Vandaag de eerste training van het split schema erop zitten.
Vind split schema's het lekkerste trainen; door één grote spiergroep aan te pakken ben ik veel meer geconcentreerd.
Moet dat dus afwegen met wat het 'beste' is, want ik denk dat ik met ub/lb meer kan behalen op massa, terwijl ik met split schema's meer kracht denk te boeken.
Zal split schema's dus af en toe wel toe gaan passen, bevallen me lekker!
Schouders & triceps. Trainingsduur 1 uur 20 minuten

Warmup rotator cuffs.
Standing OHP (RPT)
10x18kg
8x38kg
3x58kg
3x65,5kg -> PR
3x63kg -> 4e rep werd hem echt niet
5x58kg
5x58kg
Dumbell shoulder press (soort RPT)
8x20kg
5x26kg
5x32kg -> PR
8x28kg
6x30kg
12x26kg
Volgorde iets minder omdat 30kg's bezet waren van te voor
Dumbell lying rear laterial raise. EDIT: blijken reverse flyes te zijn
10x5kg
10x5kg
10x5kg
Uitvoering was strict, lekker!
Face pulls (1e keer)
Rope:
10x40kg
8x59kg
Kabels, per hand:
8x27kg
8x27kg
Dumbell side raises
10x6kg
8x9kg
8x9kg
10x8kg
20x6kg
Cable rope triceps extension
12x52kg overhead
10x79kg overhead
10x59kg achterlangs
10x79kg overhead
10x59kg achterlangs
Triceps pushdown (20 sec rust vanwege haast)
10x31,5kg
10x28kg
8x24,5kg
6x21kg
Feedback & voeding
Prima training, 4/5!
Triceps extension achterlangs was de eerste keer dat ik het deed, wel met rope op machine.
Deed hem altijd overhead maar zag wat mensen hem achterlangs proberen en dat leek me wel wat.
Side raises gingen ook lekker na de andere schouder isolatie, normaal heb ik wat lichte 'pijntjes' bij de eerste 1/2 setjes side raises omdat het een beetje los moet komen.
Voeding op 3400 kcal's. Zo dadelijk 2 porties macaroni + gehakt

Geweldig die blikken van de mensen in de bus als je een pak chocomelk achterover slaat

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:58 ----------
Verstandig van je om deze week even rustig aan te doen. Ben benieuwd naar wat de fysio zegt, hopelijk zul je snel herstellen. Ik weet hoe f*cking vervelend blessures zullen zijn, vooral als je net lekker bezig bent en dan je progressie tijdelijk stopt.
Ah, binges heeft iedereen af en toe, niks mis mee. Je moet het op lange termijn bekijken: 1 keer ~1000 kcal boven onderhoud gaat echt niks veranderen. Ik vind 4000 kcal nog reuze meevallen voor een binge. Als ik binge, is het meestal full r*tard op 6000+ kcal.
Ik mag nog van geluk spreken bro, dit zijn maar kleine blessures

Binge aanval zal wel wat hoger geleden hebben denk ik, zat op 2600 kcal's gepland en daar is nog een zak snoep + halve bak lasagne bij gekomen.
Ben in het weekend vaak met vrienden en dan gaan we meestal ergens iets eten, waardoor het weekend meestal een ramp is met voeding. Zorg over het algemeen dat ik me eiwitten binnen krijg en voor de rest laat ik me meestal meegaan met wat er gegeten wordt
Het kan natuurlijk altijd slechter

Dan kan je net zo goed afmaken, anders is het toch wachten. Bussen gaan hier ook altijd om het uur, kan echt vervelend zijn.
Weekje rustig aan doen kan zo slecht niet zijn, wat isolatie oefeningetjes kunnen ook leuk zijn. Beter dan vol gas gaan en blessures oplopen.
4000 kcal..... Dafuq bro, dat zal ik wel laten
Het is al sinds 5 december raak met cheaten, je wil niet weten hoeveel kruidnoten erdoorheen gejaagd zijn

Nu proberen om het een beetje clean te houden tot kerst, want dat wordt ook een flink vreetfestijn
Ik had het meer over die binkies die de DB aangaven!

je moet ergens starten he!

Maar als ik iets zelf niet in positie krijg pak ik het niet. Vind inderdaad ook dat ik dat zelf moet kunnen.
Voor mij eerder Yoghurt/kwark.

hahahaha
en een binge.. die ene keer.. je lichaam gaat daar echt niet in ene zwaarder van worden.
1 binge zou niet moeten uitmaken inderdaad, maar er is best vaak ongepland nog wat bijgekomen op mijn voeding en meestal net voor het slapen. Ene keer paar handjes kruidnoten, dan weer een halve chocoladeletter, noem het maar op

Heb bij me bodyweight doelen ook 0,5kg - 1kg extra geteld in de maand december tov andere maanden