Training van vandaag:
Pull + kuiten. Trainingsduur 1 uur 30 minuten.
Chins
8xBW
8xBW
7xBW + 5x3
Standing cable row, 4 setjes
Face pulls, 5 setjes
Cable side raises, 5 setjes
Seated cable rows
10x47kg
8x67kg
6x77kg
8x67kg
12x57kg
Incline dumbell curl
10x14kg
8x14kg
10x12kg
15x9kg
EZ-bar curl
6x39kg
8x34kg
last van de pomp door incline dumbell curl
Calf press @ leg press machine
12x125kg
8x155kg
6x195kg (full stacked)
6x195kg
8x185kg
Onderarmen, 5 setjes
Feedback & voeding
Vanavond thuis wat abs misschien, heb ze echt te vaak geskipt gedurende de hele bulk.
Maakt me niet heel veel uit tho.
~3300 kcal. Zo dadelijk broodjes shoarma
Planning/resultaten:
Bulk
1 september 2013
79 kilo @ ~13%
VVM 68.7kg
21 februari 2014
88 kilo @ ~16,5%
VVM 73,5kg
Krachtstats
1 september 2013:
BP; 1x80kg
MP; 3x50kg
(Begonnen met) Squat; 3x95kg
(Begonnen augustus 3x80kg) DL; 3x100kg
Incline db press; 3x34kg
1 januari 2014:
BP ; 3x83kg / 1x88kg
MP; 3x67,5kg / 1x73kg (behaald eind november, rehab sinds december)
Squat; 3x115kg (behaald half november, rehab sinds december)
DL; 3x135kg (behaald eind november, rehab sinds december)
Incline db press; 6x40kg
Einde bulk:
BP; 1x107,5kg
Incline db press; 8x40kg
Totaal in 5 maanden & 20 dagen:
BP +27,5kg
MP +17,5kg (3 maanden)
SQ +20kg (3 maanden)
DL +35kg (3 maanden)
Incline db press +12kg & +5 reps (6kg per db)
SQ/MP/DL nog steeds in de rehab.
Baal er wel flink over, vooral de squat en deadlift is nog erg veel op te gainen, ook de MP zat niet op een plateau.
Naast dat, tevreden over de bulk, aardig wat VVM gepakt en kracht gains.
Benen is ook nog meer dan genoeg massa op te halen, dus dat ga ik zeker onthouden voor de volgende bulk.
In de cut rustig de compounds van de rehab opbouwen, zodat ik de volgende bulk hopelijk kan starten met normale gewichten.
Cut
Voor de cut ben ik van plan om met de volgende richtlijnen te gaan werken:
Trainingsdagen:
Calorieën op onderhoud. High protein / Medium-high carbs / Low fat.
Rustdagen:
Calorieën -500/600. High protein / Low carbs / High fat.
Dit zou moeten zorgen voor zo’n -1kg lichaamsvet per ~2 weken (bron: Victor Mooren).
Het totaalgewicht zal iets hoger zijn vanwege andere factoren, ik mik op een verlies van 2kg-2,5kg per maand.
Mijn cut zal dus ook 3 á 4 maanden duren, aangezien ik richting de 10-12% wil.
Ik ga op de spiegel en weegschaal af. Ik hoop een kleine 80kg over te houden op ongeveer 12% vet in 3 maanden tijd. Mocht ik nog een tikje droger willen staan, dan cut ik dus de 4e maand ook nog door tot ik tevreden ben.
Eiwitten houd ik constant op ~200 gram.
Low carb tel ik voor mezelf als <100, vind dat genoeg om mee te beginnen.
Op rustdagen zal ik extra kwark/whey/melk benuttigen om aan genoeg eiwitten te komen, met low carbs.
Daarnaast vooral eieren als maaltijden en avondeten wat de pot schaft.
Trainingsdagen kan ik ongeveer hetzelfde schema aanhouden als nu, met een vermindering van 400 kcal’s.
Vetten op trainingsdagen probeer ik op <60 gram te houden en op rustdagen ~100 gram.
Redelijk veel op rustdagen maar ik wil kijken hoe ik erop reageer, kan het vervolgens eventueel alsnog terug te schroeven.
Grote kans dat ik na een aantal weken iets ‘dieper’ ga cutten door op trainingsdagen -10% te gaan zitten.
Ook zuivel schrap ik misschien als ik negatieve effecten merk, met de nadruk op misschien.
Training:
Op het begin houd ik ongeveer hetzelfde schema aan als dat ik nu volg, met een stuk minder assistance.
De 4 dagen komen goed uit met school en zo heb ik een reden om 4 dagen lekker veel te eten.
Zal een UB/LB van 4x per week worden in plaats van UB/LB/Pull/Push.
Wel van plan om over te stappen naar een 3 daagse fullbody na een aantal weken.
Zal een simpel schema zijn met vooral compounds, soort 5x5 stronglift idee.
*De eerste week van maart zal ik wat minder eten op trainingsdagen, vanwege een all you can eat op 8 maart (lekkere refeed).
*Refeeds plan ik om ongeveer de 2 weken. Zodra de kcal’s omlaag gaan zullen de refeeds eerder plaats vinden.
* Aankomende week zal ik een weekje op onderhoud/heel lichtjes onder onderhoud zitten en de cut start 1 maart.
Edit: Ik zal in de cut IF hanteren. De tijden verschillen vanwege school -> tijd van de workout.
Weekenden houd ik 15:00-23:00 aan voorlopig.
Lekker man! Die 110 pak je nog wel deze maand
Thanks mannen!
Sterke bp en Leg extensions!
Gewoon doen wat je van plan was met voeding, Je kan wel door blijven bulken misschien op langere periode is misschien net iets beter,
maar uiteindelijk gaat het erom hoe je er bij voelt sommige vinden 20% vp niet zo erg andere houden liever rond de 10/14%
zo denk ik er ieder geval over
Thanks man.
Het liefst denk ik buiten de cut/bulk termen en ga ik voor slow gains en slow vet verlies, maar dan sta ik deze zomer niet droog. Volgende bulk zal dus ook erg rustig gaan met maximaal 1kg per maand in plaats van 1,5kg-2kg zoals nu. Kan me de cut/bulk termen nu nog veroorloven omdat ik nog niet heel lang train
lekker man die bench
moet snel weer een pr zetten, moet je natuurlijk wel voorblijven
Pr's zullen voor mij zo goed als over zijn man, don't worry