XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.461
Vandaag weer een lekkere training gehad.
Ging met een kerel uit me klas sporten die graag borst wou doen, heb er een Push dagje van kunnen maken.

Trainingsduur 1 uur 10 minuten.
Warmup Rotator cuffs.

Bench press
20x18kg
8x38kg
5x68kg
3x78kg
4x83kg -> PR, zat zelfs nog 1 rep left in de tank :)
4x83kg
5x78kg
twijfelde voor een 1RM test, maar heb die nog even uitgesteld. volgende keer 3x85,5kg als ik weer spotter heb.

Incline dumbell press
8x20kg
5x28kg
6x36kg
5x36kg
8x32kg

Dumbell flyes
10x14kg
8x18kg
8x18kg
8x18kg

Dumbell shoulder press (zonder lock-out, maakt het veel lastiger door de TUT)
8x24kg
6x24kg
6x24kg

Dumbell side raises
10x6kg
8x8kg
8x8kg
10x6kg

Triceps pushdown, burnsetje
40x45kg

Feedback & voeding
Was tijdens het trainen de tijd vergeten, dus kwam er bij de dumbell flyes achter dat ik er wat vaart achter moest zetten. Ook die kerel uit me klas geholpen met technieken bij de meeste oefeningen (hij is een beginner). BP ging lekker, had ik niet verwacht :)
Met opzet die 5e rep niet gemaakt op de 83kg omdat ik dan de 2e set te weinig kracht zou hebben.

Voeding is nog steeds wat rommelig sinds het 2014 is :o
Pak zo een broodje shoarma met 0,5 liter melk, later op de avond nog wat gebakken eieren met 0,5 liter melk en vanavond mijn dagelijkse kwark-shake.
Dat is al zo'n 2500 kcal + saucijzenbroodje op school met 3 sneden brood/banaan/creatine shake.
Zal dus rond de 3300 zitten gok ik.

Prima training bro!

Lekkere training man! Snel trainen kan soms k*t zijn, doe je in het begin rustig aan.. en moet je er op het laatste nog wat vaart achter zetten :p

Voeding heb ik hetzelfde probleem mee, de verleiding is nog wel eens groot om dingen te eten om makkelijk aan je kcal te komen. :roflol:
Dan ziet jou voeding er nog niet eens zo slecht uit, goed bulk voer!

• #1.464

Lekkere training man! Snel trainen kan soms k*t zijn, doe je in het begin rustig aan.. en moet je er op het laatste nog wat vaart achter zetten :p

Voeding heb ik hetzelfde probleem mee, de verleiding is nog wel eens groot om dingen te eten om makkelijk aan je kcal te komen. :roflol:
Dan ziet jou voeding er nog niet eens zo slecht uit, goed bulk voer!

Thanks mannen :)

Kerel waar ik mee trainde zal morgen wel flinke spierpijn hebben :o
Had zelf ook nog aardig wat spierpijn van vrijdag (:eek:) en LB gepland staan, maar vond het wel gezellig om eens te trainen met iemand uit de klas.
Morgen pre-workout binnen als het goed is. Veel schoolwerk dus word 3x trainen ipv 4x, helaas.
Heb die verleiding zelf ook erg Johan, wat denk je van dat saucijzenbroodje op school? :rolleyes:
Lekker eten krijg ik veel makkelijker weg dan brood met kipfilet.. 't is dat ik die eiwitten nodig heb en op school geen eieren kan bakken, anders at ik het helemaal niet meer :roflol:

Lekker bezig kerel, als je nog gaat training op woensdag/vrijdag dan stuur me ff een berichtje, kunnen we samen knallen :)

• #1.466
Lekker bezig kerel, als je nog gaat training op woensdag/vrijdag dan stuur me ff een berichtje, kunnen we samen knallen :)

Dropte net een berichtje in je log haha, zal je eens een whatsapp sturen van de week, door drukke dagen op school was ik van plan om woensdag + vrijdag te pakken toevallig :)

Lekkere training! Nice PR ook!
Volgende keer gaat die 85,5 kg vast ook lukken!

Gvd ben jij sterk man vuile endo. =D

Gaat goed man! Nette bench ook :thumb:

Hoe diep ga je eigenlijk met dbsp want vind dat altijd lastig te bepalen. Sommigen zeggen db's tot je schouders en anderen zeggen weer armen 90 graden (dus parallel aan de grond) en dan weer uitstoten. En dat niet helemaal locken probeer ik sinds kort ook, hou je wel lekker spaning erop ;)

• #1.470
Lekkere training! Nice PR ook!
Volgende keer gaat die 85,5 kg vast ook lukken!

Thanks :) Moet lukken, aangezien er ook een 5e rep inzat op 83kg vandaag :D

Gvd ben jij sterk man vuile endo. =D
USC voor de gainz ;p

Gaat goed man! Nette bench ook :thumb:

Hoe diep ga je eigenlijk met dbsp want vind dat altijd lastig te bepalen. Sommigen zeggen db's tot je schouders en anderen zeggen weer armen 90 graden (dus parallel aan de grond) en dan weer uitstoten. En dat niet helemaal locken probeer ik sinds kort ook, hou je wel lekker spaning erop ;)

Thanks kerel :)
Press kracht werd wel flink gesloopt hier :o
Ik laat hem iets lager zakken dan parallel aan de grond. Mikte voorheen op parallel maar voel hem een stuk beter als ik hem iets verder laat zakken, echt maar iets van 5cm onder parallel.

nice op de bench hoor, op die dumbell oefeningen kan ik niks zeggen, nog nooit gedaan tbh, waarom pak je zoveel verschillende isolatieoefeningen erbij en niet wat meer compounds eigelijk?

• #1.472
nice op de bench hoor, op die dumbell oefeningen kan ik niks zeggen, nog nooit gedaan tbh, waarom pak je zoveel verschillende isolatieoefeningen erbij en niet wat meer compounds eigelijk?

Thanks man, bench heeft een aardig tijdje stil gelegen (gewoon niet gedaan), misschien ga ik me er meer op focussen en richting de 3x90kg toewerken. Zou graag die 1x100kg pakken voor ego boost :o
Squat en Deadlift liggen momenteel onder revalidatie, die doe ik voorlopig helemaal niet meer, wel van plan om ze over een aantal weken weer op te bouwen.
En had dit keer dumbell shoulder press ipv MP, omdat me kracht toch al aardig naar de klote was en volgens mij is dumbell shoulder press ook compound ;)

• #1.473
Even een kleine update:
Zojuist terug van fysio.
Ga de squat en deadlift weer heel rustig opbouwen, heb namelijk nog wel last van me benen (pijn komt dus vanuit de onderrug).
Weet totaal niet hoe ik een rehab aan ga pakken, denk dat ik de squat en dl beide aanpak op 50kg max en vanaf daar verhoog met 5kg per week.
Als iemand tips heeft hierover hoor ik het maar al te graag! :)

Ga ook stabiliteitsoefeningen + planks doen als warmup, op LB dagen, op aanraden van de fysio.
Zit nog te twijfelen hoe de trainingen deze week gaan verlopen.. ik wil graag een pull dagje doen met een LB dag, maar ook graag nog een UB dag.
Denk dat ik de deadlift en squat beide op LB dag doe, aangezien het toch p*ssy weights zijn.
Of denken jullie dat ik het beter kan verspreiden voor betere rehab?

Gewicht momenteel 85,6kg inclusief shirt en broek, op lege maag.

heeft de fysio je niet verteld wat oorzaak van je klachten is dan? toevallig is mn vriendin ook met onderrugklachten bij fysio geweest en die had een of andere spier die te kort was en heeft oefeningen gekregen om die op te rekken

• #1.475
heeft de fysio je niet verteld wat oorzaak van je klachten is dan? toevallig is mn vriendin ook met onderrugklachten bij fysio geweest en die had een of andere spier die te kort was en heeft oefeningen gekregen om die op te rekken

Nope, niet te horen gekregen.
Ben heel lang geleden een keer door me rug gegaan dus ik denk zelf dat het daaraan ligt.
Heb nu 2 stabiliteitsoefeningen meegekregen maar ik woon maar in een klote dorp, fysio wist bijvoorbeeld ook niet wat Sumo deadlift was :o

Oh trouwens.. hij denkt dat het een wervel in me onderrug is, die gekraakt is of scheef is gaan staan door overbelasting. Nu vraag ik me af of dat met stabiliteitsoefeningen recht te zetten is, maar als ik er nog last van heb begin volgende maand ga ik de dokter bezoeken. Heb er nu al zo'n 6 weken last van, kan niet meer normaal zitten.

Je mag ook je vriendin langs sturen, misschien heeft ze wat tips voor me :trollface:

Op zich wel goed dat je het weer op kan bouwen.
Maar een oorzaak weten van je pijn zou ook wel fijn zijn. Dat maakt het makkelijker in te schatten wat je wel en niet kan doen

• #1.477
Op zich wel goed dat je het weer op kan bouwen.
Maar een oorzaak weten van je pijn zou ook wel fijn zijn. Dat maakt het makkelijker in te schatten wat je wel en niet kan doen

Zoals ik zei, denkt hij dat het de wervel in me onderrug is ;)
Maar goed dat is niet zeker, ook al komt de pijn daar vandaan, zou het iets anders kunnen zijn.
Enige manier om er 100% zeker van te zijn is een scan denk ik.

Misschien zou je eens push/pull kunnen proberen. Dan doe je squat bij push (met bench en dbsp) en deadlift bij pull (met chins en db row). Zal wel zwaar zijn voor je core maar aangezien je sq en dl nu toch niet zwaar doet zou je het eens kunnen proberen ;)

• #1.479
Misschien zou je eens push/pull kunnen proberen. Dan doe je squat bij push (met bench en dbsp) en deadlift bij pull (met chins en db row). Zal wel zwaar zijn voor je core maar aangezien je sq en dl nu toch niet zwaar doet zou je het eens kunnen proberen ;)

Mooi idee! :)
Maar.. wat doe ik met de overige been oefeningen?
Deze week is het wat rommelig met de trainingen, heb al een push gehad maar wil BP graag nog een keer pakken vrijdag omdat ik er de focus op wil leggen en 1x per week vind ik te weinig.
Ga nu wss:
Woensdag - Pull (incl DL) + MP
Vrijdag - LB (incl SQ) + BP

Het is gewoon niet mogelijk om op zowel BP en MP kracht te gainen omdat ik ze dan 1x per week zou moeten pakken. Voor mijn gevoel is een week rust net iets te veel.
Met 3x per week zou ik BP/MP/BP kunnen doen (zoals deze week), maar met 4x per week niet meer omdat de 2e trainingsdag direct na de 1e valt.
Ook tentamens vanaf de 20e dus misschien volgende week ook maar 3x en dan dezelfde opzet als nu ongeveer.

Ja is lastig man. Ik doe meestal bp en dbsp in dezelfde training en aangezien chest een grotere spiergroep is dan schouders begin ik dus met bp. Je moet keuzes maken, ik zou dan of voor mp of voor bp kiezen of desnoods begin je de ene training met mp en de andere met bp als je dat niet al deed. Als je dan met mp begint doe je bp hoger in reps zegmaar voor techniek. Maar zoals ik dus al zei zou ik voor dbsp kiezen maar dat is meer omdat ik denk dat die beter is voor schouders. Kijk met mp pak je wel meer spiergroepen maar als je het echt puur voor je schouders doet ben je denk ik met dbsp beter uit, hangt dus eigenlijk van je doelen af of je voor mp of dbsp kiest ;)

Of je gaat Wendler doen met mp bij push, dl bij pull, sq bij LB en bp bij UB als hoofdoefeningen. Met assists als bor, chins en dips/cgbp.

Terug
Naar boven