Fitness Seller

Shady's Recomp Log

Door incline dumbbell curls kreeg ik mn striaee watch out. Echt goeie bicep oefening :).

Netjes die BP!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.542
Vanmiddag weer getraind.
Energie zat er niet helemaal in, ook geen school gehad o.i.d.
Pre workout genomen weer, sla hem woensdag een keertje over.

Upperbody. Trainingsduur 1 uur.
Warmup rotator cuff.

Bench Press
20x20kg
10x50kg
5x70kg
3x87,5kg -> PR
3x87,5kg
3x87,5kg - inclusief 1 spot vanwege gretige spotter, had hem wel kunnen hebben
6x80kg

Chest dips
12xBW
10xBW
10xBW
vielen beetje tegen

Chin-up
6xBW
5xBW
5xBW
waardeloos

Seated cable row (1 kabel per hand)
10x16,5kg
10x20kg
10x20kg
8x23,5kg
alles per kant

Dumbell side raises
10x5kg
8x9kg
5x14kg
10x9kg
9x9kg

Dumbell shrugs (zittend)
10x26kg
10x32kg
10x32kg
werd wat misselijk dus rustig aan gedaan

Incline dumbell curl
10x12kg
10x14kg
10x14kg
10x14kg
volgende keer 16kg

~dropset op triceps pushdown machine

Feedback & voeding
Prima training.
Volgende keer BP gewoon de 90kg proberen, vanaf daar opbouwen richting de 5 reps.
Denk namelijk niet dat ik hem 3x3x90kg pak, hooguit 2x3x90kg.

Voeding op ~3300 kcal (+250).
Als pre-workout frietpan aangegooid, zo dadelijk macaroni met 1L melk en later nog 4 sneden brood met kwarkshake.

Ff voor nieuwe pagina :rolleyes:

• #1.544
Door incline dumbbell curls kreeg ik mn striaee watch out. Echt goeie bicep oefening :).

Netjes die BP!

Heb er ook al last van :o
Maar bij mijn zijn het allemaal kleine witte streepjes, ook nooit paars/blauw geweest.

Lekkere bench bro!

En beter doe je iets van facepulls voor rear delts want die pakt traps ook goed aan, rear delt is belangrijk he moet wel in verhouding blijven met front anders kun je echt problemen krijgen volgens mij ;)

• #1.546
Lekkere bench bro!

En beter doe je iets van facepulls voor rear delts want die pakt traps ook goed aan, rear delt is belangrijk he moet wel in verhouding blijven met front anders kun je echt problemen krijgen volgens mij ;)

Lopen inderdaad al een beetje achter omdat ik die pas sinds 1 maand echt goed aanpak :(
Heb deze week 3x UB training (ma/wo/vr), heb face pulls en rear delt raises erin liggen voor de volgende trainingen :)
Hoop dat ze nog een beetje bijtrekken, schouders staan in ieder geval niet naar voren dus dat is positief.
Ook kuiten wil ik nu sowieso 2x per week gaan pakken, voordat ik comments naar me gegooid krijg over everyday is upperbody day :o

Pak normaal per week, voor schouder:
2x press
2x side raises
2x shrugs
1x face pulls + 1x rear delt raises/flyes

Lekker volume man. Heb je je schema veranderd? Dacht dat je altijd borst en front delts tegelijk pakte.. Maar ziet er goed uit man!

Bij mij leverde dumbell flyes veel striae op, en ook echt paars/blauw :o Heb jij geluk dat het gewoon wit is :p

Pak normaal per week, voor schouder:
2x press
2x side raises
2x shrugs
1x face pulls + 1x rear delt raises/flyes

Ja ik dus dus nooit shrugs aangezien je traps met volgens mij elke andere schouderoefening meepakt en ook met rows bijv. Dusja ook al doe je side raises of dbsp dan pak je ook traps. Daarom focus ik meer op oefeningen als facepulls aangezien je dan imo ook je traps prima pakt. Maar je moet het zelf weten he, vind zelf shrugs wat overbodig maar zo heeft ieder zn eigen visie mbt oefeningen/schema's ;)

Goede training, lekkere bench!
Oppassen dat je niet je schouder ook gaat overbelasten. Bepaalde spiergroep bijtrekken kost nu eenmaal wel wat tijd.
Heb zelf een tijd last gehad van een schouderblessure, & daar zie je lang mee af.

• #1.550
Lekker volume man. Heb je je schema veranderd? Dacht dat je altijd borst en front delts tegelijk pakte.. Maar ziet er goed uit man!

Bij mij leverde dumbell flyes veel striae op, en ook echt paars/blauw :o Heb jij geluk dat het gewoon wit is :p

Thanks kerel :)
Ik heb deze week een wat ander schema... vraag me niet waarom want ik weet het zelf ook niet :o
Dacht dat ik 3x zou gaan trainen en wou LB even rust geven, nu de pijn wat minder geworden is dit weekend.
Dus vandaar ma/wo/vr, maar ga denk ik dinsdag alsnog 3-4 been oefeningen + core doen :P
Wel lekker in principe, door de rust en indeling van dagen kan ik BP/MP/BP pakken = instant gainz.
Ook chin-ups en eventueel kuiten (als ik dinsdag zou skippen), zijn zo 3x per week te pakken.
Denk dus dat ik zo meer progressie maak op kracht... alleen voor massa weet ik het niet, dus switch ik wel weer terug naar me oude schema binnen 2 weken ;)

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Goede training, lekkere bench!
Oppassen dat je niet je schouder ook gaat overbelasten. Bepaalde spiergroep bijtrekken kost nu eenmaal wel wat tijd.
Heb zelf een tijd last gehad van een schouderblessure, & daar zie je lang mee af.

Thanks bro :)
Ik volg hetzelfde schema als jij, waarbij ik press+side raises doe op UB + push (+ shrugs op UB)
en face pulls / rear delt flyes & shrugs op Pull.
Maar denk dat ik 1 press laat vervallen omdat de achterkant wat achterloopt.

Zit te twijfelen om de side raises op push te laten vervallen, aangezien pull dag na de push dag valt.
Wat denken jullie?

---------- Toegevoegd om 20:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18 ----------

Ja ik dus dus nooit shrugs aangezien je traps met volgens mij elke andere schouderoefening meepakt en ook met rows bijv. Dusja ook al doe je side raises of dbsp dan pak je ook traps. Daarom focus ik meer op oefeningen als facepulls aangezien je dan imo ook je traps prima pakt. Maar je moet het zelf weten he, vind zelf shrugs wat overbodig maar zo heeft ieder zn eigen visie mbt oefeningen/schema's ;)

Klopt, traps pak je sowieso wel mee :)
Maar ik vind flinke traps wel bruut staan, dus ik isoleer ze liever aan het einde van de training met een shrug ;)
Beetje hetzelfde als triceps na een push dagje, gewoon 2-3 sets als afmaker.
Heb meestal ook maar 2 werksets op de shrugs.

Nice bench! Die 90 kg zit eraan te komen! Moet lukken!
Lekkere training verder!

Thanks kerel :)
Ik heb deze week een wat ander schema... vraag me niet waarom want ik weet het zelf ook niet :o
Dacht dat ik 3x zou gaan trainen en wou LB even rust geven, nu de pijn wat minder geworden is dit weekend.
Dus vandaar ma/wo/vr, maar ga denk ik dinsdag alsnog 3-4 been oefeningen + core doen :P
Wel lekker in principe, door de rust en indeling van dagen kan ik BP/MP/BP pakken = instant gainz.
Ook chin-ups en eventueel kuiten (als ik dinsdag zou skippen), zijn zo 3x per week te pakken.
Denk dus dat ik zo meer progressie maak op kracht... alleen voor massa weet ik het niet, dus switch ik wel weer terug naar me oude schema binnen 2 weken ;)

Haha oke man, je schema iets veranderen kan ook wel lekker zijn toch!
Verstandig, lekker de rust geven dan. Kan je nu iets meer aandacht aan UB geven.
Als je schema goed in elkaar steekt dan kan het alleen maar positief uitpakken..
Dus wacht het af, en kijk hoe het verloopt. En dan kan je later altijd nog switchen.

Rear delts liepen bij mij ook erg achter. Reverse Flyes met hoog volume heeft voor mij geholpen.
En dan hang and swings, relatief hoger gewicht en dan gewoon slingeren die dumbell met high reps.
Om het af te maken nog wat facepulls. Je delts gaan dan echt branden.
Maar je moet vooral doen wat jij fijn vind om te doen! ;) Wat voor mij wel werkt hoeft bij jou niet te werken.

Nice, straks haal je me nog in op de bench :o.

• #1.555
Weer ff getraind, lowerbody dagje.
Gelukkig maar, zeer slecht geslapen en zo moe als wat.

Lowerbody. Trainingsduur 50 minuten.

Barbell squat (1e keer @ revalidatie)
10x20kg
10x30kg
10x40kg
10x50kg
5x55kg
Voelde lekker, ook toch nog een burn bereikt met deze p*ssy weights :o

Leg extensions
10x45kg
10x55kg
10x65kg
10x75kg

Seated leg curl
10x34kg
10x45kg
8x55kg + 5x45kg

EZ-bar behind the back wrist curls
20x19kg
15x24kg
12x24kg
10x24kg
10x24kg
Epic burn

~Planks 3x1 minuut + hanging knee raises 3x15 (mocht van fysio geen hanging leg raises, toch de knee raises geprobeerd).

Feedback & voeding
Leg press was continu bezet en we hebben geen smith machine voor kuiten :mad:
Binnenkort eens standing calf raises proberen op een machine waarbij je het gewicht in je handen hebt, machine is eigenlijk voor iets heel anders bedoeld maar moet lukken.
Als dat lekker voelt pak ik 1x zittend op de leg press en de andere training staand, wil kuiten sowieso 2x per week gaan doen.
Te horen gekregen dat ik morgen vrij ben, dus zal niet gaan trainen en schema dus aan moeten passen voor deze week. Donderdag push en vrijdag pull, waarbij donderdag kuiten en vrijdag ~2 been oefeningen.

Edit: Na 7 weken is de pijn eindelijk zo goed als verdwenen, af en toe nog een steek maar that's it :D
Als ik geen napijn heb van deze squatsessie ga ik vanaf volgende week knallen op de squats. Deadlifts laat ik liever nog een weekje weg.
Merk dat de druk op me onderrug met squatten wel te overzien is, maar deadlift is een ander verhaal daarbij :)

Wel lekker zo vroeg trainen / thuis, heb nog zo'n 3000 kcal te gaan en voldoende tijd, terwijl ik normaal de 3000 kcal weg moet proppen tussen 19:00 - 24:00 :o

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

Gaan we doen maar niet te snel hé! Help jij mij met mijn 70kg dan xD

Komt goed, zag in je log een soort van deload / 3/5x5 staan, ga je zeker progressie mee maken man.
Zoals ik zei helpt het wisselen van repranges veel ;)

Nice bench! Die 90 kg zit eraan te komen! Moet lukken!
Lekkere training verder!

Thanks Marina, pak um volgende keer gewoon, al is het maar 1 werkset van 3 reps :)

Haha oke man, je schema iets veranderen kan ook wel lekker zijn toch!
Verstandig, lekker de rust geven dan. Kan je nu iets meer aandacht aan UB geven.
Als je schema goed in elkaar steekt dan kan het alleen maar positief uitpakken..
Dus wacht het af, en kijk hoe het verloopt. En dan kan je later altijd nog switchen.

Rear delts liepen bij mij ook erg achter. Reverse Flyes met hoog volume heeft voor mij geholpen.
En dan hang and swings, relatief hoger gewicht en dan gewoon slingeren die dumbell met high reps.
Om het af te maken nog wat facepulls. Je delts gaan dan echt branden.
Maar je moet vooral doen wat jij fijn vind om te doen! ;) Wat voor mij wel werkt hoeft bij jou niet te werken.

Ga het zeker proberen man, heb nu face pulls en reverse flyes EN shrugs nog nooit samen gedaan in één training. Schandalig eigenlijk dat ik nooit gefocused heb op rear delts, behalve met shrugs :o
Thanks voor je input! :thumbs:

Nice, straks haal je me nog in op de bench :o.

Zie ik niet snel gebeuren, we lagen een tijdje gelijk maar je bent flink doorgeknald man :(

Ga het zeker proberen man, heb nu face pulls en reverse flyes EN shrugs nog nooit samen gedaan in één training. Schandalig eigenlijk dat ik nooit gefocused heb op rear delts, behalve met shrugs :o
Thanks voor je input! :thumbs:

Deed ik eerder ook niet, had op een gegeven moment ook een behoorlijke achterstand. Gewoon doen, en laat ze goed hard werken!
Rear delts worden vaak onderschat, maar ze zijn echt belangrijk bij veel oefeningen. Go for it! :thumb:

En lekker volume gepakt op squat man, die high reps voel je wel goed of niet?

Lekkere training!
wel balen dat de legpress steeds bezet was. Maar je kijkt al naar oplossingen! :thumb:

Nice squat voor een eerste keer weer. Enne.. jou p*ssy weights haal ik nog lang niet hoor! :o
Ik hoop dat de napijn meevalt en liefst wegblijft!

• #1.558
Ik heb even een schema gemaakt voor na mijn tentamenweek, voor de laatste 5 weken van de bulk.
Hiermee wil ik focussen op:
- Rear delts
- Kuiten (ook de rest van de benen eigenlijk)
- Beetje core/abs

Halverwege (2/3 weken) zal ik de BP vervangen door MP, als main oefening op UB dag. Dit doe ik zodra ik tevreden ben over mijn BP.
Heb met MP namelijk ook nog een appeltje te schillen ;)
Zoals vermeld zijn mijn doelen 1x100kg BP en 1x80kg MP.
Momenteel zit ik op 1x90kg BP (lang geleden, zal nu wel tegen de 100kg zitten al), maar wil toch graag me werksetjes ook nog wat verhogen.
MP geëindigd op 3x68kg / 1x73kg (als het goed is). Moet lukken om naar 1x80kg te gaan in 3 weken tijd :o

Deadlift laat ik eruit en ga ik weer opbouwen zodra ik ga cutten, eventueel zou ik de laatste 2 weken van me bulk kunnen deadliften maar voor zo'n korte periode... skip ik hem liever.
Ben van plan om 2x per week te squatten, dus op de vrijdag (push) kan ik de leg press vervangen door squats (alleen wanneer me squats uit revalidatie zijn, massa op me benen is een must!)

Schema:
Maandag (UB)
Bench press ( reprange 3-5)
Chest dips
Chin up
One arm dumbell row
Lying reverse flyes
Dumbell side raises
Preacher curl
Skullcrushers
Dumbell shrugs (optioneel)

Dinsdag (LB)
Squat (revalidatie)
Seated leg curl
Leg extensions
Leg press
Calf press @ leg press machine
Standing/seated calf raises (nog iets verzinnen hierop)
Barbell behind the back wrist curl
Side bends + toe touchers + planks

Donderdag (Pull)
Chin up
Seated cable rows (extra sets / eindigen met dropset)
Incline bench pull (nog testen, ziet er nice uit, wel met dumbells)
Lying reverse flyes
Face pulls
Dumbell shrugs
Incline dumbell curl
Preacher curl

Vrijdag (Push)
Bench press (reprange 5-8)
Incline dumbell press
Dumbell flyes
Dumbell shoulder press (extra sets)
Cable rope overhead tricep extension superset triceps pushdown
Leg press
Calf press @ leg press machine
Seated leg curl

Zaterdag (Thuis)
Planks (3-5 sets)
Toe toucher
Wrist curls

Deed ik eerder ook niet, had op een gegeven moment ook een behoorlijke achterstand. Gewoon doen, en laat ze goed hard werken!
Rear delts worden vaak onderschat, maar ze zijn echt belangrijk bij veel oefeningen. Go for it! :thumb:

En lekker volume gepakt op squat man, die high reps voel je wel goed of niet?

Nog anderhalve maand bulk, dus moet net voldoende zijn om ze recht te trekken ;)
Check mijn schema anders ff, heb de focus ook op de zwakkere punten gelegd daarmee :)

Lekkere training!
wel balen dat de legpress steeds bezet was. Maar je kijkt al naar oplossingen! :thumb:

Nice squat voor een eerste keer weer. Enne.. jou p*ssy weights haal ik nog lang niet hoor! :o
Ik hoop dat de napijn meevalt en liefst wegblijft!

Ja erg vervelend, 1 leg press maar in de gehele gym :(
Is ook een van de favoriete apparaten voor de dames geloof ik :o
Napijn is er lichtjes... hoop dat het toch weer wegtrekt later op de dag.
Wel flinke spierpijn in me benen alweer :D En thanks, maar jij pakt die 50kg squat ook, soon..

hoezo bp vervangen? Beter gewoon zowel bp als ohp tbh

• #1.560
hoezo bp vervangen? Beter gewoon zowel bp als ohp tbh

Ik vervang BP op de UB dagen hé Stickz, BP zal gewoon main oefening blijven op push dag zodra MP erbij komt op de UB als main oefening ;)
Merk dat BP 1x per week te weinig is voor me om krachtwinst te boeken, dus vandaar nu even 2x per week sinds vorige week. Bevalt me nu nog goed.

Terug
Naar boven