AndroidHealthClinic

SP's fotolog!

Bezoekers in dit topic

Je gaat goed vooruit, buik had toch geen jaar nodig he ;)
Doe zo verder :thumbs:
 
Eigenlijk geen progressie foto, maar meer een "before".

Mijn eigenwijsheid (ook wijsheid;)) heeft het weer eens gewonnen en heb besloten mijn assistance/bro werk te doen zoalsik denk dat het beste is voor mijn lichaam.

Ik heb 8 weken volgens het schema van de coach getraind en die 4 setjes lateral raises per week was niet bepaald voldoende (niet eens om massa te behouden). Je hebt een bepaald volume nodig om te groeien en minder volume om te behouden, maar volume voor oa. mijn armen was wel heel erg laag.

Ben mij gaan inlezen in het werk van Mike Israetel (heb nogal gebinged op zijn artikelen en video's) en kwam wel tot de conclusie dat ik ver onder mijn MRV (maximum recoverable volume) en tevens MED (minimal effective dose) aan het trainen was.

Kortom, ik wilmeer massa en niet alleen voor powerlifting. Ook gewoon voor mijzelf omdat ik dat mooi vind en ik beleef ook plezier aan bodybuilding.

Ik moet nu wel 6 dagen trainen om alle volume erin te krijgen, maar ik vind dat niet zo'n probleem.

Hopelijk over een tijdje weer een progressie foto EN ik ga begin volgend jaar weer eens serieus cutten. Ik heb het idee dat mijn benen wel progressie hebben gemaakt afgelopen jaar, zou mooi zijn om weer lijnen te zien daar:)

IMG_20161129_172113.jpg
 
Echt nice dat licht in de kleedkamer.. wil ik thuis wel:D

Bro training gaat goed. Van 4 setjes voor de lateral delts naar 24 sets nu (lijkt veel, maar gedij beter op veel volume en herstel ook snel van de delttraingen). Nu ook een aparte armendag, afgelopen week 20 sets voor de triceps gedaan en meerdere variaties.

Ik heb afgelopen half jaar of misschien wel jaar alleen pushdown gedaan en dan ergens aan het einde vd train. Skullcrusher voor het eerst (shame on me) en overhead extension met een kabel (misschien ruim 2 jaar geleden).

Voelt goed en kan het nu nog combineren met het zwaardere werk. Richting de drc zal de focus toch meer naar pl gaan, maar beetje arm bouwen lijkt me nu geen gek idee (want ja heb lange ecto monkey armen:)).

1481483798267.jpg


En nog 1 van insta
IMG_20161210_202856.jpg
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Schroef je de intensiteit dan zo ver omlaag dat je 6x zoveel aan kunt ?

Ik doe ook maar 4 setje's maar heb toch wel flink last ervan.
 
Schroef je de intensiteit dan zo ver omlaag dat je 6x zoveel aan kunt ?

Ik doe ook maar 4 setje's maar heb toch wel flink last ervan.
Ik heb altijd met een vrij hoog volume getraind voor de kleinere spiergroepen, ik heb alleen de laatste tijd aan het schema van de coach gehouden (pl gericht) en merkte op dat mijn schouders minder vol waren (en had al niet veel schouders).

Hoeveel volume je nodig bent is heel persoonlijk en als ik mike israetel mag geloven hebben met name vrouwen en mensen met meer type 1 spiervezels (of spiergroepen met type 1 vezels) meer volume nodig. Zo zegt hij ook dat kleinere spiergroepen frequenter moeten worden getraind (helemaal als naturel).

Als je op 4 sets resultaat ziet dan is dat prima, maar de vraag is of je meer resultaat gaat zien met bijv. 8 setjes en daar ook van kan herstellen.

Oa. deze 2 filmpjes kan ik iedereen aanraden.

 
Ik heb altijd met een vrij hoog volume getraind voor de kleinere spiergroepen, ik heb alleen de laatste tijd aan het schema van de coach gehouden (pl gericht) en merkte op dat mijn schouders minder vol waren (en had al niet veel schouders).

Hoeveel volume je nodig bent is heel persoonlijk en als ik mike israetel mag geloven hebben met name vrouwen en mensen met meer type 1 spiervezels (of spiergroepen met type 1 vezels) meer volume nodig. Zo zegt hij ook dat kleinere spiergroepen frequenter moeten worden getraind (helemaal als naturel).

Als je op 4 sets resultaat ziet dan is dat prima, maar de vraag is of je meer resultaat gaat zien met bijv. 8 setjes en daar ook van kan herstellen.

Oa. deze 2 filmpjes kan ik iedereen aanraden.

Ja dat snap ik maar 24 setjes alleen voor side.. hoeveel uur sta je in de gym dan per week?

Heb zelf ook aanleg voor schouders ( lateral doe ik een keer of 6/8 met 20/22kg) maar heb toch idee dat ik meeste massa van shoulder press krijg. Dumbbel en barbbel.
 
Ja dat snap ik maar 24 setjes alleen voor side.. hoeveel uur sta je in de gym dan per week?

Heb zelf ook aanleg voor schouders ( lateral doe ik een keer of 6/8 met 20/22kg) maar heb toch idee dat ik meeste massa van shoulder press krijg. Dumbbel en barbbel.
Ja sommige mensen hebben geluk met hun genen:) Ook aas gebruik laat delts groeien als kool. Ik heb dat weer met mn chest, dat groeit ook met weinig volume en kan ook niet teveel doen want daar herstel ik simpelweg niet van.
Powerliftingtrainingen max 2 uur, bb training ruim een uur ongeveer.

Ik doe niet alleen side raises, maar ook facepulls en upright rows. Dat tel ik er wel bij. Dumbell press etc tel ik bij de front delts.
 
Ja sommige mensen hebben geluk met hun genen:) Ook aas gebruik laat delts groeien als kool. Ik heb dat weer met mn chest, dat groeit ook met weinig volume en kan ook niet teveel doen want daar herstel ik simpelweg niet van.
Powerliftingtrainingen max 2 uur, bb training ruim een uur ongeveer.

Ik doe niet alleen side raises, maar ook facepulls en upright rows. Dat tel ik er wel bij. Dumbell press etc tel ik bij de front delts.
Schouders doe ik zo'n de 15 setjes total voor en borst 8/10 setjes per week haha.
Ja sommige mensen hebben geluk met hun genen:) Ook aas gebruik laat delts groeien als kool. Ik heb dat weer met mn chest, dat groeit ook met weinig volume en kan ook niet teveel doen want daar herstel ik simpelweg niet van.
Powerliftingtrainingen max 2 uur, bb training ruim een uur ongeveer.

Ik doe niet alleen side raises, maar ook facepulls en upright rows. Dat tel ik er wel bij. Dumbell press etc tel ik bij de front delts.

Borst groeit bij mij ook vanzelf. misschien 10 setjes ofzo per week!

Maar zoveel tijd als jou heb ik dan ook niet over. Ben half 6 thuis. eten trainen hond uitlaten douchen en eten en dan is het ook al goed 9 uur
 
Nog maar een bicep shot om de trent erin te houden lol.. sinds deze week aan het cutten. Nu 71.5 kg en vet%??? Moet ik nog meten. Bovenlijf is nog wel beetje droog, maar benen zijn vet:p

IMG_20161223_124215_966.jpg


IMG_20161221_100927_462.jpg
 
Mooie vooruitgang!
 
Het bulken is voorbij na 1.5 jaar! Tussendoor wel een aantal minicuts gedaan van 2 weken, maar dat was alweer in juli voor het laatst.

Inmiddels alweer een week serieus op dieet. Op 72.8 kg begonnen en vandaag 71.6 kg. Heb een nieuwe weegschaal die een kilo zwaarder weegt dus ben eigenlijk van 60.1 (laagste punt na 5 maanden dieet, naar 72 kg gegaan).

Gaat altijd weer bizar snel bij mij. Ik zie nu al een flink verschil in lijnen.
Vet% is onbekend, al heb ik wel een andere meettang waar ik een paar % hoger uit kom (nu 19% via die meting). Zal ook wel kloppen.

Voeding hou ik nog op max 2600 kcal l.

Start dieet cms / nu
Taille 70 / 68.5
Buik 85 / 84
Bil 98 / 96.5
Dijbeen 62 / 61

Lastig om te zeggen wat mijn doel is, maar ik denk sowieso zo'n 5% vet eraf

1483718244142.jpg
 
Je gaat echt hard, ben enorm benieuwd naar het resultaat na je dieet! ;)
 
Ivm met energie/herstel etc. ervoor gekozen om NA de meet te gaan cutten. Nu dus:p Inmiddels 1.5 week alweer onderweg:)

Cm's zijn ietsje afgenomen tov de bovenste meting. Taille was afgelopen weekend 68.3 en dijbeen 60.6 cm

Ik zag alweer wat meer lijnen in mijn benen, ondanks smerige spiegel toch ff een foto gemaakt. Als ik zo terug blader dan heb ik volgens mij alleen leg/glute gainz gemaakt sibds het pl-en:p Op naar "drogere" benen!
 
Laatst bewerkt:
:roflol: echt...die spiegel...

Licht is niet zo best om wat te zien kwa definitie btw.

Lekker wel die pl gains :p
 
:roflol: echt...die spiegel...

Licht is niet zo best om wat te zien kwa definitie btw.

Lekker wel die pl gains :p
Nee klopt:p Zulk licht als in de gym zou nice zijn thuis haha, lijk ik wel 10% droger.

Alsnog zijn de benen aardig vet, maar ik zag iig al kleine verschillen:)
 
Nee klopt:p Zulk licht als in de gym zou nice zijn thuis haha, lijk ik wel 10% droger.

Alsnog zijn de benen aardig vet, maar ik zag iig al kleine verschillen:)

Volgende x quads pics in de gym maken dus:)

Zelfs met een laagje kun je zeker verschil zien.
 
Back
Naar boven