MuscleMeat

SP's fotolog!

• Topic Starter Topic Starter
Ja is ook zo. Ik stel gewoon hoge eisen aan mijzelf:)

wow je gaat hard meis!!

zonde van dat beetje randje op je buikje, maar met even cutten is dat zo weer strak.
Verder topfiguur :thumb:

Heb je je haar trouwens laten verlengen?

wow je gaat hard meis!!

zonde van dat beetje randje op je buikje, maar met even cutten is dat zo weer strak.
Verder topfiguur :thumb:

Heb je je haar trouwens laten verlengen?

thnx meid.. er moet voor de wedstrijd ongeveer 10% af dus dat randje verdwijnt wel:) Ik zou t liefste gewoon hele jaar door daarna op 15% willen staan, maar ben nog niet onder de 18% geweest dus we will see:)

haha nee geen verlenging. Ik moet nog naar de kapper;)

10% af? zo hoog sta je nu toch ook niet?

ik las ook die 10 %.....
nu sta je op 18....neem aan dat je niet over de 23 gaat (ivm dat de opbouw van massa dan langzamer gaat)
Wil je rond de 12 a 13 eindigen?

lijkt me een mooi doel

ik las ook die 10 %..... nu sta je op 18....neem aan dat je niet over de 23 gaat (ivm dat de opbouw van massa dan langzamer gaat) Wil je rond de 12 a 13 eindigen? lijkt me een mooi doel

ik sta op 21% en moet dus rond de 10% eindigen. Na mn cut was ik 18.5%, maar ik moet zeggen dat dat door iemand anders was gemeten.

ik sta op 21% en moet dus rond de 10% eindigen. Na mn cut was ik 18.5%, maar ik moet zeggen dat dat door iemand anders was gemeten.

oeps, had verkeerd gelezen. Begreep dat je nog niet boven de 18 was gekomen, maar je schreef eronder :o

10%?

welke klasse doe je mee? 10% is voor natty vrouwen echt niet haalbaar..

body en fitness (of figure in de usa)

Dit is wel een mooi voorbeeld waar het naar toe moet (qua vet%)
http://bodyspace.bodybuilding.com/community/user/jessiefitness/

essentieel vet ligt natuurlijk stuk lager, maar onder de 15% zou voor een vrouw kunnen betekenen dat je niet ongesteld wordt (niet dat ik dat erg vind). Het is ook maar voor een korte periode natuurlijk. Vet cellen produceren oestrogeen dus vandaar.

http://www.humankinetics.com/excerpts/excerpts/normal-ranges-of-body-weight-and-body-fat owja...en het verschilt per leeftijd ;) Dat niet ongesteld worden mag dan wel aantrekkelijk klinken, heeft dat niet ook langduriger nadelige gevolgen?
Heb me er niet in verdiept, maar ik ga er vanuit dat als je vet weer omhoog gaat en je hormoonhuishouding weer normaal functioneert dat alles weer zn gangetje gaat.
Tot zover mijn kennis reikt weet ik uit eigen ervaring alleen hoe het "de andere kant op" werkt. Even onder een spoiler :).
Toen ik morbide obees was werd ik niet meer ongesteld. Als je een te laag vetpercentage hebt kan de menstruatie stoppen, maar ook als je een te hoog vetpercentage hebt. Ik heb op een gegeven moment een echo laten maken waar uit bleek dat ik PCOS heb. Dit was het gevolg van het overgewicht. Nadat ik ben afgevallen werd ik weer ongesteld. Echter sinds ik met medicatie moest beginnen ligt mijn cyclus weer geheel op zijn gat. De conclusie die ik kan trekken is dat ik niet meer ongesteld werd, maar dat mijn menstruatie zich weer hervatte toen ik een gezond vetpercentage had bereikt. Echter is iedere vrouw op een andere manier hormoongevoelig (ik ben bijvoorbeeld zeer gevoelig: door medicatie is mijn cyclus dus bijvoorbeeld al helemaal "padje af"). Long story short: ik ben van mening dat de natuur de bedoeling heeft dat een gezonde vrouw maandelijks regelmatig menstrueert. Naast de overgang is er geen gezonde reden om niet meer te menstrueren. Echter zal de cyclus zich dus wel herstellen nadat er weer een gezond vetpercentage is bereikt. Maar of er gevolgen op lange termijn zijn.. Dat durf ik niet te zeggen. Mijn gevoel zegt dat één -of tweemalig niet menstrueren door een te laag vetpercentage geen ingrijpende gevolgen zou hebben.

Ik ken vanuit de topsport wel andere verhalen die het gevolg (b)leken te zijn van "ach, een paar keer niet menstrueren kan zoveel kwaad nog niet". Maar goed meer dan horen-zeggen en n=i-cases zijn dat ook niet. Ik zou daar niet op vertrouwen maat het zeker eens onderzoeken, mocht je die kant op willen gaan.

Ik ken vanuit de topsport wel andere verhalen die het gevolg (b)leken te zijn van "ach, een paar keer niet menstrueren kan zoveel kwaad nog niet". Maar goed meer dan horen-zeggen en n=i-cases zijn dat ook niet. Ik zou daar niet op vertrouwen maat het zeker eens onderzoeken, mocht je die kant op willen gaan.
+1, jezelf goed informeren kan nooit kwaad :).

natural is 10% echt wel mogelijk.

Anticonceptie wordt er ook uit gegooid paar week voor contest.

Ik ben daar niet zo bang voor, maar he.. that's me:) Gezond is het sowieso niet.

Je lichaam is indd alleen in staat kinderen te baren als het lichaam gezond is. Heb overigens al 15 jaar een regelmatige cyclus (muv mn zwangerschap ), dus ben ook wel benieuwd.

(niet menstrueren heeft zo zn voordelen voor de wedstrijd ivm vocht vasthouden)

Progressie pic vanaf begin december tot vandaag. Heb keihard aan mn schouders gewerkt en lijkt toch effect te hebben gehad:) Nog steeds niet waar het moet zijn, maar gaat goed komen:)

ps. Ja poseren gaat ook beter dus dat helpt ook iets mee natuurlijk :p

Screenshot_2015-03-20-09-49-59.jpg

ziet er goed uit sp schouders knallen er goed uit.

Terug
Naar boven