XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

• Topic Starter Topic Starter
Zeker mooie training! Toen ik een tijd geleden borst en schouders op 1 dag trainde, begon ik met de Bench press, daarna meteen military press en vervolgens ging ik verder met de rest. Ik zag de 'push' bewegingen als 1 spiergroep, vandaar dat ik ze combineerde. Misschien is dat een idee: eerst de compounds (BP + MP) en daarna het isolatie werk.

Fijn weekend!

Zo had ik er nog niet over gedacht, maar ik ga het zeker proberen! :)
Stond er zeer verbaasd van dat mijn MP op dit gewicht lag gister, vorige keer eindigde ik op 32,5kg en nu 45kg, energie zat er goed in gister op de mp.
Na de vakantie Wendler op 4 dagen in de week, dan worden ze gesplit en kan ik me er 100% op focussen!
Probeer stiekem af te kijken bij jou met Wendler ghehe maar het verward me redelijk omdat jij 3x per week traint, maar de cycles zijn wel af te lezen bij je ;)

Met 4 dagen is het ook prima te doen, aangezien je 4 main lifts hebt, dus 1 per dag! :)

Dinsdag zou eventueel kunnen...
Weet niet hoe je schema eruit ziet?
Zelf dacht ik aan een benen (quads / hamstring) training

Dinsdag zou eventueel kunnen...
Weet niet hoe je schema eruit ziet?
Zelf dacht ik aan een benen (quads / hamstring) training

Ik zat zelf nog een beetje te puzzelen, aangezien ik maandag niet kan trainen.
Dacht zelf aan:
Morgen - LB (gister was UB)
Dinsdag - UB
Woensdag- rust
Donderdag - LB
Vrijdag - UB

Benen + deadlift zou wel handig zijn eigenlijk, aangezien ik squats nog niet echt buiten een smith machine heb gedaan, afgezien van front squats. Deadlift techniek ben ik ook niet helemaal zeker over. Wat zegt jou schema op de donderdag? Anders kan ik eventueel wel wat schuiven denk ik ;)

Nieuw voedingsschema voor de (clean) bulk samengesteld. Zou graag jullie meningen hierover willen, na al het puzzelwerk :) Avondeten is een schatting helaas, maar ik denk dat ik aardig in de buurt kom. Als ik merk dat ik er onder zit dan vul ik het aan met iets anders. Tips? :)

Rustdagen:
4 sneden brood met kipfilet =360/30
All in one shake kwark.whey,melk = 480/60 melk (10gr vet)
Appel 1x = 65
5x gekookt ei = 370/35 (20gr vet) -> 4x eigeel
1L volle melk = 650/37 (34g vet)
Groente,aardappelen,kip/gehakt = 600/35 (20gr vet)
Energy drink = 125
Totaal = 2650kcal's / 184p (84 gr vet)

Trainingsdagen:
All in one shake kwark,whey, melk (2 lepels olijfolie) = 650/60 (28gr vet)
4 sneden brood met kipfilet = 360/30
2x gekookt ei = 150/14 (10g vet)
1L volle melk = 650/37 (34g vet)
Pasta/rijst met gehakt/kip = 700/35 (20g vet)
Whey = 150/25
Creatine shake + dubbeldrank = 200
Waxy maize Preworkout 40gr Postworkout 60gr = 375
Banaan = 80
Energy drink = 125
Totaal = 3450kcal's / 201p (92g vet)

Rustdagen - 300
Traindagen + 500
Totaal = +200*7 = +1400 per week.
Onderhoud = 2950

In!

zag dat je het lastig vind kwark te eten.
Denk er eens over na.. mengen met wat geraspte komkommer + zooi knoflook + wat zout,bieslook en scheutje olijfolie en knal het bij je vlees. Soort tzaziki. Lekker fris en ook met dit weer erg lekker. Kan ook perfect bij brood met kip!

Zie dat je samen gaat trainen! is leuk en kan je veel van leren. :)

---------- Post toegevoegd 28 July 2013 om 15:09 ----------

Schema ziet er op zich goed uit.
Je zou mijn optie voor tzaziki eens toe kunnen passen. Past perfect in je schema op dat punt. Op rust dagen kan je het zonder olie maken en op trainingsdagen met olie.
Mis alleen wel op je trainingsdagen groente.

Ik denk dat je misschien op rust dagen niet te ver onder onderhoud moet gaan zitten. Immers rustdagen zijn ook voor herstel. ;)

Ik zou zeggen probeer het een tijdje. Lukt het niet kan je altijd nog dingen aanpassen. En dan zou ik als eerste denken aan je rustdagen wat ophogen. (Eventueel wat noten toevoegen. Je mag best wat meer goede vetten nog hebben.)

Laatst bewerkt:
Bleh recept van marina lijkt me echt ranzig xD

OT: Voeding ziet er naar mij mening netjes uit.
Alleen veel simpele KH zo te zien, Melk bevat ook veel suiker (1liter is volgens voedingswaardetabel 43gr suiker van de 43gram KH),
Banaan is volgens mij ook vooral eenvoudige KH, zelfde geld voor energiedrank.
Lijkt er dus op dat je veel KH uit simpele bestaat :)

Zou ook minder Waxy maize nemen persoonlijk.

Ben een lastige eter maar laten we hierbij houden voordat topic hijack :P

Thanks voor de reacties :)
Ik ben zelf ook een lastige eter, dus sorry Marina, maar ik ga dat recept niet proberen :o
Eet geen knoflook, bieslook, champignons, ananas, tomaten, komkommer, sla en de meeste varianten waar de Nederlanders zo dol op zijn.
Eerlijk gezegd eet ik niks anders dan wat er in mijn schema staat :o

@ Inex, dat over de melk wist ik niet. Banaan wel, ik zit te twijfelen tussen banaan en appel, misschien appel beter?
Waxy maize is ook te verlagen, mocht ik dit spul vreselijk vinden dan gooi ik um er helemaal uit, heb het nog niet getest. Energy drank kan ik er ook uithalen eventueel, lijkt jou dit slim, omdat ik anders teveel suikers binnen krijg?

Ik zou sowieso Koolhydraten in de gaten houden bij voeding.
Bij praktisch elk schema zie je de totaal van kcal/eiwit/koolhydraten/vet.

Appel is sowieso al beter dan een banaan (hogere cijfer gezondheid, minder suikers en iets minder kcal)
Energy drank is sowieso 1 en al suiker + caffeine, weet niet of je ernaast koffie drinkt ?
Waxy maize is wel leuk product, heb het zelf ook een tijd gehad en zou dan bijvoorbeeld creatine+waxy maize shake maken inplaats van dubbeldrank, smaak waxy maize overheerst als het goed is.

Dacht dat je ook ultra fine oats ging halen maar blijkbaar ben je daar vanaf gestapt ?

Oh, nog een tip, ga niet alleen van mijn advies af, ben geen kenner dus zou hem sowieso ook bij voedingsectie neerzetten :)

Ik zou sowieso Koolhydraten in de gaten houden bij voeding.
Bij praktisch elk schema zie je de totaal van kcal/eiwit/koolhydraten/vet.

Appel is sowieso al beter dan een banaan (hogere cijfer gezondheid, minder suikers en iets minder kcal)
Energy drank is sowieso 1 en al suiker + caffeine, weet niet of je ernaast koffie drinkt ?
Waxy maize is wel leuk product, heb het zelf ook een tijd gehad en zou dan bijvoorbeeld creatine+waxy maize shake maken inplaats van dubbeldrank, smaak waxy maize overheerst als het goed is.

Dacht dat je ook ultra fine oats ging halen maar blijkbaar ben je daar vanaf gestapt ?

Oh, nog een tip, ga niet alleen van mijn advies af, ben geen kenner dus zou hem sowieso ook bij voedingsectie neerzetten :)

Ik drink geen koffie :) Banaan zal ik vervangen door appel dan.
Dit schema is pas voor na de vakantie eigenlijk, als ik het volhoud om het zolang uit te stellen, kan goed dat ik er over 2-3 weken mee begin. Ultra fine oats heb ik idd nog even overgeslagen, ik denk dat ik die bestel zodra ik nieuwe whey bestel, wat wss gebeurt voor ik aan dit schema begin. Ik had wat moeite met het inplannen van die shake, aangezien mijn whey net na de training genomen word en trainen na school gebeurt. Dan zouden de ultra fine oats zo'n halve dag in mijn tas zitten voordat ik eraan kan beginnen, want koolhydraten zijn het beste rondom je training? Daarom leek de waxy maize me iets fijner.
Damn hoopte dat er geen smaak zat aan de waxy maize :o
Oats lijken me wel baas in vakantie tijden, voor het trainen!
Zal het schema ook even posten bij voedingssectie, thanks! :)

Edit: Heb hem aangepast. 100gr waxy -> 80gr. Appel -> Banaan. Dubbeldrank op trainingsdag -> 2 sneden brood extra op rustdag.
Nu: Rustdag -120 ( op advies van Marina ;) )
Trainingsdag +275
Totaal +155*7 = +1085 per week, om rustig te beginnen.

Laatst bewerkt:
@ Inex, een appel gezonder dan een banaan? Da's echt complete onzin.

@ Shady, gewoon een duidelijk overzicht maken met daarin je macro's verwerkt, dan kan eigenlijk pas beoordeeld worden of 'et in orde is.

@ Shady, gewoon een duidelijk overzicht maken met daarin je macro's verwerkt, dan kan eigenlijk pas beoordeeld worden of 'et in orde is.

Ik ga even iets proberen te fixen bro, mijn excel is naar de klote :(

Volgens voedingswaardecentrum of iets heeft een appel een hogere gezondheidscijfer dan een banaan :P
Ik heb het niet verzonnen hoor, dont shoot the messenger.

@Shady, Probeer anders myfitnesspal, erg handige app, die praktisch alles berekend voor je :)

ik zou dinsdag rust nemen aangezien je dan al in twee dagen heel je lichaam hebt getraind

Terug
Naar boven