis-
Barbell behind the back wrist curl 4xfail of 1 rep verwijderd (23kg stang)
toe touchers 4xfail of 1 rep verwijderd
planks 4xfail

Klinkt veelbelovend bij die fysio. Ik hoop dat hij/zij meteen wat voor je kan betekenen. Altijd prettig als het dan ook nog vergoed wordt . Dan wil je het liefst ook meteen starten met iets.

Schema ziet er netjes uit (voor zover ik in staat ben het te beoordelen. :o). En die dips gewoon rustig kijken hoe diep je kan.

Succes!

• #1.277
Klinkt veelbelovend bij die fysio. Ik hoop dat hij/zij meteen wat voor je kan betekenen. Altijd prettig als het dan ook nog vergoed wordt . Dan wil je het liefst ook meteen starten met iets.

Schema ziet er netjes uit (voor zover ik in staat ben het te beoordelen. :o). En die dips gewoon rustig kijken hoe diep je kan.

Succes!

Thanks Marina :D
Die dips tjah.. vorige keer zakte ik zo diep mogelijk (lats knepen helemaal samen zo diep ging ik) en scheurde er iets. Had daarna ook last bij een pull beweging en niet bij een press, dus dat was het bewijs voor mij dat zo diep mogelijk niet nodig/verstandig is voor chest-activation.

Laatst bewerkt:
Rustig aan doen de komende tijd kerel, blessures kan je er niet bij hebben! Doe je bench dips? Of de ekte dips? :p

• #1.279
Rustig aan doen de komende tijd kerel, blessures kan je er niet bij hebben! Doe je bench dips? Of de ekte dips? :p

De eckte eckte, wel chest versie :p
Tricep versie voelt niet echt lekker aan, daarvoor doe ik wel weighted bench dips.
Morgen weer knallen met het enige waar ik nauwelijks last van blessures heb; UB :o

De eckte eckte, wel chest versie :p
Tricep versie voelt niet echt lekker aan, daarvoor doe ik wel weighted bench dips.
Morgen weer knallen met het enige waar ik nauwelijks last van blessures heb; UB :o

Haha nice man, daar heb ik de kracht nog niet voor :p
Ik voel met dips juist erg mijn schouders.. Vooral bench dips, lats heb ik nog nooit problemen over gehoord..
UB belast je ook wel zwaar, maar anders. Ik heb ook nooit echt blessures gehad aan UB, laten we dat ook maar zo houden :D

Terug
Naar boven