Fitness Seller

Shady's Recomp Log

Sterk die OHP vriend !

sterke ohp man

ik snap niet hoe jij elke week die ohp blijft verhogen man, als ik een blender heb straks ga ik ook eens een keer zon wondershake van je proberen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.345
Even een update, net terug van de fysio.
Echo gekregen voor me schouders en bleek dat links achter wat overbelast was, maar niks ernstigs.
Denk dat me probleem van de wide grip pull up niet verholpen word hiermee, aangezien ik die al een jaar heb en die nooit een jaar lang overbelast kan zijn..
Te horen gekregen dat ik moest trainen met gewichten naar buiten draaien (reverse flyes, lying rear delt raises en een rug oefening met kabels (soort reverse cable crossover leek het wel, weet de naam niet).

Benen zou ik ook nog rustig aan mee moeten doen, maar kon ze wel trainen.
Morgen staan benen op de planning, ga squatten op gevoel. Denk dat ik alsnog redelijk zwaar ga op het squatten en ga voor 5x5x100kg, als het lekker voelt, is zo'n 90% van wat ik kan.
Probleem zit namelijk bij me kuiten en ben van mening dat daar met squatten niet erg veel druk op komt te staan + heb al 2 weken niet gesquat :(
De rest van de oefeningen zo'n 80%. Weer een stuk tape erbij gekregen, dit keer om me rotator cuff.

Kreeg ook te horen dat ik beter geen anaboluh kon gaan gebruiken, zomaar uit het niets :roflol:

Mooie pr man :thumb:

En wat beviel er niet precies aan rack pulls?
Thanks kerel ;)
Denk dat het gewoon door me mobiliteit komt, kon geen juiste houding vinden :(
Sumo DL zijn me het lekkerst bevallen tot nu toe, wss omdat er daar niet veel druk op de onderrug komt te staan en ik vroeger altijd al wel last van me onderrug heb gehad. Zal deze dan ook weer gaan doen en wat terugzakken in gewicht.

Thanks mannen! :)

ik snap niet hoe jij elke week die ohp blijft verhogen man, als ik een blender heb straks ga ik ook eens een keer zon wondershake van je proberen

Mwah, 2x per maand denk ik hooguit ;)
Ben op low reps veel beter dan high reps, vooral op de MP.
MP is ook de enige compound waar ik progressief nog Pr's op zet, sinds de squat een tijdje rust heeft gehad.

Thanks kerel ;)
Denk dat het gewoon door me mobiliteit komt, kon geen juiste houding vinden :(
Sumo DL zijn me het lekkerst bevallen tot nu toe, wss omdat er daar niet veel druk op de onderrug komt te staan en ik vroeger altijd al wel last van me onderrug heb gehad. Zal deze dan ook weer gaan doen en wat terugzakken in gewicht.

Ok maar op zich is je rom wel kleiner dan deadlift dus op zich lijkt mobiliteit dan niet echt een probleem maarja als het niet goed aanvoelt zou ik het gewoon niet doen. Als sumo deadlift goed aanvoelt zou ik gewoon die doen. Kan op zich ook geen kwaad om wat langer te oefenen omdat je nu rack pulls eigenlijk maar 1x gedaan hebt en je kunt dan natuurlijk ook niet verwachten het meteen onder de knie te hebben (ja leuke woordspeling he :P). Ik wil je geen oefening aanpraten hoor maar vind zelf rack pulls echt heerlijk :D

Hmm.. je weet nu in ieder geval wat het allemaal is. Maar niet zo fijn ...
Maar zo een opmerking?? :roflol: wtf??

Hmm even voorzichtig aan doen met je schouders. Reverse flyes doe je wel op een bench? Zet m incline, ga met je knieën op de zitting en borst op de rugleuning steunen. Dan pak je je rear delts clean, en cheat je ook niet zo gauw. ;) Als ik voor over sta word het ook smijt werk.

AAS kan altijd nog, je test levels blijven vast niet altijd sky high :p maar naturel valt er ook nog genoeg te behalen :thumbs:

• #1.349
Ok maar op zich is je rom wel kleiner dan deadlift dus op zich lijkt mobiliteit dan niet echt een probleem maarja als het niet goed aanvoelt zou ik het gewoon niet doen. Als sumo deadlift goed aanvoelt zou ik gewoon die doen. Kan op zich ook geen kwaad om wat langer te oefenen omdat je nu rack pulls eigenlijk maar 1x gedaan hebt en je kunt dan natuurlijk ook niet verwachten het meteen onder de knie te hebben (ja leuke woordspeling he :P). Ik wil je geen oefening aanpraten hoor maar vind zelf rack pulls echt heerlijk :D

Zou het inderdaad langer moeten proberen om hem goed uit te kunnen voeren ;)
Maar me bulk duurt niet meer zo lang en wil het optimale eruit halen, dus kan het me nu niet veroorloven om 2 weken te gaan oefenen op een nieuwe oefening, met een bulk van nog ~6 weken.
Wil het niet bij een 3x133kg Sumo DL laten, ik wil sowieso die 140kg aantikken ook al heb ik me krachtdoelen (150kg) aan de kant gezet. Vind een beetje kracht progressie toch wel fijn :)
Ga volgende week sumo DL verlagen naar 120kg, zal zo'n 5/6 reps zijn denk ik.

Hmm.. je weet nu in ieder geval wat het allemaal is. Maar niet zo fijn ...
Maar zo een opmerking?? :roflol: wtf??

Vroeg aan hem of die scan niet over me kuiten kon gaan, maar dat kon niet :o
Hij vond dat ik flink wat spiermassa had voor anderhalf jaar trainen (eigenlijk 15 maanden, heb het maar afgerond :p ), dus misschien dat die zo erop kwam. Zei maar tegen hem dat ik goede genen heb, vind mijn progressie zelf namelijk niet geweldig voor mijn trainingstijd ;)
Qua kracht wel hoor, maar in de spiegel valt het soms een beetje tegen.

Hmm even voorzichtig aan doen met je schouders. Reverse flyes doe je wel op een bench? Zet m incline, ga met je knieën op de zitting en borst op de rugleuning steunen. Dan pak je je rear delts clean, en cheat je ook niet zo gauw. ;) Als ik voor over sta word het ook smijt werk.

AAS kan altijd nog, je test levels blijven vast niet altijd sky high :p maar naturel valt er ook nog genoeg te behalen :thumbs:

Doe hem op een bankje idd, alleen ga ik gewoon met me reet op het zitje zitten en me borst tegen het bankje drukken, niet op me knieën :P
AAS hoef ik nu ook echt nog niet, train momenteel toch alleen maar voor een beachboy fysiek :roflol: inclusief wheels, rug en alle zooi erbij natuurlijk :rolleyes:
Altijd een fat man geweest, wil er aankomende zomer gewoon voor eens in me leven shredded bij staan met wat massa.

• #1.350
Zojuist terug van het trainen, gelijk even gewogen.

1 oktober: 79 kg @ 12,5% vet
12 november: 83,6kg @ 12,7% vet
18 december: 85,2kg @ 14,7% vet

Op papier ben ik not amused :mad:
Maar zoals ik vorige keer aangaf, klopte de 12,7% vet niet en schatte ik hem zelf op ~14%.
Als de meting zou kloppen is mijn VVM zelfs gedaald met 0,2kg :o
De meting van vandaag lijkt me zeer accuraat, omdat ik zelf 14-15% in gedachte heb.
Nog zo'n 6 weken te gaan en wil het vet niet hoger laten lopen dan 16%, dus ga het wel even goed in de gaten houden. Heb ook als goed voornemen dat ik de laatste maand (januari) een flink killer volume toe ga passen, iets wat ik nu de laatste paar weken niet heb gedaan naar mijn gevoel.
Vaak 3x wezen trainen ipv 4x en draaide niet meer het volume dat ik aan het begin van de bulk deed.
Komen helaas nog wat feestdagen aan en wat feestjes, dus ga wat compenseren zodat me vet niet te hoog op loopt. Op feestjes altijd het probleem dat door het zuipen (lees:veel pissen) me gewicht flink daalt, dus zal het dit keer wat anders in moeten schatten met voeding.
Heb het eerder ook aangegeven; ik prop nu binnen een korte tijd heel veel kcal's weg, misschien dat het slecht is voor de verbranding?
Ga het in ieder geval beter proberen te verspreiden ;)

Guns meten wel 40cm nu :o

Training:
Benen/Biceps/Abs. Trainingsduur 45 minuten.

Squat
10x20kg
8x60kg
5x80kg
5x100kg
5x100kg
8x90kg
schatte dit van te voor op 80%, maar had hier verschrikkelijk veel moeite mee :(

Leg extensions
10x55kg
8x75kg
voelde niet heel lekker, toch nog even rustig gedaan

Seated leg curl
12x35kg
10x55kg
10x55kg
10x55kg

Edit:
Preacher curl
10x29kg
8x34kg
8x34kg
8x34kg

Incline dumbell curl
10x14kg
8x14kg

Concentration curl
8x14kg
10x12kg

Dumbell curl staand
12x12kg

~ 2 setjes planks en 2 setjes toe touchers en toen vond ik het wel genoeg geweest.

Feedback & voeding
Shit wat een burn in me benen!
voelde na het squatten al helemaal heet aan, net alsof ze aan het verzuren waren, heb dit nog nooit gemaakt op me benen.
Vreemde soort van burn in ieder geval.

Curls zijn lekker, houd de incline en concentration curls erin!

Voeding op 3200 kcal (+200) door de zwakke training.
Wou mezelf straffen door cardio toe te voegen, maar ik ben geen p*ssy :o

Laatst bewerkt:
Best veel biceps in vergelijking tot benen vind je niet?

• #1.352
Best veel biceps in vergelijking tot benen vind je niet?

Ja man, loop bij de fysio voor me benen en kreeg te horen dat ik het nog een weekje rustig moest doen.
Benen voelde echt raar na het squatten, die leg extensions gingen hem al niet meer worden :o

Kuiten zijn ingetaped dus die heb ik nog even geskipt.
Erge is dat ik de preacher curls vergeten was toe te voegen! Nu is het nog meer biceps dus.
Ging er wel snel doorheen, voelde aan als 10 minuten werk.

Metingen zijn ook nooit 100% accuraat he.. dus ja.. spiegel blijft toch het beste. ;)

Toch netjes met je benen ingetaped. Als je weer gewoon lekker mag knallen met je benen komt dat vast allemaal weer snel terug hoor.

Niet te veel waarde hechten aan de metingen. Je kunt beter afgaan op de spiegel of foto's wat betreft progressie.

• #1.355
Metingen zijn ook nooit 100% accuraat he.. dus ja.. spiegel blijft toch het beste. ;)

Toch netjes met je benen ingetaped. Als je weer gewoon lekker mag knallen met je benen komt dat vast allemaal weer snel terug hoor.

Niet te veel waarde hechten aan de metingen. Je kunt beter afgaan op de spiegel of foto's wat betreft progressie.

Ben ik het mee eens!
Zie dat ik toch al flink wat massa gepakt hebt, onder het vet :)

En heb in principe genoeg speling op de manier waarop ik het weer kwijt wil raken; heb meerdere plannen klaarliggen voor de cut/recomp (waarvan de volgorde ook veranderd kan worden).
Aangezien ik nu redelijk veel switch met trainingen :rolleyes:

Gvd goos. Wij moeten eens samen trainen (vraag ut weer lol) want ik wil jouw buffe ass wel eens naast mijn ecto zien :P.

Ja homie moet in januari weer terug naar die plek dus ben januari / februari weer loesoe. Kunnen daarna wel een keer afspreken of ergens in Januari? :o

• #1.359
Aight! wil je dan UB of LB doen? Denk dat LB handiger is ivm schema indeling of niet? :P

Terug
Naar boven