XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Haha nice man, daar heb ik de kracht nog niet voor :p
Ik voel met dips juist erg mijn schouders.. Vooral bench dips, lats heb ik nog nooit problemen over gehoord..
UB belast je ook wel zwaar, maar anders. Ik heb ook nooit echt blessures gehad aan UB, laten we dat ook maar zo houden :D

Soon grashopper, soon! :cool:
Bench dips voel ik mijn schouder zelf ook idd en dat is ook een gevoelig punt (al keer met chest dips blessure opgelopen en met cable chest press aan zelfde schouder).
Blessures kwamen beide omdat ik veel te ver doorzakte. 90 graden mag je sowieso wel voorbij maar ik ging er extreem ver voorbij :o
Denk dat ik die maar even eruit laat voor de zekerheid, thanks voor de warning ;)
Pull ups of wide grip pulldown's kan ik ook niet door blessure opgelopen met wide grip pull up. chin-ups en row's lukken wel gewoon en die zeurende pijn bij mijn kuit in de buurt heb ik geen last van met trainen. Dus eigenlijk alleen me onderrug die momenteel wat rust nodig heeft aangezien pull ups/wide grip pulldown's te vermijden zijn :)
Ben het zeker met je eens, deadlift en squat vind ik meer risicovol dan bp/mp!

Hehe, die tijd komt nog wel! :cool:
Ja precies hetzelfde gehad, te diep zakken omdat je de grootste ROM wilt, alleen achteraf niet zo verstandig.
Verstandig van je, er zijn genoeg alternatieven. Geen probleem man! ;)
De oefeningen die echt niet willen moet je dan gewoon even een tijdje vermijden, soms voel je het tijdens het trainen idd niet maar de dag erna, kan soms verraderlijk zijn.

Ja precies, deadlift en squat ga je vaak ook echt tot het uiterste. Mp en bp is het zo, als het niet meer wil houd het op. Althans bij mij wel :p

Vind je schema er goed uitzien shady! Alleen moet je dan maar even kijken met dips. Ik deed ze vorige week ook en voelde ze toen ook licht in mn lats dus misschien ga ik dan ook te diep. Ik deed ze ook weleens op zo'n machine. Weet dat meeste mensen iets tegen machines hebben maar je kan die altijd in geval van nood doen. Moet zeggen dat ik ook geen fan ben van machines maar vind die seated dip machine wel chill.

En ik meende te herinneren dat je zei dat je traps wat achterliepen toch? Kan ook komen doordat je ze met dit schema 4x per week traint. Want bij ub pak je traps met rows en schouderoefeningen en bij lb ga je ze weer isoleren met shrugs dus dan kunnen ze bijna niet herstellen. En bij push pak je traps met dbsp en side raises en bij pull weer met rear delts en shrugs dus misschien zou je dat iets anders kunnen indelen ;)

• #1.284
Vandaag weer een klote training gehad.
Slecht geslapen, was zo brak als iets. Ook nog een biertje op zo'n 2,5 uur voor de training door vele tussenuren en mede-studenten die wat gingen drinken.
Resultaat was dat ik inzakte toen ik eenmaal terug op school kwam :(

Upperbody. Trainingsduur 1 uur.
Warmup rotator cuffs.

Incline dumbell press
8x20kg
8x26kg
5x32kg
5x38kg
5x38kg
5x38kg
10x28kg
40kg's stonden op de planning, maar ging hem echt niet worden. Vorige training zat ik op 8x38kg.
Volgende keer pak ik die 40kg keihard!

Dumbell bench press
8x28kg (met moeite)
triceps verzuurden hier ook helemaal, wou eigenlijk de gym uitlopen.
Ben vanaf hier wat gaan freestylen om toch wat te doen.

Chin ups
3x8xBW

gewicht niet bijgehouden:
- dumbell side raises 2 setjes
- cable shrugs 2 setjes
- machine fly's 3 setjes
- triceps pushdown machine 3 setjes
- incline pull machine 2 setjes
- planks (2x1minuut)
- cable crunch 3 setjes
- toe touchers 2 setjes

EZ-bar curl
10x29kg
10x34kg
9x34kg
9x34kg

Standing MP
8x18kg
5x48kg
5x48kg

Feedback & voeding
Jaja, erg rare volgorde :o
Was een beetje de tijd aan het opvullen omdat ik op de bus moest wachten.
Wou de MP eigenlijk skippen maar stond toevallig een squatrek vrij en had 5 minuten over.
Toch nog weggegaan met een redelijk gevoel, vond het wel lekker een keer wat machine werk tbh.
Nooit meer drinken voor het trainen! Geen één slok!

Voeding ligt op 3200 kcal's door de slechte training.
Zo dadelijk 2 broodjes shoarma :D

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Vind je schema er goed uitzien shady! Alleen moet je dan maar even kijken met dips. Ik deed ze vorige week ook en voelde ze toen ook licht in mn lats dus misschien ga ik dan ook te diep. Ik deed ze ook weleens op zo'n machine. Weet dat meeste mensen iets tegen machines hebben maar je kan die altijd in geval van nood doen. Moet zeggen dat ik ook geen fan ben van machines maar vind die seated dip machine wel chill.

En ik meende te herinneren dat je zei dat je traps wat achterliepen toch? Kan ook komen doordat je ze met dit schema 4x per week traint. Want bij ub pak je traps met rows en schouderoefeningen en bij lb ga je ze weer isoleren met shrugs dus dan kunnen ze bijna niet herstellen. En bij push pak je traps met dbsp en side raises en bij pull weer met rear delts en shrugs dus misschien zou je dat iets anders kunnen indelen ;)

Thanks bro, en ook voor het meedenken! :thumbs:
Volgens mij hebben we geen dip machine, zal nog eens goed kijken voor de zekerheid!
Traps lopen niet echt achter meer, voorheen wel inderdaad. Vind het wel gruwelijk om monster traps te bouwen maar had helemaal niet eraan gedacht dat ik ze indirect ook mee pakte, dus bedankt bro!
Zal ze bij LB verschuiven naar UB, of ik laat ze gewoon weg :)

Al met al dus toch nog met een redelijk gevoel weggaan. Dat is toch netjes als je aan het begin echt zoiets hebt van het gaat bagger. Alhoewel het voor mij nog enorme gewichten zijn. :o

Liever een beker melk dus ipv een biertje! ;)

Vind het toch nog nette training kerel :thumb:

Thanks bro, en ook voor het meedenken! :thumbs:
Volgens mij hebben we geen dip machine, zal nog eens goed kijken voor de zekerheid!
Traps lopen niet echt achter meer, voorheen wel inderdaad. Vind het wel gruwelijk om monster traps te bouwen maar had helemaal niet eraan gedacht dat ik ze indirect ook mee pakte, dus bedankt bro!
Zal ze bij LB verschuiven naar UB, of ik laat ze gewoon weg :)

Ik heb trouwens net ook dips gedaan en ik deed ze nu iets minder diep en dat voelde al meteen beter aan. En ik doe trouwens helemaal geen shrugs, alleen rows en schouderoefeningen waarmee je traps ook meepakt. Desnoods doe je ze gewoon 1xpw of bij ub idd. Kost misschien 5 min extra dan dus is prima bij ub te plaatsen ;)

En mooi om te horen dat traps zijn bijgetrokken :)

Goede train hoor! Een klote training van jou is al sterker dan een goede training van mij :p
Toch goed dat je bent door gegaan en niet gevlucht! :D

• #1.288
Al met al dus toch nog met een redelijk gevoel weggaan. Dat is toch netjes als je aan het begin echt zoiets hebt van het gaat bagger. Alhoewel het voor mij nog enorme gewichten zijn. :o

Liever een beker melk dus ipv een biertje! ;)

Zat tijdens de training echt een beetje rond te staren en vooral naar 2 gasten naast me die constant een kerel de dumbells aangaven bij een incline dumbell press, toen die kerel al op het bankje lag :o
Liever een pak melk bedoel je! :)

Vind het toch nog nette training kerel :thumb:

Ik heb trouwens net ook dips gedaan en ik deed ze nu iets minder diep en dat voelde al meteen beter aan. En ik doe trouwens helemaal geen shrugs, alleen rows en schouderoefeningen waarmee je traps ook meepakt. Desnoods doe je ze gewoon 1xpw of bij ub idd. Kost misschien 5 min extra dan dus is prima bij ub te plaatsen ;)

En mooi om te horen dat traps zijn bijgetrokken :)

Thanks man, had het wel mooi gevonden om de 40kg's te pakken, gelijk het hoogste aanwezig in de gym :p
Maar komt alsnog wel, me bulk duurt nog even :)
Wou zelf ook dips gaan doen maar was bezet :(
Denk dat het ook geen meerwaarde heeft om extra diep te zakken, zoals ik zei; toen ik een 'blessure' opliep met de dips gebeurde het op het punt toen ik zo diep hing en mezelf omhoog wou duwen.
Ik had er alleen last van met pull bewegingen en totaal niet met chest/push oefeningen, wat voor mij toch wel wat bewijs was.

Goede train hoor! Een klote training van jou is al sterker dan een goede training van mij :p
Toch goed dat je bent door gegaan en niet gevlucht! :D

Thanks kerel, ik heb ze slechter meegemaakt ;)
Het was of na de incline dumbell press meteen stoppen of een hele workout ervan maken,bus rijdt namelijk om het uur :o
Maar om het nou bij 1 oefening te laten vond ik wel erg rampzalig :p

Zat tijdens de training echt een beetje rond te staren en vooral naar 2 gasten naast me die constant een kerel de dumbells aangaven bij een incline dumbell press, toen die kerel al op het bankje lag :o
Liever een pak melk bedoel je! :)
Ach ja.. die gasten moeten ook trainen he! DB oppakken kan al zwaar zijn. :D ;)

En ja.. pak mag ook.. maar gezien je het over 1 biertje had dacht ik in dezelfde orde van grote van het volume. :p

• #1.290
Ach ja.. die gasten moeten ook trainen he! DB oppakken kan al zwaar zijn. :D ;)

En ja.. pak mag ook.. maar gezien je het over 1 biertje had dacht ik in dezelfde orde van grote van het volume. :p

Ja dat klopt, maar ik vind dat je zelf je dumbells wel in positie moet kunnen krijgen :rolleyes:
:heart: milk

Ga deze week toch een ander schema gebruiken (alleen deze week als het goed is).
Belast me onderrug liever nog even niet deze week, dus squat en dl zullen er niet in zitten :(
Had graag vooruit gewild op de squat, maar het is even niet anders. Ook vanwege de pijntjes bij me kuit in de buurt, zal ik heel me lowerbody skippen. Dinsdag fysio dus zal even kijken wat die zegt.
Schema voor aankomende week:
Dag 1. Schouders/Triceps
Dag 2. Rug/Abs
Dag 3. Borst/Biceps

Gister een flinke binge aanval gehad, zat op zo'n 4000 kcal. Sta nu al de hele week stabiel op 84kg als ik net wakker ben zonder kleren. Had verwacht dat die na gister wel omhoog was geschoten, snap er niks van :o

Verstandig van je om deze week even rustig aan te doen. Ben benieuwd naar wat de fysio zegt, hopelijk zul je snel herstellen. Ik weet hoe f*cking vervelend blessures zullen zijn, vooral als je net lekker bezig bent en dan je progressie tijdelijk stopt.

Ah, binges heeft iedereen af en toe, niks mis mee. Je moet het op lange termijn bekijken: 1 keer ~1000 kcal boven onderhoud gaat echt niks veranderen. Ik vind 4000 kcal nog reuze meevallen voor een binge. Als ik binge, is het meestal full r*tard op 6000+ kcal. :P

Thanks kerel, ik heb ze slechter meegemaakt ;)
Het was of na de incline dumbell press meteen stoppen of een hele workout ervan maken,bus rijdt namelijk om het uur :o
Maar om het nou bij 1 oefening te laten vond ik wel erg rampzalig :p

Het kan natuurlijk altijd slechter :D
Dan kan je net zo goed afmaken, anders is het toch wachten. Bussen gaan hier ook altijd om het uur, kan echt vervelend zijn.

Weekje rustig aan doen kan zo slecht niet zijn, wat isolatie oefeningetjes kunnen ook leuk zijn. Beter dan vol gas gaan en blessures oplopen.
4000 kcal..... Dafuq bro, dat zal ik wel laten :p

Ja dat klopt, maar ik vind dat je zelf je dumbells wel in positie moet kunnen krijgen :rolleyes:
:heart: milk
Ik had het meer over die binkies die de DB aangaven! ;) je moet ergens starten he! :D
Maar als ik iets zelf niet in positie krijg pak ik het niet. Vind inderdaad ook dat ik dat zelf moet kunnen.
Voor mij eerder Yoghurt/kwark. :heart: hahahaha

en een binge.. die ene keer.. je lichaam gaat daar echt niet in ene zwaarder van worden.

• #1.294
Vandaag de eerste training van het split schema erop zitten.
Vind split schema's het lekkerste trainen; door één grote spiergroep aan te pakken ben ik veel meer geconcentreerd.
Moet dat dus afwegen met wat het 'beste' is, want ik denk dat ik met ub/lb meer kan behalen op massa, terwijl ik met split schema's meer kracht denk te boeken.
Zal split schema's dus af en toe wel toe gaan passen, bevallen me lekker!

Schouders & triceps. Trainingsduur 1 uur 20 minuten :eek:
Warmup rotator cuffs.

Standing OHP (RPT)
10x18kg
8x38kg
3x58kg
3x65,5kg -> PR
3x63kg -> 4e rep werd hem echt niet
5x58kg
5x58kg

Dumbell shoulder press (soort RPT)
8x20kg
5x26kg
5x32kg -> PR
8x28kg
6x30kg
12x26kg
Volgorde iets minder omdat 30kg's bezet waren van te voor

Dumbell lying rear laterial raise. EDIT: blijken reverse flyes te zijn
10x5kg
10x5kg
10x5kg
Uitvoering was strict, lekker!

Face pulls (1e keer)
Rope:
10x40kg
8x59kg
Kabels, per hand:
8x27kg
8x27kg

Dumbell side raises
10x6kg
8x9kg
8x9kg
10x8kg
20x6kg

Cable rope triceps extension
12x52kg overhead
10x79kg overhead
10x59kg achterlangs
10x79kg overhead
10x59kg achterlangs

Triceps pushdown (20 sec rust vanwege haast)
10x31,5kg
10x28kg
8x24,5kg
6x21kg

Feedback & voeding
Prima training, 4/5!
Triceps extension achterlangs was de eerste keer dat ik het deed, wel met rope op machine.
Deed hem altijd overhead maar zag wat mensen hem achterlangs proberen en dat leek me wel wat.
Side raises gingen ook lekker na de andere schouder isolatie, normaal heb ik wat lichte 'pijntjes' bij de eerste 1/2 setjes side raises omdat het een beetje los moet komen.

Voeding op 3400 kcal's. Zo dadelijk 2 porties macaroni + gehakt :)
Geweldig die blikken van de mensen in de bus als je een pak chocomelk achterover slaat :roflol:

---------- Toegevoegd om 18:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:58 ----------

Verstandig van je om deze week even rustig aan te doen. Ben benieuwd naar wat de fysio zegt, hopelijk zul je snel herstellen. Ik weet hoe f*cking vervelend blessures zullen zijn, vooral als je net lekker bezig bent en dan je progressie tijdelijk stopt.

Ah, binges heeft iedereen af en toe, niks mis mee. Je moet het op lange termijn bekijken: 1 keer ~1000 kcal boven onderhoud gaat echt niks veranderen. Ik vind 4000 kcal nog reuze meevallen voor een binge. Als ik binge, is het meestal full r*tard op 6000+ kcal. :P

Ik mag nog van geluk spreken bro, dit zijn maar kleine blessures :o
Binge aanval zal wel wat hoger geleden hebben denk ik, zat op 2600 kcal's gepland en daar is nog een zak snoep + halve bak lasagne bij gekomen.
Ben in het weekend vaak met vrienden en dan gaan we meestal ergens iets eten, waardoor het weekend meestal een ramp is met voeding. Zorg over het algemeen dat ik me eiwitten binnen krijg en voor de rest laat ik me meestal meegaan met wat er gegeten wordt ;)

Het kan natuurlijk altijd slechter :D
Dan kan je net zo goed afmaken, anders is het toch wachten. Bussen gaan hier ook altijd om het uur, kan echt vervelend zijn.

Weekje rustig aan doen kan zo slecht niet zijn, wat isolatie oefeningetjes kunnen ook leuk zijn. Beter dan vol gas gaan en blessures oplopen.
4000 kcal..... Dafuq bro, dat zal ik wel laten :p

Het is al sinds 5 december raak met cheaten, je wil niet weten hoeveel kruidnoten erdoorheen gejaagd zijn :o Nu proberen om het een beetje clean te houden tot kerst, want dat wordt ook een flink vreetfestijn :p

Ik had het meer over die binkies die de DB aangaven! ;) je moet ergens starten he! :D
Maar als ik iets zelf niet in positie krijg pak ik het niet. Vind inderdaad ook dat ik dat zelf moet kunnen.
Voor mij eerder Yoghurt/kwark. :heart: hahahaha

en een binge.. die ene keer.. je lichaam gaat daar echt niet in ene zwaarder van worden.

1 binge zou niet moeten uitmaken inderdaad, maar er is best vaak ongepland nog wat bijgekomen op mijn voeding en meestal net voor het slapen. Ene keer paar handjes kruidnoten, dan weer een halve chocoladeletter, noem het maar op :(
Heb bij me bodyweight doelen ook 0,5kg - 1kg extra geteld in de maand december tov andere maanden :o

Laatst bewerkt:
Het is al sinds 5 december raak met cheaten, je wil niet weten hoeveel kruidnoten erdoorheen gejaagd zijn :o Nu proberen om het een beetje clean te houden tot kerst, want dat wordt ook een flink vreetfestijn :p

Hahaha hier nu eigenlijk ook, heb ook flink wat kruidnoten naar binnen gewerkt. :p Kerst word zeker wel een vreetfestijn haha :roflol: Bij jou zeker +6000 kcal? :D

Mooie training man, wat een volume ook.. Na je training was je ook zeker wel kapot? En gefeliciteerd met je PR's! Sterke OHP en db presses kerel :thumb:

Sicke presses kerel!

Mooie training en nice PR's! :thumb:

Heb zelf nu ook het voordeel gemerkt van de rotator cuff warm-up. (en van een heel weekend op mijn luie reet zitten en dooreten. :o)

Ach ja.. december... dan rekent iedereen wel iets anders he. ;)

• #1.298
Hahaha hier nu eigenlijk ook, heb ook flink wat kruidnoten naar binnen gewerkt. :p Kerst word zeker wel een vreetfestijn haha :roflol: Bij jou zeker +6000 kcal? :D

Mooie training man, wat een volume ook.. Na je training was je ook zeker wel kapot? En gefeliciteerd met je PR's! Sterke OHP en db presses kerel :thumb:
Thanks bro! ;)
Training gaf wel voldoening, ging er lekker doorheen, voelde ook aan als 50 minuten ipv 80 minuten :o
Triceps had ik graag nog wat setjes gegeven maar ik moest de bus halen, helaas.
Voel eigenlijk vrijwel nooit een pomp in me schouders, had het gevoel dat ik nog wel wat cable side raises kon meepakken tbh, om het bij 2 voorkant, 2 achter, 2 zijkant te houden :p

Lekker die dingen man, heb ze nog steeds niet op in chocolade variant :(
Het gourmetten met kerst valt nog wel mee omdat ik alleen vlees eet (vlees=baas :p) en gewoon IF kan hanteren op die dag om buiten de gourmet nog maar 1 á 2 kleine maaltijden + shake te pakken.
All you can eat staat ook gepland en die wordt gevaarlijk, alle remmen los! :rolleyes:

Thanks man :thumbs:

Mooie training en nice PR's! :thumb:

Heb zelf nu ook het voordeel gemerkt van de rotator cuff warm-up. (en van een heel weekend op mijn luie reet zitten en dooreten. :o)

Ach ja.. december... dan rekent iedereen wel iets anders he. ;)

Klinkt als hetzelfde weekend als hoe ik hem beleeft heb, zoals altijd :D
De rotator cuff warm-up vind ik geweldig, die gaat er niet meer uit ;)
Ik geniet van me bulk en dat gaat ook blijken ook! :) Voor ik weer vastzit aan 4 maanden cutten :(
Bedankt!

Thanks bro! ;)
Training gaf wel voldoening, ging er lekker doorheen, voelde ook aan als 50 minuten ipv 80 minuten :o
Triceps had ik graag nog wat setjes gegeven maar ik moest de bus halen, helaas.
Voel eigenlijk vrijwel nooit een pomp in me schouders, had het gevoel dat ik nog wel wat cable side raises kon meepakken tbh, om het bij 2 voorkant, 2 achter, 2 zijkant te houden :p

Lekker die dingen man, heb ze nog steeds niet op in chocolade variant :(
Het gourmetten met kerst valt nog wel mee omdat ik alleen vlees eet (vlees=baas :p) en gewoon IF kan hanteren op die dag om buiten de gourmet nog maar 1 á 2 kleine maaltijden + shake te pakken.
All you can eat staat ook gepland en die wordt gevaarlijk, alle remmen los! :rolleyes:

Haha, als je er lekker snel doorheen jaagt lijkt het altijd minder. Als je triceps nog meer had gepakt was het helemaal een monster volume, maar volgende keer beter!
Schouders voel ik dus al bij het minste, vooral nu ik van schema ben veranderd voel ik echt alles weer heftig. Maar 2 oefeningen bij schouderkop is wel een mooi aantal, doe ik ook behalve achterkant.

Nee ik ook niet, heb nog een halve zak van 750g gewone, en een 500g zakje chocolade kruidnoten. Zeker wel lekker :p
Hier ook gourmetten, dat kan je nog wel clean pakken idd. Als je IF hanteert (wat ik dan ook doe) kan je het nog wel beperken.
Bij ons staat een all you can eat bij de chinees gepland, dan gaan zeker wel de remmen los haha :roflol:

Klinkt als hetzelfde weekend als hoe ik hem beleeft heb, zoals altijd :D
De rotator cuff warm-up vind ik geweldig, die gaat er niet meer uit ;)
Ik geniet van me bulk en dat gaat ook blijken ook! :) Voor ik weer vastzit aan 4 maanden cutten :(
Bedankt!
Nou meestal moet er nog wel wat gedaan worden in huis in het weekend.. wassen, stoffen, dweilen etc gaat niet vanzelf. :rolleyes: Maar nu even alles ontzien en niets gedaan. :o
Ze gaan bij mij ook blijven die rotator cuff oefeningen! Het werkt echt goed!
Op zich geniet ik wel van mijn bulk.. zou alleen ook wel fijn zijn als ik ervan aankwam... :(

Terug
Naar boven