XXL Nutrition

The battle of the Semi-ecto's

ik ga vanaf januari ook cutten

ik begin ook wat vetter te worden maar vertik het gewoon om te cutten voor ik 85kg weeg. Vorig jaar al een poging tot cutten gedaan wat uiteindelijk uitliep op een zieke motivatiedip met zomer erachter gevolgd. Was 10kg afgevallen voornamelijk spier :O

motivatie is nu nog steeds goed maar progressie moet beter maarjaa.

afgelopen maand 3x xtc gebruik. nog 1 keer te gaan op awake 1 jan daarna ff tijdje off van de snoepjes en volgas minimaal 3-4 maand niet tot nauwelijks drinken en geen drugs

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 21:32 ----------

ohja guess ziet er goed uit. idd niet heel veel vet aan dat guns

Ja had hetzelfde, eerst blessure toen een faalcut. was met festivalseizoen 75kg, leeg en slap. Motivatie is zo hoog nu, echt baal er van dat ik morgen rustdag heb. Eet een shitload aan brinta en merk echt dat ik goed gain ga op veeeeeel carbs.

Doe rustig met de snoepjes, heb nu 4 weken niks en zal ook niks gebruiken (muv G) tot awake. Sowieso wordt dat genieten op awake bro

Cutten gaat zeker zwaar worden voor ons brah :$

Januari ff 1 maandje de kerstgains er af en dan vanaf maart/april

Mwah, IF en IIFYM. 0.3-0.5kg per week wil ik max verliezen. ga het langzaam doen

Heeft het nog wel nut om voor deze "wedstrijd" ingeschreven te staan als je toch van plan ben te cutten :o. Gaat er toch om wie de meeste gains maakt tot de zomervakantie...

Laatst bewerkt:
Heeft het nog wel nut om voor deze "wedstrijd" ingeschreven te staan als je toch van plan ben te cutten :o. Gaat er toch om wie de meeste gains maakt tot de zomervakantie...

het gaat ook om beach ready van de zomer. en gains zijn imo niet per se bulk gains maar ook progressie van cutten.

True maar om daar al in begin December mee te beginnen. btje vroeg niet... perfecte tijd om iets meer spek op het lichaam te houden.

Misschien onderschat ik het cutten ook wel hoor.. ik zit zelf nu rond de 15% en wil tegen de zomer rond de 10% zitten. Weet nog niet hoeveel tijd me dit zal gaan kosten, wel verlies ik lastig kilotjes.

het gaat ook om beach ready van de zomer. en gains zijn imo niet per se bulk gains maar ook progressie van cutten.

dit, er is geen prijs, alleen eer

en gains

True maar om daar al in begin December mee te beginnen. btje vroeg niet... perfecte tijd om iets meer spek op het lichaam te houden.

Misschien onderschat ik het cutten ook wel hoor.. ik zit zelf nu rond de 15% en wil tegen de zomer rond de 10% zitten. Weet nog niet hoeveel tijd me dit zal gaan kosten, wel verlies ik lastig kilotjes.

Je onderschat het, doe ik al 2 jaar. Elke keer denk ik, ja ik sta op 15% over 6 weken sta ik op 10%. Daarom zeg ik (zal heus niet de enige dikke zijn hier) dat ik ver boven de 15 sta, bij 15 heb je definitie op je buik. Kijk maar eens naar voorbeelden en meet je vet% goed op.

Ik begin iig half jan en neem er lekker sloom de tijd voor, begin eerst met een klein beetje onder mijn onderhoud te eten en naarmate de tijd vordert kan ik dat verschil vergroten en/of phaggy cardio bij doen. Ik ben sowieso wel 12 weken zoet, tegen die tijd is het april en beginnen de festivals en wordt het lekkerder weer

• Topic Starter Topic Starter
helaas brah, dat gaat voor mij niet lukken...met o&n helemaal naar de t*ring, dan tot smiddags in bed liggen kotsen, dan familiebezoekjes, en dan zou ik ook nog 3u in de trein moeten... :o andere datum kom ik zeker mee!

Ja had hetzelfde, eerst blessure toen een faalcut. was met festivalseizoen 75kg, leeg en slap. Motivatie is zo hoog nu, echt baal er van dat ik morgen rustdag heb. Eet een shitload aan brinta en merk echt dat ik goed gain ga op veeeeeel carbs.
damn, dat ik hier niet eerder aan dacht! Eet dat alleen bij ontbijt maar is natuurlijk een zeer hoogwaardige en teringgoedkope carbs-bron, damn :mad: vanaf nu 3x per dag Brinta erbij vreten!

als jij een supercut doet en een ultiem droog lichaam hebt daarna, kun je toch ook de wedstrijd winnen? Gains zijn alleen om meer spier over te houden na een eventuele cut. De winnaar mag echt niet op 15% staan komende zomer :p
mar je kunt het ook verdelen he....ik ga in januari n maandje cutten, en daarna weer bulken tot ergens in april. Dan een strakke cut :o

Het begint erop te lijken dat de motivatie weer een beetje terugkomt. Gisteren rug getraind en vandaag rustdag. Gisteren niks bijzonders gedaan. Dumbbell rows met 42kg en een shitload aan pull-ups. Feels good.

Donderdag en vrijdag benen en borst. Lekker met polio het weekend in. FML

Komende tijd de sets van voornamelijk 4x8 omzetten naar 3x12. Even kijken hoe dat gaat uitpakken.

Zo dag 1 van de cut! Ook al heb ik alleen nog maar m'n ontbijt op, ik voel dat vet er gewoon af smelten! Dat mag ook wel met zo'n ontbijt:

(50g havermout, 250ml water, 20g rozijnen, kaneel, stevia)

Ik wil cutten tot eind januari, dan hoop ik op 11% te staan. Ik sta nu op 15,5%. Dan moet ik ongeveer 79kg wegen dus. Dat wordt dus 4,5kg afvallen, ben benieuwd of dat lukt. Ik heb iig een goed voedingsschema nu volgens mij.

Photo 12-12-12 07 57 58.jpg

Tuurlijk niet. Je bent toch een bodybuilder en geen fat powerlifter?

Cut up! Maar 15% gaat op zich nog wel, alleen veel verder daarboven zou ik toch niet meer willen geraken. Dan wordt het veel te moeilijk om op een respectabel vetpercentage uit te komen.

Maar je kunt het net als mij doen: Nu gewoon een week of 6 - 8 cutten, dan weer een week of 10 tot 14 bulken, afhankelijk van je vetpercentage. En dan ergens in mei beginnen met cutten en dan in juli ripped zijn!

• Topic Starter Topic Starter
damn, kan nog steeds bijna niet lopen van de beentraining maandag...alleen met gestrekte benen lukt het hahaha

pica's

tricep
2mqq2on.jpg

back double bicep
312bede.jpg

front relax
35jdp1v.jpg

most muscular
2hdnty1.jpg

(foto's zijn trouwens al 1,5 maand oud)

Laatst bewerkt:

Cutten is gewoon lastig :o. Ik ga meestal 3-4 dagen in de week cutten en de overige dagen goed bulken. Vooral omdat ik het zo het aangenaamst vind. Meestal staat dit gelijk aan rustig gainen en kan ik er een leuk sociaal leven op nahouden. Ik laat mijn bf% wel nooit echt hoger dan 13% worden.

Mijn grote probleem is dat ik een cut van 2 maand gewoon nog nooit heb kunnen volhouden ( 1 enkele keer met de contest wel ). Om van 12 naar 8-9% te komen. Iedere zomer neem ik het me opnieuw voor maar sociaal gezien valt me dat altijd moeilijk.

Om van 15-10% te gaan zal je zeker wel 2 maand mogen uitrekenen. Naar 12 is relatief eenvoudig maar de stap van 12 naar 10% duurt op zichzelf al een maand, hangt natuurlijk ook wat van je metabolisme en bouw af. ( ecto/endo/meso)

was weer een lekkere ruggen schouder en bicep training :D

nu een weekje niet want ik ga vrijdag naar Londen maar er is een fitness in het hotel dus ff kijken wat ik daar kan doen denk niet dat het super veel inhoud dus denk dat het een weekje rust word :P

jij staat alleen op ~10 , ik wel wat hoger. wordt een lange, lange cut

Je hebt nog even de tijd, dat scheelt. Maar gaat wel zwaar worden ja. Ik heb nog nooit hoeven cutten, forever bulking :o Moet zeggen dat dat ook gaat vervelen, constant maar op je maximum moeten vreten..

Je hebt nog even de tijd, dat scheelt. Maar gaat wel zwaar worden ja. Ik heb nog nooit hoeven cutten, forever bulking :o Moet zeggen dat dat ook gaat vervelen, constant maar op je maximum moeten vreten..

Maar als het zo vreselijk moeilijk voor je is om aan te komen, waarom eet je er dan niet gewoon wat troep bij elke dag? Paar snickers ofzo..

Had ik jou probleem maar.

Maar als het zo vreselijk moeilijk voor je is om aan te komen, waarom eet je er dan niet gewoon wat troep bij elke dag? Paar snickers ofzo..

Had ik jou probleem maar.

Ik eet niet al te ''schoon'' hoor. Vreet ook geregeld een pizza of een mac donald's weg. Maar tussendoor snickers eten zou mijn eetlust verpesten voor mijn volgende maaltijd. Ik heb al de grootste moeite al mijn maaltijden weg te krijgen.
Hoor vaak dat mensen jaloers zijn daarop, maar ik vind het knap lastig. Denk zelf dat jezelf ''beheersen'' en niet teveel eten makkelijker is dan jezelf overeten.

Terug
Naar boven