Dit!
Je bent, afgaand op je log, heel blessuregevoelig. Dan is hardlopen nou eenmaal niet het meest verstandigste om te doen. Daarbovenop vind ik dat je veel te veel oefeningen en volume doet tijdens je krachtstrainingsdagen en ben je ook in de 50 (?).
Waarom niet gewoon zwemmen icm basic krachttraining? Ik doe nu bijv. 3 keer in de week krachttraining (upper - lower - upper en dan de week erop lower - upper - lower).
Mijn schema:
Upper body:
-Incline DB press: 1 max out set. Daarna nog 1 set elevated push ups tot bijna failure
-Pull ups: 2-3 sets
-Dips: 2 sets
-Chest supported row: 3 sets
-triceps oefening: 2 sets
-biceps oefening: 2 sets
-Side raises voor zijkant schouders: 2 sets
Lower body:
-Leg press: 2 sets
-RDL's: 2 sets
-Kuiten: 2 sets
That's it. Voordeel: geen junk volume EN volledige focus op zo dicht mogelijk tegen failure trainen in die paar sets die je hebt voor 1 oefening. Voor de variatie wil ik nog wel eens een andere oefening erin gooien (bijv. ipv RDL's GHR's, etc). Hele idee is dat ik niet compleet kapot en afgemat de sportschool verlaat, maar redelijk fit. Als ik niet normaal meer de trap af kan lopen na het trainen, dan heb ik teveel gedaan en gaat het ook mijn herstel in de weg zitten. Gaat dus om het zoeken naar de minimum effective dose!