AndroidHealthClinic

Shady's Recomp Log

Shady iets met UB/LB

:P Kan je ze mooi indelen over 4 dagen. Maar neem aan dat je gewoon Push/pull wil houden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.482
Of je gaat Wendler doen met mp bij push, dl bij pull, sq bij LB en bp bij UB als hoofdoefeningen. Met assists als bor, chins en dips/cgbp.

Dit doe ik al een tijdje, maar dan met een stuk meer assistance voor voldoening ;)
BP bij push en MP bij UB.
Heb de Wendler opzet qua hoofdoefeningen al sinds september erin zitten maar zoals je zegt, schouders failen na borst en vice versa.
Doe nu bij push dbsp (als borst al gedaan is dus) en wanneer ik met schouders begin, kies ik voor MP.

@ Ash
Ik volg nu:
Dag 1. Push (BP mainoefeningen)
Dag 2. Pull (DL mainoefening)
Dag 3. LB (Squat mainoefening)
Dag 4. UB (MP mainoefening)

Maar zit nu dus te twijfelen over de UB dag, kan die wel met BP beginnen maar dan moet ik MP aan de kant zetten op krachtgains. Denk dat ik dat ga doen totdat ik 1x100kg heb gepakt op de BP en als ik tijd overhoud in me bulk, de overige tijd focussen op MP. Wil MP ook graag naar 1x80kg :o

• #1.483
Vandaag weer een training gepakt.
Krimlo ook nog gespot, binnenkort eens aanspreken voor een training :thumbs:

Pull dagje, inclusief MP. Trainingsduur 1 uur 30 minuten.
Warmup rotator cuffs.

Seated cable rows (dual pulley station maakt het een stuk zwaarder)
10x33kg
8x47kg
8x47kg
9x47kg

MP
10x18kg
5x38kg
3x58kg
3x68kg -> PR :)
5x60.5kg
5x58kg

Sumo DL (rehab)
12x38kg
12x38kg
12x38kg
10x58kg
10x58kg
Verhogen per week met 5kg of 10kg

Chin-up
7xBW
6xBW
6xBW
Blijft falen

Face pulls
15x36kg
10x52kg
8x52kg
8x52kg

Lying rear delt raises
15x4kg
10x5kg
10x5kg
12x5kg

~ 4 freestyle setjes op incline pull machine

Shrugs
12x24kg dumbell
10x30kg dumbell
10x20kg schijven (per hand)
10x20kg schijven (per hand)
lekker rustig aan, was al aardig kapot namelijk

Incline dumbell curl
12x12kg
10x14kg
10x14kg

Feedback & voeding
Prima training. Chin-ups worden steeds lastiger, twijfel om ze er gewoon uit te gooien.
Doel van MP komt erg close (3x70kg/1x80kg).
Grote kans dat ik morgen voor LB ga en vrijdag voor UB. Niet ideaal imo, omdat ik 2 dagen rust vrij weinig vind maar anders is het niet in balans met push/pull, want wil sowieso BP pakken vrijdag.
2 dagen is trouwens aardig wat rust dus zou moeten lukken, hoop op snel herstel van de rug.

Pizza ligt in de oven, mik op ~3400 kcal.
Als ik wil bulken tot eind februari zal ik rustig aan moeten doen dus ik ga niet meer dan 400 boven onderhoud zitten op trainingsdagen. Rustdagen blijft gewoon onderhoud.

Prima training. Chin-ups worden steeds lastiger, twijfel om ze er gewoon uit te gooien.

Niet doen man. Werk aan je zwakheden in plaats van ze te negeren. Je moet het jezelf niet gemakkelijker maken. Het hele doel van progressie is dat je ergens begint (ook al ben je slecht in iets) en dat je er beter in wordt.

"That’s right, I don’t care how big you are, if you aren’t strong you’re a sham. Having big muscles and no strength is the training equivalent of wearing a strap-on. All show and no go. End of story.”- Jim Wendler

• #1.485
Niet doen man. Werk aan je zwakheden in plaats van ze te negeren. Je moet het jezelf niet gemakkelijker maken. Het hele doel van progressie is dat je ergens begint (ook al ben je slecht in iets) en dat je er beter in wordt.

"That’s right, I don’t care how big you are, if you aren’t strong you’re a sham. Having big muscles and no strength is the training equivalent of wearing a strap-on. All show and no go. End of story.”- Jim Wendler

True bro, heb je gelijk in.
Heb er een tijdje progressie mee gemaakt omdat ik ze 2x per week deed, maar doe ze nu veel te weinig.
Met 1x per 1,5/2 weken schiet je er niks mee op.
Denk dat ik ze gewoon weer 2x per week ga doen en richting de 3x10 werken.
Trek nu ook gelijk een zwaarder gewicht omhoog dan toen ik met me bulk begon :o

Hoe kom je trouwens aan al die Jim Wendler quotes? Zie er namelijk best veel van verschijnen, can digg it.

True bro, heb je gelijk in.
Heb er een tijdje progressie mee gemaakt omdat ik ze 2x per week deed, maar doe ze nu veel te weinig.
Met 1x per 1,5/2 weken schiet je er niks mee op.
Denk dat ik ze gewoon weer 2x per week ga doen en richting de 3x10 werken.
Trek nu ook gelijk een zwaarder gewicht omhoog dan toen ik met me bulk begon :o

Hoe kom je trouwens aan al die Jim Wendler quotes? Zie er namelijk best veel van verschijnen, can digg it.

google :P

Probeer desnoods RPT voor chin-ups. Lees dit stuk maar even:

http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html

Zorg wel dat je ze full ROM uitvoert. :)

Succes!

Juist inderdaad de zwakke dingen erin houden. Ik heb dat ook met pull-ups... dat gaat zo zwaar...maar als je doorzet komt het wel.
Lekkere MP ook! en geheel ziet er goed uit!

maar 58kg sumo's? wat is het idee daar achter?

• #1.489
maar 58kg sumo's? wat is het idee daar achter?

Rug gesnapt een tijdje terug, eerste keer deadlift sinds 6 weken.
Overigens nog steeds flinke last van de blessure dus heb nu stabiliteitsoefeningen en toch deadlift/squat erg lichtjes als revalidatie.

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Juist inderdaad de zwakke dingen erin houden. Ik heb dat ook met pull-ups... dat gaat zo zwaar...maar als je doorzet komt het wel.
Lekkere MP ook! en geheel ziet er goed uit!

Gewoon doorzetten inderdaad, moet ook leren meer rust te nemen tussen me sets, vooral bij chin ups.

• #1.490
Vandaag thuis wat stabiliteitsoefeningen en planks gedaan, samen met wat onderarmen.

Planks 3x 1 minuut
Barbell behind the back wrist curl:
15x23kg
15x23kg
15x23kg
12x23kg

Planning voor morgen:
- Bench press
- Dips
- Squat (revalidatie)
- Leg press
- Leg extensions
- Seated leg curl
- Calf press
- 2/3 oefeningen voor abs

Voeding vandaag:
Meal 1: 4 eieren , 2 sneden brood, glaasje melk
Meal 2: Boerenkool , 0,5 liter melk
Meal 3: 4 eieren, 2 sneden brood, 0,5 liter melk
Pre-sleep: Kwarkshake
~tussendoortje 2 sneden brood met chocopasta en creatine shake

High fat, medium carb en medium/high protein.

Planning ziet er goed uit op zich, lekker dippen jonguh, doe ik sinds gister ook weer!

Is 2-3 abs oefeningen echt nodig als je vandaag planks gedaan hebt?

• #1.492
Planning ziet er goed uit op zich, lekker dippen jonguh, doe ik sinds gister ook weer!

Is 2-3 abs oefeningen echt nodig als je vandaag planks gedaan hebt?

Wel chest dips hé :o
Meh, niet echt nodig en leek me niet optimaal voor herstel.
Maar denk dat 3 setjes planks qua herstel niet heel veel uitmaken achteraf en zoals ik een tijdje geleden aangaf wil ik abs wat vaker pakken. Enige plek waar ze bij passen is bij de LB training, dus zal ze morgen wel gewoon doen ja.
Heb planks trouwens als stabiliteitsoefening meegekregen van de fysio ;)
Als ik abs morgen skip heb ik ze nog niet gepakt dit jaar, want wil 3 setjes planks niet echt meetellen daarvoor.

Ik doe meestal planks ook op rustdagen. Straks weer doen trouwens ;)

En weet je hoe je ze zwaarder moet maken want ik zit nu ook op 3x 1 minuut (met 2 min pauze tussen de sets).

• #1.494
Ik doe meestal planks ook op rustdagen. Straks weer doen trouwens ;)

En weet je hoe je ze zwaarder moet maken want ik zit nu ook op 3x 1 minuut (met 2 min pauze tussen de sets).

Dacht eens ergens gelezen te hebben dat een gewichtsvest erbij wel helpt ;)
M.a.w een rugzak gevuld met boeken :p Weet dit niet helemaal zeker tho.

Een barbell van 23 kilo voor je onderarmen? Nog nooit gezien :P
Hoe heb je je rug geschnapt als ik vragen mag?

• #1.496
Een barbell van 23 kilo voor je onderarmen? Nog nooit gezien :P
Hoe heb je je rug geschnapt als ik vragen mag?

Heb heel lang geleden een verroest, extreem oldskool barbell gekregen.
Op de weegschaal gelegd en achter gekomen dat die 23kg was :o

Best ironisch... deed een sumo DL van 133kg met een 'foute' vorm volgens de instructeur, maar had nergens last van nadien. Einde van de training legde ik 16kg dumbells neer, was te lui om door me benen te zakken dus legde ze wat onhandig neer en snapte me rug erbij. Grapje heeft me duur komen te staan, DL en Squat liggen er al sinds begin december uit, vanaf nu revalideren op laag gewicht.
So much pain :(

Goeie avatar man. Dik buff!

Planning ziet er goed uit!
enne inderdaad nice ava!

• #1.499

Thanks broski ;)
Was daar wel iets lichter / minder vet, denk zo'n 81kg.
Krijg nu vaak te horen dat ik een buikje krijg :(

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

Planning ziet er goed uit!
enne inderdaad nice ava!

^
Jij ook bedankt Marina :)
Vind jou avatar toch gaver met zo'n dumbell erbij :D

Terug
Naar boven